"Halogeny" LED 5J0 941 067 ( 068 )
- artblue
- ____________________
- Posty: 86
- Rejestracja: wt lip 17, 2012 23:09
- Auto:: 1T 2.0 BMM DSG 2006
- Imię:: Rafał
- Lokalizacja: Józefów
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Z homologacja to jest zdaje sie tak, że podwykonawca (na przykłąd firla Hella produkująca lampy) ma stosowpapiery i zezwolenia na to, że by swoje probukty oznaczać jako zgodne z homologacją. Zapewne mają jakieśtam wytyczne których musza się trzymać (czy i kto to kontroluje to już nie wiadomo) i moga oni samo swoje produkty oznaczać jako homologowane.
- marcin975
- Zaawansowany
- Posty: 497
- Rejestracja: ndz sty 22, 2012 22:10
- Auto:: VW PASSAT B7 2.0 TDI
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
Re: "Halogeny" LED 5J0 941 067 ( 068 )
Ja też już założyłem ledy z RS-a i mam ten sam problem "spalonej żarówki" wyłączenie halogenów vcds-em też nie pomaga
pozostaje dokupić przekaźnik i podłączyć jak ma większość podłączone
ale pozbywam się halogenów + doświetlania.
jest jeszcze ponoć opcja zmiany bordnetza na obsługującego ledy + dodatkowo zmiana wszystkich do niego wtyczek
albo nie zwracać uwagi na kontrolkę spalonej żarówki
znalazłem coś takiego:
http://sklep.motohid.pl/pl/p/Adapter-Ka ... Superb/339

pozostaje dokupić przekaźnik i podłączyć jak ma większość podłączone

jest jeszcze ponoć opcja zmiany bordnetza na obsługującego ledy + dodatkowo zmiana wszystkich do niego wtyczek

albo nie zwracać uwagi na kontrolkę spalonej żarówki

znalazłem coś takiego:
http://sklep.motohid.pl/pl/p/Adapter-Ka ... Superb/339
Touran był i się zmył 

-
- Przeglądacz
- Posty: 69
- Rejestracja: pt wrz 14, 2012 13:18
- Auto:: Jetta A5 BKD 2007
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: "Halogeny" LED 5J0 941 067 ( 068 )
A po co przekaźnik?marcin975 pisze:pozostaje dokupić przekaźnik i podłączyć jak ma większość podłączoneale pozbywam się halogenów + doświetlania.
Dorzucasz rezystor z radiatorem (jak już było opisane stronę wcześniej) i po problemie spalonej żarówki.
Jeśli myślisz, że tak jest coś "magicznego" to się mylisz :-) A dodatkowo dolicz do tego koszt wtyczek do halogenów z Fabii i wyjdzie Ci 120-130zł..
To jest właśnie rezystor i dwie wtyczki, ładnie opakowane, a cena powala :-)
A takie ustrojstwo jesteś w stanie zrobić sam za trochę mniej + satysfakcja z własnoręcznie wykonanego moda :-)
2 rezystory kupisz za 20zł, do tego wtyczki do halogenów z Fabii RS i dwie żarówki halogenów z Tourana.
Z żarówek wycinasz części, w które wpina się wtyczki, dolutowujesz przewody, następnie do tego dolutowujesz rezystory i wtyczki halogenów z Fabii i masz gotową przejściówkę.
Tu temat o montażu LEDów w obudowy od MK5, ale widać tam o jakie rezystory chodzi: http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=52&t=7802
Innym sposobem jest zmiana rezystorów w Bordzie (koszt kilka złotych) - temat opisany przez mwsoft: http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=52&t=5684
-
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: śr lip 25, 2012 19:47
- Auto:: Touran 2006 2.0 TDI BMM
- Imię:: Błażej
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: "Halogeny" LED 5J0 941 067 ( 068 )
W końcu udało mi się zdobyć te ledy
,teraz tylko montaż i załatwienie sprawy z diagnozą spalonej żarówki, ale na forum skody wyczytałem że jest tam jeszcze funkcja świateł postojowych,tzn.ledy się ściemniają i nie świecą pełną mocą,czy może ktoś z was ma to tak podłączone ,no i czy wogóle istnieje możliwość żeby to tak w Touranie podłączyć.

