Strona 2 z 25

: ndz lis 27, 2011 11:14
autor: jarry
[PIN] - pina do Bordnetza nie potrzeba bo wpinamy się do magistrali LIN która już w aucie jest popodłączana :)
po prostu odizoluj kawałek przewodu z BN F3 (kolor li/ws fiolet/biały) i się dokręć do niego, ja dodatkowo lutuję takie połączenie, nie zapomnij zaizolować :)

[AVAST] - ustaw w Avaście wyłączenie ochrony najlepiej do restartu systemu, zrób Restore z Virus Chest i VCDS się odpali bez problemu, jeśli masz wersję dedykowaną do kabelka to nic złego się nie stanie, program jest nie naruszony

[ZASILENIE +12V] - nominalnie czujnik zasilony jest ze skrzynki B czyli pod maską, ja jak montuję to podłączam go pod ten sam bezpiecznik co Telestarta czyli 22 w skrzynce C, rozpiskę bezpieczników masz w Leksykonie

ważne żeby + był z zacisku "30"

: pn lis 28, 2011 10:25
autor: Maciej_F
jarry pisze: [PIN] -po prostu odizoluj kawałek przewodu z BN F3 (kolor li/ws fiolet/biały) i się dokręć do niego, ja dodatkowo lutuję takie połączenie, nie zapomnij zaizolować :)
Dzięki to tylko tak dla upewnienia się ,że faktycznie znalazłem odpowiedni kabelek . Staram sie kablotekę też robić jak najorginalniej , tj. dolutować i zaizolować
jarry pisze:[AVAST] -program jest nie naruszony
Ok program będzie żyć , Avast już niekoniecznie , chyba go podmienię
jarry pisze:[ZASILENIE +12V] - ważne żeby + był z zacisku "30"
Ten zacisk ''30'' to rozumuję zanik napięcia po wyłączeniu styacyjki ? tak?
Bo u mnie orginalne miejce bezpiecznikowe ''17'' nawet nie ma podprowadzonego zasilania w skrzynce .

: pn lis 28, 2011 12:37
autor: jarry
Maciej_F pisze:
jarry pisze:[ZASILENIE +12V] - ważne żeby + był z zacisku "30"
Ten zacisk ''30'' to rozumuję zanik napięcia po wyłączeniu styacyjki ? tak?
Bo u mnie orginalne miejce bezpiecznikowe ''17'' nawet nie ma podprowadzonego zasilania w skrzynce .
a czytałeś Leksykon który napisałem?

wydaje mi się że nie :) podpowiem że tam są opisane zaciski 15, 30, 75 i że jesteś w błędzie co do zacisku "30" :)

: pn lis 28, 2011 15:01
autor: Maciej_F
jarry pisze: a czytałeś Leksykon który napisałem?
No fakt trzeba zaglądąć do tego leksykonu bo faktycznie się napracowałeś i chwała ci za to .

fakt zacisk 30 to stały ''+" ale czy czujnik G 397 ma być cały czas pod napięciem ??
Tak , czytając schematy w ''Sam naprawiam '' p. odpowiednio strona 369 i 360 dochodzimy , że czujnik deszczu jest podpięty pod stały plus - terminal 30

: pn lis 28, 2011 15:30
autor: jarry
chodzi o możliwość sterowania funkcją samozamknięcia szyb i szyberdachu w razie opadów

czujnik "strzela" wiązką tylko jeśli uaktywnisz Rain Closing, dla zabezpieczenia przed rozładowaniem przedwczesnym aku jest to możliwe maksymalnie 24h, po tym czasie czy opad będzie czy nie szyby się domkną a czujnik się "uśpi"

: pn lis 28, 2011 15:56
autor: Maciej_F
Dzięki za wyjaśnienie działania . Fakt zobaczę co jest wolne z bezpieczników a zasilane z terminala 30 .

A i po sobotniej wpadce z Avastem :> muszę już dzisiaj spróbować go wprogramować .

: ndz gru 18, 2011 11:55
autor: balikgdansk
A mam pytanie czy można zamontować ten czujnik u góry na wysokości osłony przeciwsłonecznej,bo widziałem tak fabrycznie umieszczony w Seacie Altea tyle,że tam było jaśniejsze miejsce w ciemnym pasie szyby.Ciekaw jestem czy sprawdził by się ten patent w Touranie,bo z tego co wyczytałem w manualu to jest regulacja czułości czujnika,a na dole jakoś średnio mi się on widzi.
I jeszcze jedno,czy będzie pasował czujnik z końcówką AE.

: ndz gru 18, 2011 17:48
autor: jarry
dostałem coś takiego "Witaj jarry,

Twój Post napisany przez Ciebie na: "VW Touran Klub Polska", został usunięty przez Administratora lub Moderatora.

Link do tematu: http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=953


Twój post:


Temat: "Czujnik deszczu zmierzchu - montaż instalacja manual"


możesz zamontować gdzie chcesz byle był to kawałek szyby omiatany przez wycieraczki, najlepiej tam gdzie ci najbardziej pasuje

mi zostały czujniki F i H, one na pewno działają

i mam oryginalne płytki montażowe te same co spacewalker sprzedawał po 175zł, u mnie są po 63zł jakby ktoś potrzebował to zapraszam"

ale bez informacji dlaczego, ciekawe komu zależało ;)

: ndz gru 18, 2011 21:27
autor: spacewalker
Cos tam masz do mnie Jarry ? ja te uchwyty miałem rok temu, wtedy kiedy Ty nawet nie wiedziałes o isteniu czujnika deszczu, i nikt tego nie miał.

