Strona 12 z 15
: ndz kwie 28, 2013 10:12
autor: krankor
Ostatnio zrobiłem pierwszą płukankę.Nie spiesząc się dałem ściekać wszystkiemu z pół godziny. Wstawiłem nowy filtr i zalałem to 4 litami oleju. I jest na razie stały górny stan. Mam silnik 1,9. Powinno chyba nieco więcej oleju wejść.
A filtr paliwa wymieniam jak większość chyba - przed zimą.
: ndz kwie 28, 2013 10:14
autor: rasta
..... ja wszystkie filtry + olej silnikowy wymieniam co roku na wiosnę .
: ndz kwie 28, 2013 10:16
autor: marnon
pytam o ten filtr paliwa , bo wiadomo ASO co 3 wymianę chyba sugeruje wymieniać.... ale mając na uwadze stan naszego polskiego paliwa i troska o układ i wtryski może faktycznie warto wymieniać co wymianę oleju...
: ndz kwie 28, 2013 10:19
autor: Dodi
marnon pisze:pytam o ten filtr paliwa , bo wiadomo ASO co 3 wymianę chyba sugeruje wymieniać.... ale mając na uwadze stan naszego polskiego paliwa i troska o układ i wtryski może faktycznie warto wymieniać co wymianę oleju...
to zalezy ile robisz km... zmianiaj przed zimą to w zupełności wystarczy... chyba ze robisz 50 tys. km rocznie...
: ndz kwie 28, 2013 10:39
autor: rasta
ja Touranem robię do 6000 km rocznie.... a i tak wymieniam wszystko co rok.
: ndz kwie 28, 2013 10:53
autor: Łukaszz
Ja w touranie dwa razy jak narazie wymieniałem olej i zawsze z filtrem paliwa bo kusi mnie żeby zobaczyć jaki on jest teraz po 10 tysiącach nie był bardzo zabrudzony.
: ndz kwie 28, 2013 13:46
autor: seba244
krankor, jakie odczucia po płukance? ? ?
: ndz kwie 28, 2013 16:10
autor: marnon
w którym miejscu jest filtr paliwa? ostatnio pamiętam w golfie 3 był przed tylnym prawym kołem na podwoziu... teraz chyba jest przy silniku ?
: ndz kwie 28, 2013 16:37
autor: rasta
marnom- pobierz link, tu wszystko znajdziesz :
http://przeklej.net/file_details/30675.html
: ndz kwie 28, 2013 20:46
autor: marnon
dzięki

: sob maja 04, 2013 19:39
autor: Przemo210481
Witam,
Dzisiaj wykonałem velnes&spa mojego Tourana (KRA Auto (czyli czarny jak wrona) jak mówi syn):
Zabieg 1 - czyszczenie dolotu - niezły tam syf się zbiera (nie miałem jeszcze okazji sprawdzić ale na wolnych obrotach spalanie spadło po czyszczeniu z 0,6 l/h do 0,5 l/h.
Zabieg2 - czyszczenie wtrysków Liqui Moly bezpośrednio do listwy zasilającej + wymiana filtra paliwa (jak podłączę kompa to sprawdzimy czy coś się zmieniło bo bipy miałem lekko podniesione).
Zabieg 3 - płukanka LM Proline + wymiana oleju na Liqui Moly Top Tec 4200 + filtr oleju
Po płukance niezły syf wylatuje i to co zauważyłem olej po przejechaniu kilkunastu kilometrów jest czysty a nie jak do tej pory ciemniał od razu po wlaniu.
Silnik lekko się wyciszył i dostał trochę mocy.
Po dłuższej jeździe będę mógł więcej powiedzieć.
: sob maja 04, 2013 20:04
autor: rasta
...a ja wczoraj wymieniłem olej, filtry i pierwszy raz użyłem płukanki do silnika...... szczerze, to nie widzę i słyszę różnicy, oczywiście silnik pracuje ciszej i płynniej, ale to takie same objawy jak przy każdej zmianie na nowy olej.
moje auto ma przejechane 165000 km i oczywiście że żadna płukanka, lub dodatek w płynie nie ulepszy zużytych, wytartych pierścieni i tłoków w silniku, aby miało zwiększyć moc utraconą i wyciszyć pracę silnika....... ale w czasie zlewania starego oleju silnikowego zauważyłem że "dodatek" zmiękczył olej, bardziej olej był wodnisty, co na pewno przyczyniło się do do lepszej wymiany starego oleju. ...i tyko dlatego w przyszłym roku znów skorzystam z płukanki.

: ndz maja 05, 2013 07:27
autor: zibi1961
To tak samo jak z umyciem rąk .Też nie czujesz różnicy a ręce czyste .
: ndz maja 05, 2013 08:38
autor: krankor
Ojej, chyba ślepota mnie dopada, bo dopiero zauważyłem wpis
seby244 o moje wrażenia po płukance. Wydaje mi się że jest spokojniejszy. Ale tak naprawdę to ja mam za małe doświadczenie żeby coś zauważyć

Najważniejsze to przeświadczenie, że zrobiło się coś dobrego dla autka.
: ndz maja 05, 2013 17:46
autor: Przemo210481
Dzisiaj podłączyłem VAG i okazuje się że po moim serwisie opisanym kilka pozycji wyżej bipy mi spadły po ok 10 pkt. Silnik ma więcej mocy.
[ Dodano: Nie Maj 05, 2013 17:53 ]
Aha zapomniałem jeszcze o jednej rzeczy przestawił m i się kąt wtrysku, był w normie po wymianie rozrządu dwa miesiące temu. Teraz mam -6 stopni nie wiem czy to po czyszczeniu bo nie sprawdziłem przed serwisem. Może ktoś ma doświadczenia dlaczego tak się stało?