Ale z AH też się zwalnia jak ruszam. Poza tym AH dość fajnie działa. Nie trzeba na światłach trzymać hamulcaLukaszn pisze:Dokładnie, sprawa przezwyczajenia. "Zaciąganie" postojowego bez autoholda przed wyłączeniem silnika jest o tyle nieuciązliwe, że po ponownym uruchimieniu i ruszaniu, sam się zwalnia.
TOURAN 2015 (5T1)
-
toomas08
- Użytkownik
- Posty: 153
- Rejestracja: ndz lut 04, 2018 21:25
- Auto:: VW Touran 1.4 TSI 2018
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: TOURAN 2015 (5T1)
-
Lukaszn
- Przeglądacz
- Posty: 140
- Rejestracja: wt gru 05, 2017 00:15
- Auto:: Touran III,1.4 TSI DSG
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: TOURAN 2015 (5T1)
Tak z Auto Hold również zwalnia hamulec, nie zwalnia jednak idealnie (przynajmniej dla mnie). Przy parkowaniu - ciężko podjechać kilka cm powoli po wcześniejszym zatrzymaniu, ruszanie w korku również jest mniej płynne, więc po prostu czasem wyłączam Auto Hold żeby uniknąć szarpnięcia.toomas08 pisze: Ale z AH też się zwalnia jak ruszam. Poza tym AH dość fajnie działa. Nie trzeba na światłach trzymać hamulca.
Mówię to o DSG, wcześniej przy manualu zawsze jeździłem z włączonym Auto Hold (Golf VII).
- Gandalf
- Użytkownik
- Posty: 209
- Rejestracja: ndz lis 29, 2015 23:30
- Auto:: Touran 1.4 TSI HL 2016
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
Re: TOURAN 2015 (5T1)
Wygląda, że w polskiej ofercie niemieckich nowości nie będzie. Odpowiedź z VW Polska:Lukaszn pisze:Podobają mi się, ale mam identyczną uwagę co do ceny. Być może przez to nawet ich w PL nie wprowadzą, zobaczymy ..elkrecik pisze:Cena tych nowych lakierów powala...
obecnie wprowadzenie wersji Join do Tourana nie jest możliwe, podobnie jak pakietu Black Style. Nie wyklucza to jednak, że w przyszłości pojawią się inne wersji specjalne lub stylistyczne.
- Cesarz
- Władca postów
- Posty: 4415
- Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
- Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 629 razy
- Otrzymał podziękowań: 223 razy
Re: TOURAN 2015 (5T1)
Co o konfiguratora w DE, zauważyliście że znikną z oferty 1.8 TSI? U nas wciąż dostepny w wersji HL
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
-
toomas08
- Użytkownik
- Posty: 153
- Rejestracja: ndz lut 04, 2018 21:25
- Auto:: VW Touran 1.4 TSI 2018
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: TOURAN 2015 (5T1)
Przejechałem już 2000km nowym autem i po tym dystansie małe spostrzeżenia (niektóre w porównaniu do mojego poprzedniego Renault Scenic).
1. kultura pracy silnika 1.4TSI wg mnie nie powala na kolana, wydaje mi się, że czasami czuć lekkie wibracje przenoszone na nadwozie. Jeszcze nie stwierdziłem dokładnie w jakich warunkach i czy te wibracje są powtarzalne ale coś czuje czasami. Sam dźwięk silnika też jakiś dziwny mi się wydaje, zupełnie jak nie benzyna
2. komfort z tyłu dużo lepszy niż w moim poprzednim sceniku.
3. pas dla środkowego siedzenia nie jest do końca przemyślany - brakuje wg mnie dodatkowego prowadzenia pasa gdzieś w okolicy zagłówka.
4. roletki na tylne okna są ok ale szkoda, że nie zasłaniają całej szyby tylko jest taka dość spora szczelina z przodu
5. system wzmocnienia głosu - wg mnie porażka i nie warte zakupu
6. brak lusterka do obserwacji dzieci - to w aucie rodzinnym duży minus
7. podróże autostradą z aktywnym tempomatem super. Do pełni szczęścia brak jeszcze DSG ale niestety cena robi swoje
To na razie tyle.
1. kultura pracy silnika 1.4TSI wg mnie nie powala na kolana, wydaje mi się, że czasami czuć lekkie wibracje przenoszone na nadwozie. Jeszcze nie stwierdziłem dokładnie w jakich warunkach i czy te wibracje są powtarzalne ale coś czuje czasami. Sam dźwięk silnika też jakiś dziwny mi się wydaje, zupełnie jak nie benzyna
2. komfort z tyłu dużo lepszy niż w moim poprzednim sceniku.
3. pas dla środkowego siedzenia nie jest do końca przemyślany - brakuje wg mnie dodatkowego prowadzenia pasa gdzieś w okolicy zagłówka.
