BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdzić?
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Gdzieś w GOPie masz Aligatora
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Masz jakieś doświadczenia z aligatorem? Ja słyszałem jedynie o nim na innych forach. To jest Dynosoft Katowice
Aha jeszcze jedna rzecz. Jestem po porannym odpalaniu z zaworkami zwrotnymi. Odpalanie bez zmian. No może trochę krócej kręcił ale auto w garażu stało gdzie plus 7 stopni.
No to cudów nie ma. Odciąłem całą pompę vacum zaworkami zwrotnymi wejście/wyjście, pompa jest nowa i szczelna, nowe uszczelnienia pompowtrysków, nowa rurka paliwowa w głowicy, korekty pompek OK, chodź przed wymianą uszczelnień były o wiele lepsze (gdzieś w tym wątku zamieściłem fotki ze wskazaniami pompek) a auto paliło źle, ale jakby krócej kręcił.
Druga sprawa, to mechanik przyznał się, że ostatnio zamontował mi komplety uszczelnień pod pompki boscha bo zawsze tak robi i nie miał problemów. Ja, żeby było jak w oryginale kupiłem dedykowane pod siemensa za kupę kasy. Różnice w tych dwóch zasadniczych oringach są subtelne ale są. Te boschowskie są nieco grubsze i to widać. Przez to, że grubsze całkowita średnica jest ok. 1 mm (grubość oringa wpływa na zwiększenie średnicy) większa. Tak bez zastanawiania się - grubsze - lepiej uszczelniają. No i chyba tak właśnie jest.
Tylko jaki to dla mnie wniosek? Gniazda?
Aha jeszcze jedna rzecz. Jestem po porannym odpalaniu z zaworkami zwrotnymi. Odpalanie bez zmian. No może trochę krócej kręcił ale auto w garażu stało gdzie plus 7 stopni.
No to cudów nie ma. Odciąłem całą pompę vacum zaworkami zwrotnymi wejście/wyjście, pompa jest nowa i szczelna, nowe uszczelnienia pompowtrysków, nowa rurka paliwowa w głowicy, korekty pompek OK, chodź przed wymianą uszczelnień były o wiele lepsze (gdzieś w tym wątku zamieściłem fotki ze wskazaniami pompek) a auto paliło źle, ale jakby krócej kręcił.
Druga sprawa, to mechanik przyznał się, że ostatnio zamontował mi komplety uszczelnień pod pompki boscha bo zawsze tak robi i nie miał problemów. Ja, żeby było jak w oryginale kupiłem dedykowane pod siemensa za kupę kasy. Różnice w tych dwóch zasadniczych oringach są subtelne ale są. Te boschowskie są nieco grubsze i to widać. Przez to, że grubsze całkowita średnica jest ok. 1 mm (grubość oringa wpływa na zwiększenie średnicy) większa. Tak bez zastanawiania się - grubsze - lepiej uszczelniają. No i chyba tak właśnie jest.
Tylko jaki to dla mnie wniosek? Gniazda?
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Znam tylko z opinii w necie.
Rzeczywiście Boscha uszczelniacze są o pół mm większe w średnicy. Gniazda w 2.0 się nie wytłukują,bo masz podwójne mocowanie u góry.
Teraz jedyne co bym sprawdził, to z osobną bańką paliwa bezpośrednio do pompy.
Rzeczywiście Boscha uszczelniacze są o pół mm większe w średnicy. Gniazda w 2.0 się nie wytłukują,bo masz podwójne mocowanie u góry.
Teraz jedyne co bym sprawdził, to z osobną bańką paliwa bezpośrednio do pompy.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
OK, sprawdzę to. Bańkę gdzie najlepiej umieścić? Na ziemi, na silniku postawić, czy może wyżej?
-
hans860
- Przeglądacz
- Posty: 56
- Rejestracja: pn paź 27, 2014 19:25
- Auto:: octavia II
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
jak bys potrzebował cos z programem zrobić to mozesz tytaj uderzyć http://digitun.pl/
Ja wywalalem u nich dpf i robiłem softa.
