Marco_Polo pisze:1.4 też niestety jest awaryjny. Są problemy m.in. z łańcuchem który miał być elementem niewymienialnym, bezawaryjnym. Tak więc odradzam. Rozmawiałem dzisiaj z bardzo dobrymi mechanikami i dosyć negatywnie wypowiadali się o silniku 1.4
Generalizowanie jak z 2.0TDI z pierwszych lat produkcji.
"Mechanicy" tylko mówią: 2.0TDI nie kupuj, a mało który ma pojęcie, że tych silników było kilka rodzajów (niektóre mniej, niektóre bardziej awaryjne). A z tych bardziej awaryjnych też nie każdy miał problemy...
Do tego mało który mechanik rozróżnia Tourana po lifcie i przed, a na hasło "BMM" większość reaguje: "a co to jest?"
Nie ma co popadać w paranoję, miałem do czynienia z kilkoma autami TSI i tylko jeden miał problem z rozrządem (1.2TSI akurat, kwestia wymiany łańcucha i napinacza).
1.4TSI mam i polecam, przejechał 150 tysięcy bezproblemowo, ciekawy, elastyczny silnik, dosyć oszczędny (trasa poniżej 7l/100km), z 1.9 nie ma co porównywać
Ale za 33 tysiące to ciężko przyzwoite 1.6 znaleźć w polifcie