4. roletki na tylne okna są ok ale szkoda, że nie zasłaniają całej szyby tylko jest taka dość spora szczelina z przodu
5. system wzmocnienia głosu - wg mnie porażka i nie warte zakupu
6. brak lusterka do obserwacji dzieci - to w aucie rodzinnym duży minus
7. podróże autostradą z aktywnym tempomatem super. Do pełni szczęścia brak jeszcze DSG ale niestety cena robi swoje
To na razie tyle.
-
Lukaszn
- Przeglądacz
- Posty: 140
- Rejestracja: wt gru 05, 2017 00:15
- Auto:: Touran III,1.4 TSI DSG
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: TOURAN 2015 (5T1)
Tak, widziałem że nie ma już u nich 1.8TSI. Z tego co kolega pisał powyżej ma być 2.0TSI, już niestety z GPF. Taki Touran powinnien na prawdę super jeździć (prawie jak GTI:)). Chyba będzie musiała być inna skrzynia DSG i większy (nie ograniczany skrzynią) moment obrotowyCesarz pisze:Co o konfiguratora w DE, zauważyliście że znikną z oferty 1.8 TSI? U nas wciąż dostepny w wersji HL
-- Pt maja 25, 2018 08:03 --
Toomas - ja odczuwałem drobne wibracje na kierownicy i dodatkowo nie odpowiadała mi siła wspomagania - jeśli masz zmianę trybu jazdy to spróbuj "Individual" z ustawionym wspomaganiem kierownicy na "Sport" - dla mnie jest optymalnie. A co do wibracji, miałem po zmianie opon i poznałem temat porządnego wyważania kół. Teraz staram się jeździć tylko na stacje gdzie mają maszyny "Hunter", robią test drogowy i jeśli potrzeba optymalizację - przesuwanie felgi względem opony żeby zrównoważyć niedoskonałości które istnieją już w nowych felgach i oponach.toomas08 pisze:Przejechałem już 2000km nowym autem i po tym dystansie małe spostrzeżenia (niektóre w porównaniu do mojego poprzedniego Renault Scenic).
1. kultura pracy silnika 1.4TSI wg mnie nie powala na kolana, wydaje mi się, że czasami czuć lekkie wibracje przenoszone na nadwozie. Jeszcze nie stwierdziłem dokładnie w jakich warunkach i czy te wibracje są powtarzalne ale coś czuje czasami. Sam dźwięk silnika też jakiś dziwny mi się wydaje, zupełnie jak nie benzyna
2. komfort z tyłu dużo lepszy niż w moim poprzednim sceniku.
3. pas dla środkowego siedzenia nie jest do końca przemyślany - brakuje wg mnie dodatkowego prowadzenia pasa gdzieś w okolicy zagłówka.
4. roletki na tylne okna są ok ale szkoda, że nie zasłaniają całej szyby tylko jest taka dość spora szczelina z przodu
5. system wzmocnienia głosu - wg mnie porażka i nie warte zakupu
6. brak lusterka do obserwacji dzieci - to w aucie rodzinnym duży minus
7. podróże autostradą z aktywnym tempomatem super. Do pełni szczęścia brak jeszcze DSG ale niestety cena robi swoje
To na razie tyle.
- Cesarz
- Władca postów
- Posty: 4415
- Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
- Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 629 razy
- Otrzymał podziękowań: 223 razy
Re: TOURAN 2015 (5T1)
Zawsze wprowadzają jakieś fajne zmiany jak już jestem po zakupie. Może będą montować DSG DQ500 (550Nm) lub co bardziej prawopodobne DQ380 (380Nm) bo taka pracuje z 2.0TSI w Golfie VII GTI, Skodzie RS itd.Lukaszn pisze:Tak, widziałem że nie ma już u nich 1.8TSI. Z tego co kolega pisał powyżej ma być 2.0TSI, już niestety z GPF. Taki Touran powinnien na prawdę super jeździć (prawie jak GTI:)). Chyba będzie musiała być inna skrzynia DSG i większy (nie ograniczany skrzynią) moment obrotowyCesarz pisze:Co o konfiguratora w DE, zauważyliście że znikną z oferty 1.8 TSI? U nas wciąż dostepny w wersji HL.
