Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtryski

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
popis11
Początkujący
Posty: 30
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 23:55
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Olesnica

Post autor: popis11 »

Dzisiaj zalałem bak na Orlenie po wyświetleniu rezerwy dlatego też test pompek tak opisałem, ale tak naprawdę to tankuję na shelu w Oleśnicy ul. klonowa (rondo koło kościoła - to już tak szczegółowo).

lock00 - jak sprawdzić rozrząd?
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

kanal 004 :)
popis11
Początkujący
Posty: 30
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 23:55
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Olesnica

Post autor: popis11 »

lock00 pisze:kanal 004 :)

log 004

Address 01: Engine (03G 906 016 BT)

20:43:49 Group 004: Pump-Jet Valves
903 /min Engine Speed (G28)
5.0 °BTDC Injection Start (specified)
6.6°KW Injection Duration (specified)
1.5°KW Torsion Value
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

popis11, masz 1.5 skoryguj do -0,5 ,-1 , przy sytuacji że jedną 4 pompke masz w gorszym stanie, zawsze to odbija sie na innych, to polecam to zrobić
Awatar użytkownika
Łukaszz
Zaawansowany
Posty: 482
Rejestracja: sob sie 25, 2012 19:45
Auto:: BLS 1.9 tdi
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Dolnośląskie/Canada
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: Łukaszz »

popis11 pisze:Dzisiaj zalałem bak na Orlenie po wyświetleniu rezerwy dlatego też test pompek tak opisałem, ale tak naprawdę to tankuję na shelu w Oleśnicy ul. klonowa (rondo koło kościoła - to już tak szczegółowo).

lock00 - jak sprawdzić rozrząd?
Tankuj na orlenie i zobacz, czy bedzie poprawa.
BLS 147ps 375nm
AAZ 1.9 TD 615tyś i rośnie:)
MT-09 było
MT-07 jest
popis11
Początkujący
Posty: 30
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 23:55
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Olesnica

Post autor: popis11 »

lock00 pisze:popis11, masz 1.5 skoryguj do -0,5 ,-1 , przy sytuacji że jedną 4 pompke masz w gorszym stanie, zawsze to odbija sie na innych, to polecam to zrobić
lock00 - serdeczne dzięki za tak szybką reakcję niemniej jednak to co napisałeś jest dla mnie zbyt enigmatyczne. Jeślibyś mógł proszę powiedz co mam zrobić.
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Post autor: jeżu »

popis11 pisze:Jeślibyś mógł proszę powiedz co mam zrobić.
To powinno Ci wyjasnić... http://www.myturbodiesel.com/1000q/mult ... le-TDI.htm
popis11
Początkujący
Posty: 30
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 23:55
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Olesnica

Post autor: popis11 »

jeżu pisze:
popis11 pisze:Jeślibyś mógł proszę powiedz co mam zrobić.
To powinno Ci wyjasnić... http://www.myturbodiesel.com/1000q/mult ... le-TDI.htm
Tzn. że mam opóźnić rozrząd do - 0,5 lub -1 z tych moich 1,5 i pompki powinny się wyrownać?
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

popis11 pisze:Tzn. że mam opóźnić rozrząd do - 0,5 lub -1 z tych moich 1,5 i pompki powinny się wyrownać?

Jedz do mechanika niech poprawi rozrząd i odrazu sprawdz wartość na kanale 004 , przy poprawnym ustawieniu zapodaj scan pompek :) i profilaktycznie tez na innym paliwie
popis11
Początkujący
Posty: 30
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 23:55
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Olesnica

Post autor: popis11 »

lock00 pisze:
popis11 pisze:Tzn. że mam opóźnić rozrząd do - 0,5 lub -1 z tych moich 1,5 i pompki powinny się wyrownać?

Jedz do mechanika niech poprawi rozrząd i odrazu sprawdz wartość na kanale 004 , przy poprawnym ustawieniu zapodaj scan pompek :) i profilaktycznie tez na innym paliwie
ok tak zrobię. Pzdr.
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

jeżu pisze: To powinno Ci wyjasnić... http://www.myturbodiesel....st-Idle-TDI.htm
Tomek, masz gdzieś jak sie ustawia w 16V ( DOHC)?
Ostatnio zmieniony pt mar 01, 2013 08:58 przez Dodi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BigBratl12
Przeglądacz
Posty: 143
Rejestracja: pn paź 31, 2011 20:00
Auto:: Touran 2.0TDI BKD DSG 06r
Imię:: Leszek
Lokalizacja: małopolska
Podziękował: 42 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: BigBratl12 »

lock00 a możesz się wypowiedzieć co do moich :?:
Załączniki
pompowtryski I  192 000 km.jpg
pompowtryski 192 000 km.jpg
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

BigBratl12, cud miód i orzeszki :) :brawa:
popis11
Początkujący
Posty: 30
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 23:55
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Olesnica

Post autor: popis11 »

lock00 i jeżu proszę was jeszcze raz o analizę moich logów dzisiejszych w odniesieniu do logów, które przedstawiłem wczoraj zaraz po zalaniu paliwa na orlenie.

wczorajsze logi:

Address 01: Engine (03G 906 016 BT)

16:15:57 Group 018: Injector Status
0.0 Injector Status Cylinder 1
0.0 Injector Status Cylinder 2
0.0 Injector Status Cylinder 3
0.0 Injector Status Cylinder 4

16:15:57 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.56 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.78 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-0.21 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
1.58 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4

16:15:57 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-38.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-30.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-34.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-19.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4


Dzisiejsze logi:

Address 01: Engine (03G 906 016 BT)

13:45:28 Group 004: Pump-Jet Valves
903 /min Engine Speed (G28)
0.3 °BTDC Injection Start (specified)
7.1°KW Injection Duration (specified)
1.5°KW Torsion Value

13:45:28 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.52 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.61 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.21 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.92 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4

13:45:28 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-34.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-32.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-34.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-17.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4


Głównie chodzi mi o tę 4 pompkę oraz kąt synchronizacji na wałku rozrządu, o którym lock00 mówił żeby zmienić u mechanika z moich 1,5 na -0,5 lub -1.


Nie ukrywam, że wczorajszy log był zrobiony na zimnym silniku (ale to tylko wynikało z mojej niewiedzy).

Dzisiejszy log zrobiony został na ciepłym silniku tak jak mówi grupa wskazań bloku 004 tj. silnik rozgrzany, temp. płynu chłodzącego nie mniejsza niż 80 stp. C i oczywiście bieg jałowy.

Ponadto kąt synchronizacji wg. powyższej grupy 004 to granica od -6 do +6 stp. obrotu wału korbowego. Tak więc moje 1,5 jest jak najbardziej w normie.

Mechanik zasugerował aby niepotrzebnie nie kombinować i teraz po prostu zgłupiałem. Moja troska oczywiście o tę pompkę na 4 cylindrze.

Proszę jeszcze raz o sprawdzenie moich logów z dzisiejszego dnia i o opinię.
Pzdr. Piotrek
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Post autor: jeżu »

popis11 pisze:1.5°KW Torsion Value
Możesz przestawić sobie na -0.5 lub -1. Auto byłoby z dekka żywsze. Ja bym zmienił i sprawdził spalanie. odpalanie itp...
Parametry pompek sie poprawiły.... Zwłaszcza czwartej..... Także lepsze paliwo poskutkowało....
ODPOWIEDZ