Strona 123 z 139

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: pn maja 21, 2018 19:24
autor: toomas08
Lukaszn pisze:Dokładnie, sprawa przezwyczajenia. "Zaciąganie" postojowego bez autoholda przed wyłączeniem silnika jest o tyle nieuciązliwe, że po ponownym uruchimieniu i ruszaniu, sam się zwalnia.
Ale z AH też się zwalnia jak ruszam. Poza tym AH dość fajnie działa. Nie trzeba na światłach trzymać hamulca :).

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: pn maja 21, 2018 22:24
autor: Lukaszn
toomas08 pisze: Ale z AH też się zwalnia jak ruszam. Poza tym AH dość fajnie działa. Nie trzeba na światłach trzymać hamulca :).
Tak z Auto Hold również zwalnia hamulec, nie zwalnia jednak idealnie (przynajmniej dla mnie). Przy parkowaniu - ciężko podjechać kilka cm powoli po wcześniejszym zatrzymaniu, ruszanie w korku również jest mniej płynne, więc po prostu czasem wyłączam Auto Hold żeby uniknąć szarpnięcia.
Mówię to o DSG, wcześniej przy manualu zawsze jeździłem z włączonym Auto Hold (Golf VII).

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: wt maja 22, 2018 07:50
autor: Gandalf
Lukaszn pisze:
elkrecik pisze:Cena tych nowych lakierów powala...
Podobają mi się, ale mam identyczną uwagę co do ceny. Być może przez to nawet ich w PL nie wprowadzą, zobaczymy ..
Wygląda, że w polskiej ofercie niemieckich nowości nie będzie. Odpowiedź z VW Polska:

obecnie wprowadzenie wersji Join do Tourana nie jest możliwe, podobnie jak pakietu Black Style. Nie wyklucza to jednak, że w przyszłości pojawią się inne wersji specjalne lub stylistyczne.

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: pt maja 25, 2018 08:22
autor: Cesarz
Co o konfiguratora w DE, zauważyliście że znikną z oferty 1.8 TSI? U nas wciąż dostepny w wersji HL

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: pt maja 25, 2018 08:54
autor: toomas08
Przejechałem już 2000km nowym autem i po tym dystansie małe spostrzeżenia (niektóre w porównaniu do mojego poprzedniego Renault Scenic).
1. kultura pracy silnika 1.4TSI wg mnie nie powala na kolana, wydaje mi się, że czasami czuć lekkie wibracje przenoszone na nadwozie. Jeszcze nie stwierdziłem dokładnie w jakich warunkach i czy te wibracje są powtarzalne ale coś czuje czasami. Sam dźwięk silnika też jakiś dziwny mi się wydaje, zupełnie jak nie benzyna :)
2. komfort z tyłu dużo lepszy niż w moim poprzednim sceniku.
3. pas dla środkowego siedzenia nie jest do końca przemyślany - brakuje wg mnie dodatkowego prowadzenia pasa gdzieś w okolicy zagłówka.
4. roletki na tylne okna są ok ale szkoda, że nie zasłaniają całej szyby tylko jest taka dość spora szczelina z przodu
5. system wzmocnienia głosu - wg mnie porażka i nie warte zakupu
6. brak lusterka do obserwacji dzieci - to w aucie rodzinnym duży minus
7. podróże autostradą z aktywnym tempomatem super. Do pełni szczęścia brak jeszcze DSG ale niestety cena robi swoje :)

To na razie tyle.

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: pt maja 25, 2018 08:57
autor: Lukaszn
Cesarz pisze:Co o konfiguratora w DE, zauważyliście że znikną z oferty 1.8 TSI? U nas wciąż dostepny w wersji HL
Tak, widziałem że nie ma już u nich 1.8TSI. Z tego co kolega pisał powyżej ma być 2.0TSI, już niestety z GPF. Taki Touran powinnien na prawdę super jeździć (prawie jak GTI:)). Chyba będzie musiała być inna skrzynia DSG i większy (nie ograniczany skrzynią) moment obrotowy :).