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
-
Lukaszn
- Przeglądacz
- Posty: 140
- Rejestracja: wt gru 05, 2017 00:15
- Auto:: Touran III,1.4 TSI DSG
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: TOURAN 2015 (5T1)
Też miałbym chęć na 2.0TSI. Szczerze, było to nie do przewidzenia, że wprowadzą, chyba że dla pracowników VW (nie mówię o importerze bo oni wiele nie wiedzą).Cesarz pisze:Zawsze wprowadzają jakieś fajne zmiany jak już jestem po zakupie. Może będą montować DSG DQ500Lukaszn pisze:Tak, widziałem że nie ma już u nich 1.8TSI. Z tego co kolega pisał powyżej ma być 2.0TSI, już niestety z GPF. Taki Touran powinnien na prawdę super jeździć (prawie jak GTI:)). Chyba będzie musiała być inna skrzynia DSG i większy (nie ograniczany skrzynią) moment obrotowyCesarz pisze:Co o konfiguratora w DE, zauważyliście że znikną z oferty 1.8 TSI? U nas wciąż dostepny w wersji HL.
Mnie wystraszył GPF dlatego kupiłem ostatecznie 1.4 w benzynie. Jestem zadowolony, co nie zmienia faktu, że dla 2.0TSI z "mocnym" DSG bym wziął GPFa
- Gandalf
- Użytkownik
- Posty: 209
- Rejestracja: ndz lis 29, 2015 23:30
- Auto:: Touran 1.4 TSI HL 2016
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
Re: TOURAN 2015 (5T1)
1. u mnie też wibracje są odczuwalne. Na pewno większe niż w 2.0 FSI w octavii, którą miałem wcześniej. Dźwięk motoru jest charakterystyczny dla silnika z bezpośrednim wtryskiem. Burczy i jest taki chropowaty...toomas08 pisze:Przejechałem już 2000km nowym autem i po tym dystansie małe spostrzeżenia (niektóre w porównaniu do mojego poprzedniego Renault Scenic).
1. kultura pracy silnika 1.4TSI wg mnie nie powala na kolana, wydaje mi się, że czasami czuć lekkie wibracje przenoszone na nadwozie. Jeszcze nie stwierdziłem dokładnie w jakich warunkach i czy te wibracje są powtarzalne ale coś czuje czasami. Sam dźwięk silnika też jakiś dziwny mi się wydaje, zupełnie jak nie benzyna
2. komfort z tyłu dużo lepszy niż w moim poprzednim sceniku.
3. pas dla środkowego siedzenia nie jest do końca przemyślany - brakuje wg mnie dodatkowego prowadzenia pasa gdzieś w okolicy zagłówka.
4. roletki na tylne okna są ok ale szkoda, że nie zasłaniają całej szyby tylko jest taka dość spora szczelina z przodu
5. system wzmocnienia głosu - wg mnie porażka i nie warte zakupu
6. brak lusterka do obserwacji dzieci - to w aucie rodzinnym duży minus
7. podróże autostradą z aktywnym tempomatem super. Do pełni szczęścia brak jeszcze DSG ale niestety cena robi swoje
To na razie tyle.
5. system wzmocnienia głosu uruchamia się przy wyższych prędkościach (ztcw powyżej 80 km/h) - czy też w takich warunkach jest beznadziejny? Zastanawiałem się nad aktywacją...
6. też mi brakowało lusterka - przyssałem do szyby przedniej małe lusterko robione dla VW.
- KriSSo
- Specjalista
- Posty: 706
- Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
- Auto:: Golf MK7.5 variant
- Imię:: Kris
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Kontakt:
Re: TOURAN 2015 (5T1)
Ależ było do przewidzenia, trąbili o tym od dawna, że VW wyrzuci 1.8 i zastąpi go 2.0. W tiguanie był już wcześniej, teraz dochodzi Passat, Touran, Leon itd.Lukaszn pisze:Szczerze, było to nie do przewidzenia, że wprowadz
Mnie również, a więc jeśli nie zależało Ci na osiągach (a tak wynika z wcześniejszych postów), to zrobiłeś dobry myk. Masz silnik bez kolejnej bzdury, która może być przyczyną problemów (kiedyś tam), motor już dopracowany, a poza tym kupiłeś samochód w dużo lepszej cenie. Cenniki skoczą do góry o kilka tysięcy złotych. Całe szczęście, że i ja się pośpieszyłem i kupiłem R bez GPF i w normalnej specyfikacji (te R-ki 2019 mają już GPF i obniżoną moc i podniesioną cenę w stos do roku modelowego 2018).Lukaszn pisze:Mnie wystraszył GPF dlatego kupiłem ostatecznie 1.4 w benzynie
Taką pewnikiem dostanie, podobnie jak Seat czy Superb 4x4 280, który jako jedyny w swojej klasie do tej pory męczy się na DQ250.Cesarz pisze:co bardziej prawopodobne DQ380 (380Nm)
-
Lukaszn
- Przeglądacz
- Posty: 140
- Rejestracja: wt gru 05, 2017 00:15
- Auto:: Touran III,1.4 TSI DSG
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: TOURAN 2015 (5T1)
Z obniżoną moca to słabo. Wiemy może na przykładach ile tracą konkretne silniki przez GPF?
