Wysokie obroty

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.
Awatar użytkownika
jeffik
Użytkownik
Posty: 176
Rejestracja: pt lut 25, 2011 22:36
Auto:: Toyota Verso
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Augustów
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Post autor: jeffik »

Witam!

Miałem kiedyś u siebie podobny problem. Na zaciskach akumulatora było ładowanie 13,8V i okazało się że to jest za niska wartość.
Przyczyną w moim przypadku był kończący się akumulator. Po wymianie akumulatora napięcie ładowania na jego zaciskach podniosło się do 14,3V i od tamtej nie miałem problemów z podnoszącymi się obrotami.

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Misiek8010
Użytkownik
Posty: 155
Rejestracja: pt paź 07, 2011 18:44
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Misiek8010 »

Ja miałem coś takiego u siebie i było to spowodowane wadliwą pracą czujnika G62 (zaśniedziałe styki). Po przeczyszczeniu i podgięciu problem znikł zupełnie.
CzarnaInez
Użytkownik
Posty: 176
Rejestracja: pt paź 07, 2011 09:09
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 1 raz

Post autor: CzarnaInez »

marynarz75 pisze:13,8V jest to standardowe napiecie ładowania akumulatora, musi byc ono wyzsze niz napiecie aku aby sie ładował bo w przeciwnym wypadku to aku napedzal by alternator (pracowal by jako silnik elektryczny
13,8 to minimalne napięcie ładowania akumulatora, standardowo powinno być powyżej 14 max 14,5.
Awatar użytkownika
biz0n
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: sob lip 07, 2012 08:37
Auto:: Touran 1T1,BKD,2005
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: biz0n »

Miałem taki problem 2 tygodnie temu, na wolnych obrotach skakał z 800 do 1000, szczególnie na zagrzanym silniku, np. przy postoju na światłach.
W moim przypadku problemem była zużyta rolka napinacza paska klinowego.
gregorypeg
Przeglądacz
Posty: 129
Rejestracja: wt sie 23, 2011 11:05
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gregorypeg »

u mnie pomaga odłączenie akumulatora (ale na krótki czas). Na wyjściu z alternatora mam przeważnie 14,10V, ale gdy podłączam miernik do aku to wychodzi średnio 13,50V i to jest moim powodem zwiększania obrotów. Aku mam nowy i błąd występuje także po podpięciu innego.
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5618
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

Warto też sprawdzić stan szczotek regulatora napięcia i pierścieni ślizgowych, po których pracują szczotki..
gregorypeg
Przeglądacz
Posty: 129
Rejestracja: wt sie 23, 2011 11:05
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gregorypeg »

Jakie macie napięcie na wyjściu z altenatora? U mnie max 14,10V
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

No i u mnie problem wrócił.
Wymieniłem akumulator i było przez kilka miesięcy ok. Gdy znowu pojawiły się podwyższone obroty to zrobiłem czyszczenie klem i masy. Znów było jakiś czas ok. Ale teraz znowu problem wrócił.
Czytałem na forum Passata i Octavii, że problem może rozwiązać wymiana czujnika temperatury silnika/cieczy. Pytanie do kolegów czy Waszym zdaniem to może rozwiązać problem podwyższania obrotów na biegu jałowym ?
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

Podłączenie vaga I obserwacja wskazan wspomnianego przez Ciebie czujnika rozwieje Twoje wątpliwości.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
Tomek
Przeglądacz
Posty: 140
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 17:45
Auto:: chwilowo bmw e46
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Limanowa
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Tomek »

u mnie również problem podwyższonych obrotów wrócił po dość długim czasie. Wcześniej pomogło czyszczenie klem. Trzeba bedzie podpiąć vaga tak jak pisze JacaTouran i poobserwować wskazania tego czujnika. Co będzie świadczyło o jego defekcie?
Pozdrawiam
ZWzPD
TomTDI
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: czw gru 13, 2012 00:45
Auto:: Touran 1.9TDI AVQ 2003MY
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Post autor: TomTDI »

