Akumulatory w Waszych autkach. Jaka pojemność, moc itd?

Czyli problemy z prądem w VW Touran (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)
Awatar użytkownika
Misiek8010
Użytkownik
Posty: 155
Rejestracja: pt paź 07, 2011 18:44
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Misiek8010 »

Założyłem go 2 tyg. temu i na razie działa :D
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

A zauważyłeś jakąś znaczącą poprawę rozruchu? Bo mój oryginał narazie działa,ale to już jest jego koncówka zycia;)
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
rock4
Specjalista
Posty: 819
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 22:19
Auto:: Touran 1,9 AVQ 2003
Imię:: Marek
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Kontakt:

Post autor: rock4 »

@Muti: w moim przypadku nie było znacznej poprawy. Ale mimo wszystko jestem bardzo zadowolony z decyzji. I rok na nim się bujam i przy mrozach -20C nawet przy kilkudniowym postoju Touran pięknie odpalał - jakby było dodatnia temperatura.
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Post autor: jeżu »

Muti zainwestuj w tą S5 008 77ah Jak dla mnie najlepsza pozycja na rynku Polecam!!!! Na co dzień...
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3420
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Ja ostatnio taki u siebie wsadziłem. Stary nachodził się prawie 7 lat
mpmichu
Początkujący
Posty: 36
Rejestracja: śr mar 09, 2011 15:02
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: mpmichu »

Muti pisze:A jak "wrazenia" z używania tego aku?
Jak na razie jestem zachwycony, bo nawet nie mam już problemów z szarpnięciem przy odpalaniu. Teraz auto zapala za każdym razem bardzo miękko i szybko, co mnie cieszy, więc szczerze polecam ten akumulator, który podobno jest lepszy do Boscha S5.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

spacewalker pisze:Ja ostatnio taki u siebie wsadziłem. Stary nachodził się prawie 7 lat
No mój jest od nowości :) czyli pewnie koło 09/2003,bo odebrany był 26.12.2003,także swoje się nachodzil...8lat i jeszcze działa,ale już traci pojemność,bo się szybko rozładowuje jak nawet ostatnio kodowałem licznik i był właczony zapłon przez ok 15-20min bez climatronica i radia i już nie mógł odpalić..
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
arni123
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 22:15
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Orneta

Post autor: arni123 »

Ja polecam wszystkim westa forse żółte chyba produkcji ukraińskiej jakośc super wszyscy znajomi latają bez problemu, żywotnośc 6 lat jak oczywiście nie zasiarczysz go jakośc zbliżona do oryginału i jak się weźmie na wagę na porównanie z innym o tej samej mocy to przynajmniej 20 % więcej waży czyli nie żałowali materiału a jeżeli chodzi o nr 1 wśród baterii to moim zdaniem Topla czerwona miałem 8 lat w sharanie tylko jak się kupuje to trzeba patrzec na datę produkcji bo potrafią długo leżec w sklepach bo są dośc drogie ale coś za coś
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

Maciej_F pisze:
Dokonałem wstępne pomiary akumulatora w/g minileksykonu Jarry-ego :
na postoju (po nocy ) 11,9 V
po przekręceniu stacyjki spada do 11,4 V
w czasie rozruchu 9,4V :roll:
ładowanie bieg jałowy 14,0 V
przy ok 2500rpm 14,8V
Włączenie - wyłączenie świateł nie zmienia napięcia +/- 0,05 V
ja dziś sprawdziłem z rana swój Aku... wyszło prawie tak samo jak u kolegi wyżej... wczoraj zauwazyłem, ze po całodziennym postoju pod praca miał jakby ciezko przy pierwszym odpalaniu... ogólnie to zauważyłem jeszcze, że swiatła czy to na zewnątrz czy wewnątrz mają tendencje do lekkigo mrygania - co to mogłoby być?
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Post autor: Maciej_F »

Po pierwsze podładować ładowarką .
po drugie sprawdzić prąd rozruchu ale tego samemu sie nie da zrobić ,

Właśnie na to drugie czekam albo mój jest trefny ( tylko dwuletni :> ) . Albo twój już pada ze starości .

Acha jak masz korki do cel sprawdź stan elektrolitu .

I tyle można zadziałać .
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

najbardziej mi chodzi o to lekkie mryganie świateł...
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Post autor: jeżu »

Po nocy powinien mieć trocge więcej niż 12V Świadczy to o nienaładowanym akumulatorze..... Naładuj akumulator i dopiero testuj.....Pod obciążeniem do 9,8V. Poniżej akumulator nie nadaje się "pewnych" i "niezawodnych" rozruchów. Tym bardziej w dieslu :)
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3420
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Mryganie świateł, przy rozruchu czy podczas pracy, bo to zasadnicza róznica.
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

Mryganie świateł, przy rozruchu czy podczas pracy, bo to zasadnicza róznica.
oczywiście podczas pracy... dzis rozłaczyłem kostke od alternatowa ale to nic nie dalo... wraz swiatła mrygały...

JEŻU po nocy mam 12.4V wiec nie jest źle, podczas rozruchu łapie 9.6V...
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Post autor: jeżu »

Dodi pisze:po nocy mam 12.4V wiec nie jest źle, podczas rozruchu łapie 9.6V..
No te 9,6V to już jest ta wartość... wiesz...Ale trzyma dalej 9.6V Badałeś to "rozrusznikiem"? Czy takim np przyrządem pod obciążeniem z opornikami, jak np używam w pracy... Dobrze by było zmierzyć jaki prąd rozruchowy z niego uzyskujesz... Przydałoby się powyżej 600A. :mrgreen:
ODPOWIEDZ