Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHold
-
- ____________________
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 25, 2016 10:24
- Auto:: Touran 2.0TDI CFJB 2014
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Haugesund/Miedzyzdroje
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol
I wlasnie takiej "inteligentnej" odpowiedzi oczekiwalem teraz wiem wszystko.
- tberent
- Zaawansowany
- Posty: 452
- Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
- Auto::
- Imię::
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol
Adekwatna do rozmówcypoaa1hd pisze:I wlasnie takiej "inteligentnej" odpowiedzi oczekiwalem teraz wiem wszystko.
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
-
- ____________________
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 25, 2016 10:24
- Auto:: Touran 2.0TDI CFJB 2014
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Haugesund/Miedzyzdroje
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol
Adekwatna do rozmówcytberent pisze:poaa1hd pisze:I wlasnie takiej "inteligentnej" odpowiedzi oczekiwalem teraz wiem wszystko.
Widzisz kolego ja nikogo nie obraziłem swoją wypowiedzią bo słowo którego użyłem odnosiło się do wypowiedzi a nie osoby a Ty juz bezpośrednio do mnie uderzasz nawet mnie nie znając i to świadczy o Tobie. Zadałem takie a nie inne pytanie bo odpowiedzi tej której szukam w temacie nie ma. Nie było ono zbyt precyzyjne ale wydaje mi się, że forum jest od tego żeby pomagać a nie zbywać z kwitkiem i ktoś kto to przerabiał i dokonywał wielu modyfikacji u siebie juz wie co z czym jest powiązane mógł by odpowiedzieć "zależy co dalej chcesz z autem robić i jakie mody wprowadzić..." a nie tylko "radze poczytać temat" Pozdrawiam
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3419
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol
a tu zonk. Nie zrobią Ci "dobrze", tylko odsyłają do przeczytania....poaa1hd pisze:.... i ktoś kto to przerabiał i dokonywał wielu modyfikacji u siebie juz wie co z czym jest powiązane mógł by odpowiedzieć "zależy co dalej chcesz z autem robić i jakie mody wprowadzić..." a nie tylko "radze poczytać temat" Pozdrawiam
- tberent
- Zaawansowany
- Posty: 452
- Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
- Auto::
- Imię::
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol
Kolego składasz ładnie zdania. Domniemam ze rozumiesz czytany tekst. Sorry ale jesteś przykładem ludzi którym nie chce się czytać i szukają szybkiej i łatwej odpowiedzi. Gwarantuje Ci ze w temacie jest odpowiedź. Wystarczy poczytać.poaa1hd pisze:Adekwatna do rozmówcytberent pisze:poaa1hd pisze:I wlasnie takiej "inteligentnej" odpowiedzi oczekiwalem teraz wiem wszystko.
Widzisz kolego ja nikogo nie obraziłem swoją wypowiedzią bo słowo którego użyłem odnosiło się do wypowiedzi a nie osoby a Ty juz bezpośrednio do mnie uderzasz nawet mnie nie znając i to świadczy o Tobie. Zadałem takie a nie inne pytanie bo odpowiedzi tej której szukam w temacie nie ma. Nie było ono zbyt precyzyjne ale wydaje mi się, że forum jest od tego żeby pomagać a nie zbywać z kwitkiem i ktoś kto to przerabiał i dokonywał wielu modyfikacji u siebie juz wie co z czym jest powiązane mógł by odpowiedzieć "zależy co dalej chcesz z autem robić i jakie mody wprowadzić..." a nie tylko "radze poczytać temat" Pozdrawiam
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
-
- ____________________
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 25, 2016 10:24
- Auto:: Touran 2.0TDI CFJB 2014
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Haugesund/Miedzyzdroje
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol
Odpowiedzi w tym temacie nie ma, jest w innym na co zostałem naprowadzony czytając ten temat jeszcze raz, dziekuje wiec za wywarcie presji aby to zrobić. I nie że nie chce mi się czytać jak juz pisałem nie znasz mnie a oceniasz. Jestem nauczony aby odpowiadać jak ktoś zadaje pytanie obojętnie czy odpowiedź słyszał raz czy dziesięć razy i zawsze zakładam ze jeśli ktoś dane pytanie zadaje nie zadaje go bez przyczyny wiec staram się na nie odpowiedzieć najlepiej jak potrafie. Nie wszyscy musza się znać na zagadnieniach technicznych i czasem trzeba wytłumaczyć na różne sposoby tą samą rzecz aby ktoś zrozumiał. Nie ma głupich pytań są tylko głupie odpowiedzi
Dziękuje jeszcze raz za pomoc i mam nadzieje ze mnie zniesiecie jak juz pompa do mnie dotrze i znowu bede zadawał dziwne pytania. Pozdrawiam

- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5610
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 678 razy
Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol
Odpowiedz jestpoaa1hd pisze:Odpowiedzi w tym temacie nie ma,

w starych pompach typu mk60 były zworki w zależności od typu (wielkości tarcz)
12 połączony z 38 -> wyciągnąć (zwora) - zależy od tarcz hamulcowych (280mm)
14 połączony z 38 -> wyciągnąć (zwora) - zależy od tarcz hamulcowych (288 i 312 mm)
14 połączony z 39 -> wyciągnąć (zwora) - zależy od tarcz hamulcowych (345mm)
