Strona 11 z 15

: czw mar 14, 2013 16:37
autor: Figo
Tak Panowie ja juz jestem po kolejnej płukance ale tym razem wymieniłem żonie w vw polo a i skusiłem sie na podobno lepszy olej nie wiem czy dobry zobaczymy Liqui Moly MOS2 10W-40 z dwusiarczkiem molibdenu.

: czw mar 14, 2013 17:19
autor: TOFIK_wlkp
Olej wczoraj zmieniony silnik wypłukany, wrażenie po dzisiejszej trasie... silnik napewno się wyciszył ale pozostaje pytanie czy pod wpływem płukanki czy świeżego oleju, na to pytanie nie odpowiem, gdyż nie jestem wstanie odtworzyć jak silnik pracował po poprzedniej wymianie ;)

: sob mar 23, 2013 15:37
autor: andrz3j
Przed chwila zrobiłem plukankę (Liqui Moly 2640). Obyło się bez problemów. Spuszczany olej nie był jakiś super brudny, może to przez to że regularnie wymieniam co 10 kkm a auto ma przejechane tylko 121 kkm (wczesniej nikt nie robił płukanki) Wlałem Motul Specific 504/507. Jakiś różnic nie zauważyłem w pracy silnika, głośności itp. Pod koniec tygodnia czeka mnie dłuższa trasa to wtedy coś więcej napisze.

: ndz mar 24, 2013 00:07
autor: marnon
czy taka płukanka może mieć zbawienny wpływ na silniki FSI ? które mają problemy z odkładającym się nagarem.

: ndz mar 24, 2013 01:34
autor: Ciapek
andrz3j pisze:Wlałem Motul Specific 504/507. Jakiś różnic nie zauważyłem w pracy silnika, głośności itp
to wlej następnym razem Liqiu Moly dla porównania :)
marnon pisze:czy taka płukanka może mieć zbawienny wpływ na silniki FSI ? które mają problemy z odkładającym się nagarem.
zbawić pewnie nie zbawi, ale na pewno nie zaszkodzi.

: ndz mar 24, 2013 13:00
autor: m73
To ja dodam, iż po płukance i zmianie oleju la LM 5W30 odczułem zdecydowanie lepszą pracę silnika, nie dość, że był cichy to teraz jest jeszcze cichszy, pracuje płynniej, łagodniej, zrobiłem też czyszczenie wtrysków JCT i przepustnicy, komp, hamownia, i wzrósł moment obrotowy i doszło prawie 5 koników :) Sprawdziłem możliwości na A2 wracając więc ww się potwierdza :) Świetną robotę wykonali chłopaki od JacaTouran z V-techa, profesjonalnie, miło i dokładnie :)

: ndz mar 24, 2013 13:15
autor: andrz3j
marnon pisze:czy taka płukanka może mieć zbawienny wpływ na silniki FSI ? które mają problemy z odkładającym się nagarem.
Nagar w FSI/TFSI odkłada się w komorze spalania czyli tłoki, zawory a także EGR, kolektor wydechowy. Płukanka działa wewnątrz silnika tam gdzie krąży olej, czyli czyści kanały olejowe, pompę olejową, łańcuch rozrządu, wariator, napinacz itd.

Co do czyszczeni nagaru z komory spalania musiałby zapewne wypowiedzieć się JacaTouran.

: ndz mar 24, 2013 15:41
autor: JacaTouran
andrz3j pisze:
marnon pisze:czy taka płukanka może mieć zbawienny wpływ na silniki FSI ? które mają problemy z odkładającym się nagarem.
Nagar w FSI/TFSI odkłada się w komorze spalania czyli tłoki, zawory, EGR, kolektor wylotowy. Płukanka działa wewnątrz silnika tam gdzie krąży olej, czyli czyści kanały olejowe, pompę olejową, łańcuch rozrządu, wariator, napinacz itd.

Co do czyszczeni nagaru z komory spalania musiałby zapewne wypowiedzieć się JacaTouran.
Egr I kolektor wydechowy to już nie komora spalania. Komora spalania czyszczona jest podczas czyszczenia JCT pod odpowiednim ciśnieniem. Egr I kolektor wymagają osobnego procesu czyszczenia I zastosowania innej chemii.

: ndz mar 24, 2013 16:05
autor: andrz3j
Oczywiście że EGR i kolektor wydechowy to nie komora spalania :). Jednak w znaczącym stopniu ulega "zasyfienu" w następstwie spalania.

Jaca nie krzycz tym "I" ;)
Najważniejsze że: "Komora spalania czyszczona jest podczas czyszczenia..." ;)

: ndz mar 24, 2013 21:00
autor: JacaTouran
andrz3j pisze:Jaca nie krzycz tym "I"
to mój tel takie "I" sobie podpowiada, a mi juz się nie chce wyprowadzac go z błędu ;)

: śr kwie 03, 2013 14:36
autor: Łukaszz
Ja dziś zastosowałem plukankę Liqui Moly +olej Top tec 4600 i wydaje mi sie praca silnika jest troszke delikatniejsza, jakby troszke sie wyciszył

: śr kwie 03, 2013 19:53
autor: darek8677
Łukaszz, w grudniu zaaplikowałem ten sam zestaw do swojego turasa. Odczucie podobne do Twojego :ok: . Niedługo bedzie LIQUI MOLY DIESEL SPLUNG układ wtryskowy i czyszczenie całego dolotu :brawa: póki co brak czasu....

: śr kwie 03, 2013 23:19
autor: JacaTouran
wydaje mi sie praca silnika jest troszke delikatniejsza, jakby troszke sie wyciszył
No Pany nic dziwnego , tak ma być ;).
Nagaru nie ma to i podzespoły pracują ciszej.

: ndz kwie 28, 2013 09:47
autor: marnon
mam jeszcze jedno pytanie : jak często wymieniacie filtr paliwa? co wymianę oleju? i ile oleju wchodzi do 1.9 TDI bo nie chcę wlać za dużo... ostatnio mechanik mi wlał wg mnie ok 0,5l oleju za dużo, jak mu potem zwróciłem uwagę, że jest ponad stan to mi powiedział to nic nie szkodzi turbo i tak swoje pociągnie... ale jakoś nie dawało mi to spokoju i u innego mechanika odciągnąłem ok 300ml ale i tak było jeszcze troszkę ponad. trochę się wkurzyłem i teraz chcę sobie sam olej wymienić, bo po co mam płacić za te ponadnormowe 0,5l oleju, a chyba aż takie obojętne dla silnika to nie jest jak jest więcej oleju niż trzeba...

: ndz kwie 28, 2013 09:54
autor: Dodi
ja wymieniam filtr paliwa zawsze przed zima.... a co do oleju... przy wymianie wlewam zawsze ok 3.5 litra, bo wiadomo ze wszystko i tak nie zleci...potem na drugi dzien po nocnym postoju sprawdzam stan i ewentualnie reguluje poziom do własciwego...