Strona 2 z 7

: czw maja 10, 2012 10:50
autor: jeffik
Witam!

Miałem kiedyś u siebie podobny problem. Na zaciskach akumulatora było ładowanie 13,8V i okazało się że to jest za niska wartość.
Przyczyną w moim przypadku był kończący się akumulator. Po wymianie akumulatora napięcie ładowania na jego zaciskach podniosło się do 14,3V i od tamtej nie miałem problemów z podnoszącymi się obrotami.

Pozdrawiam!

: śr maja 30, 2012 22:46
autor: Misiek8010
Ja miałem coś takiego u siebie i było to spowodowane wadliwą pracą czujnika G62 (zaśniedziałe styki). Po przeczyszczeniu i podgięciu problem znikł zupełnie.

: pt cze 01, 2012 19:10
autor: CzarnaInez
marynarz75 pisze:13,8V jest to standardowe napiecie ładowania akumulatora, musi byc ono wyzsze niz napiecie aku aby sie ładował bo w przeciwnym wypadku to aku napedzal by alternator (pracowal by jako silnik elektryczny
13,8 to minimalne napięcie ładowania akumulatora, standardowo powinno być powyżej 14 max 14,5.

: ndz lip 08, 2012 21:42
autor: biz0n
Miałem taki problem 2 tygodnie temu, na wolnych obrotach skakał z 800 do 1000, szczególnie na zagrzanym silniku, np. przy postoju na światłach.
W moim przypadku problemem była zużyta rolka napinacza paska klinowego.

: pn lip 09, 2012 15:00
autor: gregorypeg
u mnie pomaga odłączenie akumulatora (ale na krótki czas). Na wyjściu z alternatora mam przeważnie 14,10V, ale gdy podłączam miernik do aku to wychodzi średnio 13,50V i to jest moim powodem zwiększania obrotów. Aku mam nowy i błąd występuje także po podpięciu innego.

: wt lip 10, 2012 00:03
autor: jeżu
Warto też sprawdzić stan szczotek regulatora napięcia i pierścieni ślizgowych, po których pracują szczotki..

: wt lip 10, 2012 12:12
autor: gregorypeg
Jakie macie napięcie na wyjściu z altenatora? U mnie max 14,10V

: czw mar 21, 2013 22:57
autor: Tomas
No i u mnie problem wrócił.
Wymieniłem akumulator i było przez kilka miesięcy ok. Gdy znowu pojawiły się podwyższone obroty to zrobiłem czyszczenie klem i masy. Znów było jakiś czas ok. Ale teraz znowu problem wrócił.
Czytałem na forum Passata i Octavii, że problem może rozwiązać wymiana czujnika temperatury silnika/cieczy. Pytanie do kolegów czy Waszym zdaniem to może rozwiązać problem podwyższania obrotów na biegu jałowym ?

: czw mar 21, 2013 23:19
autor: JacaTouran
Podłączenie vaga I obserwacja wskazan wspomnianego przez Ciebie czujnika rozwieje Twoje wątpliwości.

: pt mar 22, 2013 14:06
autor: Tomek
u mnie również problem podwyższonych obrotów wrócił po dość długim czasie. Wcześniej pomogło czyszczenie klem. Trzeba bedzie podpiąć vaga tak jak pisze JacaTouran i poobserwować wskazania tego czujnika. Co będzie świadczyło o jego defekcie?

: pt kwie 19, 2013 00:56
autor: TomTDI
W grupie VAG silniki podnoszą obroty w następujących sytuacjach:
1) tzw. ssannie czyli przy niskich temperaturach
2) w celu rozgrzania katalizatora
3) w celu podładowania akumulatora
4) w celu regeneracji filtra DPF

Zazwyczaj powodem jest uszkodzona wiązka elektryczna. Należy sprawdzić wartość napięcia na zaciskach akumulatora i porównać z odczytem w sterowniku silnika, BCM itd. Zresztą podniesienie obrotów sygnalizuje wartość binarna 2-go kanału w przypadku TDI.

: pt kwie 19, 2013 08:37
autor: JacaTouran
TomTDI pisze:W grupie VAG silniki podnoszą obroty w następujących sytuacjach:
1) tzw. ssannie czyli przy niskich temperaturach
2) w celu rozgrzania katalizatora
3) w celu podładowania akumulatora
4) w celu regeneracji filtra DPF

Zazwyczaj powodem jest uszkodzona wiązka elektryczna. Należy sprawdzić wartość napięcia na zaciskach akumulatora i porównać z odczytem w sterowniku silnika, BCM itd. Zresztą podniesienie obrotów sygnalizuje wartość binarna 2-go kanału w przypadku TDI.
Przy niskich temperaturach(JAK SILNIK ZIMNY) - TRUE
W celu rozgrzania katalizatora - w przypadku TDI - FALSE- BZDURA
W celu podładowania akumulatora - bzdura do kwadratu - FALSE
W celu regeneracji filtra DPF - PRAWDA.

: pt kwie 19, 2013 12:55
autor: TomTDI
Jak widzę kolega JacaTouran nie dokładnie czyta posty.

Po pierwsze już na samym początku napisałem cytuję:
W grupie VAG silniki podnoszą obroty w następujących sytuacjach:
a więc nie odnosiłem się tylko do silników TDI więc zdanie
2) w celu rozgrzania katalizatora
jest jak najbardziej prawdziwe gdyż nie precyzowałem rodzaju silników

Natomiast komentarz:
W celu podładowania akumulatora - bzdura do kwadratu - FALSE
Jak tylko znajdę odpowiedni fragment z dokumentacji serwisowej to koledze przytoczę.
Na przyszłość proszę dokładnie czytać i komentować bardziej powściągliwie nie obrażając nikogo.

: pt kwie 19, 2013 15:53
autor: JacaTouran
TomTDI pisze:a więc nie odnosiłem się tylko do silników TDI więc zdanie



Cytat: 2) w celu rozgrzania katalizatora jest jak najbardziej prawdziwe gdyż nie precyzowałem rodzaju silników

Czytam dokładnie zo wyżej zaznaczam :)

Myśle logicznie, kolega ma problem w TDI to co tu precyzować... przecież nie będziemy mu pisali co się dzieje w benzynie...
Dlaa mnie logiczne jest , ze wypowiedziałeś się o TDI. Jeśli było inaczej to precyzuj ;)

[ Dodano: Pią Kwi 19, 2013 15:58 ]
TomTDI pisze:Jak tylko znajdę odpowiedni fragment z dokumentacji serwisowej to koledze przytoczę.

Na przyszłość proszę dokładnie czytać i komentować bardziej powściągliwie nie obrażając nikogo.
Jeśli Cię obraziłem to przepraszam, jak masz słaby akumulator to obroty mogą wariować, ale nie dlatego, że jest podładowywany bo efektu nie bedzie widac po podniesionych obrotach i to go nie uzdrowi. Obroty sie podnoszą bo instalacja jest bardziej obciążona.

: pt kwie 19, 2013 22:02
autor: TomTDI
Dla kolegi zrzut TPI na temat wolnych obrotów. Także jeżeli akumulator jest dokumentnie rozładowany wzrasta obciążenie i zgodnie z załączoną tabelką podnosi obroty.