Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtryski

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

Tak jak Tomek napisał , :ok:
popis11 pisze:Nie ukrywam, że wczorajszy log był zrobiony na zimnym silniku (ale to tylko wynikało z mojej niewiedzy).
Robi sie jak na zimny jak i na cieplym , najczęsciej na cieplym sie poprawiają , choć to nie jest regułą,
popis11 pisze:Dzisiejszy log zrobiony został na ciepłym silniku tak jak mówi grupa wskazań bloku 004 tj. silnik rozgrzany, temp. płynu chłodzącego nie mniejsza niż 80 stp. C i oczywiście bieg jałowy.
taka zasada dotyczy właśnie pomiarów na kanale 004
popis11 pisze:Ponadto kąt synchronizacji wg. powyższej grupy 004 to granica od -6 do +6 stp. obrotu wału korbowego. Tak więc moje 1,5 jest jak najbardziej w normie.
W normie , lecz jak spala 6,a 7 L to jest różnica, tak samo różnica w pracy pompek,
popis11 pisze:Mechanik zasugerował aby niepotrzebnie nie kombinować i teraz po prostu zgłupiałem. Moja troska oczywiście o tę pompkę na 4 cylindrze.
Jeśli tak to ja bym skorygował :)
Awatar użytkownika
Tomek
Przeglądacz
Posty: 140
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 17:45
Auto:: chwilowo bmw e46
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Limanowa
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Tomek »

wrzucam swoje pomiary,
wydaje się być wszystko w normie, ale niech wypowie się jakaś "tęga głowa" :)
Załączniki
vcds PD.jpg
Pozdrawiam
ZWzPD
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

Tomek pisze:wydaje się być wszystko w normie, ale niech wypowie się jakaś "tęga głowa" :)
Ze mnie żadna "tęga głowa" :omatko: :mrgreen:
Wszystko narazie w porządku, u Ciebie proponowałbym przede wszystkim sprawdzić inne paliwo, miałem troszke tych scanow innych forumowiczów i Ci co mieli niskie idealne czasy ms, tak jak Ty zwlaszcza w 2 ,a większe same wtryski po wlaniu lepszego paliwa, zmniejszaly sie dosyć sporo, warto spróbwać i zapodać czy tym razem też tak było :)
Awatar użytkownika
Tomek
Przeglądacz
Posty: 140
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 17:45
Auto:: chwilowo bmw e46
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Limanowa
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Tomek »

dzięki za odpowiedź, ten skan robiony na paliwie z Lotosa. Zatankuje może na orlenie i zobaczymy co wyjdzie.
Pozdrawiam
ZWzPD
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

Tomek pisze:dzięki za odpowiedź, ten skan robiony na paliwie z Lotosa. Zatankuje może na orlenie i zobaczymy co wyjdzie.
Bedziesz miał porównanie :)
peterb
Władca postów
Posty: 2029
Rejestracja: pt lut 25, 2011 16:10
Auto:: 1.4 TSI DSG HL 2016
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: peterb »

A co powiecie na ustawienie rozrządu? Może tak być czy mam coś korygować?

Czwartek,28,Luty,2013,17:33:34:43748
Wersja VCDS: AKP 11.11.5
Wersja danych: 20130202


Adres 01: Silnik (03G 906 016 CD)

17:33:17 Grupa 004: Pump-Jet Valves
819 /min Engine Speed (G28)
0.0 *PGMP Injection Start (specified)
7.1*KW Injection Duration (specified)
0.5*KW Torsion Value

17:33:17 Grupa 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.26 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.35 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.00 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.59 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4

17:33:17 Grupa 023: Injector Switch Time Deviation
-24.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-15.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-30.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-20.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
PPD
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Post autor: jeżu »

peterb pisze:0.5*KW Torsion Value
Ja bym zostawił.... Aczkolwiek możesz w ramach eksperymentu ustawić sobie z deka na -1 i zobaczyć czy się polepszy (dynamika,spalanie itp). Zawsze możesz wrócić do poprzednich ustawień... :bry:
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

peterb, a co Ci mozęmy powiedzieć juz wszystko wiesz :)
Ja dodam że mechanik nie mając kompa wymienił mi rozrząd i ustawił -0,5 ,-1 , więc precyzjne ustawienie można zrobić bez kompa :)
peterb
Władca postów
Posty: 2029
Rejestracja: pt lut 25, 2011 16:10
Auto:: 1.4 TSI DSG HL 2016
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: peterb »

Ok dzięki. No to na razie zostawiam jak jest może na zlocie coś się poeksperymentuje.
PPD
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
BigBratl12
Przeglądacz
Posty: 143
Rejestracja: pn paź 31, 2011 20:00
Auto:: Touran 2.0TDI BKD DSG 06r
Imię:: Leszek
Lokalizacja: małopolska
Podziękował: 42 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: BigBratl12 »

lock00 pisze:BigBratl12, cud miód i orzeszki :) :brawa:
No to piknie :super: i na zdrowie :piwo:
Michall
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: wt lut 21, 2012 19:11
Auto:: VW POLO CROSS 1.4 TDI +
Imię:: Michal
Lokalizacja: Kielce
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Michall »

Witam

Koledzy mam takie pytanie odnośnie tych pąpek ale w silniku 1.4 TDI 70KM 07r w VW POLO CROSS bo u mnie w
Grupie 23 mam wartości 64 59 62
Grupa 13 według mnie bardzo dobra -0,07 -0,03 0,10
Grupa 18 na początku pokazały mi się 6-ustki ale za chwilę miałem same zera

A najbardziej zastanawia mnie ta grupa 23 czy powinny być górna granica tak jak w silniku 1.9 czy inna.

Dodam że samochód zachowuje się bardzo dobrze jak na trzy cylindrowy to bardzo równo chodzi nie klepie. Polówka ma zrobiony program i po z hamowaniu wyszło 96KM i naprawdę teraz to zap----la.

Pozdrawiam
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

Michall, dla Twojego silnika może być inaczej, ale nigdy nie miałem styczności z tym silnikiem więc poprostu nie wiem, według logiki grupa 13 jak 18 może mieć powiązanie podobne, ale czy tak jest to :roll: , a lepiej nic nie mówić niż kogoś wprowadzić w błąd....
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Post autor: jeżu »

Michall pisze:1.4 TDI 70KM
To prawie konstrukcyjnie 1.9TDI tylko brakuje jednego cylindra/tłoka. Myślę,ze wartości powinny powinnaś wzorować na tym silniku...
Ostatnio zmieniony sob mar 02, 2013 00:16 przez jeżu, łącznie zmieniany 1 raz.
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

Michall, a zapodaj nam screen jak to sie na VCDS przedstawia
Michall
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: wt lut 21, 2012 19:11
Auto:: VW POLO CROSS 1.4 TDI +
Imię:: Michal
Lokalizacja: Kielce
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Michall »

Koledzy właśnie nie wiem jak to jest w tym silniku 1.4 TDI. Robiąc skan VCDS-em praktycznie wychodzi mi tak jak pisałem wcześniej bez praktycznie żadnych zmian. I tak najbardziej zastanawia mnie ta Grupa 23 czy szukać pąpek innych czy latać na tych?

Dzisiejsze podpięcie tem. płynu 81C

Grupie 23 mam wartości 57 60 65
Grupa 13 według mnie bardzo dobra 0,12 -0,05 - 0,02
Grupa 18 na (tak jak wcześniej) na początku pokazały mi się 6-ustki ale za chwilę miałem same zera

Spróbuję wlać do paliwa coś może im się poprawi zobaczymy.
ODPOWIEDZ