Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
-
- Początkujący
- Posty: 23
- Rejestracja: ndz mar 18, 2012 14:37
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Lipa
Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
Witam. Czy ktoś z Was może mi napisać czy ma możliwość sprawdzenia numeru przekładni kierowniczej w moim samochodzie po numerze vin? Pada mi wspomaganie i chciałbym wiedzieć z jakim numerem mam przekładnię i z jakim numerem mogę ją zastąpić. Wiem,że można wymienić sam silniczek ale też musi mieć odpowiedni numer do danej przekładni np 1k1909144? żeby grało ze sterownikiem.
WVGZZZ1TZ5W177007
z góry dziękuję
WVGZZZ1TZ5W177007
z góry dziękuję
- tybur007
- Początkujący
- Posty: 23
- Rejestracja: śr sie 28, 2013 18:36
- Auto:: Touran 1,9 TDI AVQ 2003r.
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: LUBUSKIE
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
poczytaj u góry -- silnik sam wymień ( na ten numer nie patrz , nie znajdziesz takiego samego !!!!!

I tu pisze do Turanek który pytał się o błędy sterownika ...więc:
Sterownik nr błędu - 3 - nie udało sie skasować
Sterownik wspomagania kierownicy - błąd J500 obwód otwarty numer błądu - 1309 - udało sie skasować ...
wspomaganie nie chodzi ,,,, działa po przejechaniu kilku kilometrów ...ręce opadają


I tu pisze do Turanek który pytał się o błędy sterownika ...więc:
Sterownik nr błędu - 3 - nie udało sie skasować
Sterownik wspomagania kierownicy - błąd J500 obwód otwarty numer błądu - 1309 - udało sie skasować ...
wspomaganie nie chodzi ,,,, działa po przejechaniu kilku kilometrów ...ręce opadają

-
- Początkujący
- Posty: 48
- Rejestracja: śr sie 17, 2011 12:31
- Auto:: Touran 1.9 AVQ, 2003
- Imię:: Robert
- Lokalizacja: Lubawa
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
Witam
Wspomaganie zostało naprawione, samochód odebrałem wczoraj, ale od początku.
Samochód VW Touran 1.9 AVQ wspomaganie I generacji, w tym miejscu podziękowania dla tybur007 i jego opisu wspomagania a także wymiany samego silnika oraz opis silnika I generacji.
Czytając wszystkie posty dotyczące problemów ze wspomaganiem ewentualnymi kosztami oraz możliwościami wymiany/podmiany I generacji na II generację oraz po rozmowie ze swoim mechanikiem podjąłem decyzje o zakupie używanej całej maglownicy łącznie z silnikiem wspomagania. Zakupiłem maglownicę II generacji z wiadomego portalu aukcyjnego o nr 1K1 909 144 E rok 2005, tutaj dodam, że każda maglownica II generacji o nr pomiędzy 1K1 909 144 E-M będzie pasować (różnica polega na możliwościach adaptacyjnych w sterowniku 44, tu ma znaczenie literka oraz rok).
Najważniejsza rzecz to kupować maglownicę z całym okablowaniem co ułatwia dostosowanie jej do samochodu gdzie była I generacja. Tutaj mechanik dokonuje podmiany wtyczek w celu podłączenia jej do mojego samochodu (wyjaśniam, że wszystko będzie działało ponieważ wiązka jest taka sama różnica polega na rodzaju wtyczek pomiędzy I i II generacją).
Po skręceniu wszystkiego i odebraniu samochodu dokonałem jeszcze adaptacji siły wspomagania, ponieważ kierownica troszkę ciężko chodziła (sterownik 44, adaptacje 10, kanał 01 – ustawienie było na 0 ja ustawiłem na poziomie 9, możliwa adaptacja u mnie to skala 0-15).
Teraz koszty jakie poniosłem: wspomaganie 500zł + robocizna 200zł + zbieżność 50zł =750zł
Koszt oczywiście większy niż w przypadku kupienia samego silnika, jednak wydaje mi się, że warto dołożyć 200zł ponieważ mogą wystąpić problemy z dostosowaniem samego silnika wspomagania, tutaj wskazuję na problemy jakie ma tybur007 (byle jak najszybciej znalazł rozwiązanie).
Pozdrawiam
Jeśli ma ktoś pytania pisać postaram się pomóc.
