Witajcie,
jako nowy użytkownik forum i oczekujący na stanie się pełnoprawnym Członkiem Klubu (tzn. będę miał VW Tourana) miałbym kilka pytań.
Ale na początek słowo wstępu: jestem użytkownikiem samochodów Grupy VAG od 2011 r., najpierw Skoda Octavia, następnie VW Passat (którym jeszcze jeżdżę), żona jeździ Skodą Fabia. Nie mogę narzekać na żadne z posiadanych przeze mnie aut, a wręcz należy podkreślić, że byłem/jestem zadowolony z każdego z nich. Jako, że obecnie oczekujemy z żoną na trzeciego potomka konieczne okazały się poszukiwania nowego samochodu, do Passata ni w ząb nie mogłem zmieścić trzech fotelików z tyłu, a nawet gdybym jeden ulokował z przodu to z tyłu dorosły może usiąść połową swego posadowienia

W szerokim kręgu zainteresowań był VW Touran, VW Sharan (lub bliźniacza Alhambra), Peugeot 5008, Citroen C4 Grand Spacetourer, Ford S-Max.
Początkowo myślałem: następne auto nie będzie z grupy VW, spróbuję czegoś nowego. Ale podchodząc do każdego z nich coś mi nie odpowiadało:
- Peugeot 5008 - trochę kosmiczny w środku, mocno zabudowany (w sensie ciasnawy), drogi i duża utrata wartości
- Ford S-Max - drogi, ciężki (a więc raczej konieczny diesel), prozaiczna rzecz: wielkość w środku podobna do Tourana, a wymiary zewnętrzne dużo większe, konsekwencja -> nie mogłem swobodnie otworzyć bagażnika w garażu
- Citroen C4 Grand Spacetourer - obawiałem się francuza, dlatego ostatecznie go skreśliłem. Na minus były zegary na środku, wajcha automatu przy kierownicy. Do tego duża utrata wartości. Teraz sobie myślę, że może zbyt szybko go skreśliłem, gdyż naprawdę ciężko znaleźć negatywny test tego auta.
- VW Sharan - nowy jest drogi, dlatego testowałem używany. W pierwszym wrażeniu wydał mi się ogromny, szczególnie z zewnątrz i w prowadzeniu - kręcenie kierownicą trochę jak z autobusu. Pewnie to byłaby kwestia przyzwyczajenia, ale uznaliśmy z żoną, że zmieścimy się do mniejszego auta
I tak drogą kompromisu doszliśmy do VW Tourana.
Generalnie jestem już krok dalej i zamówiłem nowe auto w listopadzie - termin produkcji w systemie jest na razie szeroko określony (2-12 tydzień 2019 r.) - przy specyfikowaniu auto posługiwałem się też radami z tego forum, więc z góry wielkie dzięki. Dopadły mnie jednak pewne wątpliwości, o które chciałbym Was zapytać:
- nie zdecydowałem się na Discover Media pozostając przy Composition Media. Uznałem, że z nawigacji fabrycznej i tak nie korzystam (w Passacie nawet nie pamiętam, że mam taką opcję), a jak będę miał potrzebę oglądania nawigacji na tym ekranie to połączę się przez Android Auto. Natomiast szkoda mi było braku rozpoznawania znaków drogowych - uznałem, że nie ma sensu dopłacać 3 tys. zł do samego rozpoznawania znaków. Zastanawiam się jednak, jak ta funkcja działa w praktyce, zwłaszcza pod kątem świateł Led Top + DLA i adaptacyjnego tempomatu. Ostatnio oglądając test jakieś innego auta VW z tempomatem pokazywali, że samochód zwalnia w terenie zabudowanym na podstawie informacji z systemu rozpoznawania znaków. Pytanie, czy w Touranie działa tak samo? I czy ten system coś dawałby przy ww. światłach, np. wyłączałby światła drogowe po rozpoznaniu wjazdu w teren zabudowany?
- pytanie, czy taka zmiana (Composition Media-> Discover Media + rozpoznawanie znaków drogowych) w Waszej ocenie może spowodować przesunięcie terminu produkcji? Zapytałem o to dealera, ale otrzymałem odpowiedź, że się nie dowiemy dopóki takiej zmiany nie wprowadzimy do systemu. Tylko to zabawa z ryzykiem, że się produkcja przesunie i nie ma możliwości przywrócenia poprzedniego terminu... w kwietniu 2019 r. mamy rozwiązanie, więc nie chciałbym zanadto ryzykować.
- myślałem również o ogrzewaniu postojowym, ale już na etapie specyfikowania obawiałem się, że to może wydłużyć termin produkcji. Pytanie, czy takie ogrzewanie można sobie zamontować już po wyprodukowaniu auta i czy przez to można stracić gwarancję?
Mam w głowie jeszcze więcej pytań, ale może je trochę podawkuję
Pozdrawiam