Wg niemieckiego konfiguratora Tiguan z GPF nie traci (co jest dziwne, może przy 100% czystym GPF nie ma róznicy ....):
Jest taki w wersji Comfortline:
1.4 TSI ACT Ottopartikelfilter - 110 kW (150 PS) 6-Gang
Wg niemieckiego konfiguratora Tiguan z GPF nie traci (co jest dziwne, może przy 100% czystym GPF nie ma róznicy ....):
Jest taki w wersji Comfortline:
1.4 TSI ACT Ottopartikelfilter - 110 kW (150 PS) 6-Gang
-
toomas08
- Użytkownik
- Posty: 153
- Rejestracja: ndz lut 04, 2018 21:25
- Auto:: VW Touran 1.4 TSI 2018
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: TOURAN 2015 (5T1)
1. to dobrze przynajmniej że wibracje nie tylko u mnieGandalf pisze: 1. u mnie też wibracje są odczuwalne. Na pewno większe niż w 2.0 FSI w octavii, którą miałem wcześniej. Dźwięk motoru jest charakterystyczny dla silnika z bezpośrednim wtryskiem. Burczy i jest taki chropowaty...
5. system wzmocnienia głosu uruchamia się przy wyższych prędkościach (ztcw powyżej 80 km/h) - czy też w takich warunkach jest beznadziejny? Zastanawiałem się nad aktywacją...
6. też mi brakowało lusterka - przyssałem do szyby przedniej małe lusterko robione dla VW.
5. powiem szczerze, że przy jeździe autostradowej jakoś nie zauważyliśmy żeby on coś dawał. W przyszłam tygodniu mam w planie trasę po autostradzie to jeszcze będę testował.
6. też tak zrobiłem bo "jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma"
-- Pt maja 25, 2018 09:17 --
Wyważenie opon na pewno skontroluje przed wyjazdem na wakacje bo też do końca fabryce nie ufam. Tryb jazdy potestuje.Lukaszn pisze: Toomas - ja odczuwałem drobne wibracje na kierownicy i dodatkowo nie odpowiadała mi siła wspomagania - jeśli masz zmianę trybu jazdy to spróbuj "Individual" z ustawionym wspomaganiem kierownicy na "Sport" - dla mnie jest optymalnie. A co do wibracji, miałem po zmianie opon i poznałem temat porządnego wyważania kół. Teraz staram się jeździć tylko na stacje gdzie mają maszyny "Hunter", robią test drogowy i jeśli potrzeba optymalizację - przesuwanie felgi względem opony żeby zrównoważyć niedoskonałości które istnieją już w nowych felgach i oponach.
-
Lukaszn
- Przeglądacz
- Posty: 140
- Rejestracja: wt gru 05, 2017 00:15
- Auto:: Touran III,1.4 TSI DSG
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: TOURAN 2015 (5T1)
Ja nie mam już wibracji, przy wymianie opon, zrób to na Hunterze z testem drogowym i optymalizacją, może to ten problem.toomas08 pisze:Gandalf pisze: 1. to dobrze przynajmniej że wibracje nie tylko u mnie![]()
Ostatnio zmieniony pt maja 25, 2018 10:29 przez Lukaszn, łącznie zmieniany 1 raz.
- KriSSo
- Specjalista
- Posty: 706
- Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
- Auto:: Golf MK7.5 variant
- Imię:: Kris
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Kontakt:
Re: TOURAN 2015 (5T1)
Nie, paleta silników nie traci mocy, wręcz zyskujesz te 10 KM wraz ze zmianą pojemności. 1.8 TSI miał 180, 2.0 z GPF będzie miał 190, nowszą skrzynię i z pewnością wyższy moment. 1.5 TSI będzie miał swoje 150, luz. Obniżona z powrotem do 300 KM moc ma dotyczyć tylko R, w Leonie Cupra zostanie utrzymana na tym samym poziomie. Na dokładne specyfikacje trzeba jeszcze poczekać.Lukaszn pisze:Z obniżoną moca to słabo. Wiemy może na przykładach ile tracą konkretne silniki przez GPF?
- Gandalf
- Użytkownik
- Posty: 209
- Rejestracja: ndz lis 29, 2015 23:30
- Auto:: Touran 1.4 TSI HL 2016
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
Re: TOURAN 2015 (5T1)
U mnie wibracje występują na postoju. Przenoszą się z silnika na karoserię.Lukaszn pisze:Ja nie mam już wibracji, przy wymianie opon, zrób to na Hunterze z testem drogowym i optymalizacją, może to ten problem.toomas08 pisze:Gandalf pisze: 1. to dobrze przynajmniej że wibracje nie tylko u mnie![]()
