Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

malcolm, bierz cały komplet TRW razem z tarczami. Nie jest to pierwsza liga,ale już skutecznie spowalniają. Zapewne masz 288mm,bo w podstawie nic innego nie szło do 1.9 :)
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
malcolm
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: pn maja 14, 2012 12:36
Auto:: Touran 2.0 TDI 150KM 5T1
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Trzebnica
Podziękował: 1 raz

Post autor: malcolm »

Panowie przepraszam jesli to głupie pytanie ale czy jest sposób zeby samemu sprawdzic czy konieczna jest juz wymiana tarcz? Mam wątpliwości co do trafności stwierdzenia pana diagnosty ze powinienem wymienic tarcze. Koniecznie musze odwiedzic mechanika zeby to potwierdzic czy jakoś mozna to sprawdzic samemu? Jak to mówią "na oko to gość w szpitalu umarł" wiec przydało by sie upewnić. Suwmiarka wchodzi w gre? W zawiazku z tym ze w Touranie sa wentylowane tarcze to jaka powinna być grubosc jednej połowy? Cała ma 25mm wiec chyba 10mm jedna połowa liczac ze wentylacja to 5mm tak? I jaka jest minimalna grubosc tarczy nadającej sie jeszcze do uzytku?
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

cała ma 25mm i całą mierzysz... i teraz żebym tylko nie palną głupoty :omatko: ale słyszałem cos o 3mm dopuszczlnego zuzycia... czyli total 22mm...

Mam nadzieje ze sie nie pomyliłem bo wstyd bedzie :oops:
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: andrz3j »

minimalna grubość tarczy 22 mm a nowa 25 mm
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Post autor: jeżu »

malcolm pisze:Cała ma 25mm
Tak 22mm dopuszczalna wartość zużycia kwalifikująca tarcze do wymiany. Najlepiej mierzy się grubość tarcz mikrometrem..... Suwmiarką w poprawności w zmierzeniu może przeszkodzić Ci rant zużytej tarczy.... Pożycz i zmierz.... :mrgreen:
Ostatnio zmieniony śr maja 15, 2013 23:13 przez jeżu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Tylko zauważ że masz już rant, dlatego warto coś nakleić na kocówki suwmiarki,zmierzyć i odjąć grubość tego naklejonego i masz wynik grubości tarczy :)

[ Dodano: Sro Maj 15, 2013 23:14 ]
jeżu, wyprzedziłeś mnie :P
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
malcolm
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: pn maja 14, 2012 12:36
Auto:: Touran 2.0 TDI 150KM 5T1
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Trzebnica
Podziękował: 1 raz

Post autor: malcolm »

Dzięki Panowie. Jutro pomierze :piwo:
Awatar użytkownika
Łukaszz
Zaawansowany
Posty: 482
Rejestracja: sob sie 25, 2012 19:45
Auto:: BLS 1.9 tdi
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Dolnośląskie/Canada
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: Łukaszz »

Ja dzisiaj założyłem klocki TRW na przód i tył zobaczymy jak to będzie chodzić
BLS 147ps 375nm
AAZ 1.9 TD 615tyś i rośnie:)
MT-09 było
MT-07 jest
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Post autor: jeżu »

Łukaszz, Chodzić nie będzie..... będzie hamować :brawa:
Awatar użytkownika
Łukaszz
Zaawansowany
Posty: 482
Rejestracja: sob sie 25, 2012 19:45
Auto:: BLS 1.9 tdi
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Dolnośląskie/Canada
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: Łukaszz »

;) Stare były ferrodo i dosyć pyliły zobaczymy jak tu będzie
BLS 147ps 375nm
AAZ 1.9 TD 615tyś i rośnie:)
MT-09 było
MT-07 jest
Awatar użytkownika
naruot
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 10, 2012 14:10
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe 2009
Imię:: Tomek
Lokalizacja: wawa
Podziękował: 2 razy

Post autor: naruot »

po niemal roku znowu okresowo zapala się kontrolka "check brake pads" - poprawcie mnie jeśli sie mylę ale czujnik polega na tym że w masie klocka jest zatopiony kabel, i jak klocek się odpowiednio zedrze to przerwany zostaje również kabel i kontrolka się świeci cały czas. Co w takim razie robić gdy raz się świeci a raz nie? na "oko" pozostało jeszcze około 10 mm klocka...
Jeśli większość jest o czymś przekonana, to wcale nie znaczy, iż ma rację.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Albo wykodować kontrolkę w licznikach,albo fizyczni zewrzeć kable przy klocku i kontrolować samodzielnie grubość okładzin przy każdej zmianie opon.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Post autor: jeżu »

naruot pisze:po niemal roku znowu okresowo zapala się kontrolka "check brake pads" - poprawcie mnie jeśli sie mylę ale czujnik polega na tym że w masie klocka jest zatopiony kabel, i jak klocek się odpowiednio zedrze to przerwany zostaje również kabel i kontrolka się świeci cały czas. Co w takim razie robić gdy raz się świeci a raz nie? na "oko" pozostało jeszcze około 10 mm klocka...
Miałem podobnie w końcu ściągnąłem koło i sprawdziłem połączenie na kostce łączącej klocek z resztą instalacji. Było oczywiście nie do końca zatrzaśnięte. Zrobiłem porządek i do tej pory żadnych komunikatów. Czujnik zużycia klocka jest tylko w jednym kole (lewe)...
Awatar użytkownika
naruot
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 10, 2012 14:10
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe 2009
Imię:: Tomek
Lokalizacja: wawa
Podziękował: 2 razy

Post autor: naruot »

no to wiem co będę robić w najbliższy wolny weekend, przy okazji umyje felgi Rim Cleanerem od środka...
Jeżu dzięki za sklarowanie tematu. :piwo:
Jeśli większość jest o czymś przekonana, to wcale nie znaczy, iż ma rację.
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

jeżu, a na tyle nie ma czujnika?
ODPOWIEDZ