Strona 12 z 37

: śr lut 27, 2013 21:29
autor: popis11
Dzisiaj zalałem bak na Orlenie po wyświetleniu rezerwy dlatego też test pompek tak opisałem, ale tak naprawdę to tankuję na shelu w Oleśnicy ul. klonowa (rondo koło kościoła - to już tak szczegółowo).

lock00 - jak sprawdzić rozrząd?

: śr lut 27, 2013 21:30
autor: lock00
kanal 004 :)

: śr lut 27, 2013 21:49
autor: popis11
lock00 pisze:kanal 004 :)

log 004

Address 01: Engine (03G 906 016 BT)

20:43:49 Group 004: Pump-Jet Valves
903 /min Engine Speed (G28)
5.0 °BTDC Injection Start (specified)
6.6°KW Injection Duration (specified)
1.5°KW Torsion Value

: śr lut 27, 2013 21:53
autor: lock00
popis11, masz 1.5 skoryguj do -0,5 ,-1 , przy sytuacji że jedną 4 pompke masz w gorszym stanie, zawsze to odbija sie na innych, to polecam to zrobić

: śr lut 27, 2013 21:56
autor: Łukaszz
popis11 pisze:Dzisiaj zalałem bak na Orlenie po wyświetleniu rezerwy dlatego też test pompek tak opisałem, ale tak naprawdę to tankuję na shelu w Oleśnicy ul. klonowa (rondo koło kościoła - to już tak szczegółowo).

lock00 - jak sprawdzić rozrząd?
Tankuj na orlenie i zobacz, czy bedzie poprawa.

: śr lut 27, 2013 21:57
autor: popis11
lock00 pisze:popis11, masz 1.5 skoryguj do -0,5 ,-1 , przy sytuacji że jedną 4 pompke masz w gorszym stanie, zawsze to odbija sie na innych, to polecam to zrobić
lock00 - serdeczne dzięki za tak szybką reakcję niemniej jednak to co napisałeś jest dla mnie zbyt enigmatyczne. Jeślibyś mógł proszę powiedz co mam zrobić.

: śr lut 27, 2013 22:05
autor: jeżu
popis11 pisze:Jeślibyś mógł proszę powiedz co mam zrobić.
To powinno Ci wyjasnić... http://www.myturbodiesel.com/1000q/mult ... le-TDI.htm

: śr lut 27, 2013 22:31
autor: popis11
jeżu pisze:
popis11 pisze:Jeślibyś mógł proszę powiedz co mam zrobić.
To powinno Ci wyjasnić... http://www.myturbodiesel.com/1000q/mult ... le-TDI.htm
Tzn. że mam opóźnić rozrząd do - 0,5 lub -1 z tych moich 1,5 i pompki powinny się wyrownać?

: śr lut 27, 2013 22:34
autor: lock00
popis11 pisze:Tzn. że mam opóźnić rozrząd do - 0,5 lub -1 z tych moich 1,5 i pompki powinny się wyrownać?

Jedz do mechanika niech poprawi rozrząd i odrazu sprawdz wartość na kanale 004 , przy poprawnym ustawieniu zapodaj scan pompek :) i profilaktycznie tez na innym paliwie

: śr lut 27, 2013 22:43
autor: popis11
lock00 pisze:
popis11 pisze:Tzn. że mam opóźnić rozrząd do - 0,5 lub -1 z tych moich 1,5 i pompki powinny się wyrownać?

Jedz do mechanika niech poprawi rozrząd i odrazu sprawdz wartość na kanale 004 , przy poprawnym ustawieniu zapodaj scan pompek :) i profilaktycznie tez na innym paliwie
ok tak zrobię. Pzdr.

: czw lut 28, 2013 09:26
autor: Dodi
jeżu pisze: To powinno Ci wyjasnić... http://www.myturbodiesel....st-Idle-TDI.htm
Tomek, masz gdzieś jak sie ustawia w 16V ( DOHC)?

: czw lut 28, 2013 13:04
autor: BigBratl12
lock00 a możesz się wypowiedzieć co do moich :?:

: czw lut 28, 2013 15:06
autor: lock00
BigBratl12, cud miód i orzeszki :) :brawa:

: czw lut 28, 2013 15:39
autor: popis11
lock00 i jeżu proszę was jeszcze raz o analizę moich logów dzisiejszych w odniesieniu do logów, które przedstawiłem wczoraj zaraz po zalaniu paliwa na orlenie.

wczorajsze logi:

Address 01: Engine (03G 906 016 BT)

16:15:57 Group 018: Injector Status
0.0 Injector Status Cylinder 1
0.0 Injector Status Cylinder 2
0.0 Injector Status Cylinder 3
0.0 Injector Status Cylinder 4

16:15:57 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.56 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.78 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-0.21 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
1.58 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4

16:15:57 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-38.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-30.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-34.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-19.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4


Dzisiejsze logi:

Address 01: Engine (03G 906 016 BT)

13:45:28 Group 004: Pump-Jet Valves
903 /min Engine Speed (G28)
0.3 °BTDC Injection Start (specified)
7.1°KW Injection Duration (specified)
1.5°KW Torsion Value

13:45:28 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.52 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.61 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.21 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.92 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4

13:45:28 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-34.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-32.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-34.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-17.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4


Głównie chodzi mi o tę 4 pompkę oraz kąt synchronizacji na wałku rozrządu, o którym lock00 mówił żeby zmienić u mechanika z moich 1,5 na -0,5 lub -1.


Nie ukrywam, że wczorajszy log był zrobiony na zimnym silniku (ale to tylko wynikało z mojej niewiedzy).

Dzisiejszy log zrobiony został na ciepłym silniku tak jak mówi grupa wskazań bloku 004 tj. silnik rozgrzany, temp. płynu chłodzącego nie mniejsza niż 80 stp. C i oczywiście bieg jałowy.

Ponadto kąt synchronizacji wg. powyższej grupy 004 to granica od -6 do +6 stp. obrotu wału korbowego. Tak więc moje 1,5 jest jak najbardziej w normie.

Mechanik zasugerował aby niepotrzebnie nie kombinować i teraz po prostu zgłupiałem. Moja troska oczywiście o tę pompkę na 4 cylindrze.

Proszę jeszcze raz o sprawdzenie moich logów z dzisiejszego dnia i o opinię.
Pzdr. Piotrek

: czw lut 28, 2013 18:32
autor: jeżu
popis11 pisze:1.5°KW Torsion Value
Możesz przestawić sobie na -0.5 lub -1. Auto byłoby z dekka żywsze. Ja bym zmienił i sprawdził spalanie. odpalanie itp...
Parametry pompek sie poprawiły.... Zwłaszcza czwartej..... Także lepsze paliwo poskutkowało....