- Natel
- Początkujący
- Posty: 14
- Rejestracja: pn kwie 30, 2012 16:25
- Auto:: Golf V
- Imię:: Dariusz
- Lokalizacja: z tamtąd
- Podziękował: 1 raz
Re: "Halogeny" LED 5J0 941 067 ( 068 )
Tak jest chyba to w pinie 3 jest tak ale to tylko trochę mniej świecą.
-
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: śr lip 25, 2012 19:47
- Auto:: Touran 2006 2.0 TDI BMM
- Imię:: Błażej
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: "Halogeny" LED 5J0 941 067 ( 068 )
No się zgadza że to 3 pin,ze zdjęć wygląda że dosyć mocno zmniejsza się natężenie ,ciekawe czy wpięcie się w postojówkę uruchmiło by to bez żadnych problemów.
- artblue
- ____________________
- Posty: 86
- Rejestracja: wt lip 17, 2012 23:09
- Auto:: 1T 2.0 BMM DSG 2006
- Imię:: Rafał
- Lokalizacja: Józefów
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: "Halogeny" LED 5J0 941 067 ( 068 )
Ja mam podłączone jako postojowe, przeciwmgłowe, dzienne, doświetlanie (guzik daje
). Kodowanie mam ustawione jako przeciwmgłowe - dzienne. Jako postojowe przygasają mniej więcej o połowę. Wolny kabelek od halogenów ledowych podłączyłem pod postojowe. Błędów nie wywala.
Uporałem się także z błędem spalonej żarówki halogenowej po podłączeniu ledów. Rezystor mocy grzał się zbyt mocno no i zresztą po co montować ledowe światła (teoretycznie energooszczędne) skoro rezystor mocy żre tyle co żarówka zwykła. Zamieniłem rezystor w bordnetzie wg opisu http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=52&t=5684
Działa ok, nie mam błędów i dodatkowo mam pełną diagnozę jeżeli któryś ledowy halogen padnie
Jak by co to mam gdzieś chyba jeszcze kilka tych rezystorków.

Uporałem się także z błędem spalonej żarówki halogenowej po podłączeniu ledów. Rezystor mocy grzał się zbyt mocno no i zresztą po co montować ledowe światła (teoretycznie energooszczędne) skoro rezystor mocy żre tyle co żarówka zwykła. Zamieniłem rezystor w bordnetzie wg opisu http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=52&t=5684
Działa ok, nie mam błędów i dodatkowo mam pełną diagnozę jeżeli któryś ledowy halogen padnie

Ostatnio zmieniony pn paź 27, 2014 15:52 przez artblue, łącznie zmieniany 1 raz.
- Natel
- Początkujący
- Posty: 14
- Rejestracja: pn kwie 30, 2012 16:25
- Auto:: Golf V
- Imię:: Dariusz
- Lokalizacja: z tamtąd
- Podziękował: 1 raz
Re: "Halogeny" LED 5J0 941 067 ( 068 )
Tak dokładnie, najlepiej w bordzie przelutowac rezystor j dziękuję
ja myślałem żeby podłączyć pin 3 pod kierunkowskazy żeby się ewentualnie sciemnial i był lepiej widoczny. W Audi takie coś widziałem jak Led dzienny się ładnie ściemnia potem rozjaśnia

- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
Re: "Halogeny" LED 5J0 941 067 ( 068 )
Witam
Chciałbym odkopać temat bo będę za kilka dni działał z tymi właśnie Ledami i mam kilka pytań, ale od początku.
Mam takie Ledy założone w autku, zakładał je poprzedni właściciel autka u jakiegoś magika i ze względu że w tamtym czasie w autku był założony Bord Medium magik po podłączał wszystko na jakiś przekaźnikach.
Dzienne podłączone są do skrzynki bezpieczników w komorze silnika, a przednie przeciwmgielne podłączył do wiązki tylnych przeciwmgielnych w tylnych lampach, czyli jak włączam tylne przeciwmgielne to palą mi się jedne i drugie.
Do tego dzienne mam ustawione na 50% a przednie przeciwmgielne są na 100% i tu też nie jest fajnie bo jak mam włączone dzienne to w słoneczny dzień prawie ich nie widać i ludzie już kilka razy pokazywali mi żebym włączył światła (lepiej by było jak by były odwrotnie podłączone), a więc lipa.
No i teraz chciałbym to wszystko po podłączać żeby miało ręce i nogi.
Chciałbym żeby było to tak:
- 100 % - dzienne
- 50 % - przednie przeciwmgielne.
Co do podłączenia przednich przeciwmgielnych to chyba nie będzie takiej tragedii, wiązkę wiem jak zrobić i gdzie podłączyć, tylko teraz pytanie czy przy Bordzie 3C8-937-049-AC ; 30 Byte Highend, będzie trzeba zastosować jakieś rezystory żeby nie pokazywało przepalonej żarówek ???
Co do dziennych to trochę nie wiem jak to zrobić nadmienię, że będzie niedługo założony czujnik deszcz/zmierzchu w autku i chciałbym żeby działało mi przełączenie świateł jak np. wjadę w tunel (czyli z dziennych na drogowe i odwrotnie jak wyjadę z tunelu).
Wiem że jest na forum kilka osób co ma albo miało założone takie Ledy i ogarnia temat.
Będę wdzięczny za jakieś konkretne podpowiedzi.
Dzięki i pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Chciałbym odkopać temat bo będę za kilka dni działał z tymi właśnie Ledami i mam kilka pytań, ale od początku.
Mam takie Ledy założone w autku, zakładał je poprzedni właściciel autka u jakiegoś magika i ze względu że w tamtym czasie w autku był założony Bord Medium magik po podłączał wszystko na jakiś przekaźnikach.
Dzienne podłączone są do skrzynki bezpieczników w komorze silnika, a przednie przeciwmgielne podłączył do wiązki tylnych przeciwmgielnych w tylnych lampach, czyli jak włączam tylne przeciwmgielne to palą mi się jedne i drugie.
Do tego dzienne mam ustawione na 50% a przednie przeciwmgielne są na 100% i tu też nie jest fajnie bo jak mam włączone dzienne to w słoneczny dzień prawie ich nie widać i ludzie już kilka razy pokazywali mi żebym włączył światła (lepiej by było jak by były odwrotnie podłączone), a więc lipa.
No i teraz chciałbym to wszystko po podłączać żeby miało ręce i nogi.
Chciałbym żeby było to tak:
- 100 % - dzienne
- 50 % - przednie przeciwmgielne.
Co do podłączenia przednich przeciwmgielnych to chyba nie będzie takiej tragedii, wiązkę wiem jak zrobić i gdzie podłączyć, tylko teraz pytanie czy przy Bordzie 3C8-937-049-AC ; 30 Byte Highend, będzie trzeba zastosować jakieś rezystory żeby nie pokazywało przepalonej żarówek ???
Co do dziennych to trochę nie wiem jak to zrobić nadmienię, że będzie niedługo założony czujnik deszcz/zmierzchu w autku i chciałbym żeby działało mi przełączenie świateł jak np. wjadę w tunel (czyli z dziennych na drogowe i odwrotnie jak wyjadę z tunelu).
Wiem że jest na forum kilka osób co ma albo miało założone takie Ledy i ogarnia temat.
Będę wdzięczny za jakieś konkretne podpowiedzi.
Dzięki i pozdrawiam
Tomasz_W-wa
- yox
- Władca postów
- Posty: 2982
- Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
- Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 240 razy
- Otrzymał podziękowań: 673 razy
Re: "Halogeny" LED 5J0 941 067 ( 068 )
Witam ja również zamierzam sobie zamontowac takie same drl-ki, nawet mam juz szt 1 
Wiec tak:
1. Zakładasz i podlanczasz ori wiazke do halogenow.
2. Kodujesz sobie w bordzie przeciwmgielne oraz przeciwmgielne jako DRL
3. W miejsce ori halogenow zakladasz swoje i np. takie rezystory
www.ebay.co.uk/itm/321526127375?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
5. I wszystko hula równiez z RLS tak jak piszesz.
Jam tak wlasnie mam zrobione tylko jeszcze 1 ledzik 2 rezystorki i zamiana
P.S W bordzie rowniez ustawiasz sobie jak maja swiecic jako drl czyli 100 % 50 % itd

