Strona 2 z 2

: sob sty 26, 2013 00:10
autor: baron
fajny wynik Jacek,bardzo podobny do mojego przy tym samym motorze.co do spalania-potwierdzam.przy normalnej jeździe,nie koniecznie bardzo lekko-6,3l.
ja na tą chwilę jestem zadowolony.jeszcze raz dzięki Jacek.

: sob sty 26, 2013 01:07
autor: JacaTouran
baron1,

No juz kawałek czasu jeździsz od modyfikacji to opinia jak najbardziej miarodajna.
Cieszę się bardzo , że nasza praca przynosi wymierne efekty :piwo:

Zapraszam z każdym następnym ;)

: sob sty 26, 2013 13:06
autor: aki
kurik, nie kuś mnie proszę cię, ja bym się przejechał ale na razie to z kasą troszku krucho stoję.

: sob sty 26, 2013 14:47
autor: KriSSo
Zastanawiające dla mnie osobiście są te wyniki, w sensie, że bardzo wyśrubowane. Rzadko się spotyka takie parametry w BKC/BXE/BLS.

baron1, ile km zrobiłeś już na programie o podobnych parametrach?
Czy Tourany mają mocniejsze sprzęgła w tych samych silnikach, niż BXE/BKC/BLS np w Golfie czy octavii?

: sob sty 26, 2013 15:06
autor: baron
KriSSo pisze:Zastanawiające dla mnie osobiście są te wyniki, w sensie, że bardzo wyśrubowane. Rzadko się spotyka takie parametry w BKC/BXE/BLS.

baron1, ile km zrobiłeś już na programie o podobnych parametrach?
Czy Tourany mają mocniejsze sprzęgła w tych samych silnikach, niż BXE/BKC/BLS np w Golfie czy octavii?
wiesz,coś ok.20 tys. co do sprzęgła to nie wiem ale ja kupiłem auto teoretycznie z padniętym silnikiem a okazało się że padło sprzęgło.tak więc przed wizytą u Jacka nówka komplet sachsa.co do teorii to też myslę że nie ma co z takiego motoru wyciskać 170 kucy (jeżeli to wogóle możliwe) bo coś napewno nie wytrzyma-sprzęgło,turbinka.Inna historia to też jazda z głową a nie cały czas p....

: sob sty 26, 2013 19:00
autor: JacaTouran
KriSSo,

zapraszam Cie kolego, przyjedź zmierzymy to autko przy Tobie i zaprogramuje go wszystkimi zrobionymi do niego SETUPami , nie ma żadnego problemu :). Autko jeżdzi po naszym łowickim podwórku i jest do dyspozycji non stop więc bardzo chętnie zaprezentuje Ci jego możliwości.
Jeżeli twierdzisz , że żadko spotyka się takie parmetry w tych silnikach to również bardzo chętnie obalę Twoją teorię chociażby wprowadzając na rolki swojego Tourana 1.9TDI BKC i jak dasz znać odpowiednio wcześniej to zorganizuje jeszcze co najmniej 3 sztuki dla pokazu na rolkach ;).

Powiem Ci z doświadczenia bardzo często trafiają się w tych silnikach autka z idealnymi parametrami co nie zaprzecza tego , ze i szroty się zdarzają bo stan silnika stanowi nie równy.

Uprzedze następną uwagę , że hamownia lipna i kłamie... Nie nie, nie lipna - kalibrowana raz na pół roku i weryfikowana z super rozreklamowaną MAHA co juz nie jeden użytkownik tego forum sprawdził.

Co do sprzegła u mnie siedzi seria, w prezentowanym króliku doświadczalnym również. Ja zrobiłem u siebie ponad 100kkm i sprżegło ani dwumas nie daje złych oznak.
Przecież nie wykorzystujesz na drodze non stop max parametrów silnika i nie jezdzisz z pedałem w podłodze. Co innego jak będziesz upalał i strzelał ze sprzęgła to i na serii nie wytrzyma :(.

Jak widać po naszych wykresach dół nie jest ruszany więc dwumasa bezpieczna ;)

Pozdro i weekendowe :piwo:

[ Dodano: Sob Sty 26, 2013 18:10 ]
baron1 pisze:co do teorii to też myslę że nie ma co z takiego motoru wyciskać 170 kucy (jeżeli to wogóle możliwe) bo coś napewno nie wytrzyma-sprzęgło,turbinka.Inna historia to też jazda z głową a nie cały czas p....
170PS ciężko by było na seryjnym osprzęcie, może na jeden pomiar by sie udało co innego jazda na drodze :> . To co udało się zrobić w prezentowanym Touranie to wg mnie już bardzo dużo i więcej nie próbowaliśmy bo kolega własciciel autka by się zdenerwował jak by coś klękło ;). Dlatego finalnie zeszliśmy z mocy i momentu, aby autko mogło normalnie funkcjonowac na codzień.

: sob sty 26, 2013 19:20
autor: KriSSo
JacaTouran, może to kwestia tournów, nie muszą przecież być do końca takie same. Ja mam raczej doświadczenia z Octavią/Golfem, sam miałem MK5 BXE po modzie i w tych autach powyżej 330 Nm nikt nie robi spośród Tunerów, których znam. Ani Tune-Up, ani Masters, ani Rogal, ani Mariusz (GoodHope). A już tym bardziej, że seria wyszła w tym touranie biednie.
W granicach DO 150 KM to wychodziły sztuki, które wyrzucały w serii blisko 120 KM, czyli mocne. Typowy mod dla tego silnika to 300-320 Nm i 138-140 z groszem KM. Natomiast wartości rzędu 370+ NM to w ogóle jakaś abstrakcja dla mnie, jak dotąd.
Dotyczy to przede wszystkim Golfa i Octavii - jeszcze raz zaznaczam. Zapraszam na forum Octavia Klub Polska - dosłownie kilkadziesiąt lub kilkaset wykresów w dziale wykresy. Nikt takich parametrów nie miał. 160 do 170 KM oraz ok. 370 Nm niektórzy mieli, ale na turbinie ARL.

