Strona 2 z 2
: śr sty 23, 2013 19:53
autor: Muti
robertb1974 pisze: jedyna możliwość to dwie małe poduszki w sankach do wymiany,ale raczej one takiego efektu by nie dawały
Poduszki te odpowiadają za to,żeby silnik się nie "skręcał" i oczywiście mogą być tego przyczyną.Przy stukach przy zmianie obciążenia, generalnie zaczyna się od poduszek,ale pisałeś,ze sprawdzone.. DO ich wymiany potrzeba zdjąć całe sanki i mieć spec narzędzie do wprasowania ich.
No a co z turbiną czy wężem dolotowym, mogą dawać takie objawy???, bo na jednym z forum miał gość walniętą turbinę i właśnie takie objawy jak opisuję. Dodam tylko że na zagrzanym silniku, na postoju jak gazuję (do 3tyś.) to kupa dymu leci,kolor szary i pod wydechem na ziemi to co wypluł, coś czarnego oleistego.
Logi dynamiczne pokażą co z doładowaniem,ale z Twojego opisu można wywnioskować nadmiar ropy w stosunku do powietrza i stąd dym. Może to być dziurawy/przerwany wąż/problem z turbo..
: pn lut 04, 2013 22:49
autor: berek
ja mam podobny objaw z tym gazem, ale u mnie to na pewno jest dwumas. Powoli go też zaczynam słyszec na wolnych obrotach - trzeba się mocno wsłuchac.
: wt lut 05, 2013 11:32
autor: robertb1974
Jak dla mnie to nie tylko dwumas może dawać takie objawy. Jest wiele innych części które mogą powodować właśnie taki objaw. Tylko każdemu jak przychodzi coś do głowy to tylko dwumas (bo tak się oklepało i jeden po drugim łącznie z pseudo mechanikami powtarzają to samo bo słyszeli że gdzieś dzwoni ale nie wiedzą w którym kościele , jak te przekupy na targowisku) Nie chcę obrażać kogokolwiek z forum a zwłaszcza tych wszystkich którzy pomagają i mają wiedzę ale samochód to nie tylko koła kierownica i dwumas.
: sob lut 09, 2013 19:29
autor: 4diwr0c
a reszta poduszek silnika sprawdzona? są w dobrym stanie? ogólnie żółtodziób ze mnie ale wiem że diesel nie lubi szarpnięć bo na powitanie odbija się to właśnie na poduszkach silnika - przerabiałem temat kilkukrotnie w moim pierwszym aucie aż ktoś mnie wreszcie oduczył głupiego sposobu jazdy

: pn lut 11, 2013 16:44
autor: robertb1974
Poduchy sprawdzane (choć pokusiłbym się o wymianę poduszki skrzyni) ,ale na razie daję temu spokój bo może z czasem coś wyjdzie i obędzie się bez magików i niepotrzebnych wymian połowy samochodu

: pn kwie 08, 2013 18:30
autor: Rusek
Mam ten sam problem w 1.9tdi AVQ
nie mogę tego dziadostwa zgiagnozować
Mam przejechane ogólnie 344 000km pełen serwis VW,wymieniałem dwumasę na SACHS,poduszki w sankach,poduszkę silnika przeguby.
Mój mechanik twierdzi że to luz na mechanizmie różnicowym i tak będzie robiło-ja w to nie wierze gdzieś musi być inna przyczyna.
Jeżdzę czasami Mercedesem VITO któe ma przejchane 780 000km i nie ma luzu a nic nie było robione.
: śr kwie 10, 2013 13:33
autor: aawol
miałem podobne szarpnięcia przy dodawaniu i stuki przy odejmowaniu gazu - przyczyną była oberwana poduszka silnika ( na oko była cała - po demontażu wyszło szydło z gdzieśtam).
Czy próbowałeś robić manewry gazem z podniesioną maską i żeby ktoś obserwował co się pod maską rusza???? Wiem ze to laickie podejście ale też czasami najprostsze rozwiązania działają