Co do uszczelnien niemal wszyscy mechanicy co mają do czynienia z bmn pakują boszowskie uszczelniacze
Ja wywalalem u nich dpf i robiłem softa.
Co do uszczelnien niemal wszyscy mechanicy co mają do czynienia z bmn pakują boszowskie uszczelniacze
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Po ciężkiej walce z moim touranem, chwilach zwątpienia a momentami aż odrazy do tego samochodu nastąpił przełom
Temat się ciągnął bez końca o czym zresztą świadczy długość tego wątku i żadna z dotychczas postawionych diagnoz nie była trafiona
Ale samozaparcie, dociekliwość i własna ciekawość nie pozwoliła mi odpuścić.
Na samym początku chciałbym wszystkim podziękować, którzy włączyłi się do tej dyskusji i próbowali pomóc.
Jednak szczególne podziękowania i dozgonną wdzięczność kieruję do Muti. To w sumie jego uwagi i wskazówki przyczyniły się do opanowania tematu i mobilizowały mnie w działaniach. Ten kto śledził wątek sam wie, że w pewnym momencie nastąpiło poniekąd wyczerpanie pomysłów na usunięcie usterki. Jednak Mateusz wziął sprawę w swoje ręce, stanowczo tupnął nogą i stwierdził "tak nie może być, to auto musi zacząć gadać".
Wymieniliśmy niezliczoną ilość wiadomości. robiłem akcje z bezpośrednim podłączeniem bańki z ropą do pompy vacum, obserwacja następnego dnia rano czy nie ma pęcherzy powietrza i próby odpalania na takim zestawie. Brak zauważalnej poprawy. Później jeszcze raz zamontowałem zaworki zwrotne na zasilaniu i powrocie z pompy vacum, czyszczenie i konserwacja punktów masowych aż wreszcie zamówiłem rozrusznik z S&S Valeo z potestówki.
Później dostosowywanie kołnierza i obudowy rozrusznika pod otwór w skrzyni biegów aby większy kołnierz (79 mm średnica) i większa zębatka 13 zębowa (34 mm) w stosunku do wymiarów oryginału (kołnierz 76 mm, zębatka 27 mm) wszedł do obudowy oraz zębatka podczas odpalania nachodziła na koło zamachowe.
Spokojnie z 10 razy ściągałem i zakładałem rozrusznik a efektów brak. Zębatka w momencie wyrzutu za Boga nie chciała wskoczyć na zamach. Cały czas full support ze strony Muti-ego. Co się namordowałem, nakląłem przez weekend to wiem tylko ja. Wczoraj wieczorem już zwątpiłem w możliwość osiągnięcia celu i odpusciłem. Napiłem sie wódeczki
w między czasie Mateusz mnie oświecił i nakreślił dalszy plan działań. Dzisiaj skoro świt godz. 8:45 na lekkim kacu kontynuacja modyfikacji. Godzina 11:10, osadzenie rozrusznika w obudowie skrzyni.
11:15 szamański taniec szczęścia wokół auta
11:20 prezentacja odpalania dla całej rodziny
11:30 sąsiad chce takiej samej modyfikacji u siebie w passacie
WRESZCIE MAM NORMALNIE ODPALAJĄCE AUTO!!!
jutro dodam foty jak wygląda rozrusznik po modyfikacji i wrzucę jakiś filmik z odpalania
Na samym początku chciałbym wszystkim podziękować, którzy włączyłi się do tej dyskusji i próbowali pomóc.
Jednak szczególne podziękowania i dozgonną wdzięczność kieruję do Muti. To w sumie jego uwagi i wskazówki przyczyniły się do opanowania tematu i mobilizowały mnie w działaniach. Ten kto śledził wątek sam wie, że w pewnym momencie nastąpiło poniekąd wyczerpanie pomysłów na usunięcie usterki. Jednak Mateusz wziął sprawę w swoje ręce, stanowczo tupnął nogą i stwierdził "tak nie może być, to auto musi zacząć gadać".
