Strona 2 z 4

: czw paź 17, 2013 18:54
autor: aki
też bym stawiał na 1.8 T. Silnik ten daje przyjemność z jazdy i zapewnia niezłe osiągi.

: czw paź 17, 2013 22:44
autor: TommyVW
Miałem okazję jechać A3 z 1.8T (180ps) silnik rewelacja, tylko jak on znosi gaz..?

Proszę o opinię: http://tablica.pl/oferta/vw-passat-b5-1 ... 340a3fce02

: czw paź 17, 2013 23:25
autor: kolber
Powiem Ci miałem przed touranem Passka B5 FL z silnikiem 2.0 115KM - w porównaniu ze słubowym focusem TDCI 115KM, to to auto w ogóle nie jechało ;), W porównaniu a touranem, to nawet nie ma co porównywać.

Dwóch znajomych ma 1.8 T z sekwencyjnym gazem i nie narzekają, przed zakupem 1.8 warto sprawdzić czy zawory nie cykają za bardzo, jeśli tak to są wyrobione i możesz spodziewać się wymiany, z racji tego, że jest ich 20 to trochę roboty jest ;).
Zwróć też uwagę na stan przedniego zawieszenia, koszt wymiany jest dość spory. Poza tym fajne duże wygodne auto :)

Pozdrawiam

: pt paź 18, 2013 17:42
autor: PIOTR.PMS
Jak jezdzi na polsyntetyku i ladnie rownochodzi to mozna brac
Zobacz tez jak pod korkem od wlewu oleju wyglada.
No i gaz sam zakladaj

: pt paź 18, 2013 22:15
autor: tomcio1600
TommyVW pisze:A powracając jeszcze do kwestii silników to który byłby najmniej awaryjny?
I najtańszy w eksploatacji?

1.9 TDI 110 ps
1.6+ LPG 101 ps
1.8 + LPG 125 ps
Zdecydowanie 1.8 125KM (ADR lub późniejsze ARG) - w mojej ocenie wygrywa (pod względem bezawaryjności) z AFN tylko dlatego, że w dieslu mogą uszkodzić się takie elementy jak wtryski, czy turbo, acz kolwiek wybierając ADR/AFN osobiście wolałbym AFN :mrgreen: dlaczego? odpowiedź prosta - Nm :evil:

[ Dodano: Pią Paź 18, 2013 22:21 ]
Co do zawieszenie - nie psuje się tak szybko, jak to opisują na forach. Zasada prosta - jak wymieniasz elementy, rób to na częściach FEBI lub Lemforder'a.

Jeśli nie miałeś przyjemności prowadzić auta z wielowahaczowym zawiasem Audi/VW to nie wiesz co tracisz.. komfort jazdy i trzymanie się drogi - bezcenne :mrgreen: za resztę zapłacisz... :P hehe

: pt paź 18, 2013 23:06
autor: Highline
tomcio1600 pisze:Zdecydowanie 1.8 125KM (ADR lub późniejsze ARG) - w mojej ocenie wygrywa (pod względem bezawaryjności) z AFN tylko dlatego, że w dieslu mogą uszkodzić się takie elementy jak wtryski, czy turbo, acz kolwiek wybierając ADR/AFN osobiście wolałbym AFN :mrgreen: dlaczego? odpowiedź prosta - Nm :evil:

[ Dodano: Pią Paź 18, 2013 22:21 ]
Co do zawieszenie - nie psuje się tak szybko, jak to opisują na forach. Zasada prosta - jak wymieniasz elementy, rób to na częściach FEBI lub Lemforder'a.

Jeśli nie miałeś przyjemności prowadzić auta z wielowahaczowym zawiasem Audi/VW to nie wiesz co tracisz.. komfort jazdy i trzymanie się drogi - bezcenne :mrgreen: za resztę zapłacisz... :P hehe
Większość osób pisze by LPG zakładać samemu.. ale to jednak 2,5tys na dzień dobry.