Wspomaganie zostało naprawione, samochód odebrałem wczoraj, ale od początku.
Samochód VW Touran 1.9 AVQ wspomaganie I generacji, w tym miejscu podziękowania dla tybur007 i jego opisu wspomagania a także wymiany samego silnika oraz opis silnika I generacji.
Czytając wszystkie posty dotyczące problemów ze wspomaganiem ewentualnymi kosztami oraz możliwościami wymiany/podmiany I generacji na II generację oraz po rozmowie ze swoim mechanikiem podjąłem decyzje o zakupie używanej całej maglownicy łącznie z silnikiem wspomagania. Zakupiłem maglownicę II generacji z wiadomego portalu aukcyjnego o nr 1K1 909 144 E rok 2005, tutaj dodam, że każda maglownica II generacji o nr pomiędzy 1K1 909 144 E-M będzie pasować (różnica polega na możliwościach adaptacyjnych w sterowniku 44, tu ma znaczenie literka oraz rok).
Najważniejsza rzecz to kupować maglownicę z całym okablowaniem co ułatwia dostosowanie jej do samochodu gdzie była I generacja. Tutaj mechanik dokonuje podmiany wtyczek w celu podłączenia jej do mojego samochodu (wyjaśniam, że wszystko będzie działało ponieważ wiązka jest taka sama różnica polega na rodzaju wtyczek pomiędzy I i II generacją).
Po skręceniu wszystkiego i odebraniu samochodu dokonałem jeszcze adaptacji siły wspomagania, ponieważ kierownica troszkę ciężko chodziła (sterownik 44, adaptacje 10, kanał 01 – ustawienie było na 0 ja ustawiłem na poziomie 9, możliwa adaptacja u mnie to skala 0-15).
Teraz koszty jakie poniosłem: wspomaganie 500zł + robocizna 200zł + zbieżność 50zł =750zł
Koszt oczywiście większy niż w przypadku kupienia samego silnika, jednak wydaje mi się, że warto dołożyć 200zł ponieważ mogą wystąpić problemy z dostosowaniem samego silnika wspomagania, tutaj wskazuję na problemy jakie ma tybur007 (byle jak najszybciej znalazł rozwiązanie).
Pozdrawiam
Jeśli ma ktoś pytania pisać postaram się pomóc.
-
- Początkujący
- Posty: 23
- Rejestracja: ndz mar 18, 2012 14:37
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Lipa
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
Witam. Jeśli ktoś może mi po vin sprawdzić jaki mam numer przekładni i silniczka to było by super i zaczął bym szukać jakiejś używki .
WVGZZZ1TZ5W177007
WVGZZZ1TZ5W177007
-
- Początkujący
- Posty: 48
- Rejestracja: śr sie 17, 2011 12:31
- Auto:: Touran 1.9 AVQ, 2003
- Imię:: Robert
- Lokalizacja: Lubawa
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
dabjer podaj parametrz samochodu, rok, model, silnik itp. wtedy pomogę
- tybur007
- Początkujący
- Posty: 23
- Rejestracja: śr sie 28, 2013 18:36
- Auto:: Touran 1,9 TDI AVQ 2003r.
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: LUBUSKIE
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
dabjer .. w servisie VW za free ci powiedzą jaki numer przekładni powinieneś mieć (ale trafić używke taka sama zapomnij) ....
ja czekam w kolejce do fachowca , opisze jak znajdzie lekarstwo" na mój silnik wspomagania ;/
pozdro !!
ja czekam w kolejce do fachowca , opisze jak znajdzie lekarstwo" na mój silnik wspomagania ;/
pozdro !!
- wksgymsport
- Przeglądacz
- Posty: 128
- Rejestracja: sob lip 20, 2013 23:25
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
Już u mnie po problemie. Znalazlem na "szrocie" całą przekładnie kierowniczą do turka- nie zrobiłem zdjęcia tej cześci ale była dość duza i cieżka. takze we wrocku poinformpowany zostałem że musze kupic nową czesc za 4900.. tymczasem kosztowała mnie 300 zł. do tego robocizna u chłopaków w garażu którzy ani komputera ani nic:) 250 zł. potem zbieżność 60 zł czyli w sumie 610 zł i znów turek hula jak nowiutki
żadnych stuków puków luzów niema, normalnie jak go odebrałem mto tak mi sie mordka uśmiechnęła
pozdrawiam wszystkich ktorzy maja ten problem


pozdrawiam wszystkich ktorzy maja ten problem
Ubezpieczenia OC AC NNW, i inne. Przez telefon i mail. Bez wychodzenia z domu. Dla Klubowiczów maksymalna zniżka!
http://www.wksgymsport.pl
http://www.wksgymsport.pl
- tybur007
- Początkujący
- Posty: 23
- Rejestracja: śr sie 28, 2013 18:36
- Auto:: Touran 1,9 TDI AVQ 2003r.
