Strona 2 z 3
: śr maja 22, 2013 23:13
autor: admin
Ciężarowy do 3,5T. W DK nikt z kratkami nie jeździ (przynajmniej się nie spotkałem), z reguły są to typowe VANy, 2 osobowe. Te w niższych cenach niestety przebiegi mają konkretne. Jak coś to wrzuć VIN lub nr rejestracyjny to sprawdzę przelot

: czw maja 23, 2013 06:28
autor: stann
Numer to GA91481.Sprawdzałem go ma na przeglądzie duńskim 173.000 a teraz 174 000.
Tylko pytanie czy on rzeczywiście był jako ciężarówka i woził towar jakiś, czy gościu miał firmę bo sprawdziłem nawet że miał był zarejestrowany jak ciężarowy aby płacić mniejszy podatek. To jest firma gdzie był zarejestrowany
http://www.applusbilsyn.dk/
: czw maja 23, 2013 08:53
autor: admin
Aha, to ciągle ten sam to pisałem ci na PW na co uważać przy ciężarówce.
: czw maja 23, 2013 09:04
autor: Roozga
W Danii jak chcesz auto to płacisz kolosalny podatek, dlatego dużo osób zakłada firmy i kupuje auta jako dwuosobowa VANy do 3,5t ale jeżdżą jak osobówkami. To tylko kwestie podatków. Auta te są specjalnie "trwale" przerobione na ciężarówki (widziałem nawet Porsche Panamera w wersji VAN). Więc tak naprawdę kwestia zakupu takiego nie rozstrzyga ze auto miało jakieś niebotyczne przebiegi. Bynajmniej ja mam takiego już przerobionego na 5 osób.
: czw maja 23, 2013 09:27
autor: stann
Roozga ale on jezdzi w Dani tylko z 2 fotelami? Czy może mieć z tyłu też fotele i być ciężarówką. Handlarz w Polski jak kupuje taki samochód to w Polsce wkłada te tylne fotele??
Czy urząd celny mi nie dowali jakiejś kary jak pójdę go zarejestrować na 5 osobowy?
Z tego powodu się coś więcej płaci. Jak wiesz to proszę pomóż.
: czw maja 23, 2013 09:52
autor: DLUGI-74
stann pisze:Roozga ale on jezdzi w Dani tylko z 2 fotelami? Czy może mieć z tyłu też fotele i być ciężarówką. Handlarz w Polski jak kupuje taki samochód to w Polsce wkłada te tylne fotele??
Czy urząd celny mi nie dowali jakiejś kary jak pójdę go zarejestrować na 5 osobowy?
Z tego powodu się coś więcej płaci. Jak wiesz to proszę pomóż.
Jeśli z Danii to na 90 % miał 2 siedzenia i był ciężarowy a w Polsce jak to w Polsce siedzenia dokładasz robisz przegląd z ciężarówki na osobówkę . Tylko co do papierów to bym dopytał w UC co by nie było zaskoczenia że trzeba by coś tam zapłacić.
Zadzwoń jedz do Urzędu Celnego zapytaj i na stacji diagnostycznej jak i co ...
Ja bym tak zrobił