Może po prostu Tourany to troszkę inna bajka, nie znam tematu tych silników w Touranie, zatem wyrażam jedynie ZDUMIENIE, broń Boże nie PODWAŻAM zrobionej przez Ciebie pracy. :piwo: :piwo:

: sob sty 26, 2013 19:26
autor: JacaTouran
KriSSo pisze: Ani Tune-Up, ani Masters, ani Rogal, ani Mariusz (GoodHope). A już tym bardziej, że seria wyszła w tym touranie biednie.

Seria nie wyszła błędnie tylko bogato, gift w tych silnikach to norma przy zdrowej jednostce, ja też nie robie w tych autach z marszu 370NM, u siebie mam wysoko i w prezentowanym Touranie gdyz to auto bardzo dobrego kolegi i tak chciał. Też nie pozwoliłbym sobie na takie parametry dla obcego klienta z drogi...

Co do silników to to czy jest w golfie czy octavii czy touranie to jedna i ta sama jednostka.
Prezentowany egzemplarz umieściłem nie po to żeby chwalić się wyczynami tylko dla pokazu możliwości seryjnej jednostki 1.9tdi 105PS.

Dla przykładu w tym tygodniu robiona Octavia 1.9tdi BLS ===>>> klient poprosił o Stage1+ i tak też zrobiłem.
Wynik poniżej:

Pierwszy pomiar z DPFem
Drugi Seria bez DPF - jak widać mocy i momentu wiele nie przybyło co obala mit, że jak uzuniemy filtr to autko znacznie mocniejsze jest :(
Trzeci pomiar DPF OFF i CHIP Stage1+(w moim mniemaniu)

: sob sty 26, 2013 19:33
autor: KriSSo
Ok, teraz wszystko rozumiem.

:piwo:

P.S.
Ciekaw jestem, jaki Nm byłby w przypadku pomiaru w trybie obciążeniowym.

: sob sty 26, 2013 19:36
autor: JacaTouran
KriSSo pisze:Ok, teraz wszystko rozumiem.

:piwo:

P.S.
Ciekaw jestem, jaki Nm byłby w przypadku pomiaru w trybie obciążeniowym.
Się ciesze bo nie chciałbym, aby ludzie pomyśleli, że jakąś patyzantkę robimy :mrgreen:

[ Dodano: Sob Sty 26, 2013 18:39 ]
KriSSo pisze:Ciekaw jestem, jaki Nm byłby w przypadku pomiaru w trybie obciążeniowym.
Dokadnie taki sam byłby NM.
O ile dobrze pamiętam kolega niko z tego forum mierzył się u Mastersa i przyjechał do mnie i pomiary toczka w toczkę te same.

Tak by the way dla potomnych ===>>> nie cyframi jedzie autko lecz przebiegiem kresek wymalowanych przez hamownię...

: sob sty 26, 2013 19:42
autor: KriSSo
JacaTouran pisze:Pierwszy pomiar z DPFem
Drugi Seria bez DPF - jak widać mocy i momentu wiele nie przybyło co obala mit, że jak uzuniemy filtr to autko znacznie mocniejsze jest
Czyli na dobrą sprawę dopóki DPF jest sprawny, nie ma wcale potrzeby go usuwać, zgadza się? Bo mocy wcale nie zyskamy, a jeśli można latać dieslem, któremu z rury leci górskie powietrze, to tylko się cieszyć.

: sob sty 26, 2013 19:53
autor: JacaTouran
KriSSo pisze:
JacaTouran pisze:Pierwszy pomiar z DPFem
Drugi Seria bez DPF - jak widać mocy i momentu wiele nie przybyło co obala mit, że jak uzuniemy filtr to autko znacznie mocniejsze jest
Czyli na dobrą sprawę dopóki DPF jest sprawny, nie ma wcale potrzeby go usuwać, zgadza się? Bo mocy wcale nie zyskamy, a jeśli można latać dieslem, któremu z rury leci górskie powietrze, to tylko się cieszyć.

Kwestia gustu kolego, jedni usuwają aby sobie oszczędzić poźniejszych usterek i niespodzianek w trasie inni zaś sądzą , że posiadają diesla z górskim powietrzem z wydechu - co do tego górskiego powietrza mam spore wątpliwości, były testy na tvn turbo auta z filtrem i zaraz po usunieciu z niego filtra i wszystko miesciło się w normach.
Podczas regeneracji i dopalania to górskie powietrze zamienia się w smierdzący i szkodliwy smok.

Tak więc reasumując , należy przede wszystkim odpowiedzieć sobie na pytanie czy DPF na pokładzie to ekologia, czy ograniczenie dymienia i kolejna rzecz któr czasem potrafi przyspożyć wiele problemów.

Generalnie zdrowych dpf-ów nie usuwam z zasady, usuwam wtedy gdy klient ma takie życzenie.

: sob sty 26, 2013 21:12
autor: niko02
JacaTouran pisze: O ile dobrze pamiętam kolega niko z tego forum mierzył się u Mastersa i przyjechał do mnie i pomiary toczka w toczkę te same.
Dokładnie tak było. Kropka w kropkę to samo.