Wymieniliśmy niezliczoną ilość wiadomości. robiłem akcje z bezpośrednim podłączeniem bańki z ropą do pompy vacum, obserwacja następnego dnia rano czy nie ma pęcherzy powietrza i próby odpalania na takim zestawie. Brak zauważalnej poprawy. Później jeszcze raz zamontowałem zaworki zwrotne na zasilaniu i powrocie z pompy vacum, czyszczenie i konserwacja punktów masowych aż wreszcie zamówiłem rozrusznik z S&S Valeo z potestówki.
Później dostosowywanie kołnierza i obudowy rozrusznika pod otwór w skrzyni biegów aby większy kołnierz (79 mm średnica) i większa zębatka 13 zębowa (34 mm) w stosunku do wymiarów oryginału (kołnierz 76 mm, zębatka 27 mm) wszedł do obudowy oraz zębatka podczas odpalania nachodziła na koło zamachowe.
Spokojnie z 10 razy ściągałem i zakładałem rozrusznik a efektów brak. Zębatka w momencie wyrzutu za Boga nie chciała wskoczyć na zamach. Cały czas full support ze strony Muti-ego. Co się namordowałem, nakląłem przez weekend to wiem tylko ja. Wczoraj wieczorem już zwątpiłem w możliwość osiągnięcia celu i odpusciłem. Napiłem sie wódeczki
11:15 szamański taniec szczęścia wokół auta
11:20 prezentacja odpalania dla całej rodziny
11:30 sąsiad chce takiej samej modyfikacji u siebie w passacie
WRESZCIE MAM NORMALNIE ODPALAJĄCE AUTO!!!
jutro dodam foty jak wygląda rozrusznik po modyfikacji i wrzucę jakiś filmik z odpalania
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Haha, opis dobry, ale wszystko się zgadza. Tak było. Była chwila zwątpienia, ale zmotywowalem Jarka, zrobiłem profi szkic w paint
gdzie ma jeszcze oszlifowac i sukces!
NzTT
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 
- admin
- Władca postów
- Posty: 2336
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
- Auto:: Touran
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 122 razy
- Kontakt:
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Muti wie co mówi lepszego fachowca nie znajdziesz 
- Dodi
- Władca postów
- Posty: 3653
- Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
- Auto:: Sharan 7N CFGB
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łuków
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 58 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
to ja jeszcze dorzucę coś od siebie... co prawda u mnie nie w BMN a BMM ale problem taki sam, czyli złe-długie poranne odpalanie... już miałem pójść tym tropem co Wy ale poszedłem trochę w inną stronę i sprawdziłem czujnik położenia wału... wyszło na to, że czujnik jest dobry i dobrze zlicza impulsy ale okazało się, że kabelek od instalacji czujnika zgnił sobie:) reanimacja kabelka i u mnie też wszystko hula jak należy... pali na sam widok kluczyka 
P.S. pozdro dla Muti-ego za pomoc koledze...
P.S. pozdro dla Muti-ego za pomoc koledze...
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Chyba nie wału, tylko wałka, bo jak g28 nie działa, to gaśnie i nie odpala wcale,a przy g40 kręci dłużej, bo musi złapać synchronizację z czujnika położenia wału.
tylko wtedy powinien być zapisany błąd, a tutaj nie było

NzTT
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 
- Dodi
- Władca postów
- Posty: 3653
- Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
- Auto:: Sharan 7N CFGB
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łuków
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 58 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Muti... nie pomyliłem się - wału
tylko, że u mnie był zapisany błąd i miałem wielką podpowiedź 
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Aaa to sorry
To musiał chwilowo tylko nie działać, bo bez g28 gaśnie nawet w czasie jazdy.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 
- Dodi
- Władca postów
- Posty: 3653
- Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
- Auto:: Sharan 7N CFGB
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łuków
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 58 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
no kręciłem niemiłosiernie długo ale jak już załapał to chodził... przewód był zgniły więc napewno nie łączył wogóle... dokładnie pod aku była przyczyna...
- Tomas
- Władca postów
- Posty: 2325
- Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
- Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Gorzów
- Podziękował: 438 razy
- Otrzymał podziękowań: 127 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Jak miałem problem z podnoszonymi obrotami to pierwsze co elektryk sprawdzał to właśnie wszystkie przewody pod aku, bo to ponoć wrażliwe miejsce jest w Touranach. To tak na marginesie.