Radio rozladowuje akumulator ALPINE
- kijek
- Przeglądacz
- Posty: 144
- Rejestracja: sob lip 02, 2011 16:11
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Łomża/Bedford UK
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Zapalniczki u mnie maja stale zasilanie wiec odpada. Poprostu trzeba sprawdzic na innym radiu czy bedzie to samo .
Dostalem sie dzis do climatronica i i od prawej strony pierwsza z trzech jest wtyczka i jest kabelek pierwszy od prawej niebiesko czarny ktory dostaje prad po przekreceniu kluczyka podepne pozniej pod niego radio i zobaczymy co bedzie sie dzialo.
Dostalem sie dzis do climatronica i i od prawej strony pierwsza z trzech jest wtyczka i jest kabelek pierwszy od prawej niebiesko czarny ktory dostaje prad po przekreceniu kluczyka podepne pozniej pod niego radio i zobaczymy co bedzie sie dzialo.
- MarceL
- Użytkownik
- Posty: 154
- Rejestracja: wt wrz 11, 2012 13:13
- Auto:: 1,9; 2007
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Włocławek
- Podziękował: 2 razy
Właśnie nowe radyjko zabiło mi akumulator...
Wyjechałem z garażu żeby podłączyć nowego Blaupunkta 410BT. Podłączyłem za pomocą przejściówki z pierwszego posta w tym wątku. Posiedziałem z godzinę w aucie, pobawiłem się radiem, poustawiałem BT itp i już do garażu nie mogłem wjechać bo nie odpalił. Zasilanie do radia podłączyłem stałe, z czerwonego kabelka. Gateway mam w wersji L więc powinno być OK.
Wyjechałem z garażu żeby podłączyć nowego Blaupunkta 410BT. Podłączyłem za pomocą przejściówki z pierwszego posta w tym wątku. Posiedziałem z godzinę w aucie, pobawiłem się radiem, poustawiałem BT itp i już do garażu nie mogłem wjechać bo nie odpalił. Zasilanie do radia podłączyłem stałe, z czerwonego kabelka. Gateway mam w wersji L więc powinno być OK.
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Raczej to,aku zabiło,a nie samo radio.MarceL pisze:pobawiłem się radiem
Zasilanie stałe tylko pod podtrzymanie bym podpiął,a normalne po stacyjce.
Gateway nie ma nic do tego,bo nie masz radia CANowego,które trzeba by było usypiać.MarceL pisze:Gateway mam w wersji L więc powinno być OK.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
MarceL, najwidoczniej masz kijowy juz akumulator jak padł po godzinie...
Można podłączyć na stałe,ale trzeba by było podłączyć go tam,gdzie on się usypia po ok pół h..jedynymi miejscami miejsca,które mi przychodzą teraz do głowy to lampka bagażnika
Ale to słaby pomysł..Na pewno jest gdzieś jeszcze "taki" stały prąd..
Można podłączyć na stałe,ale trzeba by było podłączyć go tam,gdzie on się usypia po ok pół h..jedynymi miejscami miejsca,które mi przychodzą teraz do głowy to lampka bagażnika
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 
- MarceL
- Użytkownik
- Posty: 154
- Rejestracja: wt wrz 11, 2012 13:13
- Auto:: 1,9; 2007
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Włocławek
- Podziękował: 2 razy
Jeśli są takie miejsca to byłoby super. Czekam na propozycje.
[ Dodano: Pon Lut 04, 2013 08:42 ]
Po ładowaniu akumulatora wygląda na to, że jest "OK". Bo wytrzymał dobę i rano odpalił z podłączonym (nie włączonym) radiem. Piszę, że jest "OK" ponieważ całkiem OK nie jest.
Pierwsza sprawa, to mój akumulator jest kilka miesięcy starszy od samochodu (czerwiec 2007), więc czeka mnie wydatek.
Ponadto na niefirmowym radiu gorzej odbiera stacje radiowe. Przejściówkę na antenę mam z dwoma gniazdami oraz z separatorem antenowym, więc powinno być OK ale radio szumi i trzeszczy na stacjach ogólnopolskich. Czy jest na to jakiś sposób? Może na jednej antenie będzie lepiej niż na dwóch...?
Poza tym radio prezentuje się całkiem przyzwoicie. Bez żadnych zbędnych bajerów. Kolorystyka klawiszy jest identyczna jak czerwień nawiewów i 1/2 fisa. Niebieski klawisz włącznika też ładnie współgra z kolorystyką zegarów.
[ Dodano: Pon Lut 04, 2013 08:42 ]
Po ładowaniu akumulatora wygląda na to, że jest "OK". Bo wytrzymał dobę i rano odpalił z podłączonym (nie włączonym) radiem. Piszę, że jest "OK" ponieważ całkiem OK nie jest.
Pierwsza sprawa, to mój akumulator jest kilka miesięcy starszy od samochodu (czerwiec 2007), więc czeka mnie wydatek.
Ponadto na niefirmowym radiu gorzej odbiera stacje radiowe. Przejściówkę na antenę mam z dwoma gniazdami oraz z separatorem antenowym, więc powinno być OK ale radio szumi i trzeszczy na stacjach ogólnopolskich. Czy jest na to jakiś sposób? Może na jednej antenie będzie lepiej niż na dwóch...?