Wiec tak:
1. Zakładasz i podlanczasz ori wiazke do halogenow.
2. Kodujesz sobie w bordzie przeciwmgielne oraz przeciwmgielne jako DRL
3. W miejsce ori halogenow zakladasz swoje i np. takie rezystory
www.ebay.co.uk/itm/321526127375?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
5. I wszystko hula równiez z RLS tak jak piszesz.
Jam tak wlasnie mam zrobione tylko jeszcze 1 ledzik 2 rezystorki i zamiana

P.S W bordzie rowniez ustawiasz sobie jak maja swiecic jako drl czyli 100 % 50 % itd
- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
Re: "Halogeny" LED 5J0 941 067 ( 068 )
yox tylko te ledy mają kostkę 3 pinową gdzie:
1- światła pozycyjne (4 diody i mniejsza moc)
2- masa
3- światła do jazdy dziennej (4 diody 100% mocy)
Myślałem żeby wykorzystać 3 piny a nie tylko dwa piny i zmniejszać moc przez Borda, tylko nie wiem czy się tak da podłączyć.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
1- światła pozycyjne (4 diody i mniejsza moc)
2- masa
3- światła do jazdy dziennej (4 diody 100% mocy)
Myślałem żeby wykorzystać 3 piny a nie tylko dwa piny i zmniejszać moc przez Borda, tylko nie wiem czy się tak da podłączyć.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
- yox
- Władca postów
- Posty: 2982
- Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
- Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 240 razy
- Otrzymał podziękowań: 673 razy
Re: "Halogeny" LED 5J0 941 067 ( 068 )
Zgadza sie 3 piny ale tak jest podlaczone ori w skodzie, co do swapa to wykorzystuje sie 2 piny----->rezystor------>wiazka hlogenow, bynajmniej tyle wynika z mojej wiedzy 

-
- Użytkownik
- Posty: 250
- Rejestracja: ndz gru 01, 2013 14:29
- Auto:: Golf GT BMN '08
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
- Kontakt:
Re: "Halogeny" LED 5J0 941 067 ( 068 )
Aby te ledy nie robiły błędu spalonej żarówki wystarczy przelutować 2 rezystory w bordnetzie a nie kombinować z jakimiś rezystorami na przewodach jako balast...

wymienia się rezystory na: 9,1KOhm o rozmiarze 0805 - koszt parę groszy...

wymienia się rezystory na: 9,1KOhm o rozmiarze 0805 - koszt parę groszy...
- marcin975
- Zaawansowany
- Posty: 497
- Rejestracja: ndz sty 22, 2012 22:10
- Auto:: VW PASSAT B7 2.0 TDI
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
Re: "Halogeny" LED 5J0 941 067 ( 068 )
Dobra robota
Muszę u siebie wywalić te grzejące się rezystory 