-
- ____________________
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 25, 2016 10:24
- Auto:: Touran 2.0TDI CFJB 2014
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Haugesund/Miedzyzdroje
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol
Uparci jesteście i to się liczy. Odpowiedzi nie ma. Jak pisałem a nikt tego tematu nie poruszył jedynie kolega "adzi" miał problem z długim kodowaniem pompy na hamulce 312mm z passata pompa po prostu tego nie przyjęła. Ja mam zestaw z audi s3 lub golfa r32 czyli 345 przód i 310 tył i do tego co potrzebuje wystarczy mi już pompa MK60-AT z krótkim kodowaniem w której wielkość określa się za pomocą zworki i odpowiedniego kodowania co puki co by mi starczyło byle by pompa dogadywała się z nowymi zegarami (dzięki spacewalker) i pozwalała zakodować wielkość tarcz natomiast w pompie MK60EC1 jest kodowanie długie które wymaga podania vinu auta ale jednocześnie pompa ta pozwala na kolejne mody jak chociaż asystent parkowania drugiej generacji wiec zakup takiej pompy jest bardziej przyszłościowy lecz jeśli Vin auta robi za taka zworke programowa dzięki której pompa wie w jakim aucie siedzi i pozwoli zakodować tylko takie hamulce jakie były montowane w danym modelu auta i dla tego kolega "adzi" nie mógł zakodować wielkości 312mm to dla mnie odpada bo nie bede mógł poprawnie zakodować swoich co niestety jest mi niezbędne do zrobienia papierów legalizacyjnych taki zestaw, ot cudowna Norwegia. Jak pisałem moje pytanie może precyzyjne nie było ale mam nadzieje że teraz wyczerpałem temat wystarczajaco. Pozdrawiam
-
- Początkujący
- Posty: 48
- Rejestracja: ndz paź 11, 2015 21:57
- Auto:: Touran 2005 2.0 tdi dsg
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: CCH
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol
Muszę nieco sprostowac, w końcu udało mi się dokodować hamulce z passata, początkowo pompa nie przyjmowała kodowania, bo wielkość hamulcòw koduje się w dwóch bitach, bodajże 2 i 10, ja ustawiałem tylko w 2 i dlatego pompa odrzucała kodowanie. Po do kodowaniu bitu 10 pompa bez problemu przyjęła kodowanie. Na forum golfa 6 kolega Arek_VI wrzucił opis wszystkich bitów z pompy...
-
- ____________________
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 25, 2016 10:24
- Auto:: Touran 2.0TDI CFJB 2014
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Haugesund/Miedzyzdroje
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol
Dzięki za odpowiedz. Ja znowu znalazłem odpowiedź na forum skody łącznie z manualem w pdf odnośnie procesu wymiany takiej pompy jak i kodowania oraz programu do liczenia kodowania. Pompa zamówiona, zobaczymy co z tego będzie. Dam znać i opisze swoje doświadczenia jak juz się ze wszystkim uporam. Pozdrawiamadzi pisze:Muszę nieco sprostowac, w końcu udało mi się dokodować hamulce z passata, początkowo pompa nie przyjmowała kodowania, bo wielkość hamulcòw koduje się w dwóch bitach, bodajże 2 i 10, ja ustawiałem tylko w 2 i dlatego pompa odrzucała kodowanie. Po do kodowaniu bitu 10 pompa bez problemu przyjęła kodowanie. Na forum golfa 6 kolega Arek_VI wrzucił opis wszystkich bitów z pompy...
-
- Początkujący
- Posty: 18
- Rejestracja: pt maja 06, 2016 10:01
- Auto:: VW Touran,1.9TDi,2003
- Imię:: pavel
- Lokalizacja: Czech republic
- Podziękował: 5 razy
Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol
Cześć, proszę szczypta od mk60 do mk60ec1 i mam problem, tmps i wkładam na pin 35. Na pinie 35 jest pełna (k216) ??? gdzie podłączyć?
- hagio
- Expert
- Posty: 1220
- Rejestracja: sob lut 04, 2012 14:35
- Auto:: TRENDLINE 2.0 16V BKD2005
- Imię:: BARTOSZ
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 276 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
- Kontakt:
Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol
Skoro w pompie mk60ec1 nie ma k216 odłącz kabelek i zaizoluj.ferda5 pisze:Cześć, proszę szczypta od mk60 do mk60ec1 i mam problem, tmps i wkładam na pin 35. Na pinie 35 jest pełna (k216) ??? gdzie podłączyć?
Reszta według rozpiski.
-
- Początkujący
- Posty: 18
- Rejestracja: pt maja 06, 2016 10:01
- Auto:: VW Touran,1.9TDi,2003
- Imię:: pavel
- Lokalizacja: Czech republic
- Podziękował: 5 razy
Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol
Dziękuję, jak pinu 4,24,25,29, mogę też rozłączyć(G419)
- hagio
- Expert
- Posty: 1220
- Rejestracja: sob lut 04, 2012 14:35
- Auto:: TRENDLINE 2.0 16V BKD2005
- Imię:: BARTOSZ
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 276 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
- Kontakt:
Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol
4pin z mk60 to +12v idzie na 8 pin. mk60ec1
-
- Początkujący
- Posty: 18
- Rejestracja: pt maja 06, 2016 10:01
- Auto:: VW Touran,1.9TDi,2003
- Imię:: pavel
- Lokalizacja: Czech republic
- Podziękował: 5 razy
Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol
Tak, to prawda, przepraszam ... teraz natknąłem się na BRIDGE 9 GN pin 12 ... zamiast H ... Gdzie idę most Bridge 9 GN?