Strona 2 z 6
Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: wt paź 29, 2013 20:37
autor: dabjer
Witam. Czy ktoś z Was może mi napisać czy ma możliwość sprawdzenia numeru przekładni kierowniczej w moim samochodzie po numerze vin? Pada mi wspomaganie i chciałbym wiedzieć z jakim numerem mam przekładnię i z jakim numerem mogę ją zastąpić. Wiem,że można wymienić sam silniczek ale też musi mieć odpowiedni numer do danej przekładni np 1k1909144? żeby grało ze sterownikiem.
WVGZZZ1TZ5W177007
z góry dziękuję
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: wt paź 29, 2013 21:41
autor: tybur007
poczytaj u góry -- silnik sam wymień ( na ten numer nie patrz , nie znajdziesz takiego samego !!!!!

I tu pisze do
Turanek który pytał się o błędy sterownika ...więc:
Sterownik nr błędu - 3 - nie udało sie skasować
Sterownik wspomagania kierownicy -
błąd J500 obwód otwarty numer błądu - 1309 - udało sie skasować ...
wspomaganie nie chodzi ,,,, działa po przejechaniu kilku kilometrów ...ręce opadają

Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: śr paź 30, 2013 09:54
autor: Robertaku
Witam
Wspomaganie zostało naprawione, samochód odebrałem wczoraj, ale od początku.
Samochód VW Touran 1.9 AVQ wspomaganie I generacji, w tym miejscu podziękowania dla tybur007 i jego opisu wspomagania a także wymiany samego silnika oraz opis silnika I generacji.
Czytając wszystkie posty dotyczące problemów ze wspomaganiem ewentualnymi kosztami oraz możliwościami wymiany/podmiany I generacji na II generację oraz po rozmowie ze swoim mechanikiem podjąłem decyzje o zakupie używanej całej maglownicy łącznie z silnikiem wspomagania. Zakupiłem maglownicę II generacji z wiadomego portalu aukcyjnego o nr 1K1 909 144 E rok 2005, tutaj dodam, że każda maglownica II generacji o nr pomiędzy 1K1 909 144 E-M będzie pasować (różnica polega na możliwościach adaptacyjnych w sterowniku 44, tu ma znaczenie literka oraz rok).
Najważniejsza rzecz to kupować maglownicę z całym okablowaniem co ułatwia dostosowanie jej do samochodu gdzie była I generacja. Tutaj mechanik dokonuje podmiany wtyczek w celu podłączenia jej do mojego samochodu (wyjaśniam, że wszystko będzie działało ponieważ wiązka jest taka sama różnica polega na rodzaju wtyczek pomiędzy I i II generacją).
Po skręceniu wszystkiego i odebraniu samochodu dokonałem jeszcze adaptacji siły wspomagania, ponieważ kierownica troszkę ciężko chodziła (sterownik 44, adaptacje 10, kanał 01 – ustawienie było na 0 ja ustawiłem na poziomie 9, możliwa adaptacja u mnie to skala 0-15).
Teraz koszty jakie poniosłem: wspomaganie 500zł + robocizna 200zł + zbieżność 50zł =750zł
Koszt oczywiście większy niż w przypadku kupienia samego silnika, jednak wydaje mi się, że warto dołożyć 200zł ponieważ mogą wystąpić problemy z dostosowaniem samego silnika wspomagania, tutaj wskazuję na problemy jakie ma tybur007 (byle jak najszybciej znalazł rozwiązanie).
Pozdrawiam
Jeśli ma ktoś pytania pisać postaram się pomóc.
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: śr paź 30, 2013 11:57
autor: dabjer
Witam. Jeśli ktoś może mi po vin sprawdzić jaki mam numer przekładni i silniczka to było by super i zaczął bym szukać jakiejś używki .
WVGZZZ1TZ5W177007
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: śr paź 30, 2013 12:19
autor: Robertaku
dabjer podaj parametrz samochodu, rok, model, silnik itp. wtedy pomogę
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: czw paź 31, 2013 22:10
autor: tybur007
dabjer .. w servisie VW za free ci powiedzą jaki numer przekładni powinieneś mieć (ale trafić używke taka sama zapomnij) ....
ja czekam w kolejce do fachowca , opisze jak znajdzie lekarstwo" na mój silnik wspomagania ;/
pozdro !!
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: wt lis 05, 2013 13:06
autor: wksgymsport
Już u mnie po problemie. Znalazlem na "szrocie" całą przekładnie kierowniczą do turka- nie zrobiłem zdjęcia tej cześci ale była dość duza i cieżka. takze we wrocku poinformpowany zostałem że musze kupic nową czesc za 4900.. tymczasem kosztowała mnie 300 zł. do tego robocizna u chłopaków w garażu którzy ani komputera ani nic:) 250 zł. potem zbieżność 60 zł czyli w sumie 610 zł i znów turek hula jak nowiutki

