Strona 15 z 110
: pn lut 27, 2012 23:35
autor: jeżu
Storm pisze: jesteś skłonny spotkać się ze mną
I nie tylko on. Przyjedz na spota w Olkuszu
: pt kwie 13, 2012 22:09
autor: aro_d
Proszę o pomoc, bo już nie mam siły na walkę.
dokonałem w jednym warsztacie montażu WEBASTO w Passacie B6 z 2007 roku, Został zakupiony piec, wymieniony został panel klimy i generalnie w zimie działa wszystko OK zarówno z MFA jak i z pilota, ale w lecie po włączeniu klimy (przycisk A/C) po chwili zamyka się klapa, dmuchawa pracuje, ale w kratki nie dmucha powietrze. Po wyłączeniu przycisku A/C momentalnie zaczyna dmuchać w kratki. Panel wyłącza również nadmuchy w pozycji LO.
Co może być przyczyną? Wariant zimowy działa bez problemu. Tymczasowo warsztat otworzył na stałe klapę i odpiął od niej wtyczkę, żeby klima działała ale to półśrodek.
Proszę o pomoc lub wskazówkę. gg: 60035, tel. 691 481 244
: sob kwie 14, 2012 10:28
autor: jarry
niedopasowany panel do auta, prześlij mi dane auta i paneli na email - postaram się pomóc
: sob kwie 14, 2012 10:59
autor: aro_d
poszło na email. Z góry dziekuję
01415 - Recirculating Pump (V55)
: śr sie 15, 2012 21:53
autor: ggu
Witam,
przejrzałem ten wątek ale nie znalazłem, żeby ktoś opisywał taki sam problem. Otórz według poradnika Jarrego rozbudowałem webasto. Po przeprowadzeniu testów okazało się, że coś nie tak z pompką V55. Podczas testu VCDS pokazuje przez chwilę 106% albo 100.6 i po chwili pojawia się błąd. Ten sam błąd jest rejestrowany podczas normalnego użytkowania samochodu. Po skasowaniu pojawia się ponownie:
Kod: Zaznacz cały
01415 - Recirculating Pump (V55)
007 - Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100111
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 254
Reset counter: 151
Mileage: 109610 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
OFF
Temperature: 25.0°C
Temperature: 45.0°C
Voltage: 12.00 V
Dane urządzenia:
Part No: 5K0 963 272 E
Component: Standheizer 043 4709
Revision: 00043000 Coding: 0030012
Jedyne co jest inne, to pompkę V55 wziąłem od tiguana i podłączyłem tylko dwa styki w kostce (+ i -). Pompka przed założeniem była sprawdzana w wiadrze z wodą i pompowałą wodę.
Co może być nie tak? Kodowanie chyba mam dobre prawda?
Acha. Na razie jeszcze nie mam panelu klimatronika z dogrzewaniem ale to chyba nie ma znaczenia.
: śr sie 15, 2012 21:57
autor: jarry
podłącz żarówkę zamiast pompki i zobacz co się stanie podczas testu V55, być może uszkodzona płytka lub pompka
: śr sie 15, 2012 21:59
autor: ggu
jarry pisze:podłącz żarówkę zamiast pompki i zobacz co się stanie podczas testu V55, być może uszkodzona płytka lub pompka
ok. Dzięki za podpowiedź. Jak długo żarówka podczas testu powinna świecić? Aż kliknę "Next"?
: śr sie 15, 2012 22:07
autor: jarry
aż 100% zmieni się na 0% - kilka sekund, góra kilkanaście
: śr sie 15, 2012 22:16
autor: ggu
ok. Dziękuję. A jeśli się okaże że żarówka wcale nie świeci to gdzie dalej szukać? Pytam bo jak już będę miał rozgrzebane to muszę wiedzieć co dalej, żeby co chwilę nie rozkładać i składać samochodu

: śr sie 15, 2012 22:24
autor: jarry
dalej to płytka niestety, czyli albo uzdolnienia elektroniczne albo wymiana płytki elektroniki
: śr sie 29, 2012 08:25
autor: ggu
jarry pisze:dalej to płytka niestety, czyli albo uzdolnienia elektroniczne albo wymiana płytki elektroniki
Dokonałem dodatkowych testów. Po podłączeniu miernika razem z pompką okazało się, że jest tam 9,6V. Po odłączeniu pompki i podłączeniu w jej miejsce próbówki (miałem pod ręką tylko 24V) żaróweczka świeci cały czas gdy jest uruchomiony test. Pompka być może była podłączona odwrotnie. Piszę być może, bo nie zdejmowałem zderzaka tylko dostałem się do niej po wyjęciu kratki halogena i miałem ograniczony dostęp. Nie byłem w stanie zobaczyć jak przewody wchodzą do samej pompki (jest to pompka od tiguana chyba więc ma więcej styków). W każdym razie po ponownym odwrotnym podłączeniu pompki podczas testu cały czas jest 100.6% i już się nie wyłącza. Jednak nie słyszałem, żeby ta pompka pracowała. Potem wymusiłem uruchomienie piecyka (W BS na kanale 11). Temperatura wody w piecyku po kilkunastu sekundach osiągnęła 122 st. i piecyk przeszedł w stan After-Run a potem Ctrl Pause. Po jakimś czasie znowu się załączył na chwilę i tak w kółko. Jednak temp. wody w układzie w tym czasie nie rosła (miała około 54 st.).
VCDS nie pokazuje teraz żadnych błędów. Wnioskuję, że pompka jednak do wymiany? Albo jest nadal źle podłączona?
Najdziwniejsze było to, że nie mogłem już wyłączyć tego ustrojstwa. Po wejściu w kanał 11 pokazywał się Error. Musiałem odłączyć akumulator.
: śr sie 29, 2012 12:21
autor: jarry
dobrze wnioskujesz, sprawdź pompkę czy "chodzi" podłączając ją do akumulatora na krótko, opis podłączenia masz na obudowie gniazda na pompce
przerwanie procedury przez odpięcie klemy to normalne działanie, bynajmniej ja tak robię
objawy masz typowe dla "gotowania" piecyka czyli braku krążenia w układzie wody
: śr sie 29, 2012 15:54
autor: kurik
Widze że ggu masz podobne objawy jak ja. Zakupilem juz pompkę dzięki uprzejmosci kolegi jarrego i lada dzień bede wymienial. Dam znać jak poszło.
: czw wrz 06, 2012 14:26
autor: CzarnaInez
Technicznie rozbudowę zakończyłem. Niestety na FIS nie widać webasto. WTF? Ktoś miał podobny problem?
: czw wrz 06, 2012 17:16
autor: kurik
Musisz się pobawić w kodowaniu. Jarry pisał o takim przypadku w manualu. Może bezpiecznik ...