Strona 12 z 35

: pn maja 20, 2013 23:03
autor: lsz11
r00x pisze:No to jak bez hamowni to myśle że jeszcze 3 pendrive i bedzie OK :D
A po co mi 3 pendriwe?
Kazałem zgrać swoją mapę by móc wrócić do niej na wypadek gdyby było coś nie tak.

: pn maja 20, 2013 23:08
autor: lock00
lsz11 pisze:Zastanawia mnie i martwi wynik na kanale 018, otóż nie wiem jak było przed wgraniem mapy bo nigdy nie sprawdzałem, ale gdy wkręcę na obroty (do ok. 3500 obr./min) i w chwili zejścia z tych obrotów wartości z 0.0 na moment zmieniają się na 128.0 zwykle na wszystkich cylindrach,
normalna procedura, jest to stan bezczynności, więc tym nie musisz zawracać sobie głowy

: pn maja 20, 2013 23:10
autor: r00x
Jak mozna dać swoj samochód bez pomiarów i hamowni na chipa ?

: pn maja 20, 2013 23:30
autor: lsz11
Zdaję sobie, że trochę zaryzykowałem ale jak myślicie, rzeczywiście można na podstawie "starej" mapy zrobić bezpieczną, całkiem dobrą "nową"?
Wiem, że to nie to samo co w warsztacie u Jacka w Łowiczu czy Tune-up koło Gdańska, hamownia i wogóle no ale mówię, auto śmiga świetnie. Zrobiłem przejażdżkę 80 km i średnia spalania wyszła 6,3 l/100km. Wcześniej przy takiej samej jeździe było ok. 5,8

: pn maja 20, 2013 23:35
autor: lukasz22i
400zł przy zauważalnym efekcie to dobra cena...sam byłbym chętny tyle wydać jeśli moje marne 105KM nabrałoby wigoru ;) Rzeczywiście różnica jest wyraźna i czuć moc pod noga? Moje 105KM na mieście w zupełności mi wystarcza, jednak na trasie robi się niewesoło, o autostradzie nie wspomnę.

: pn maja 20, 2013 23:45
autor: lsz11
lukasz22i pisze: Rzeczywiście różnica jest wyraźna i czuć moc pod noga?
Tak, zwłaszcza w trasie. Moja żona nic nie wie o tej "przemianie", siedząc za kółkiem zdziwiła się wyprzedzając, że tak ładnie się zbiera. Celowo nic jej nie mówiłem bo chciałem zobaczyć czy coś zauważy, no i zauważyła.
Zdziwiło ją jeszcze jedno, dlaczego tak łatwo oddałem kierownicę - mówiłem, że jestem zmęczony :ok:

:arrow: acha, zauważyłem jeszcze jedno, mianowicie przed zmianą mapy ruszając z miejsca (średni but) spalanie chwilowe sięgało rzędu dwudziestu kilku litrów /100 km, nie pamiętam by było więcej niż 30. Natomiast teraz po zmianie spalanie chwilowe podczas ruszania sięga 50 i więcej l/100 km. To taka norma w myśl zasady coś za coś (spalanie za konie).

:arrow: spalanie na biegu jałowym pozostało bez zmian (ciepły silnik - 0,6 l)

: wt maja 21, 2013 16:41
autor: darek8677
kolego przestaw sobie rozrzad na fasolkach bo 2,9 to troche duzo. a spalanie zejdzie Ci na 0,4;-)

: wt maja 21, 2013 18:45
autor: lsz11
darek8677 pisze:kolego przestaw sobie rozrzad na fasolkach bo 2,9 to troche duzo. a spalanie zejdzie Ci na 0,4;-)
Czy jest sens skoro odpala od pierwszego strzału, w zimę na mrozie również. Chyba, że niesie to dodatkowe korzyści.

Wracając do tematu, to najbezpieczniejszym rozwiązaniem w moim przypadku chyba będzie powrót do starej mapy :cry: bo to że teraz wybrałbym się gdzieś na hamownię to już nic nie da.

: wt maja 21, 2013 23:08
autor: darek8677
co do synchro rozrządu ja miałem na -2,0 , spalanie na jałowym 0,4 z klimą 0,6. Teraz mam 0,0 i na jałowym z klimą 0,4l a bez 0,2l :mrgreen: niewiem czemu tak mało. Spalanie średnie mniejsze nawet o 0,5l na 100km, choć niewiem czy to ma związek :lol: i minimalnie wzrosła moc. A palenie nie ma nic do tego, pali i palił od strzała ;)
co do mapy niepomogę :/

: śr maja 22, 2013 15:34
autor: JacaTouran
lsz11 pisze:Witam
Dziś skusiłem się na dodanie paru kucyków do swojego Tourana i prawdę mówiąc nie wiem czy już żałować czy jeszcze trochę poczekać, mam mieszane uczucia.