: ndz gru 18, 2011 22:21
autor: jarry
Nie rozumiem o co ci chodzi. Wiesz dobrze że cię lubię i szanuję. A ty (zresztą nie tylko mnie i nie tylko na tym forum) kasujesz posty bez żadnego słowa uzasadnienia. Więc pytanie jest raczej do ciebie, co ty ewentualnie masz do nas?

Gwoli przypomnienia, przywiozłeś mi uchwyty 07 marca 2011 (czy to jest rok?) , cenę wyliczałeś z przeliczenia 43,75 Euro więc na dzień dzisiejszy to wychodzi jakieś 200zł. Podając cenę w jakiej udało mi się załatwić uchwyty dla forumowiczów podałem suchy fakt twojej oferty bez wnikania czy to drogo czy tanio. W ten sposób dałem osobom zainteresowanym wybór i możliwość porównania ofert. A jak sam wiesz NIKT tych uchwytów poza tobą i mną nie ma bo one nie są dostępne w normalnej dystrybucji.

Twoją uszczypliwą uwagę, że kiedy oferowałeś mi ten uchwyt to nawet nie miałem pojęcia co to czujnik deszczu pomijam, jak wszyscy się pewnie domyślają chciałem się tym uchwytem pewnie ogolić ;)

Przyznaję ci Marcin, że masz ponadprzeciętną wiedzę i nie jestem w stanie w żadnej kwestii forumowej z tobą polemizować. Bardzo się cieszę, że jesteś moderatorem i możesz kontrolować wypowiedzi na forum tak, aby nikt nie zakłócał twojej wizji, co można a co nie można pisać.

Potrzeba nam takich ludzi jak ty, dziękuję że z nami jesteś.

Jeśli uważasz, że są jakieś sprawy, które chcesz ze mną wyjaśnić, proszę cię napisz do mnie na priv, forum nie jest chyba odpowiednim miejscem do takiej rozmowy.

: ndz sty 29, 2012 00:47
autor: forest
Panowie a ja mam pytanie czy ma znaczenie jakiego MFA mamy. Ja mam MFA zwykły ten mały gdzie nie ma żadnych opcji do włączania. Dodatkowo nie mam też wyłącznika świateł z trybem auto.

Rozumiem, że samo kodowanie + wymiana przełącznika z trybem AUTO (TUNEL) skończy się powodzeniem? Czy tez rodzaj posiadanego MFA ma na to jakiś wpływ?

: ndz sty 29, 2012 10:23
autor: jeżu
forest75 pisze:Rozumiem, że samo kodowanie + wymiana przełącznika z trybem AUTO (TUNEL) skończy się powodzeniem? Czy tez rodzaj posiadanego MFA ma na to jakiś wpływ?
+czujnik RLS. Nie ma znaczenia MFA

: pn mar 26, 2012 14:25
autor: Maciej_F
Witam.
Jako , że szczytem marzeń właściciela Tourana 1T0 jest bordnetz 30 bajtowy , czujnik RLS , przełącznik chrom od passata i światła LED do jazdy dziennej .

Po wielu bojach z programowaniem dla mnie najlogiczniej było wyłączenie trybu Skandynawia i Ameryka równocześnie .

W pozycji ''0'' nie powinno się nic świecić ( no ale są dokładane LEDY , które za chwilę gasną)
pozycja ''AUTO'' światła zmieniają się od czujnika światła Ledy /ksenony ksenony /ledy .
pozycja ''postojowe'' załączają się postojowe i Ledy i podświetlanie deski
pozycja ''mijania'' przełączamy się na ksenony i deska rozdzielcza czyli tak jak do jazdy w nocy .

Pomijam tu sterowanie halogenami - to już jest opcaja wyciągania przełącznika w pozycjach ''postojowe '' i ''mijania '' .

Czy Prawidłowo?? :/


Aha chciałbym, żeby czujnik RLS trochę później załączał ksenony.

W którą wartość należy ustawić kodowanie długie RLS-a ? w bajcie ''0'', czy ''1''

: pn mar 26, 2012 14:39
autor: jarry
bajt 1 - wartość "00" to będzie zapalał światła tylko podczas egipskich ciemności, wartość "FF" zawsze będzie palił światła

ja u siebie mam wartość "07" i zastanawiam się czy na "08" nie przełączyć aby ciupinkę wcześniej nie włączał świateł, na obrazku jest wartość "04" ale okazała się ona za niska, naprawdę ciemno musiało być aby załączyły się światła, ale pamiętaj że to są wartości które musisz dopasować do swojego czujnika i szyby, także ustaw, sprawdź, skoryguj :)

Obrazek

: pn mar 26, 2012 15:13
autor: Maciej_F
Eeech ..... na ciebie zawsze można liczyć , :brawa: :piwo:
pobawimy się