: czw maja 23, 2013 10:00
autor: stann
Czyli nie jest powiedziane że samochód woził jakieś materiały budowlane. Mógł nim jezdzić jakiś kawaler do pracy??:) W Danii jest to często spotykane?
: czw maja 23, 2013 10:04
autor: DLUGI-74
stann pisze:Czyli nie jest powiedziane że samochód woził jakieś materiały budowlane. Mógł nim jezdzić jakiś kawaler do pracy??:) W Danii jest to często spotykane?
mogło być tak jak piszesz ale dokładnie sprawdzić i dopytać co do zarejestrowania tego auta w PL nie zaszkodzi
: czw maja 23, 2013 11:16
autor: Roozga
W Dani 70% aut poruszających się po drogach to samochody firmowe.
Jeśli kupujesz firmówkę (VAN 2 osobowy) płacisz 80% wartości auta jako podatek
Jak kupujesz osobówkę (np 5 miejsc) płacisz 180% wartości auta jako podatek
Rachunek chyba jest prosty
Co więcej, jeśli kupisz auto i chce obejść przepis przyciemniając tylko szyby i zostawiając siedzenia z tyłu a rejestrując jako VAN 2 osobowy, płacisz karę, za którą kupisz jeszcze jeden samochód, plus oczywiście brakujący podatek.
: czw maja 23, 2013 12:13
autor: stann
Ale to od razu w salonie kupujesz z dwoma fotelami, wiedząc ze będzie na firmę, czy kupujesz z 5 i demontujesz te z tyłu rejestrując wtedy jako ciężarowy?
To u nas jest czy było lepiej rejestrujesz jako ciężarowy a tyłu masz fotele i normalnie wozisz ludzi. Nawet kratki nie trzeba mieć.
: czw maja 23, 2013 20:04
autor: cheles
Roozga pisze:W Dani 70% aut poruszających się po drogach to samochody firmowe.
Jeśli kupujesz firmówkę (VAN 2 osobowy) płacisz 80% wartości auta jako podatek
Jak kupujesz osobówkę (np 5 miejsc) płacisz 180% wartości auta jako podatek
Rachunek chyba jest prosty
Co więcej, jeśli kupisz auto i chce obejść przepis przyciemniając tylko szyby i zostawiając siedzenia z tyłu a rejestrując jako VAN 2 osobowy, płacisz karę, za którą kupisz jeszcze jeden samochód, plus oczywiście brakujący podatek.
kużwa, a ja myślałem, że tylko w PL mamy najwyższe podatki

: pt maja 24, 2013 08:20
autor: stann
A słuchajcie, sprowadzając samochód z zagranicy muszę zapłacić po pierwsze cło, dać na badania techniczne, zarejestrować. A czy w dalszym ciągu płaci się recykling?
Czy recykling powinien opłacić handlarz jak kupuje od niego samochód sprowadzony?
: pt maja 24, 2013 08:26
autor: cheles
stann,
Myślę, że dodatkowe opłaty będziesz musiał sam ponieść.
: pt maja 24, 2013 08:39
autor: kazan13
stann pisze:A słuchajcie, sprowadzając samochód z zagranicy muszę zapłacić po pierwsze cło, dać na badania techniczne, zarejestrować. A czy w dalszym ciągu płaci się recykling?
Czy recykling powinien opłacić handlarz jak kupuje od niego samochód sprowadzony?
płacisz akcyzę-urząd celny, płacisz w U.Skarbowym opłatę ( zwolnienie z vatu), płacisz przegląd, recykling płaci osoba która auto sprowadziła, jeśli od handlarza to możesz Ty ale w przelewie muszą być dane handlarza

: pt maja 24, 2013 09:12
autor: aki
kazan13 pisze:stann pisze:A słuchajcie, sprowadzając samochód z zagranicy muszę zapłacić po pierwsze cło, dać na badania techniczne, zarejestrować. A czy w dalszym ciągu płaci się recykling?
Czy recykling powinien opłacić handlarz jak kupuje od niego samochód sprowadzony?
płacisz akcyzę-urząd celny, płacisz w U.Skarbowym opłatę ( zwolnienie z vatu), płacisz przegląd, recykling płaci osoba która auto sprowadziła, jeśli od handlarza to możesz Ty ale w przelewie muszą być dane handlarza

akcyza nie cło płata w Urzędzie Celnym, w wielkości 3,1% od wartości na rachunku, umowie, fakturze, stopa procentowa obowiązuje do 2.0 pojemności powyżej 2.0 stopa procentowa to 18,6% od wartości.
Urząd Skarbowy, otrzymanie zaświadczenia o zwolnieniu z podatku VAT kosztuje 160 zł
Przegląd 98 zł czy z hakiem czy bez, u mnie tak kosztuje.
Tłumaczenia nie są wymagane gdyż na np. niemieckim dowodzie jest adnotacja iż jest to dokument akceptowalny w UE. To że przy rejestracji chcą tłumaczenia to wymysł urzędasów nic więcej. Ale koszt pełnego przysięgłego tłumaczenia 150 zł
Recykling jak kazan napisał kosztuje 500 zł i jeżeli ciebie obciąży sprzedawca tą płatnością to musisz w przelewie wpisać jego dane, według mnie powinien to ponieść sprzedawca a nie klient.
Potem sama rejestracja kosztuje 256 zł w wydziale komunikacji.