: pt paź 18, 2013 23:13
autor: tomcio1600
Większość osób pisze by LPG zakładać samemu.. ale to jednak 2,5tys na dzień dobry.
Autem będę jeździł bardzo niewiele więc jeśli bym nie kupił z gazem to nie opłacałoby mi się samemu go zakładać.
Jak będziesz kupował auto z już pracującą instalacją LPG, to sprawdź czy przy zakupie dostaniesz odpowiednie papiery (od gazu) tzn. nie tylko homologację na instalację LPG, ale też osobną homologację na butlę. Jedno holo nie wystarczy - przy braku drugiej mogą być problemy przy przeglądzie...

: ndz paź 20, 2013 08:33
autor: PIOTR.PMS
Pomysl logicznie
Jezeli zainwestujesz 3tys na gaz to bedziesz chcial zeby sie to zwrocilo.
Takze wiekszosc tychz gazem ma 5letnia i starsza instalacje i nic dobrego (wtryski zawory brak komprechy)

: ndz paź 20, 2013 15:08
autor: WJ
tomcio1600 pisze:osobiście wolałbym AFN :mrgreen:
Przychylam się do zdania kolegi :)
Jeździłem B5 sedan przed lift z motorem AFN przez 5 lat, obecnie jeździ nim mój ojciec. Auto ma prawie 300 tysi km i sprawuje się znakomicie. Oczywiście wszystkie wymiany na bieżąco (oleje, płyny, rozrząd).
Co do zawieszenia - na wielowahaczu jeździ się rewelacyjnie jak dla mnie. Niestety nasze drogi mu nie sprzyjają. Co prawda u siebie wymieniałem tylko 4 szt., ale znam takich którzy nowe komplety na przód zakładali po kilkudziesięciu tysiącach km w kraju.

: ndz paź 20, 2013 21:29
autor: tomcio1600
WJ pisze:ale znam takich którzy nowe komplety na przód zakładali po kilkudziesięciu tysiącach km w kraju.
Jak kupują Master Sport to wymieniają co roku :haha: Ja dolne wahacze wymieniłem na FEBI, drążki Lemforder i użytkowałem A4 bez żadnego problemu prawie przez pięć lat - sprzedałem auto.

: pn paź 21, 2013 10:48
autor: WJ
tomcio1600 pisze:Jak kupują Master Sport to wymieniają co roku Ja dolne wahacze wymieniłem na FEBI
tomcio1600, również zmieniałem na FEBI za każdym razem kiedy tego wymagały. Niestety FEBI również nie wytrzymywał na górnych elementach i musiałem ponownie wymieniać te same a użytkowałem auto 5 lat i po "normalnych" polskich drogach krajowych - żaden offroad ;)

: śr paź 23, 2013 00:36
autor: TommyVW
Witam ponownie :D
Wczoraj trafiłem na taką ofertę:
http://tablica.pl/oferta/wv-passat-1-8- ... 85915d82e9

Proszę mi powiedzieć drodzy klubowicze jaki jest sens zakładania instalacji LPG za 2700zł i po 4 miesiącach sprzedaż auta ?
Czy to od razu wiadomo że z autem coś musi być nie tak ?

: śr paź 23, 2013 06:33
autor: PIOTR.PMS
Pierwsze co przychodzi do glowy to zecos nie tak,
Chociaz zdarzaja sie okazje. (Na klapie ma reklame -moze sprzedaje zeby komornik go niewziol)
By pojechal go zobaczyc i pogadac

: śr paź 23, 2013 07:40
autor: admin
A może jest tak, że sam zamontował LPG (części za 1000-1500 zł), a tak napisał dla podkręcenia sytuacji, żeby kupujący miał więcej oszczędności ;)

: śr paź 23, 2013 08:47
autor: aki
według można rozpatrywać dwa przypadki:
1) sytuacja zmusiła go do sprzedaży samochodu (mało prawdopodobne ale)
2) wpis podnoszący wartość samochodu, choćby że instalacja jest jak nowa i powinna być bezawaryjna :)