Strona 14 z 31

: pt maja 10, 2013 09:51
autor: Muti
malcolm, bierz cały komplet TRW razem z tarczami. Nie jest to pierwsza liga,ale już skutecznie spowalniają. Zapewne masz 288mm,bo w podstawie nic innego nie szło do 1.9 :)

: śr maja 15, 2013 23:07
autor: malcolm
Panowie przepraszam jesli to głupie pytanie ale czy jest sposób zeby samemu sprawdzic czy konieczna jest juz wymiana tarcz? Mam wątpliwości co do trafności stwierdzenia pana diagnosty ze powinienem wymienic tarcze. Koniecznie musze odwiedzic mechanika zeby to potwierdzic czy jakoś mozna to sprawdzic samemu? Jak to mówią "na oko to gość w szpitalu umarł" wiec przydało by sie upewnić. Suwmiarka wchodzi w gre? W zawiazku z tym ze w Touranie sa wentylowane tarcze to jaka powinna być grubosc jednej połowy? Cała ma 25mm wiec chyba 10mm jedna połowa liczac ze wentylacja to 5mm tak? I jaka jest minimalna grubosc tarczy nadającej sie jeszcze do uzytku?

: śr maja 15, 2013 23:11
autor: Cesarz
cała ma 25mm i całą mierzysz... i teraz żebym tylko nie palną głupoty :omatko: ale słyszałem cos o 3mm dopuszczlnego zuzycia... czyli total 22mm...

Mam nadzieje ze sie nie pomyliłem bo wstyd bedzie :oops:

: śr maja 15, 2013 23:11
autor: andrz3j
minimalna grubość tarczy 22 mm a nowa 25 mm

: śr maja 15, 2013 23:11
autor: jeżu
malcolm pisze:Cała ma 25mm
Tak 22mm dopuszczalna wartość zużycia kwalifikująca tarcze do wymiany. Najlepiej mierzy się grubość tarcz mikrometrem..... Suwmiarką w poprawności w zmierzeniu może przeszkodzić Ci rant zużytej tarczy.... Pożycz i zmierz.... :mrgreen:

: śr maja 15, 2013 23:13
autor: Muti
Tylko zauważ że masz już rant, dlatego warto coś nakleić na kocówki suwmiarki,zmierzyć i odjąć grubość tego naklejonego i masz wynik grubości tarczy :)

[ Dodano: Sro Maj 15, 2013 23:14 ]
jeżu, wyprzedziłeś mnie :P

: śr maja 15, 2013 23:23
autor: malcolm
Dzięki Panowie. Jutro pomierze :piwo:

: sob maja 18, 2013 22:20
autor: Łukaszz
Ja dzisiaj założyłem klocki TRW na przód i tył zobaczymy jak to będzie chodzić

: sob maja 18, 2013 23:43
autor: jeżu
Łukaszz, Chodzić nie będzie..... będzie hamować :brawa:

: ndz maja 19, 2013 06:33
autor: Łukaszz
;) Stare były ferrodo i dosyć pyliły zobaczymy jak tu będzie

: śr cze 26, 2013 16:21
autor: naruot
po niemal roku znowu okresowo zapala się kontrolka "check brake pads" - poprawcie mnie jeśli sie mylę ale czujnik polega na tym że w masie klocka jest zatopiony kabel, i jak klocek się odpowiednio zedrze to przerwany zostaje również kabel i kontrolka się świeci cały czas. Co w takim razie robić gdy raz się świeci a raz nie? na "oko" pozostało jeszcze około 10 mm klocka...

: śr cze 26, 2013 17:19
autor: Muti
Albo wykodować kontrolkę w licznikach,albo fizyczni zewrzeć kable przy klocku i kontrolować samodzielnie grubość okładzin przy każdej zmianie opon.

: śr cze 26, 2013 18:12
autor: jeżu
naruot pisze:po niemal roku znowu okresowo zapala się kontrolka "check brake pads" - poprawcie mnie jeśli sie mylę ale czujnik polega na tym że w masie klocka jest zatopiony kabel, i jak klocek się odpowiednio zedrze to przerwany zostaje również kabel i kontrolka się świeci cały czas. Co w takim razie robić gdy raz się świeci a raz nie? na "oko" pozostało jeszcze około 10 mm klocka...
Miałem podobnie w końcu ściągnąłem koło i sprawdziłem połączenie na kostce łączącej klocek z resztą instalacji. Było oczywiście nie do końca zatrzaśnięte. Zrobiłem porządek i do tej pory żadnych komunikatów. Czujnik zużycia klocka jest tylko w jednym kole (lewe)...

: śr cze 26, 2013 18:43
autor: naruot
no to wiem co będę robić w najbliższy wolny weekend, przy okazji umyje felgi Rim Cleanerem od środka...
Jeżu dzięki za sklarowanie tematu. :piwo:

: śr cze 26, 2013 19:44
autor: lock00
jeżu, a na tyle nie ma czujnika?