Oferty sprzedaży Touranów- oceny, komentarze 2011-2014

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

Chicken pisze:Może się czepiam i mnie ktoś poprawi ale sprawdzanie spasowania elementów na zdjęciu nie jest miarodajne. Jestem grafikiem i wiem, że w zależności od koloru, oświetlenia czy kąta pod jakim jest zrobiona fotka to można mieć wrażenie, że jakaś tam szczelina jest źle spasowana. A wcale nie musi tak być. Ja bez oględzin nie podejmował bym tak daleko idących wniosków. Zwłaszcza, że te fotki wcale nie są podrasowane. Są tylko powiększone. Ewidentnie występuję pikseloza. A jeśli ona występuje to tym bardziej krawędzie nie są gładkie i dają mylne wyobrażenie o całości.
zgadzam sie w 100%...
Chicken pisze: Abstrahując od samej foty to z takim przebiegiem nie kupowałbym auta z silnikiem 2.0 TDI. Zbyt są awaryjne.
mam wrazenie, że bazujesz tylko na komercyjnych artykułach z gazet... ja mogę powiedzieć z własnego doświadczenia, że silniki 2.0 są tak samo awaryjne jak 1.9 tylko rózne rzeczy sie psują w 1.9 a inne w 2.0... ale jest jedno pasujace do tego przysłowie " jak kto dba, tak ma..."
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

kazan13 pisze:
Dodi pisze:kazan13 napisał/a:
zderzak tył (narożnik) strona kierowcy wgniot


gdzie Ty tu widzisz wgniot? chyba jestem ślepy

gratuluję świetnego oka jak po jednym niewyraźnym zdjęciu potrafisz ocenić wypadkowość auta
Coś się poknociło bo to nie ja pisałem o tych wgnieceniach tylko kolega kowallubin :shock: więc czemu jest : "kazan13 napisał "?
sorry Zbyszku, juz poprawiłem...
Awatar użytkownika
kazan13
Zaawansowany
Posty: 475
Rejestracja: czw mar 14, 2013 11:30
Auto:: 1T3 2.0 TDI CUP
Imię:: Zbyszek
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Post autor: kazan13 »

Dodi pisze:sorry Zbyszku, juz poprawiłem...


spoko, było minęło, to już przeszłośc, nie gniewam się, nie wracajmy do tego... :hahaha: :haha: :piwo:
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

kowallubin, Dodi,
Po pokazaniu gdzie szukać też mi się wydaje, że ma na progach wgniecenie (pod tylnymi drzwiami po prawej stronie), co do szczelin może też tak być lub to może być wina zdjęć, ustawienia kąta aparatu plus "cienie" na zdjęciu. Warto przy telefonie zapytać się co i jak.
Szkoda, że większość zdjęć nie jest robiona na wprost, wtedy łatwiej ocenić. A jak zawsze przed jazdą poprosić o VIN i sprawdzić historię auta czy warto jechać i oglądać.
I jeszcze zwróćcie uwagę na panel przycisków od strony kierowcy jest w stanie idealnym żadnej rysy a przecież ten plastik jest najbardziej odrapany. Więc podejrzewam, że newralgiczne plastiki były powymieniane, ale to oczywiście nie zarzut może właściciel dbał o autko. Warto przynajmniej po Vinie sprawdzić.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

Chicken, nawiązując do twojej wypowiedzi dotyczącej awaryjności jednostki napędowej 2.0 TDI przy takim przebiegu, powiem że jeżeli auto było ciągle serwisowane w ASO VW to nie przejmował bym się przebiegiem, ale serwis powinien być prawdziwy. Co innego jeżeli auto jeździło do mechanika to już inna bajka, w tedy zastanowiłbym się nad zakupem.
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