żadnych stuków puków luzów niema, normalnie jak go odebrałem mto tak mi sie mordka uśmiechnęła
pozdrawiam wszystkich ktorzy maja ten problem
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: czw lis 28, 2013 19:26
autor: tybur007
witam
nadal się męcze z tym silnikiem wspomagania ... włącza mi sie po kilkudziesieciu km a potem jak auto zgasze ostygnie troche juz wspomaganie ginie .. mechanicy nie kumają o co chodzi ... masakra
-- 16 gru 2013, o 18:03 --
witam
właśnie wróciłem z servisu VW , zrobiłem diagnostykę i wyszło że jednak siedzi jeszcze przekładnia .... musze kupić silnik elektr z przekładnią.. Jeżeli ktoś potrzebuje sprawny sam silnik wspomagania to mogę odsprzedać-- taki jak zamieściłem na zdjęciu na początku postu .. pozdrawiam ! tel 781669089
-- 16 sty 2014, o 15:15 --
WITAM
Udało się, cała maglownica założona, ustawiona i działa super ... dwa miesiące sie meczyłem ale w koncu udało sie . Soilnik 1k1909143L zamieniłem na 1k1909144L i pasuje
dziękuje wszytkim którzy mi pomogli za pomoc !!
pozdrawiam
Tomek
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: sob sie 02, 2014 00:40
autor: Emilio
Witam chcialbym sie dolaczyc do tematu poniewaz mam identyczny problem.Wspomaganie elektryczne 1 generacji.Czy ktos pomoglby mi ustalic nr s maglownicy??
Moje auto
vw touran 1.9tdi 2003 ROK,AVQ
VIN WVGZZZ1TZ3W002690
Pozdrawiam
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: czw wrz 04, 2014 17:31
autor: wecken
Witam
Mam pytanie czy montował ktoś silnik i przekładnie III generacji do maglownicy z II serii? Przez pomyłkę kupiłem nie ten model. Wtyczki są dwie jedna 5 i druga 3 pinowa. Już się rozglądam za inną drugiej ale pytam z ciekawości. Jakby ktoś chciał to mam na sprzedanie 1K0 909 144J z 2010 roku - w dobrej cenie.
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: czw wrz 04, 2014 17:43
autor: JEDARO
Jeśli już wymieniać na III generacji to lepiej cały komplet nie ma wtedy problemu z spasowaniem i działaniem a tak to różnie bywa.

Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: pt wrz 05, 2014 21:01
autor: wecken
Ma ktoś może rozpiskę pinów przy sterowniku który jest od czego?
Jutro próbuje poprzepinać w nowe wtyczki i zobaczy czy ruszy. Ze schemataem byłoby łatwiej...
-- 8 wrz 2014, o 19:34 --
Witam
Zamontowałem silnik ze sterownikiem III generacji w kolumnie II generacji. Wspomaganie jako tako działa ale w dalszym ciągu mam problem z inicjalizacją czujnika kątu skrętu. Mechanicznie pasuje ok (stary jest na 4 śruby a nowy na 3, przeróbka kostki też była konieczna).
Po lekturze na zachodnich forach doszedłem do tego, że nowa (III gen) ma czujnik kąta skrętu (G85) wbudowany w sterownik przy silniku wspomagania, a my II gen mamy w kierownicy.
Po zamontowaniu miałem problem z inicjalizacją G85 i jak doczytałem trzeba było wyłaczyć jeden z nich bo się "gryzą". Wyłączyłem więc w CAN Gateway czujnik przy kierownicy i potem doczytałem, że wyłączyć trzeba ten w sterowniku wspomagania. Jak wróciłem z ustawieniami nie mam już odczytu z czujnika G85 przy kierownicy. Błąd w VAG tylko jest taki, że brak inicjalizacji. W blokach pomiarowych kąt się nie zmienia i jest 0.0;
Mieliście taki przypadek? Czujnik się zgłasza ale odczytu brak?
Zapraszam do dyskusji każda uwaga cenna...
Log błedu:
03803 - Steering Angle Sensor for Steering Aid
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100101
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 226558 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 11:19:37
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: wt paź 21, 2014 12:57
autor: papols4
Mnie tez dopadlo wspomaganie... z tym ze u mnie to dziwnie sie dzieje bo ono dziala ale wywala blad na kompie ktorego noe da sie wykasowac... myk jest taki ze przed odpaleniem auta czekam az zapiszczy 3 razy i dopiero odpalam...
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: wt paź 21, 2014 20:40
autor: Muti
Odlacz Aku na pół h.
NzTT
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: czw paź 23, 2014 14:06
autor: papols4
Pomoze???? Z tym aku ????