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: LUBUSKIE
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
witam
nadal się męcze z tym silnikiem wspomagania ... włącza mi sie po kilkudziesieciu km a potem jak auto zgasze ostygnie troche juz wspomaganie ginie .. mechanicy nie kumają o co chodzi ... masakra
-- 16 gru 2013, o 18:03 --
witam
właśnie wróciłem z servisu VW , zrobiłem diagnostykę i wyszło że jednak siedzi jeszcze przekładnia .... musze kupić silnik elektr z przekładnią.. Jeżeli ktoś potrzebuje sprawny sam silnik wspomagania to mogę odsprzedać-- taki jak zamieściłem na zdjęciu na początku postu .. pozdrawiam ! tel 781669089
-- 16 sty 2014, o 15:15 --
WITAM
Udało się, cała maglownica założona, ustawiona i działa super ... dwa miesiące sie meczyłem ale w koncu udało sie . Soilnik 1k1909143L zamieniłem na 1k1909144L i pasuje
dziękuje wszytkim którzy mi pomogli za pomoc !!
pozdrawiam
Tomek
nadal się męcze z tym silnikiem wspomagania ... włącza mi sie po kilkudziesieciu km a potem jak auto zgasze ostygnie troche juz wspomaganie ginie .. mechanicy nie kumają o co chodzi ... masakra
-- 16 gru 2013, o 18:03 --
witam
właśnie wróciłem z servisu VW , zrobiłem diagnostykę i wyszło że jednak siedzi jeszcze przekładnia .... musze kupić silnik elektr z przekładnią.. Jeżeli ktoś potrzebuje sprawny sam silnik wspomagania to mogę odsprzedać-- taki jak zamieściłem na zdjęciu na początku postu .. pozdrawiam ! tel 781669089
-- 16 sty 2014, o 15:15 --
WITAM
Udało się, cała maglownica założona, ustawiona i działa super ... dwa miesiące sie meczyłem ale w koncu udało sie . Soilnik 1k1909143L zamieniłem na 1k1909144L i pasuje
dziękuje wszytkim którzy mi pomogli za pomoc !!
pozdrawiam
Tomek
-
- Posty: 3
- Rejestracja: sob lip 12, 2014 23:48
- Auto:: touran
- Imię:: emil
- Lokalizacja: woj Lubelskie
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
Witam chcialbym sie dolaczyc do tematu poniewaz mam identyczny problem.Wspomaganie elektryczne 1 generacji.Czy ktos pomoglby mi ustalic nr s maglownicy??
Moje auto
vw touran 1.9tdi 2003 ROK,AVQ
VIN WVGZZZ1TZ3W002690
Pozdrawiam
Moje auto
vw touran 1.9tdi 2003 ROK,AVQ
VIN WVGZZZ1TZ3W002690
Pozdrawiam
- wecken
- Początkujący
- Posty: 10
- Rejestracja: pt kwie 26, 2013 16:55
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Prabuty / Pomorskie
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
Witam
Mam pytanie czy montował ktoś silnik i przekładnie III generacji do maglownicy z II serii? Przez pomyłkę kupiłem nie ten model. Wtyczki są dwie jedna 5 i druga 3 pinowa. Już się rozglądam za inną drugiej ale pytam z ciekawości. Jakby ktoś chciał to mam na sprzedanie 1K0 909 144J z 2010 roku - w dobrej cenie.
Mam pytanie czy montował ktoś silnik i przekładnie III generacji do maglownicy z II serii? Przez pomyłkę kupiłem nie ten model. Wtyczki są dwie jedna 5 i druga 3 pinowa. Już się rozglądam za inną drugiej ale pytam z ciekawości. Jakby ktoś chciał to mam na sprzedanie 1K0 909 144J z 2010 roku - w dobrej cenie.
