Opony

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Awatar użytkownika
rock4
Specjalista
Posty: 819
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 22:19
Auto:: Touran 1,9 AVQ 2003
Imię:: Marek
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Kontakt:

Post autor: rock4 »

Ciapek pisze:Myśle, że po przeczytaniu tego brałbyś wersje z "P"
http://www.autoflesz.pl/artykuly/4196,N ... 830_P.html

Ja już prawie jestem pewny na 100% :)
Tutaj masz artykuł opisujący oponę bez literki "P". Sorry ale różnicy nie widzę. Ale... decyzja należy do Ciebie. :)
http://www.conti-online.com/generator/w ... 30_pl.html
Obrazek

Obrazek
ptomek2
Przeglądacz
Posty: 112
Rejestracja: wt maja 17, 2011 21:54
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: KR

Post autor: ptomek2 »

Zgadzam się z opinia na temat klas opon danego producenta. Wątpię żeby auto firmowe z wybitym zawieszeniem i zuzytymi oponami nawet dobrej firmy ale klasy ekonomicznej można było porównywać do własnego auta i nowych opon. Uważam że goodyear wcale nie błyszczy jakością opon mówię tu o topowych modelach. A już kierunkowy ultra grip nie ma nic wspólnego z szybką jazda w zimie. To jedynie sredniak. Więc kolego jak już masz te opony i chcesz je wychwalac na lewo i prawo to nie krytykuj innych. Bo szybko spotkasz się z riposta.
Nie mniej jednak muszę zgodzić się z opinią opon alpine 3 michelin bo faktycznie te po 2 latach nie spełniają bynajmniej moich oczekiwań. Pozdrawiam!
Fotografia Ślubna i Wideofilmowanie HDSLR
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

rock4
To może po prostu ta z "P" to następca?
hmmm
Pozdrawiam!
Łukasz
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: pn maja 02, 2011 09:28
Auto:: Touran 1,9 TDI BXE `08
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Łukasz »

Ciapek pisze:Widze, że mój temat został niezauważony przez założyciela, a tutaj ujawniły się osoby jeżdzące na Continentalach to może odpowiedzą na pytanko które już zadałem tzn. jakie dokładnie wybrać Conti? Zzy TS830P czy TS830

Ta wersja z P podobno stworzona z myślą o autach z systemami wspomagającymi trakcję
http://www.opony.com/parametry-opony/co ... 16-91-h-mo
Problem jest taki ża TS830P nie występują w rozmiarze 195/65/15 .... a taki mam na zimę. Powiem szczerze, że jak dla mnie jest to optymalny rozmiar na zimę i cena opon jest na rozsądnym poziomie... a Touran to nie wyścigówka więc według mnie wszystko jest OK. Lato mam 205/55/16.
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

ja zostaje przy 16''. Takie fele kupiłem okazyjnie (od Tourana zresztą).
Mając Polo kupiłem na zimę węższe i trochę niższy profil i średnio to wyglądało. Tutaj przynajmniej wiem czego mam się spodziewać, w terenie górskim nie mieszkam więc w większości będe jeździł po błocie pośniegowym. Taka prawda.
Komplet 16 tych Conti to koszt ok. 2000 zł. Fakt-tanio nie jest, ale co zrobić :)
Touran to nie wyścigówka, ale ten 2.0 DSG to i tak dla mnie rakieta. Zbiera się wyśmienicie.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
rumun_58
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: śr lis 24, 2010 23:26
Auto:: 1T1 HL BLS 06"
Imię:: Bartek
Lokalizacja: Legnica
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: rumun_58 »

Ciapek ale chyba 195/65/15 są zalecane do Tourana przez producenta i do tego są zdecydowanie tańsze niż 16", a zimówka nie ma wyglądać, tylko ma spełniać oczekiwania kierowcy ;)
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

rumun_58 pisze:Ciapek ale chyba 195/65/15 są zalecane do Tourana przez producenta i do tego są zdecydowanie tańsze niż 16", a zimówka nie ma wyglądać, tylko ma spełniać oczekiwania kierowcy ;)
Ale opcjonalny rozmiar dedykowany to także 205/55 R16.
Coś może wyglądać i być użyteczne i spełniać oczekiwania kierowcy. Przynajmniej ja wyznaję taką zasadę.
Chlapacze też można założyć bo są podobno użyteczne. ;)
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
rumun_58
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: śr lis 24, 2010 23:26
Auto:: 1T1 HL BLS 06"
Imię:: Bartek
Lokalizacja: Legnica
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: rumun_58 »

