Strona 108 z 139

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: śr lut 14, 2018 13:52
autor: Lukaszn
grzelmo pisze:1.4TSI DSG po Salonach jak na lekarstwo, a tu obok mnie stoi taki piękny biały z pakietem TOP :)....
Prawda, biały z TOP wygląda nice :). Czyli rozumiem, że szukasz czegoś na odbiór od razu? Jak ja szukałem (grudzien 2017) to w Warszawie Krotski-Cichy i VW Porsche-Polczyńska mieli sporo sztuk 1.4 TSI DSG na "stocku"

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: śr lut 14, 2018 13:58
autor: grzelmo
Lukaszn pisze:Krotski-Cichy i VW Porsche-Polczyńska
nie wypada kupować u konkurencji :)

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: śr lut 14, 2018 14:00
autor: Lukaszn
ok, jeszcze jest VW Zasada przy Grochowskiej, pracujesz tam? :) W piątek będę na usuwaniu usterki ...

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: śr lut 14, 2018 14:41
autor: grzelmo
Lukaszn pisze:VW Zasada przy Grochowskiej
bingo :)
dopiero zacząłem, ale po 6ciu latach w SEACIE to prawie jak w domu :)

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: śr lut 14, 2018 16:29
autor: elkrecik
grzelmo pisze:Generalnie macie rację ze skrzynią, ale 1.8TSI z uwagi na inaczej rozłożony moment obrotowy powinien jechać lepiej i dłużej (co by to nie znaczyło :) ). Jeździłem Passatem w manualu (jest torchę dynamiczniejszy niż taki sam z DSG), ale od 2 lat mam DSG i nie wyobrażam sobie życia bez tej skrzyni :)

1.4TSI DSG po Salonach jak na lekarstwo, a tu obok mnie stoi taki piękny biały z pakietem TOP :)....
Witam, wiem że się powtarzam i niektórzy stwierdzą że chwalę bo sam posiadam 1.8 TSI ale lepiej wybrać 1.8 od 1.4. Na forum wszyscy piszą że wg danych papierowych 1.8 POWINIEN jechać podobnie jak 1.4. No właśnie- powinien. Na jazdach testowych miałem 1.4, 1.8 i 2.0 TDI 150 KM. Dieselka odrzuciłem, natomiast mimo identycznego momentu obrotowego, 1.8 z racji wspomnianego innego przebiegu momentu i mocy naprawdę młóci 1.4.... Jako żonowóz mam Passata 1.9 TDI zmodzonego na 172 KM i 390 Nm- Touran młóci Passata przy mocnym przyspieszaniu. Różnica w elastyczności widoczna byłaby przy manualu, DSG skutecznie niweluje niedostatek momentu. Zresztą Krisso parę stron temu też pisał że jego zmodzonego diesla na prawie 200 KM 1.8 TSI na autostradzie trzymał się cały czas przy ostrym przyspieszaniu. A PODOBNO nie powinien mieć szans :)Na hamowni mojemu 1.8 TSI wyszło, jeżeli dobrze pamietam, 196,6 KM i 273 Nm. Pozdrawiam

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: śr lut 14, 2018 16:49
autor: grzelmo
elkrecik pisze:Na hamowni mojemu 1.8 TSI wyszło, jeżeli dobrze pamietam, 196,6 KM i 273 Nm
o tym myślałem, ale uważałem, że jeszcze za wcześnie na hamowanie aut :) , a powiedz mi jak wychodzi spalanie w normalnym Twoim użytkowaniu (tak wiem każda noga inna, ale z opinii da się średnią wyciągnąć :) ).

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: śr lut 14, 2018 17:01
autor: Lukaszn
elkrecik pisze:Na hamowni mojemu 1.8 TSI wyszło, jeżeli dobrze pamietam, 196,6 KM i 273 Nm

Faktycznie super, może ten testowy 1.8TSI był jakiś nie taki albo ja źle mu gaz wciskałem ...
Ciekawe ile 1.4TSI zbierają na hamowni.