-- Pt maja 25, 2018 08:03 --
toomas08 pisze:Przejechałem już 2000km nowym autem i po tym dystansie małe spostrzeżenia (niektóre w porównaniu do mojego poprzedniego Renault Scenic).
1. kultura pracy silnika 1.4TSI wg mnie nie powala na kolana, wydaje mi się, że czasami czuć lekkie wibracje przenoszone na nadwozie. Jeszcze nie stwierdziłem dokładnie w jakich warunkach i czy te wibracje są powtarzalne ale coś czuje czasami. Sam dźwięk silnika też jakiś dziwny mi się wydaje, zupełnie jak nie benzyna :)
2. komfort z tyłu dużo lepszy niż w moim poprzednim sceniku.
3. pas dla środkowego siedzenia nie jest do końca przemyślany - brakuje wg mnie dodatkowego prowadzenia pasa gdzieś w okolicy zagłówka.
4. roletki na tylne okna są ok ale szkoda, że nie zasłaniają całej szyby tylko jest taka dość spora szczelina z przodu
5. system wzmocnienia głosu - wg mnie porażka i nie warte zakupu
6. brak lusterka do obserwacji dzieci - to w aucie rodzinnym duży minus
7. podróże autostradą z aktywnym tempomatem super. Do pełni szczęścia brak jeszcze DSG ale niestety cena robi swoje :)

To na razie tyle.
Toomas - ja odczuwałem drobne wibracje na kierownicy i dodatkowo nie odpowiadała mi siła wspomagania - jeśli masz zmianę trybu jazdy to spróbuj "Individual" z ustawionym wspomaganiem kierownicy na "Sport" - dla mnie jest optymalnie. A co do wibracji, miałem po zmianie opon i poznałem temat porządnego wyważania kół. Teraz staram się jeździć tylko na stacje gdzie mają maszyny "Hunter", robią test drogowy i jeśli potrzeba optymalizację - przesuwanie felgi względem opony żeby zrównoważyć niedoskonałości które istnieją już w nowych felgach i oponach.

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: pt maja 25, 2018 09:04
autor: Cesarz
Lukaszn pisze:
Cesarz pisze:Co o konfiguratora w DE, zauważyliście że znikną z oferty 1.8 TSI? U nas wciąż dostepny w wersji HL
Tak, widziałem że nie ma już u nich 1.8TSI. Z tego co kolega pisał powyżej ma być 2.0TSI, już niestety z GPF. Taki Touran powinnien na prawdę super jeździć (prawie jak GTI:)). Chyba będzie musiała być inna skrzynia DSG i większy (nie ograniczany skrzynią) moment obrotowy :).
Zawsze wprowadzają jakieś fajne zmiany jak już jestem po zakupie. Może będą montować DSG DQ500 (550Nm) lub co bardziej prawopodobne DQ380 (380Nm) bo taka pracuje z 2.0TSI w Golfie VII GTI, Skodzie RS itd.

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: pt maja 25, 2018 09:09
autor: Lukaszn
Cesarz pisze:
Lukaszn pisze:
Cesarz pisze:Co o konfiguratora w DE, zauważyliście że znikną z oferty 1.8 TSI? U nas wciąż dostepny w wersji HL
Tak, widziałem że nie ma już u nich 1.8TSI. Z tego co kolega pisał powyżej ma być 2.0TSI, już niestety z GPF. Taki Touran powinnien na prawdę super jeździć (prawie jak GTI:)). Chyba będzie musiała być inna skrzynia DSG i większy (nie ograniczany skrzynią) moment obrotowy :).
Zawsze wprowadzają jakieś fajne zmiany jak już jestem po zakupie. Może będą montować DSG DQ500
Też miałbym chęć na 2.0TSI. Szczerze, było to nie do przewidzenia, że wprowadzą, chyba że dla pracowników VW (nie mówię o importerze bo oni wiele nie wiedzą).
Mnie wystraszył GPF dlatego kupiłem ostatecznie 1.4 w benzynie. Jestem zadowolony, co nie zmienia faktu, że dla 2.0TSI z "mocnym" DSG bym wziął GPFa :)

