Zgadzam się z opinia na temat klas opon danego producenta. Wątpię żeby auto firmowe z wybitym zawieszeniem i zuzytymi oponami nawet dobrej firmy ale klasy ekonomicznej można było porównywać do własnego auta i nowych opon. Uważam że goodyear wcale nie błyszczy jakością opon mówię tu o topowych modelach. A już kierunkowy ultra grip nie ma nic wspólnego z szybką jazda w zimie. To jedynie sredniak. Więc kolego jak już masz te opony i chcesz je wychwalac na lewo i prawo to nie krytykuj innych. Bo szybko spotkasz się z riposta.
Nie mniej jednak muszę zgodzić się z opinią opon alpine 3 michelin bo faktycznie te po 2 latach nie spełniają bynajmniej moich oczekiwań. Pozdrawiam!
Ciapek pisze:Widze, że mój temat został niezauważony przez założyciela, a tutaj ujawniły się osoby jeżdzące na Continentalach to może odpowiedzą na pytanko które już zadałem tzn. jakie dokładnie wybrać Conti? Zzy TS830P czy TS830
Problem jest taki ża TS830P nie występują w rozmiarze 195/65/15 .... a taki mam na zimę. Powiem szczerze, że jak dla mnie jest to optymalny rozmiar na zimę i cena opon jest na rozsądnym poziomie... a Touran to nie wyścigówka więc według mnie wszystko jest OK. Lato mam 205/55/16.
ja zostaje przy 16''. Takie fele kupiłem okazyjnie (od Tourana zresztą).
Mając Polo kupiłem na zimę węższe i trochę niższy profil i średnio to wyglądało. Tutaj przynajmniej wiem czego mam się spodziewać, w terenie górskim nie mieszkam więc w większości będe jeździł po błocie pośniegowym. Taka prawda.
Komplet 16 tych Conti to koszt ok. 2000 zł. Fakt-tanio nie jest, ale co zrobić
Touran to nie wyścigówka, ale ten 2.0 DSG to i tak dla mnie rakieta. Zbiera się wyśmienicie.
Ciapek ale chyba 195/65/15 są zalecane do Tourana przez producenta i do tego są zdecydowanie tańsze niż 16", a zimówka nie ma wyglądać, tylko ma spełniać oczekiwania kierowcy
rumun_58 pisze:Ciapek ale chyba 195/65/15 są zalecane do Tourana przez producenta i do tego są zdecydowanie tańsze niż 16", a zimówka nie ma wyglądać, tylko ma spełniać oczekiwania kierowcy
Ale opcjonalny rozmiar dedykowany to także 205/55 R16.
Coś może wyglądać i być użyteczne i spełniać oczekiwania kierowcy. Przynajmniej ja wyznaję taką zasadę.
Chlapacze też można założyć bo są podobno użyteczne.
Nie no pewnie Ciapek ale jak ktoś ma do wyboru 15" i 16" to jeżeli liczy koszty to wyborem lepszym (tańszym) są 15". A co do chlapaczy to jestem na nie, wole bez
dość ciekawą odpowiedź dostałem od dealera Continentala prosząc wcześniej o porównanie tych modeli opon...
Continental Winter Contact TS830 charakteryzuje się bieżnikiem kierunkowym. Ten typ bieżnika znacznie poprawia właściwości trakcyjne. Bardzo dobrze sprawdza się przy odprowadzaniu na boki wody oraz błota pośniegowego. Szczególnie polecana jest do jazdy po mieście.
Model Continental ContiWinterContact TS830 P poisada bieżnik asymetryczny. Ten typ bieżnika charakteryzuje się przede wszystkim dobrą przyczepnością na zakrętach. Zewnętrzna część bieżnika odpowiada za przyczepność, a wewnętrzna za odprowadzanie wody oraz błota pośniegowego. W porównaniu do bieżnika kierunkowego opona asymetryczna charakteryzuję się niską emisją hałasu.
Obie opony producenta charakteryzuje wysoka jakość. Osobiście decydowałbym się na oponę z bieżnikiem kierunkowym ze względu na lepsze warunki trakcyjne.
@Ciapek: podpowiem jeszcze jedną rzecz. W serwisie oponeo.pl (to jest co samo co opony.com) jest podana informacja nt. ilości opinii dodanych przez użytkowników. Co ciekawe: TS830 ma 44 opinie i średnią ocen 5,0; TS830P tylko 8 opinii i średnią 4,8.
Kolejny argument do rozważenia
Wg mnie ts830p opona bardziej zaawansowana technologicznie, no i samochód przy prędkościach będzie lepiej trzymał się drogi, a to jest istotne. Kierunkowy symetryczny bieżnik nigdy nie dorowna asymetrycznemu.
rock4 pisze:@Ciapek: podpowiem jeszcze jedną rzecz. W serwisie oponeo.pl (to jest co samo co opony.com) jest podana informacja nt. ilości opinii dodanych przez użytkowników. Co ciekawe: TS830 ma 44 opinie i średnią ocen 5,0; TS830P tylko 8 opinii i średnią 4,8.
Kolejny argument do rozważenia
to akurat jest dla mnie logiczne. TS830P jest nowością
ptomek2 pisze:Wg mnie ts830p opona bardziej zaawansowana technologicznie, no i samochód przy prędkościach będzie lepiej trzymał się drogi, a to jest istotne. Kierunkowy symetryczny bieżnik nigdy nie dorowna asymetrycznemu.
Pisząc "nie dorówna" masz na myśli, że po prostu TS830P jest lepsza?
Ciapek pisze:to akurat jest dla mnie logiczne. TS830P jest nowością
Daty wprowadzenia tej opony na rynek nie znam bo nie siedzę w branży, ale sugerując się datą opublikowania artykułu, który wstawiłeś na rynku jest już 2 sezony!
Ciapek, tak bieżnik asymetryczny jest technologicznie bardziej zaawansowany co za tym idzie moża użyc słowa lepszy. Każda częśc opony odpowiada za co innego tworząc ogolną "doskonałość" w każdych warunkach. Opona ts830P została wprowadzona na rynek w tamtym roku tj 2010 a ts830 jest na rynku juz co najmniej 4-5.