W grupie VAG silniki podnoszą obroty w następujących sytuacjach:
1) tzw. ssannie czyli przy niskich temperaturach
2) w celu rozgrzania katalizatora
3) w celu podładowania akumulatora
4) w celu regeneracji filtra DPF

Zazwyczaj powodem jest uszkodzona wiązka elektryczna. Należy sprawdzić wartość napięcia na zaciskach akumulatora i porównać z odczytem w sterowniku silnika, BCM itd. Zresztą podniesienie obrotów sygnalizuje wartość binarna 2-go kanału w przypadku TDI.
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

TomTDI pisze:W grupie VAG silniki podnoszą obroty w następujących sytuacjach:
1) tzw. ssannie czyli przy niskich temperaturach
2) w celu rozgrzania katalizatora
3) w celu podładowania akumulatora
4) w celu regeneracji filtra DPF

Zazwyczaj powodem jest uszkodzona wiązka elektryczna. Należy sprawdzić wartość napięcia na zaciskach akumulatora i porównać z odczytem w sterowniku silnika, BCM itd. Zresztą podniesienie obrotów sygnalizuje wartość binarna 2-go kanału w przypadku TDI.
Przy niskich temperaturach(JAK SILNIK ZIMNY) - TRUE
W celu rozgrzania katalizatora - w przypadku TDI - FALSE- BZDURA
W celu podładowania akumulatora - bzdura do kwadratu - FALSE
W celu regeneracji filtra DPF - PRAWDA.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
TomTDI
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: czw gru 13, 2012 00:45
Auto:: Touran 1.9TDI AVQ 2003MY
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Post autor: TomTDI »

Jak widzę kolega JacaTouran nie dokładnie czyta posty.

Po pierwsze już na samym początku napisałem cytuję:
W grupie VAG silniki podnoszą obroty w następujących sytuacjach:
a więc nie odnosiłem się tylko do silników TDI więc zdanie
2) w celu rozgrzania katalizatora
jest jak najbardziej prawdziwe gdyż nie precyzowałem rodzaju silników

Natomiast komentarz:
W celu podładowania akumulatora - bzdura do kwadratu - FALSE
Jak tylko znajdę odpowiedni fragment z dokumentacji serwisowej to koledze przytoczę.
Na przyszłość proszę dokładnie czytać i komentować bardziej powściągliwie nie obrażając nikogo.
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

TomTDI pisze:a więc nie odnosiłem się tylko do silników TDI więc zdanie



Cytat: 2) w celu rozgrzania katalizatora jest jak najbardziej prawdziwe gdyż nie precyzowałem rodzaju silników

Czytam dokładnie zo wyżej zaznaczam :)

Myśle logicznie, kolega ma problem w TDI to co tu precyzować... przecież nie będziemy mu pisali co się dzieje w benzynie...
Dlaa mnie logiczne jest , ze wypowiedziałeś się o TDI. Jeśli było inaczej to precyzuj ;)

[ Dodano: Pią Kwi 19, 2013 15:58 ]
TomTDI pisze:Jak tylko znajdę odpowiedni fragment z dokumentacji serwisowej to koledze przytoczę.

Na przyszłość proszę dokładnie czytać i komentować bardziej powściągliwie nie obrażając nikogo.
Jeśli Cię obraziłem to przepraszam, jak masz słaby akumulator to obroty mogą wariować, ale nie dlatego, że jest podładowywany bo efektu nie bedzie widac po podniesionych obrotach i to go nie uzdrowi. Obroty sie podnoszą bo instalacja jest bardziej obciążona.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
TomTDI
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: czw gru 13, 2012 00:45
Auto:: Touran 1.9TDI AVQ 2003MY
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Post autor: TomTDI »

Dla kolegi zrzut TPI na temat wolnych obrotów. Także jeżeli akumulator jest dokumentnie rozładowany wzrasta obciążenie i zgodnie z załączoną tabelką podnosi obroty.
Załączniki
Wolne obroty
Wolne obroty
ODPOWIEDZ