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: pt maja 25, 2018 09:13
autor: Gandalf
toomas08 pisze:Przejechałem już 2000km nowym autem i po tym dystansie małe spostrzeżenia (niektóre w porównaniu do mojego poprzedniego Renault Scenic).
1. kultura pracy silnika 1.4TSI wg mnie nie powala na kolana, wydaje mi się, że czasami czuć lekkie wibracje przenoszone na nadwozie. Jeszcze nie stwierdziłem dokładnie w jakich warunkach i czy te wibracje są powtarzalne ale coś czuje czasami. Sam dźwięk silnika też jakiś dziwny mi się wydaje, zupełnie jak nie benzyna :)
2. komfort z tyłu dużo lepszy niż w moim poprzednim sceniku.
3. pas dla środkowego siedzenia nie jest do końca przemyślany - brakuje wg mnie dodatkowego prowadzenia pasa gdzieś w okolicy zagłówka.
4. roletki na tylne okna są ok ale szkoda, że nie zasłaniają całej szyby tylko jest taka dość spora szczelina z przodu
5. system wzmocnienia głosu - wg mnie porażka i nie warte zakupu
6. brak lusterka do obserwacji dzieci - to w aucie rodzinnym duży minus
7. podróże autostradą z aktywnym tempomatem super. Do pełni szczęścia brak jeszcze DSG ale niestety cena robi swoje :)

To na razie tyle.
1. u mnie też wibracje są odczuwalne. Na pewno większe niż w 2.0 FSI w octavii, którą miałem wcześniej. Dźwięk motoru jest charakterystyczny dla silnika z bezpośrednim wtryskiem. Burczy i jest taki chropowaty...
5. system wzmocnienia głosu uruchamia się przy wyższych prędkościach (ztcw powyżej 80 km/h) - czy też w takich warunkach jest beznadziejny? Zastanawiałem się nad aktywacją...
6. też mi brakowało lusterka - przyssałem do szyby przedniej małe lusterko robione dla VW.

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: pt maja 25, 2018 09:51
autor: KriSSo
Lukaszn pisze:Szczerze, było to nie do przewidzenia, że wprowadz
Ależ było do przewidzenia, trąbili o tym od dawna, że VW wyrzuci 1.8 i zastąpi go 2.0. W tiguanie był już wcześniej, teraz dochodzi Passat, Touran, Leon itd.
Lukaszn pisze:Mnie wystraszył GPF dlatego kupiłem ostatecznie 1.4 w benzynie
Mnie również, a więc jeśli nie zależało Ci na osiągach (a tak wynika z wcześniejszych postów), to zrobiłeś dobry myk. Masz silnik bez kolejnej bzdury, która może być przyczyną problemów (kiedyś tam), motor już dopracowany, a poza tym kupiłeś samochód w dużo lepszej cenie. Cenniki skoczą do góry o kilka tysięcy złotych. Całe szczęście, że i ja się pośpieszyłem i kupiłem R bez GPF i w normalnej specyfikacji (te R-ki 2019 mają już GPF i obniżoną moc i podniesioną cenę w stos do roku modelowego 2018).
Cesarz pisze:co bardziej prawopodobne DQ380 (380Nm)
Taką pewnikiem dostanie, podobnie jak Seat czy Superb 4x4 280, który jako jedyny w swojej klasie do tej pory męczy się na DQ250.

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: pt maja 25, 2018 10:08
autor: Lukaszn
Z obniżoną moca to słabo. Wiemy może na przykładach ile tracą konkretne silniki przez GPF?