- JEDARO
- Expert
- Posty: 1505
- Rejestracja: pt maja 31, 2013 17:01
- Auto:: Touran 1.9 TDI BLS
- Imię:: Darek
- Lokalizacja: Działdowo
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 518 razy
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
Jeśli już wymieniać na III generacji to lepiej cały komplet nie ma wtedy problemu z spasowaniem i działaniem a tak to różnie bywa. 

- wecken
- Początkujący
- Posty: 10
- Rejestracja: pt kwie 26, 2013 16:55
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Prabuty / Pomorskie
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
Ma ktoś może rozpiskę pinów przy sterowniku który jest od czego?
Jutro próbuje poprzepinać w nowe wtyczki i zobaczy czy ruszy. Ze schemataem byłoby łatwiej...
-- 8 wrz 2014, o 19:34 --
Witam
Zamontowałem silnik ze sterownikiem III generacji w kolumnie II generacji. Wspomaganie jako tako działa ale w dalszym ciągu mam problem z inicjalizacją czujnika kątu skrętu. Mechanicznie pasuje ok (stary jest na 4 śruby a nowy na 3, przeróbka kostki też była konieczna).
Po lekturze na zachodnich forach doszedłem do tego, że nowa (III gen) ma czujnik kąta skrętu (G85) wbudowany w sterownik przy silniku wspomagania, a my II gen mamy w kierownicy.
Po zamontowaniu miałem problem z inicjalizacją G85 i jak doczytałem trzeba było wyłaczyć jeden z nich bo się "gryzą". Wyłączyłem więc w CAN Gateway czujnik przy kierownicy i potem doczytałem, że wyłączyć trzeba ten w sterowniku wspomagania. Jak wróciłem z ustawieniami nie mam już odczytu z czujnika G85 przy kierownicy. Błąd w VAG tylko jest taki, że brak inicjalizacji. W blokach pomiarowych kąt się nie zmienia i jest 0.0;
Mieliście taki przypadek? Czujnik się zgłasza ale odczytu brak?
Zapraszam do dyskusji każda uwaga cenna...
Log błedu:
03803 - Steering Angle Sensor for Steering Aid
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100101
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 226558 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 11:19:37
Jutro próbuje poprzepinać w nowe wtyczki i zobaczy czy ruszy. Ze schemataem byłoby łatwiej...
-- 8 wrz 2014, o 19:34 --
Witam
Zamontowałem silnik ze sterownikiem III generacji w kolumnie II generacji. Wspomaganie jako tako działa ale w dalszym ciągu mam problem z inicjalizacją czujnika kątu skrętu. Mechanicznie pasuje ok (stary jest na 4 śruby a nowy na 3, przeróbka kostki też była konieczna).
Po lekturze na zachodnich forach doszedłem do tego, że nowa (III gen) ma czujnik kąta skrętu (G85) wbudowany w sterownik przy silniku wspomagania, a my II gen mamy w kierownicy.
Po zamontowaniu miałem problem z inicjalizacją G85 i jak doczytałem trzeba było wyłaczyć jeden z nich bo się "gryzą". Wyłączyłem więc w CAN Gateway czujnik przy kierownicy i potem doczytałem, że wyłączyć trzeba ten w sterowniku wspomagania. Jak wróciłem z ustawieniami nie mam już odczytu z czujnika G85 przy kierownicy. Błąd w VAG tylko jest taki, że brak inicjalizacji. W blokach pomiarowych kąt się nie zmienia i jest 0.0;
Mieliście taki przypadek? Czujnik się zgłasza ale odczytu brak?
Zapraszam do dyskusji każda uwaga cenna...

Log błedu:
03803 - Steering Angle Sensor for Steering Aid
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100101
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 226558 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 11:19:37
-
- Początkujący
- Posty: 14
- Rejestracja: pt wrz 12, 2014 01:06
- Auto:: touran 1.6 MPi
- Imię:: Rafal
- Lokalizacja: Irl
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
Mnie tez dopadlo wspomaganie... z tym ze u mnie to dziwnie sie dzieje bo ono dziala ale wywala blad na kompie ktorego noe da sie wykasowac... myk jest taki ze przed odpaleniem auta czekam az zapiszczy 3 razy i dopiero odpalam...
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
Odlacz Aku na pół h.
NzTT
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 
