Strona 2 z 72

: wt mar 29, 2011 23:27
autor: Turanek
Pisze bo się zna :D
W sumie w Touranach TDI CR, PD(i innych VW) są trzy typy norm oleju wg VW:
1. Stały czasookres wymiany 15 tkm, bez DPF => nie Long Life => QG0, QG2 ==> VW 505.01
2. Zmienny (wyliczany)czasookres wymiany max 30 tkm, bez DPF => Long Life => QG1 ==> VW 506.01
3. Zmienny (wyliczany)czasookres wymiany max 30 tkm, z DPF* => Long Life => QG1 ==> VW 507.00
Ten ostatni jest o niskiej zawartości popiołów, specjalnie do DPF'a
* Obecność DPF jest oznaczona PRNr. na wlepie: 7GG, 7MG, 7MB, 7GA

PS. Te informacje znajdą się w wkrótce w "Kompendium Tourana"

: wt mar 29, 2011 23:28
autor: skorpion1vw
A czytałeś o 5W30???? tego samego sprzedającego?????

: wt mar 29, 2011 23:34
autor: skorpion1vw
5W30

MB 229.51, VW 504.00/507.00, BWM Longlife-04

Spełnienie normy 507.00 oznacza również spełnienie normy 505.01 (silniki z pompowtyskiwaczami)

Klasa lepkości: SAE 5W-30

Klasa jakości: ACEA A3/B3/B4

Olej niskopopiołowy (LowSaps) zalecany do najnowszej generacji silników, również tych z filtrami DPF.

: śr mar 30, 2011 12:54
autor: Turanek
Tylko jaka jest różnica w cenie 507 i 505 ? Gra warta świeczki?

: śr mar 30, 2011 13:33
autor: Rauko
Mi nie chodzi o cene tylko o dobro silnika :) A nie zawsze najdrozsze jest najlepsze.

: ndz kwie 10, 2011 23:04
autor: GASIOR997
Ja leje Mobil Super 3000 XE 5W-30 HC Synthese Low Emission Technologi . Bo na Castrol to już każdy narzeka nawet fachowcy w warsztatach . Ten olej już wymieniam kolejny raz co 15-18 tys km i zero ubytku. Ładnie działa i nic do zarzucenia. Nawet w VW odradzili mi Castrol

: pn kwie 11, 2011 09:12
autor: rock4
A co powiecie na olej Midland, słyszeliście coś o nim? (Midland Synova 5W-40) Jak ostatnio zajechałem do mojego mechanika i wyciągnął bańkę Castrola to zapytał: znów to lejemy? Na innych forach przy Castrolu piszą, że trzeba dolewać (sytuacja jak u mnie), że to już nie ten Castrol co kiedyś... itd. Gość w sklepie polecał mi właśnie ten "specyfik" (mimo, że na półce też stał Castrol w dodatku droższy) i teraz zgłupiałem... Poradźcie.

: śr kwie 13, 2011 21:07
autor: Turanek
Rauko pisze:Mi nie chodzi o cene tylko o dobro silnika :) A nie zawsze najdrozsze jest najlepsze.
Może źle to wyraziłem, ale chodziło mi o to, że np. ASO często oferuje ten 507 z najwyższej półki, chociaż taki w danym silniku nie jest wcale wymagany. Trzymają jedną beczkę bo im wygodniej i jakby co, to się nie pomylą :)

: czw kwie 14, 2011 13:26
autor: maciej_m71
Witam.
Myślę że bezpieczniej wlać 507, mój turanek wyszedł z fabryki bez DPF tak powiedzieli w serwisie po VIN, Niemiec założył DPF. Gdybym wlał 5W40 to klapa (osczędność żadna, tymbardziej że ceny olejów się prawie nie różnią).

Ma ktoś radę na zapalający się check (abgas werkstatt) co 200-300km? Auto jeździ normalnie.

: pt kwie 15, 2011 21:58
autor: tomch
witam Kolegów,
jestem posiadaczem od wczoraj VW Tourana 1.9 TDI 105KM (AVQ), 2003', bez PDF, przebieg 190000tkm (wcześniej miałem VW Passat B5 1.9 TDI, (AFN) 98').

Mam wymianę oleju na jutro i duży problem. Powiedziano mi, że Touran jeździł na oleju półsyntetycznym Mobil 10W40. Nie jestem pewien czy powinien go używać z powodu obecności pompowtrysków. Naczytałem się o pompowtryskach i normach. Nie chciałbym wlać czegoś co narobi wydatków. Czy ten olej jest OK?

Please, pomóżcie, doradźcie...jaki Mobil tam wlać skoro jeździł na półsyntetyku? Do jutra jak nie dam znać mechanikowi to wleje to co było. Z góry wielkie dzięki za pomoc.
tomch

: pt kwie 15, 2011 22:47
autor: Turanek
@tomch
Witam na forum TKP.
Czy przeczytałeś co napisałem powyżej? Wszystko zależy czy masz teraz aktywny Long Life. To można sprawdzić testerem np. VAG-COM czy VCDS

: pt kwie 15, 2011 23:15
autor: tomch
Dzieki za info.
Według mnie już nie ma LL...licząc same wymiany, słyszałem ze LL wymienia się co 30tkm. Podczas gdy 2 ostatnie razy Niemiec wlał Mobil 10W40 (co 15 tkm wymieniał go), wcześniej do 126tkm wymieniał co 30 tkm olej (to był chyba Long LIfe). Nie mam żadnych więcej informacji.

Dam znać z rana mechanikowi żeby to dokładnie sprawdził. Rozumiem że norma 505.01 musi być - jeśli dobrze łapię temat to oznacza że z półsyntetyka muszę wrócić do full syntetyka.

Stąd moje obawy, czy zostać na tym Mobilu jaki był czy wlać pełny syntetyk skoro już trochę km zrobił na 10W40 i jest spory przebieg auta (190tkm)

...jestem zamieszany, bo takie cacko nie chciałbym uszkodzić przez głupotę swoją.

dzięki wielkie za szybkie info.
dam info jak się skończył temat
tomch

: ndz kwie 17, 2011 23:57
autor: tomch
witam,

W końcu wlałem olej Mobil 5W30 z normą 505.01.

Handlarz chyba z powodu przebiegu (190tkm) rzucił hasłem ze trzeba wlać półsyntetyk i chyba nie sprawdził do końca co może się stać z pompo-wtryskami.
Jak dopytałem go, to się mu przypomniało, że to był jednak Mobil full syntetyk z wymianą co 15tkm...

Dzięki jeszcze raz za pomoc Turanek.
tomch

: pn maja 16, 2011 22:09
autor: Rauko
No cóż. Ja się dzisiaj nieco zdziwiłem. Otóż zakupiłem sobie filtry Knecht'a bo czytałem, że dobre i faktycznie wyglądają solidnie :) Zmieniłem na szybko filtr powietrza. Ten który wyciągnąłem został zamontowany w niemieckim serwisie VW w trakcie ostatniej wymiany oleju i filtrów - logo VW, Audi itd., numer części 3C0 .... i poniżej napis FILTRON !!!
Później podam link do fotki, bo ja przez chwilę nie wierzyłem w to co widzę :evil:

PS. No chyba, że to Filtron tak poprawił jakość swoich wyrobów ;)

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

: wt maja 17, 2011 12:19
autor: admin
Filtron od dawna robi dla VW, z jakością nie wiadomo, może to tylko legendy, że się pogorszyła?