Poza tym radio prezentuje się całkiem przyzwoicie. Bez żadnych zbędnych bajerów. Kolorystyka klawiszy jest identyczna jak czerwień nawiewów i 1/2 fisa. Niebieski klawisz włącznika też ładnie współgra z kolorystyką zegarów.
- MarceL
- Użytkownik
- Posty: 154
- Rejestracja: wt wrz 11, 2012 13:13
- Auto:: 1,9; 2007
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Włocławek
- Podziękował: 2 razy
Moje radyjko też gra znakomicie jeśli chodzi o barwę dźwięku. Akumulatora też już nie rozładowuje, mimo iż jest podłączone do stałego plusa.
Poza tym ma funkcję automatycznego wyłączenia po godzinie pracy, jeśli silnik nie pracuje.
Wygląda całkiem fajnie, kolorystyka pasuje idealnie:

Jedyny problem to to trzeszczące radio na stacja ogólnopolskich (Trojka Zetka, RMF), lokalne i te z silnym sygnałem grają OK. Ale niestety to samo miałem w Passacie jak wyjąłem oryginalną Betę i podłączałem marketowego Blaupunkta i Clariona. I nie pomogły żadne separatory, filtry i itp. Zmieniałem nawet antenę, kabel antenowy i wtyczki. W Passacie nie udało mi się tego ogarnąć czemu radio VW gra dobrze a każde inne trzeszczy. W Toranie mam ten sam problem.
Póki co mam podłączone oba kable antenowe do separatora. Wtyczki przy separatorze idealnie pasują do tych z instalacji Torana więc sądzę, że dedykowane pod VW.
A jak u Was grają wymienione przeze mnie stacje ogólnopolskie po przejściu na radio niefirmowe?
Poza tym ma funkcję automatycznego wyłączenia po godzinie pracy, jeśli silnik nie pracuje.
Wygląda całkiem fajnie, kolorystyka pasuje idealnie:

Jedyny problem to to trzeszczące radio na stacja ogólnopolskich (Trojka Zetka, RMF), lokalne i te z silnym sygnałem grają OK. Ale niestety to samo miałem w Passacie jak wyjąłem oryginalną Betę i podłączałem marketowego Blaupunkta i Clariona. I nie pomogły żadne separatory, filtry i itp. Zmieniałem nawet antenę, kabel antenowy i wtyczki. W Passacie nie udało mi się tego ogarnąć czemu radio VW gra dobrze a każde inne trzeszczy. W Toranie mam ten sam problem.
Póki co mam podłączone oba kable antenowe do separatora. Wtyczki przy separatorze idealnie pasują do tych z instalacji Torana więc sądzę, że dedykowane pod VW.
A jak u Was grają wymienione przeze mnie stacje ogólnopolskie po przejściu na radio niefirmowe?
- MarceL
- Użytkownik
- Posty: 154
- Rejestracja: wt wrz 11, 2012 13:13
- Auto:: 1,9; 2007
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Włocławek
- Podziękował: 2 razy
Ja niestety też nie wiem a problem jest.
Efekt jest taki jakby niedomagała antena ale jest podłączona tak jak być powinna. Poprzez separator z tej aukcji:
zestaw
Oba kabelki od anteny są podpięte do radia za pośrednictwem ww separatora. Separator zasilany jest z gniazdka iso z radia.
Antena i sam w niej wzmacniacz są na pewno dobre bo oryginalne radio VW odbierało stacje bez zarzutu.
Czy ktoś z Was kto zmieniał radio na niefarbyczne podłączył je w ten sposób co ja, czy może inaczej?
Proszę o pomoc bo nie mam już pomysłów. Jak już wcześniej pisałem, dokładnie taki sam problem miałem w Passacie ale teraz wszystkie elementy są inne (inny samochód, antena, radio, separator itp) tylko "monter" ten sam
.
Może powielam jakiś błąd ale przecież tu nie ma nawet gdzie się pomylić.
W Passacie po długiej walce odpuściłem i go sprzedałem pocieszając się tym, że "nowym' aucie nie będzie tego problemu. A jednak jest i mnie prześladuje. Do oryginalnego radia nie chcę wracać bo ten Blaupunkt ma dźwięk o wiele lepszy, że nie wspomnę o funkcjonalności (usb, BT, SD)...
Efekt jest taki jakby niedomagała antena ale jest podłączona tak jak być powinna. Poprzez separator z tej aukcji:
zestaw
Oba kabelki od anteny są podpięte do radia za pośrednictwem ww separatora. Separator zasilany jest z gniazdka iso z radia.
Antena i sam w niej wzmacniacz są na pewno dobre bo oryginalne radio VW odbierało stacje bez zarzutu.
Czy ktoś z Was kto zmieniał radio na niefarbyczne podłączył je w ten sposób co ja, czy może inaczej?
Proszę o pomoc bo nie mam już pomysłów. Jak już wcześniej pisałem, dokładnie taki sam problem miałem w Passacie ale teraz wszystkie elementy są inne (inny samochód, antena, radio, separator itp) tylko "monter" ten sam
Może powielam jakiś błąd ale przecież tu nie ma nawet gdzie się pomylić.
W Passacie po długiej walce odpuściłem i go sprzedałem pocieszając się tym, że "nowym' aucie nie będzie tego problemu. A jednak jest i mnie prześladuje. Do oryginalnego radia nie chcę wracać bo ten Blaupunkt ma dźwięk o wiele lepszy, że nie wspomnę o funkcjonalności (usb, BT, SD)...