Aki, to jest tak samo jak z przebiegiem 200 tys. km... jak kots sobie zakoduje w głowie, że 200tys. to be to żeby nie wiem co to nie przekonasz takiego... bedzie wolał cofnięty aby tylko nie miał wiecej niż 200 tys. ... tak samo jest z 2.0 TDI jak sobie ktoś zakoduje, że 2.0 TDI to be to żeby nie wiem co to nie kupi 2.0 TDI i wybierze 1.9TDi i ciekawe co powie jak sypnie mu sie dwumasa, turbo i itd ? :mrgreen:
kml_84
Przeglądacz
Posty: 125
Rejestracja: wt mar 12, 2013 19:19
Auto:: 2.0 150 DFEA DSG 2019
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: kml_84 »

sebamak1 pisze:http://otomoto.pl/volkswagen-touran-C30508702.html
Chicken pisze:Abstrahując od samej foty to z takim przebiegiem nie kupowałbym auta z silnikiem 2.0 TDI. Zbyt są awaryjne.
Jeśli ma wszystko udokumentowane co do wymian i przebiegu, a najlepiej jeszcze jakby miał zdjęcia samochodu zaraz po wypadku/kolizji i o ile jest to dobrze naprawione to ten samochód powinien jeszcze co najmniej drugie tyle nakulać bez poważnych awarii.
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

Dodi, to racja

kml_84, też racja, choć z autami powypadkowymi różnie bywa
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Awatar użytkownika
Chicken
Użytkownik
Posty: 202
Rejestracja: pt wrz 06, 2013 11:01
Auto:: Touran 1.9 BLS '06
Imię:: Adam
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: Chicken »

Ta opinia o 2.0 TDI bierze się od znajomego mechanika z 30-letnim stażem. Twierdzi, że obecnie nie poleciłby żadnego diesla. Z czystym sumieniem nie poleca żadnego bo zdaje sobie sprawę jak badziewnie i słabo są one obecnie wykonane. Nie zrobią już 1 mln kilometrów jak te stare np. w Mesiach bekach.

Stąd to nie moja opinia. Opieram się po prostu na doświadczeniu gościa, który zjadł zęby na silnikach. Jak mu przedstawiłem moja propozycję tzn. VW Touran 2.0 TDI to mi odradził. Powiedział, że 1.9 jest słabszy ale według niego mniej awaryjny. Zwracał uwagę na dwumas i pompowtryskiwacze piezo. Ale nie wiem czy każdy silnik VW 2.0 TDI jest na Siemensowych czy może były silniki z cewką elektromagnetyczną Boscha.

Nie upieram się więc bo to jak na loterii, znam osobiście osobą, która kupiła np. Passata z salonu i non stop siedzi z nim w warsztacie, a drugi znajomy ma Passata z drugiej ręki, sprowadzony przez handlarza i nawet w nim rozrządu nie wymieniał, a auto żadnej usterki nie miało jeszcze od 3-4 lat.

Więc jak mówię - nie ma reguły. I nie upieram się. Sam się zastanawiam czy jak pojadę do DE po auto i jak trafi się fajne 2.0 TDI to nie kupić.

Jedno co już zdecydowałem - ma być wersja 7 osobowa, Highline. Bo jak kupować to już coś co będzie funkcjonalne, a zarazem komfortowe. Teraz mam Passata B3 1992 więc szału nie ma :P
...sometimes agressive , never depressive , always progressive...
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

Chicken pisze: Zwracał uwagę na dwumas i pompowtryskiwacze piezo. Ale nie wiem czy każdy silnik VW 2.0 TDI jest na Siemensowych czy może były silniki z cewką elektromagnetyczną Boscha.
dwumas masz w każdym "nowoczesnym" dieslu.... a Siemensy były w 170 KM ...

przyanjmniej nie jesteś uparty jak osioł i to jest na + ...
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