A było to tak:
Pewny znajomy mechanik zczytał mapę z mojego Tourana, wysłał drogą elektroniczną do jakiegoś gościa w Rzeszowie (podobno dobry tuner). Ten na podstawie mojej mapy stworzył drugą i odesłał z powrotem. Wgrał mi mechanik tą nową mapę, niby ma być 130 KM i 310 Nm.

I rzeczywiście mocy mu przybyło, ładnie się zbiera od samego "dołu", przy prędkości 90 km/h super przyspiesza na 5 biegu (i to wszystko nie wymaga wciskania pedału w podłogę).
Spalanie wzrosło o ok. 0.5 l /100 km
Mechanik zapewnia mnie, że owy zabieg jest 100% bezpieczny
Nawet bipy na 4 cylindrze nieco się poprawiły :D

Zastanawia mnie i martwi wynik na kanale 018, otóż nie wiem jak było przed wgraniem mapy bo nigdy nie sprawdzałem, ale gdy wkręcę na obroty (do ok. 3500 obr./min) i w chwili zejścia z tych obrotów wartości z 0.0 na moment zmieniają się na 128.0 zwykle na wszystkich cylindrach, czasami tylko gdy zapodam tylko nieco wyższe obroty wartości te zmieniają się na wszystkich cylindrach na 4.0 a czasami tylko na jednym na 128.0
Czy takie zachowanie tych wartości jest normalne, czy coś nie tak z moim "tuningiem"?

Za zabieg dałem 400 zł i mam na pedrive'ie starą mapę jakby co.
Zamierzam też z czasem poszukać jakiejś hamowni i sprawdzić jak ''konie żyją"


Proponuję zlogować auto i zrobić hamownię bo przy tych parametrach spalanie nie powinno wzrosnąć, no chyba, że but w podłodze non stop. O ile ma te 130PS i 310NM.

: śr maja 22, 2013 22:00
autor: lsz11
JacaTouran pisze:Proponuję zlogować auto
Jak to zrobić? na których kanałach?

: śr maja 22, 2013 22:03
autor: JacaTouran
lsz11 pisze:
JacaTouran pisze:Proponuję zlogować auto
Jak to zrobić? na których kanałach?

opcja :szukaj:

: śr maja 22, 2013 23:01
autor: lsz11
JacaTouran pisze:
lsz11 pisze:
JacaTouran pisze:Proponuję zlogować auto
Jak to zrobić? na których kanałach?

opcja :szukaj:
Super.
Korzystam z tej opcji już od 1,5 h i oto wyniki:
- w google - opisy logów odnośnie różnych aut z grupy VW (passaty, golfy, a4, a3), podano kilka, kilkanaście kanałów do pomiaru ale jak to się ma do tourana - nie mam pojęcia. I co? Mam po kolei sprawdzać te kanały i za każdym razem robić zrzut ekranu i zamieszczać je tu na forum???

- TKP - brak instrukcji wykonania tzw. logów, jakie kanały brać pod uwagę.

Zabawę z VCDS-em zacząłem od nie dawna, tak jak z dieslem z resztą i jedynie co potrafię sprawdzić to błędy i je wykasować, sprawdzić pracę wtrysków (z manuala), i kilka jeszcze naprawdę drobnych spraw. Człowiek by dowiedzieć się czegoś więcej potrzebuje czasu, nie rodzi się z wszechstronną wiedzą na każdy temat, poczekajmy trochę to może za kilka miesięcy będę mógł się pochwalić wiedzą, podyskutować trochę o różnych kwestiach, wymienić poglądy ze znającymi temat a nawet używać języka technicznego czy też slangu "wtajemniczonych".
Wcześniej miałem benzyniaka - Chrysler Stratus 2.0 - użytkowałem go przez 5 lat i znam go. Gdyby ktoś chciał nabyć takie auto lub już posiada i ma z nim problem chętnie pomogę, wyjaśnię i podeślę co trzeba, jakąś instrukcję czy coś bo mi się tego trochę uzbierało zwłaszcza po tym jak po czterech miesiącach jeżdżenia po elektrykach i innych znachorach sam naprawiłem swoje auto http://www.motoforum.pl/Forum/phpbb/vie ... =81&t=6523
ale żeby do tego dojść, jak każdy, potrzebowałem czasu, czasu by zdobyć to doświadczenie i wiedzieć potem.
I nie zadawać "śmiesznych" pytań.

Dobra, dzięki, nara, idę spać.
Cześć

: czw maja 23, 2013 14:31
autor: lelo
Panowie robil ktos chipa w Krakowie? Ze znanych, przynajmniej mi firm, ktore sie tym zajmuja sa vtech i compsport. Ma ktos jakies doswiadczenia z nimi. Ewentualnie z kims innym z okolic Krakowa? Dzieki.

: czw maja 23, 2013 17:35
autor: andreass211
była kiedys instrukcja do logów ale wątek zanikł ,kolega Jarry może da jeszcze raz