Nie no pewnie Ciapek ale jak ktoś ma do wyboru 15" i 16" to jeżeli liczy koszty to wyborem lepszym (tańszym) są 15". A co do chlapaczy to jestem na nie, wole bez :)
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

dość ciekawą odpowiedź dostałem od dealera Continentala prosząc wcześniej o porównanie tych modeli opon...
Continental Winter Contact TS830 charakteryzuje się bieżnikiem kierunkowym. Ten typ bieżnika znacznie poprawia właściwości trakcyjne. Bardzo dobrze sprawdza się przy odprowadzaniu na boki wody oraz błota pośniegowego. Szczególnie polecana jest do jazdy po mieście.

Model Continental ContiWinterContact TS830 P poisada bieżnik asymetryczny. Ten typ bieżnika charakteryzuje się przede wszystkim dobrą przyczepnością na zakrętach. Zewnętrzna część bieżnika odpowiada za przyczepność, a wewnętrzna za odprowadzanie wody oraz błota pośniegowego. W porównaniu do bieżnika kierunkowego opona asymetryczna charakteryzuję się niską emisją hałasu.

Obie opony producenta charakteryzuje wysoka jakość. Osobiście decydowałbym się na oponę z bieżnikiem kierunkowym ze względu na lepsze warunki trakcyjne.
Teraz to wogóle już nie wiem :)
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
rock4
Specjalista
Posty: 819
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 22:19
Auto:: Touran 1,9 AVQ 2003
Imię:: Marek
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Kontakt:

Post autor: rock4 »

@Ciapek: podpowiem jeszcze jedną rzecz. W serwisie oponeo.pl (to jest co samo co opony.com) jest podana informacja nt. ilości opinii dodanych przez użytkowników. Co ciekawe: TS830 ma 44 opinie i średnią ocen 5,0; TS830P tylko 8 opinii i średnią 4,8.
Kolejny argument do rozważenia ;)
Obrazek

Obrazek
ptomek2
Przeglądacz
Posty: 112
Rejestracja: wt maja 17, 2011 21:54
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: KR

Post autor: ptomek2 »

Wg mnie ts830p opona bardziej zaawansowana technologicznie, no i samochód przy prędkościach będzie lepiej trzymał się drogi, a to jest istotne. Kierunkowy symetryczny bieżnik nigdy nie dorowna asymetrycznemu.
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

rock4 pisze:@Ciapek: podpowiem jeszcze jedną rzecz. W serwisie oponeo.pl (to jest co samo co opony.com) jest podana informacja nt. ilości opinii dodanych przez użytkowników. Co ciekawe: TS830 ma 44 opinie i średnią ocen 5,0; TS830P tylko 8 opinii i średnią 4,8.
Kolejny argument do rozważenia ;)
to akurat jest dla mnie logiczne. TS830P jest nowością :)
ptomek2 pisze:Wg mnie ts830p opona bardziej zaawansowana technologicznie, no i samochód przy prędkościach będzie lepiej trzymał się drogi, a to jest istotne. Kierunkowy symetryczny bieżnik nigdy nie dorowna asymetrycznemu.
Pisząc "nie dorówna" masz na myśli, że po prostu TS830P jest lepsza?
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
rock4
Specjalista
Posty: 819
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 22:19
Auto:: Touran 1,9 AVQ 2003
Imię:: Marek
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Kontakt:

Post autor: rock4 »

Ciapek pisze:to akurat jest dla mnie logiczne. TS830P jest nowością :)
Daty wprowadzenia tej opony na rynek nie znam bo nie siedzę w branży, ale sugerując się datą opublikowania artykułu, który wstawiłeś na rynku jest już 2 sezony!
Obrazek

Obrazek
ptomek2
Przeglądacz
Posty: 112
Rejestracja: wt maja 17, 2011 21:54
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: KR

Post autor: ptomek2 »

Ciapek, tak bieżnik asymetryczny jest technologicznie bardziej zaawansowany co za tym idzie moża użyc słowa lepszy. Każda częśc opony odpowiada za co innego tworząc ogolną "doskonałość" w każdych warunkach. Opona ts830P została wprowadzona na rynek w tamtym roku tj 2010 a ts830 jest na rynku juz co najmniej 4-5.
Fotografia Ślubna i Wideofilmowanie HDSLR
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

a jaki macie albo polecacie indeks nośności/ładowności i prędkości?
Pozdrawiam!
ODPOWIEDZ