Strona 2 z 2
Re: Przeładowanie turbiny, prośba o analize logów
: ndz paź 26, 2014 21:56
autor: rob555
JacaTouran pisze:
Zauważ, że większość turbosprezarek , które przyjeżdżają do nas na rolki są tak ustawione, że prawidłową pracę gwarantuje im zbijajacy Nadmierne ciśnienie n75.
Turbo dobrze ustawione na aktuatorze pracuje tak, że wykorzystuje minimalnie użycie n75. A w większości przypadków turbiny zbijaja jakieś 0.3 bara i dopiero ustawiają ciśnienie jak należy.
Wiem , że można się tego efektu pozbyć zabawami z mapa n75. Jednak chciałem powiedzieć użytkownikom, że poprawnie ustawiając turbinę maksymalnie zmniejszamy ryzyko jej rozpadu i niwelujemy przeładowania i Overboosty.
Nie no 90% BKD na serii ma problem z OB powyzej 2000obr i rzeczywiscie to w sposób drastyczny uprzykrza tuning jak i powoduje spadek zywotnosci.
Ale...zauwaz tez ze w takim ASV czy AFN turbo z zacieta geometria moze jezdzic i rok...i nie wyje i nie wybucha, najwyzej luzu dostanie
A turbo z BKD ma za maly wirnik wydechowy w stosunku do ilosci spalin ktore wychodza z główki i cisnienie gazów powoduje ukruszanie sie koniuszkow lopatek (przynajmniej ja mam takie doswiadczenia). A pozniej to juz wiadomo...zle wywazenie, cienki wałek i buuumm
Re: Przeładowanie turbiny, prośba o analize logów
: ndz paź 26, 2014 23:20
autor: JacaTouran
90% turbinek z bkd jest źle wyważone. Temat słabych termicznie wirnikow to nie tylko bkd

. Jednak sedno sprawy jest w walku i ulozyskowaniu. Zostało to względnie dobrze dopracowane przez meletta. Puszczał em te turbinki na wywazarce pod 200 tys obr i zachowują się bardzo przewidywalnie . Myślę, że nie jednego allegro chipa przejeżdża.
Do czego zmierzam. ..
Dzwonią do mnie non stop klienci w sprawach regeneracji turbosprężarek i temat rozbija się o cenę. Jak tłumaczę jednemu czy drugiemu, że kładę tylko meletta i cena za kompleks regenerację z wywazeniem, szkielkowane, malowaniem i ustawianiem aktuatora to 1250zl to mi się śmieją w słuchawkę, że zglupialem.
Jednak żadna zrobiona prze ze mnie turbina nie rozpadła się po roku.
Uważam, że robienie po kosztach, aby taniej właśnie tak się kończy jak u kolegi co opisuje problem.
Turbo to taka zabawka, która wymaga szczególnej precyzji przy robocie regeneracji i zastosowania markowych mocnych części.
Jeżeli połączymy ze sobą te dwie rzeczy to turbinka regenerowana w ten sposób nie ustąpi oryginalowi.
Ot tyle ode mnie.
Serdeczne Pozdro i udanego tygodnia dla wszystkich.
.
Re: Przeładowanie turbiny, prośba o analize logów
: pn paź 27, 2014 00:06
autor: anko1973
rozleciało się łożyskowanie; pod Lublinem; rozmawialiśmy wówczas Jacek ale wtedy (luty 2014 nie dawałeś jeszcze 2-letniej gwarancji) i auto zostało w Lublinie i tam zostało zrobione no bo ciągnąć je na lawecie do Łowicza ....; auto też było Jacku u Ciebie na wymianie rozrządu na początku września i o mojej turbince trochę porozmawialiśmy; jeżdżę i odkładam kasę.
@ rob555 - to co radzisz inną turbinę włożyć do BKD?; dodam, że ta moc jaką mam dla mnie jest OK., auto ew mogłoby mniej palić – średnia to ok. 6,8 – 7,2 bardziej jeżdżone na trasach z całą rodzinką (czyli 2 dorosłych i 4-ka dzieci i bagaże; no i auto ma DSG więc też nie chciałbym przeciążać auta.
Re: Przeładowanie turbiny, prośba o analize logów
: pn paź 27, 2014 00:27
autor: JacaTouran
Aaa a a już kojarzę i właściciela i auto. Czyli jest dokładnie tak jak Ci mówiłem odnośnie tego turbo co było u Ciebie założone. Nie pracowalo to ładnie. .. tak jak z resztą Ci mówiłem.
Można pchac i inne turbo jak tylko masz ochotę, jednak to wiąże się ze strojeniem autka.
Ja jednak nie widzę problemu żeby to co masz na aucie zrobić jak należy.
Re: Przeładowanie turbiny, prośba o analize logów
: pn paź 27, 2014 01:01
autor: anko1973
JacaTouran pisze:Nie pracowalo to ładnie. ..
nie pracuje nadal bo cały czas jeżdżę na tej samej od lutego; na razie czekam do lutego
Re: Przeładowanie turbiny, prośba o analize logów
: wt sie 20, 2019 09:50
autor: zibi1961
witam
Podłącze się pod temat .Podglądałem w VCDS pracę zaworu N75 i coś mi tu nie pasuje bo jak czytałem w poradniku jak to zrobić to cyt. "zasadą jest, że w chwili przełączenia się w tryb OFF N75 osiąga wartość 99,6%, a ciśnienie w poz. 2 spada i utrzymuje się na stałym poziomie.
w trybie ON: N75 osiąga wartość 0%, ciśnienie w poz. 2 wzrasta i utrzymuje stałą wartość".
U mnie jest odwrotnie jak OFF to jest 10% a jak ON to 91,2%. Wiem że nie osiąga zalecanych wartości ale wszystko jest odwrotnie albo coś źle robię.
Re: Przeładowanie turbiny, prośba o analize logów
: wt sie 20, 2019 10:19
autor: wesol
Przecie zależne jest to od rodzaju silnika. Test sztangi to tylko po to jest by zobaczyć czy gruszka sprawna i dźwignia zmiennej geo czy chodzi.
Nigdy nie osiągniesz 0 procent i 100 procent bo jest wysterowanie impulsu prostokątnego. Ale zresztą to nie ma znaczenia. Ważne by wysterowanie geometrii było poprostu odpowiednie czyli tak około 65-75 procent lub te 35-25 procent. Musi mieć rezerwę jakaś n75 tego wysterowania. Początkowe TDI miały wysterowanie na 75procent te nowsze na odwróconej skali czyli na 25 procent
Re: Przeładowanie turbiny, prośba o analize logów
: wt sie 20, 2019 13:36
autor: zibi1961
Dzięki już rozumiem