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: śr lut 14, 2018 17:12
autor: Piotr_
grzelmo pisze:
elkrecik pisze:Na hamowni mojemu 1.8 TSI wyszło, jeżeli dobrze pamietam, 196,6 KM i 273 Nm
o tym myślałem, ale uważałem, że jeszcze za wcześnie na hamowanie aut :) , a powiedz mi jak wychodzi spalanie w normalnym Twoim użytkowaniu (tak wiem każda noga inna, ale z opinii da się średnią wyciągnąć :) ).
Ja też byłbym wdzięczny za informację jak on pali przy dłuższym użytkowaniu, bo ja na razie jestem nieco przerażony (13 litrów po mieście to jednak lekkie przegięcie).

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: śr lut 14, 2018 17:15
autor: grzelmo
Piotr_ pisze:13 litrów po mieście to jednak lekkie przegięcie
pytanie jaki masz przebieg - u mnie w Leonach zawsze były 3 etapy - 3000 5000 7000 i spalanie stabilizowało się na znośnym poziomie :)

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: śr lut 14, 2018 17:22
autor: Piotr_
grzelmo pisze:
Piotr_ pisze:13 litrów po mieście to jednak lekkie przegięcie
pytanie jaki masz przebieg - u mnie w Leonach zawsze były 3 etapy - 3000 5000 7000 i spalanie stabilizowało się na znośnym poziomie :)
Niewielki ;-)
Generalnie to jeszcze nie przekroczyłem 1k, więc mnie nieco uspokoiłeś.

Uff

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: śr lut 14, 2018 17:28
autor: elkrecik
Średnie spalanie mam 9 l równe. Skrzynia zawsze w trybie Sport

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: śr lut 14, 2018 17:38
autor: Lukaszn
elkrecik pisze:e spalanie mam 9 l równe. Skrzynia zawsze w trybie Sport
Tyle co u mnie z 1.4 po Warszawie (tryb D)

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: czw lut 15, 2018 10:13
autor: elkrecik
Lukaszn pisze:
elkrecik pisze:e spalanie mam 9 l równe. Skrzynia zawsze w trybie Sport
Tyle co u mnie z 1.4 po Warszawie (tryb D)
No i ? Bo nie rozumiem czy 1.8 TSI pali tak dużo czy 1.4 tak mało? Moja średnia to głównie jazda tzw. dookoła komina, dość rzadko długa trasa. Przy czym wraz ze wzrostem przebiegu średnia spalania spada ciągle.

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: czw lut 15, 2018 10:34
autor: Lukaszn
Dosc malo Ci pali jak na 1.8. Nic tylko sie cieszyc. Ja tez sporo krotkich odcinkowi, troche korkow.
U mnie 1.4 dsg, Dokladnie z komputera:
dlugookresowo 1864km, srednia predkosc 39km/h, spalanie 8.9l/100km

A przy sredniej predkosci 22km/h - (sama Warszawa, od ostatniego tankowania) mam 376km przebiegu i 10.0l/100km

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: czw lut 15, 2018 11:54
autor: KriSSo
Lukaszn pisze:Dosc malo Ci pali jak na 1.8
Lukasz, ale to jest stary numer - przećwiczony już przez "tłumy" ludzi :). Mniejszy silnik będzie oszczędniejszy w określonych warunkach, a nie ZAWSZE. W realnym ruchu drogowym najczęściej jest inaczej, albo bardzo podobnie. Dlatego zawsze starałem się wybierać możliwie najmocniejszy motor, na który mogłem sobie pozwolić, a oszczędzanie paliwa regulowałem prawą nogą :). Czyli rozumiem argument, że:
- nie kupię 1.8, bo jest za drogi
- nie kupię 1.8, bo wolę tę kasę przeznaczyć na inne wyposażenie
To przyjmuję i jest okej.
Ale:
-nie kupię 1.8, bo chcę oszczędzać paliwa i 1.8 pali znacznie więcej.
- nie kupię 1.8, bo jedzie tak samo jak 1.4.
No i tu się nie zgodzę, bo testy pokażą (już pokazały) coś innego, zarówno w kwestii spalania, jak i osiągów.

Rozkład tego momentu obrotowego, jego zakres w funkcji obrotów - to wszystko zdecydowanie wpływa na jego dynamikę i krótko pisząc - dostałbyś spod świateł istotne lanie. I jeszcze coś, gdyby pojechać 1.4 TSI i 1.8 TSI na hamownię obciążeniową, to mogę się założyć flachę, że będzie widoczna różnica, pomimo danych producenta i nie chodzi o wartość szczytową w piku, tylko rozkład - cała krzywa momentu :).