Śląski Touran od LYJO

Tu chwalimy się naszymi autami. Jeden temat = jedno auto.
Awatar użytkownika
kazan13
Zaawansowany
Posty: 475
Rejestracja: czw mar 14, 2013 11:30
Auto:: 1T3 2.0 TDI CUP
Imię:: Zbyszek
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Post autor: kazan13 »

aki pisze:Profesjonalna zabudowa by Lyjo
tak , a zaraz będzie szukał oryginalnego uchwytu vw bo przerabiany się urwał i została dziura :haha: :haha: :haha:

taki żarcik :P , furka super zmodowana :ok:
Ostatnio zmieniony czw cze 13, 2013 10:04 przez kazan13, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

nie no kropelka w użyciu tak więc powinno trzymać :)
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

To jeszcze koledzy powinniście wprowadzić temat modyfikację po śląsku :hahaha:
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
LYJO
Władca postów
Posty: 2919
Rejestracja: śr cze 08, 2011 16:20
Auto:: 2.0 TDI/BKD/DSG/2004
Imię:: Olek
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: LYJO »

cheles, Ty się nie śmiej. Chyba, że chcesz żebyśmy Cię lekko spacyfikowali :P
Oryginalny uchwyt nie potrzebny był :)
Teraz biorę się za navi w schowku.
Obrazek
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

LYJO,
Ależ mi chodziło o wprowadzenie pewnych modyfikacji z podziałem na regiony naszego pięknego kraju. ;)
Tak, trzymaj
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
LYJO
Władca postów
Posty: 2919
Rejestracja: śr cze 08, 2011 16:20
Auto:: 2.0 TDI/BKD/DSG/2004
Imię:: Olek
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: LYJO »

Nie dzielimy tylko łączymy :haha:
Obrazek
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

Łączymy poprzez pokazywanie regionów.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
LYJO
Władca postów
Posty: 2919
Rejestracja: śr cze 08, 2011 16:20
Auto:: 2.0 TDI/BKD/DSG/2004
Imię:: Olek
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: LYJO »

Uffff uporałem się z moją "kobyłą" :haha:
Troszkę to trwało bo jak mówi przysłowie: "kto ni mo miedzi to w doma siedzi" nie mogłem za bardzo podziałać z moim wozem. Teraz jest już szczęśliwy finał całego "zamieszania".


W skrócie:

- na początku nawaliły 2 pompki

- auto szarpie budą jakby było trzęsienie ziemi a VCDS nie pozostawia złudzeń, ponad 3 na + dodtkowo kopci na biało i śmierdzi jak Rawa na Śląsku :)

- szukanie ASO co przyjmie na akcję serwisową bezskuteczne

- no to telefon do najlepszego klubowego fachmana na śląsku i w małopolsce - jeżu :ok:

- oczywiście kolega jeżu załatwia poprzez znajomości jego mechaników używane pompki oraz gumeczki i ląduję w Olkuszu na wymianie

- szybka wymiana uszkodzonych pompek i... auto przestało szarpać

- VCDS daje zadowalający wynik

- szczęśliwy, ale... niestety auto straciło kompletnie moc i w VCDSie pojawia sie błąd w skrzyni biegów - przekroczona górna i dolna granica ciśnienia oleju

- ruszanie autem zaczyna się przy ponad 2000 obr/min a zmiana biegów przy 3500-4000 obr/min

- pierwsze opinie takie, że to się musi wszystko poustawiać

- nastawy skrzyni wykonane dwukrotnie i wszystko OK

- niestety poprawy brak i następuje podpytywanie czy to wina skrzyni czy pompek czy coś innego

- brechtanie z mojego auta na spotach, bo komputer pokazuje spalanie na mieście tyle:

Obrazek

a po zalaniu pełnego baku tak:

Obrazek

a po z wyliczeń po zalaniu wychodzi, że auto pali od 10 do 13 litrów/100km

- wizyty u specjalistów i diagnozy, że to wina pompek, wykluczają skrzynię

- zaczynają się poszukiwania nowych pompek, oczywiście używek, choć nawet na takie mnie nie stac a co dopiero nowe :)

- dogadałem się z gostkiem, który mi pompki sprzedał, że je wymieni na inne, ale... trwało to ponad 3 miesiące i nie wymienił bo nie miał i w końcu udało się wywalczyć kasę

- jak już pojawiła się kasa to zagadałem do marcin975 i w mig załatwił pompki :ok:

- szybka wizyta na warsztacie i "nowe" używane 4 pompki z nowymi gumeczkami założone

- okazuje się, że 1 pompka jest walnięta i auto praktycznie jak jeździło a dokładnie turlało się dalej tak samo

- no to następuje wymiana tej 1 pompki na najlepszą z tych moich starych

- po zamontowaniu wyniki na VCDSie zadowalające

- auto jedzie, choć przy 2000obr/min znowu czuć trzepanie budą, choć nie takie jak na początku przed pierwszą wymianą

- jako, że czekała mnie podróż za 2 dni postanowiłem na razie tego nie ruszać licząc, że się "dotrze"

