Strona 2 z 3
: czw gru 29, 2011 20:09
autor: Eljot
rock4 szacuneczek!
Dobry pomysł i wykonanie!

: czw gru 29, 2011 20:39
autor: gibek73
super, muszę tak u siebie z czasem zrobić
Pomysł
: czw gru 29, 2011 22:34
autor: niko02
Pomysł ok, nigdy nie używałem cb ale wiem od innych , że gruszka nigdy nie ma się gdzie podziać w aucie

: wt maja 08, 2012 10:53
autor: rock4
Pojawiła się mała aktualizacja na pierwszej stronie!
: wt maja 08, 2012 11:00
autor: LYJO
Fajnie, że udało Ci się na zlocie porobić coś przy aucie.
Pomoc kolegów bezcenna

Re: "Nasz Tarpanek"
: wt maja 08, 2012 11:10
autor: Dodi
rock4 pisze:
Podczas I OZTKP w Borkach zdecydowałem się (zupełnie nie planowanie) na wymianę Bordnetz'a (do tej pory by w samochodzie zainstalowana była wersja 17 bitowa, która nie pozwala chociażby na zakodowanie świateł w wersji Północno-Amerykańskiej). Po tej modyfikacji w dzień pięknie świecą światła mijania - tylko mijania z przodu.
ja mam też wersję 17 bajtową i u mnie sie wszystko ładnie koduje...
: wt maja 08, 2012 11:23
autor: rock4
Dodi, właśnie ten fakt też zastanawiał np. Muti'ego który zmieniał kodowanie jeszcze podczas I spotu w Legnicy (chyba to był listopad 2011). Długo by opowiadać... Teraz nowy Bordnetz więc i nowe możliwości

Plany to światła ledowe do jazdy dziennej (ze S(z)kody RS). Mam nadzieje, że realizacja nastąpi szybciej niż następny Zlot

: wt maja 08, 2012 11:42
autor: Dodi
zauważyłem u Ciebie, że chyba masz za szerokie opony, jak sie na tym jeździ?
: wt maja 08, 2012 12:14
autor: rock4
Pytasz jak się jeździ...? Przecież jechaliśmy pierwszego dnia po "zaopatrzenie" na ognisko

Ale jeśli nie zanotowałeś wrażeń z jazdy to powiem tak. Jak kupiłem felgi z oponami od kumpla z Passata B6 opony juz były (2x Pirelli - do tej pory jeżdżą, i 2x Dunlop - już poszły na śmietnik) w rozmiarze 215/55/16 97W. Po jednym sezonie wspomniane wcześniej Dunlopy zostały wymienione na ContiPremium w rozmiarze takim jak wyżej tylko z indeksem 91H - i tu już jest poprawa bo znacznie lepiej amortyzują wszelkie nierówności. Obecnie Pirellki mam założone na tylnej osi i czuć różnicę przy tłumieniu wszelkich dziur na przedniej osi i tylnej. Indeks 91 - jest dla Tourana jak najbardziej wystarczający.
Co do przyczepności to nie zawiodły ani razu na zakrętach, choć bądźmy szczerzy - nie wjeżdżam w zakręty z prędkością 160 km/h i więcej. Myślę że przy moich prędkościach spokojnie rozmiar 205 też sobie poradzi. Bo taki rozmiar mam zamiar założyć gdy zjadą się wszystkie 4 gumki (pewnie na koniec przyszłego sezonu). Dodatkowo różnica cenowa pomiędzy oponami 215 a 205 (przy tych samych modelach) jest głównym składnikiem mojej decyzji

.
: wt maja 08, 2012 12:17
autor: Dodi
moim zdaniem tez o wiele lepiej bedzie wyglądał na 205 i myśle też ze bedzie to miało wpływ na spalanie...
: wt maja 08, 2012 13:59
autor: niko02
Dodi pisze:moim zdaniem tez o wiele lepiej bedzie wyglądał na 205 i myśle też ze bedzie to miało wpływ na spalanie...
Na moim przykładzie wiem, że około 1,5l/100km...
: wt maja 08, 2012 17:18
autor: rock4
Dodi, czy lepiej będzie wyglądał...? Przyznam, że lubię patrzyć na swojego Tourana widząc z tyłu takie szerokie opony ale ekonomia bierze górę... Co do spalania o którym pisze
niko02, to też mam nadzieję że odbije się to pozytywnie na niższych kosztach paliwa, choć uważam że nie jest źle teraz (zimą mam szerokość 195 i spalanie w trasie prawie identyczne - jednak zimą to pracuje dogrzewacz który "swoje" bierze

)
: wt maja 08, 2012 18:04
autor: Muti
rock4 pisze:jednak zimą to pracuje dogrzewacz który "swoje" bierze

ale jego praca nie jest wliczana w średnią na FISie

: wt maja 08, 2012 18:39
autor: rock4
Muti pisze:ale jego praca nie jest wliczana w średnią na FISie

ooo... to dla mnie nowa informacja... byłem święcie przekonany że zużycie na fisie = zużycie paliwa przez silnik i podgrzewacz!
: wt maja 08, 2012 21:54
autor: niko02
rock4 pisze:zużycie na fisie = zużycie paliwa przez silnik i podgrzewacz
Zużycie na FIS-ie silnik + klima, niestety dogrzewacza to nie obejmuje teoretycznie ale fizycznie na 100%