Wg niemieckiego konfiguratora Tiguan z GPF nie traci (co jest dziwne, może przy 100% czystym GPF nie ma róznicy ....):
Jest taki w wersji Comfortline:
1.4 TSI ACT Ottopartikelfilter - 110 kW (150 PS) 6-Gang

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: pt maja 25, 2018 10:15
autor: toomas08
Gandalf pisze: 1. u mnie też wibracje są odczuwalne. Na pewno większe niż w 2.0 FSI w octavii, którą miałem wcześniej. Dźwięk motoru jest charakterystyczny dla silnika z bezpośrednim wtryskiem. Burczy i jest taki chropowaty...
5. system wzmocnienia głosu uruchamia się przy wyższych prędkościach (ztcw powyżej 80 km/h) - czy też w takich warunkach jest beznadziejny? Zastanawiałem się nad aktywacją...
6. też mi brakowało lusterka - przyssałem do szyby przedniej małe lusterko robione dla VW.
1. to dobrze przynajmniej że wibracje nie tylko u mnie :P
5. powiem szczerze, że przy jeździe autostradowej jakoś nie zauważyliśmy żeby on coś dawał. W przyszłam tygodniu mam w planie trasę po autostradzie to jeszcze będę testował.
6. też tak zrobiłem bo "jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma" :P ale niestety nie jest to idealne rozwiązanie. Takiego lusterka jak w scecic strasznie mi brakuje bo tam było takie które dawało wgląd na cały tył i wszystkie siedzenia obejmował.

-- Pt maja 25, 2018 09:17 --
Lukaszn pisze: Toomas - ja odczuwałem drobne wibracje na kierownicy i dodatkowo nie odpowiadała mi siła wspomagania - jeśli masz zmianę trybu jazdy to spróbuj "Individual" z ustawionym wspomaganiem kierownicy na "Sport" - dla mnie jest optymalnie. A co do wibracji, miałem po zmianie opon i poznałem temat porządnego wyważania kół. Teraz staram się jeździć tylko na stacje gdzie mają maszyny "Hunter", robią test drogowy i jeśli potrzeba optymalizację - przesuwanie felgi względem opony żeby zrównoważyć niedoskonałości które istnieją już w nowych felgach i oponach.
Wyważenie opon na pewno skontroluje przed wyjazdem na wakacje bo też do końca fabryce nie ufam. Tryb jazdy potestuje.

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: pt maja 25, 2018 10:19
autor: Lukaszn
toomas08 pisze:
Gandalf pisze: 1. to dobrze przynajmniej że wibracje nie tylko u mnie :P
Ja nie mam już wibracji, przy wymianie opon, zrób to na Hunterze z testem drogowym i optymalizacją, może to ten problem.

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: pt maja 25, 2018 10:23
autor: KriSSo
Lukaszn pisze:Z obniżoną moca to słabo. Wiemy może na przykładach ile tracą konkretne silniki przez GPF?
Nie, paleta silników nie traci mocy, wręcz zyskujesz te 10 KM wraz ze zmianą pojemności. 1.8 TSI miał 180, 2.0 z GPF będzie miał 190, nowszą skrzynię i z pewnością wyższy moment. 1.5 TSI będzie miał swoje 150, luz. Obniżona z powrotem do 300 KM moc ma dotyczyć tylko R, w Leonie Cupra zostanie utrzymana na tym samym poziomie. Na dokładne specyfikacje trzeba jeszcze poczekać.

Re: TOURAN 2015 (5T1)

: pt maja 25, 2018 11:27
autor: Gandalf
Lukaszn pisze:
toomas08 pisze:
Gandalf pisze: 1. to dobrze przynajmniej że wibracje nie tylko u mnie :P
Ja nie mam już wibracji, przy wymianie opon, zrób to na Hunterze z testem drogowym i optymalizacją, może to ten problem.
U mnie wibracje występują na postoju. Przenoszą się z silnika na karoserię.