- na drugi dzień rano, nie mogłem odpalić samochodu :cry:

- sprawdzanie VCDSem i błędów brak

- podpinamy kabelki do innego auta - nic nie chwyta

- używamy PLAK-a i po kilku kręceniach auto załapuje, kopci, śmierdzi, że masakra

- trochę jazdy po mieście w końcu dłuższy postój (ok 1 godziny) i... auto nie odpala znowu

- po kilkunastu kręceniach załapuje i jadę od razu na warsztat

- podpinamy VCDSa i wynik taki:

Obrazek

- zaczyna się moje rozmyślanie co zrobić, mechanicy od razu mówią, że pompki do wymiany, że jest coś z nimi nie tak, bo wcześniej "auto paliło od strzała"

- w między czasie trwa sprawdzanie czy to nie coś innego (filtr paliwa, pompa paliwa itd itp)

- wszystko co sprawdzone jest OK, zaczynają się poszukiwania nowych pompek

- jak większość pewnie wie, nie jest t takie proste, a znalezienie ich "na już" graniczy z cudem

- cud się zdarzył, znalazły się 4 sztuki pompek, ale zamiast oznaczenia G czy G+ mają oznaczenie B

- no i teraz rozpoczyna się wydzwanianie gdzie się da czy takowe mogą być

- ETKA nie pokazuje, aby takie były montowane w Touranie (były wyciągnięte z Audi) i dylemat co z robić

- zawracanie głowy kolegom: jeżu, JacaTouran, Figo, marcin975 :oki: oraz fachowcom w warsztatach

- informacja od kilku osób, żeby montować co też czynimy

- od razu wymiana śrub, bo kilkukrotne wykręcanie i wkręcanie ich troszkę je "zmęczyło"

- po wymianie na nowe wtryski VCDS pokazuje tak:

Obrazek

- szczęśliwy udałem się w ponad 100 km trasę osiągając taki "wynik" w czasie jazdy:

Obrazek

Obrazek

- po przejechaniu 120 km (praktycznie 60 km w mieście i 60 w trasie) zatankowałem do pełna i uzyskałem taki wynik jak w pierwszej pozycji od góry:

Obrazek

- jak łatwo zauważyć ostatni wynik to jest to rewelka i porównując to z wcześniejszymi z walniętymi pompkami to różnica o 180", wcześniej (przed pierwsza wymianą wtrysków) też auto dobrze paliło co widać na załączonym obrazku ;)


ufffff... ale się rozpisałem :haha:
ale jestem teraz szczęśliwy bo auto ma znowu kopyto, nie kopci, nie trzepie budą, nie śmierdzi i jest po prostu kochane :hahaha:

na koniec chciałem podziękować naszym forumowym kolegom dzięki, których pomocy udało się auto doprowadzić do stanu używalności i z których radami się posiłkowałem w mniejszym lub większym stopniu :ok: :

jeżu, marcin975, lock00, Figo, JacaTouran


:piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo:

no i podziękowania za wsparcie duchowe dla ogromnej rzeszy kolegów nie tylko ze Śląskiej Grupy. Nie będę wymieniał "po imieniu" bo pewnie kogoś bym pominął :)

Dzięki Wam moja kobyłka zostaje w użytkowaniu i nie idzie na sprzedaż, bo jest prawie jak nówka :hahaha:

Dzięki :bry:
Obrazek
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

Lyjo pogratulować pozbycia się problemu. Do zobaczenia na spocie :)
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5612
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Post autor: jeżu »

:brawa: :brawa: :brawa:
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

Pomoc kolegów bezcenna :brawa:
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
GioW
Expert
Posty: 1904
Rejestracja: sob lip 07, 2012 21:58
Auto:: 2.0 TDI BKD HL '04
Imię:: Janek
Lokalizacja: GDA / DDZ
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 91 razy

Post autor: GioW »

No i gra gitara :brawa:

P.S. jak Ci się udało na kompie uzyskać 4,3L :P ja bym musiał stać w korku, żeby mi tak pokazał :P
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

LYJO to teraz będziesz mógł czerpać radość z jazdy pełnymi garściami...

:brawa:
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
marcin975
Zaawansowany
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 22, 2012 22:10
Auto:: VW PASSAT B7 2.0 TDI
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 47 razy

Post autor: marcin975 »

Super, że autko odżyło i możesz w końcu się nim cieszyć :piwo:
Touran był i się zmył :)
Awatar użytkownika
LYJO
Władca postów
Posty: 2919
Rejestracja: śr cze 08, 2011 16:20
Auto:: 2.0 TDI/BKD/DSG/2004
Imię:: Olek
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: LYJO »

GioW pisze:No i gra gitara :brawa:

P.S. jak Ci się udało na kompie uzyskać 4,3L :P ja bym musiał stać w korku, żeby mi tak pokazał :P
ustaw sobie 85% na FIS :hahaha:
muszę to zmienić na 100%
zmieniłem to bo wyświetlanie nawet 20l/100km to była przesada :D

A zobacz jeszcze to:

Obrazek

:ok:
Obrazek
ODPOWIEDZ