Chicken,
Ale 30 lat tremu to były inne silniki - wtedy mercedes beczka potrafił przejechać pół miliona km bez naprawy silnika - zmieniła się optyka firm motoryzacyjnych, żeby mogli zarabiać na nowych autach i ich naprawach. Teraz dwa lata kończy się gwarancja do widzenia i warsztat się kłania choć to też nie jest regułą. W nowej skodzie rapid znajomych, którą kupili w salonie po tygodniu poleciał uszczelka pod głowicą. Tak samo jest w innych urządzeniach, po skończeniu gwarancji jakimś cudem sprzęt czy to audio, tv czy cokolwiek innego zaczyna się psuć. Naprawa jest nieopłacalna bo wszystko jest zintegrowane i masz wybór albo płacisz i naprawiasz albo kupujesz nowe, a w tym wypadku opłaca się kupić nowe bo koszt naprawy będzie podobny jak nowego. Globalizacja i tyle.;)
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
Chicken
Użytkownik
Posty: 202
Rejestracja: pt wrz 06, 2013 11:01
Auto:: Touran 1.9 BLS '06
Imię:: Adam
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: Chicken »

dwumas masz w każdym "nowoczesnym" dieslu....
Tu chodziło o dwumas w tym konkretnym silniku. Że podobno straszna padaka i się psują.
przyanjmniej nie jesteś uparty jak osioł i to jest na + ...
Gdybym był mechanikiem i miał wiedzę itd. to pewnie bym się upierał. A tak to nie ma sensu robić z siebie alfy i omegi bo nim nie jestem :P

A powiedzcie mi czy szukacie najpierw auta na autoscout24 czy mobile.de i wybieracie konkertny egzemplarz, egzemplarze czy jedziecie w ciemno np. kierunek Berlin i zaglądacie do autohausów i szukacie? Bo widzę czasem fajne oferty od prywatnych osób...


@cheles
I to mi się właśnie nie podoba. Globalne walenie w ch*&ja przez koncerny. Takie podejście powoduje, że tracę zaufanie do każdego produktu i jestem na maksa podejrzliwy.
Stąd m.in. moje "lansowanie" tezy o wyższości 1.9 nad 2.0 bo ufam gościowi, który siedzi w temacie.
...sometimes agressive , never depressive , always progressive...
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

Chicken pisze:A powiedzcie mi czy szukacie najpierw auta na autoscout24 czy mobile.de i wybieracie konkertny egzemplarz, egzemplarze czy jedziecie w ciemno np. kierunek Berlin i zaglądacie do autohausów i szukacie? Bo widzę czasem fajne oferty od prywatnych osób...
90% wyjazdów jade w ciemno... ostatnio kumpel sobie upatrzył z ogłoszenia A4 S-line... miała byc cały i wogole lepsza niz z salonu... po przyjezdzie na miejsce okazało sie ze to zwykla padaka tylko podszykowana... i weż tu specjalnie jedź po takie cos... a tak jade w ciemno na pare dni i zawsze cos dobrego znajde...
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

Chicken,
Spx, pewnie większości z nas takie podejście się nie podoba, ale wyobraź sobie, że możesz przez powiedzmy 20 lat jeździć bez awarii samochodem i przejechać ponad 1 mln km. Sprzedaż spada, a co za tym idzie fabryki motoryzacyjne plajtują lub kupują je silniejsi na rynku przykład Saab. Nie ma kasy na innowacje np porównaj auto z przed 20 lat a produkowane teraz. Coś za coś. Podstawa to nie kupować jakiś nowinek tylko poczekać bo każda z takich nowinek jest nie dopracowana, a koncerny liczą, że poprawiać będą na koszt klienta. Dopiero po roku góra dwóch produkt w miarę jest dopracowany.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Chicken pisze:Tu chodziło o dwumas w tym konkretnym silniku. Że podobno straszna padaka i się psują.
W każdym mocniejszym dieslu,gdzie jest "trochę" niutona padają dwumasy. Bardzo dużo zależy od sposobu jazdy. Ja zrobiłem 140tyś i dwumas cisza,a znam przypadek auta salonowego i po 60tyś dwumas walił! bardzo mocno..
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Zablokowany