Strona 2 z 4
: wt lip 09, 2013 21:10
autor: marcin975
Ja kupiłem drugą skrzynie za 1000zł od passata B6. We Wrocławiu ok 500zł.
: śr lip 31, 2013 21:22
autor: marko
Aby nie tworzyć nowego wątku mam pytanie do ogarniających skrzynię. Mój przypadek to buczenie na biegu 5-tym przy puszczaniu gazu albo po redukcji z bezpośredniego podczas hamowania silnikiem Tylko na tym jednym biegu i bez gazu.
: pt sie 09, 2013 10:38
autor: krankor
kurik udało Ci się naprawić to "granie na 6"? Od wczoraj mam chyba dokładnie to samo. Zaczyna grać przy naciśnięciu gazu. Jeszcze nie nazwałbym to wyciem. Cichnie po odpuszczeniu pedału gazu. Żadnych innych zjawisk towarzyszących nie zaobserwowałem.
: pt sie 09, 2013 12:07
autor: kurik
Jeszcze nic z tym nie robilem. Ale powiem ze denerwuje mnie to juz strasznie.
: śr sie 14, 2013 12:42
autor: krankor
No i doigrałem się ze swoją "6" Zajechałem dziś do mechanika najpierw na sprawdzenie poziomu oleju i wymianę lub dolanie. Okazało się, że prawie nie mam oleju

Tzn. wypryskało tyle, ile przez tę dziurę uciekło.
Nie zaglądałem pod samochód bo nie było wycieku oleju. Dzisiaj dopiero zauważyłem jedną kropkę oleju przed garażem. Wewnątrz nic. Wychodzi na to, że zrobiłem w ostatnich dniach 500 km prawie bez oleju (nie używając "6" biegu, bo trochę wyje
Mechanik radzi szukać innej skrzyni, bo tej już się nie da uratować. Przynajmniej on się tego nie podejmuje. Wałek od "6" musi mieć taki luz, że wybił dziurę. To jest ta kapa na skrzyni, o której piszą Koledzy wcześniej? Szkoda, że nie można wymienić samej tej części. Mechanik uważa, że po ewentualnej wymianie kapy niedługo może coś innego na innym biegu się rozlecieć.
Co radzicie.
: śr sie 14, 2013 13:03
autor: andrz3j
Z tego co pamietam ten wałek od 6 biegu wraz z łożyskiem są skręcane śrubą, może ona się poluzowała i łożysko zrobiło dziurę. Warto sprawdzić.. mechanik patrzył na to,rozkręcił? U ciebie wygląda na zdjeciu jakby śruba się wykręciła.
Tak powinno to wyglądać po zdjęciu kapy (zerknij na zdjęcia)
www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4872
: śr sie 14, 2013 13:12
autor: krankor
O ile wiem to miał zacząć od sprawdzenia oleju, jak zobaczył tę dziurę, to dalej nie drążył. Zwyczajnie nie chce się w to zagłębiać. Inna sprawa, że mówiłem mu o tym, że samochód jest mi potrzebny na weekend.
Pytanie, na ile z tą dziura mogę jeździć. Bo ileś oleju tam jest skoro ja nie zauważyłem żeby skrzynia wyła na innych biegach.
: śr sie 14, 2013 14:57
autor: andrz3j
Z ta dziura możesz tak długo jeździć aż ci cały wałek nie wyjdzie

..
Poszukałbym kapy (ktoś na forum zapewne ma, może marcin975?) , wymieniłbym łożysko, zalał olejem, poskręcał itd.. W tym stanie jak teraz nie jeździłbym...
Na innych biegach nie wyje tak bo tryby od pozostałych biegów są niżej i tam jeszcze masz olej...
: śr sie 14, 2013 18:25
autor: krankor
Nie mam takiego mechanika, żeby chciał w długi weekend pracować. Ale dotarłęm do innego. Skrzynia rozebrana będzie w poniedziałek dopiero. Obejrzany olej , czy ma opiłki itd. Może nawet kapę da się uratować.
Dziękuję za porady.
: śr sie 14, 2013 20:54
autor: andrz3j
krankor pisze:Nie mam takiego mechanika, żeby chciał w długi weekend pracować. Ale dotarłęm do innego. Skrzynia rozebrana będzie w poniedziałek dopiero. Obejrzany olej , czy ma opiłki itd. Może nawet kapę da się uratować.
Dziękuję za porady.
Krankor nie reanimowałbym tej kapy, popytaj na TKP, daj ogłoszenie do działu kupię kapę, kilka osób miało rozwalone skrzynie... Przynajmniej będziesz miał pewność że wszystko jest ok.
Miałem kiedyś w VW Scirocco reanimowana obudowę skrzyni, działało to ale ta ciągła niepewność i delikatne sączenie oleju...

: śr sie 14, 2013 21:55
autor: krankor
Może rzeczywiście warto się już popytać czy ktoś nie ma dobrej kapy do GQN. Nie wiem jeszcze, czy na pewno będę ją potrzebował.
Nie chciałbym na zapas robić zamieszania zanim nie sprawdzimy jak wygląda wnętrze. Czy nie ma jakichś znaczących luzów. No i dlaczego wałek wypchnął to gniazdo.
Znalazłem wypchnięty kawałek. Jakoś wygląda, jakby były zaszlifowane te okrągłe ślady.
Tu chyba brakuje wewnętrznego pierścienia, widać wałeczki łożyska. Wałek jest niepodparty i tryby wyją.
Czy wie ktoś jakie to łożysko?
: czw sie 15, 2013 00:52
autor: andrz3j
Tak jak pisałem wczesniej na wałku masz srube, ktora sie poluzowala i do wałka z trybami jest dokręcony "pierścień" stanowiący bieżnię wewnętrzną łożyska, a samo łożysko jest w kapie. Poluzowana śruba z "pierscieniem/bieżnia wewnetrzną łożyska" wywaliła ci dziurę. Na twoim zdjęciu brak śruby i bieżni wewnętrz. Porównać ze zdjęciami z mojego manuala, będziesz wiedział o czym mówię.

Potrzebujesz:
- kapy z łozyskiem (twoje będzie zapewne zniszczone)
- "bieżni/ pierścienia" (nie wiem jak do końca fachowo to nazwać) ze śrubą
Co do numeru sprawdzę w kompie u siebie w domu czy mam wyraźniejsze zdjęcie, wtedy może uda się odczytac nr łożyska. (patrzyłes w Etce?)
P.S. Marcin975 jak wymieniał skrzynie to może mu została stara(może ten sam typ). Zapytaj go, dogadaj sie może niech wyśle ci te częsci a w razie czego odeślesz. Jeśli zalezy ci na czasie. W poniedziałek jak mechanik rozbierze , potem będziesz szukał części to znowu zejdzie z tydzień...
: czw sie 15, 2013 08:56
autor: krankor
Do Marcina975 już napisałem. W Etce online nie umiałem znaleźć. Całe skrzynie mi się pokazują tylko. Myślisz andrz3j, że łożysko z Twojej skrzyni jest takie samo jak w mojej? Masz na pewno inną skrzynię w swoim benzynowcu.
: czw sie 15, 2013 09:52
autor: jeżu
krankor,
Pokrywa Twojej skrzyni ma nr 02S301211C,
Tuleja wałeczkowa z łożyskiem 02S311375A,
Śruba imbusowa 02S311335B
wg mnie....
W załączniku masz pdf Twojej skrzyni....
: czw sie 15, 2013 16:27
autor: krankor
jeżu jesteś nieoceniony, dziękuję bardzo