Touran był i się zmył 

- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
Re: "Halogeny" LED 5J0 941 067 ( 068 )
Witam
A więc żeby wszystko dobrze działało trzeba zrobić to następująco.
Na początek metodą podaną przez Krzycha (widziałem to już wcześniej na Forum Golf V) trzeba wymienić rezystory na: 9,1KOhm o rozmiarze 0805 i chyba wiem kto mi to zrobi
Następnie w moim przypadku montujemy wiązkę przednich przeciwmgielnych i łączymy to w ten sposób:
- Halogen Led lewy - z pinu nr. 3 (+) ciągniemy wiązkę do Borda kostka D pin nr. 2
- Haloen Led prawy - z pinu nr. 3 (+) ciągniemy wiązkę do Borda kostka A pin nr. 4
- Halogeny Led prawy i lewy - z pinu nr. 2 (-) łączymy przewody razem i podłączamy do punku masowego.
Oczywiście trzeba jeszcze pociągnąć przewód z Borda do przełącznika świateł żeby włączać przednie przeciwmgielne czyli we wtyczce włącznika świateł pin nr 5 i podłączamy go z przewodem do Bornetza wtyczka E pin 6.
U mnie będzie jeszcze założona kostka żeby wszystko rozpinać jak byśmy chcieli zdjąć przedni zderzak czyli tak jak jest to oryginalnie montowane.
Teraz kodowanie.
Na początek włączamy przednie przeciwmgielne:
- Baj 0 bit 0 - Zainstalowano przednie światła przeciwmgielne

Następnie kodujemy przednie przeciwmgielne jako dzienne:
- Baj 17 bit 4 - Światła do jazdy dziennej włączane przez światła przeciwmgielne

Następnie obniżamy świecenie przednich przeciwmgielnych
- Bajt 20 - Przyciemnianie świateł do jazdy dziennej (DRL). Wartość dziesiętna (krok 1%) - 10 x 1 = 10 (to tylko przykład)

No i nie można zapomnieć zakodować doświetlania zakrętów jak mamy założony Bordnetz 30 Byte Highend.
- Bajt 23 bit 2 - Aktywny algorytm sterowania światłem kierowanym (doświetlanie zakrętów)
oraz bit 3-4 - 08 Doświetlanie zakrętów przez światła przeciwmgielne

A teraz pytanie czy tak to ma wyglądać ????
Z góry dzięki za sprawdzenie i ewentualne korekty.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
A więc żeby wszystko dobrze działało trzeba zrobić to następująco.
Na początek metodą podaną przez Krzycha (widziałem to już wcześniej na Forum Golf V) trzeba wymienić rezystory na: 9,1KOhm o rozmiarze 0805 i chyba wiem kto mi to zrobi

Następnie w moim przypadku montujemy wiązkę przednich przeciwmgielnych i łączymy to w ten sposób:
- Halogen Led lewy - z pinu nr. 3 (+) ciągniemy wiązkę do Borda kostka D pin nr. 2
- Haloen Led prawy - z pinu nr. 3 (+) ciągniemy wiązkę do Borda kostka A pin nr. 4
- Halogeny Led prawy i lewy - z pinu nr. 2 (-) łączymy przewody razem i podłączamy do punku masowego.
Oczywiście trzeba jeszcze pociągnąć przewód z Borda do przełącznika świateł żeby włączać przednie przeciwmgielne czyli we wtyczce włącznika świateł pin nr 5 i podłączamy go z przewodem do Bornetza wtyczka E pin 6.
U mnie będzie jeszcze założona kostka żeby wszystko rozpinać jak byśmy chcieli zdjąć przedni zderzak czyli tak jak jest to oryginalnie montowane.
Teraz kodowanie.
Na początek włączamy przednie przeciwmgielne:
- Baj 0 bit 0 - Zainstalowano przednie światła przeciwmgielne

Następnie kodujemy przednie przeciwmgielne jako dzienne:
- Baj 17 bit 4 - Światła do jazdy dziennej włączane przez światła przeciwmgielne

Następnie obniżamy świecenie przednich przeciwmgielnych
- Bajt 20 - Przyciemnianie świateł do jazdy dziennej (DRL). Wartość dziesiętna (krok 1%) - 10 x 1 = 10 (to tylko przykład)

No i nie można zapomnieć zakodować doświetlania zakrętów jak mamy założony Bordnetz 30 Byte Highend.
- Bajt 23 bit 2 - Aktywny algorytm sterowania światłem kierowanym (doświetlanie zakrętów)
oraz bit 3-4 - 08 Doświetlanie zakrętów przez światła przeciwmgielne

A teraz pytanie czy tak to ma wyglądać ????
Z góry dzięki za sprawdzenie i ewentualne korekty.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa