Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtryski

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
Awatar użytkownika
Tomek
Przeglądacz
Posty: 140
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 17:45
Auto:: chwilowo bmw e46
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Limanowa
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Tomek »

witam ponownie,
przesyłam skany jak u mnie pracują pompki po zmianie paliwa na orlenowskie. Widać jakąś różnice na lepsze?
U mnie rozrząd ustawiony na -1,5 KW, jest sens go korygować? Dodam, że samochód pali "od strzała" zarówno na zimnym jak też ciepłym silniku.
Pozdrawiam

[ Komentarz dodany przez: jeżu: Sob Mar 09, 2013 15:24 ]
Tomek mała porada... dotycząca wklejania zdjęć... Nie rób monitorowi fotografii tylko naciścnij Alt+PrtSc i wklej do Twojego programu, w którym oglądasz jpg. Zapisujesz i wklejasz na forum i gotowe.... :bry:
Załączniki
2013-03-03 14.13.00.jpg
2013-03-03 14.13.50.jpg
Ostatnio zmieniony sob mar 09, 2013 16:25 przez Tomek, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
ZWzPD
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

Tomek, w Twoim przypadku jakiś kolosalnych różnic we wtryskach/paliwie nie widze :)
Pankrowka
Początkujący
Posty: 45
Rejestracja: pn cze 06, 2011 21:02
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Pankrowka »

Koledzy, poniżej wklejam pomiary jakie udało mi się zrobić (motor 2.0 BKD)

14:55:53 Group 018: Injector Status
0.0 Injector Status Cylinder 1
16.0 Injector Status Cylinder 2
0.0 Injector Status Cylinder 3
16.0 Injector Status Cylinder 4

14:55:53 Group 004: Pump-Jet Valves
819 /min Engine Speed (G28)
0.0 °BTDC Injection Start (specified)
6.1°KW Injection Duration (specified)
-1.5°KW Torsion Value

14:55:53 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
1.08 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
0.35 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-0.35 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
-1.11 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4

14:54:46 Group 005: Start Conditions (last Engine Start)
819 /min Engine Speed (G28)
18.4 mg/str Start Injection Quantity
48.0 Start Synchronisation
82.8°C Coolant Temperature (G62)

Wiem, że brakuje jeszcze grupy 023 do kompletu ale jakoś mi się nie zapisało :P a skapnąłem się już w domu... wartości w tek grupie znajdują się pomiędzy 20 a 50. ( podane z pamięci :D)

Czy na podstawie tego jesteście w stanie powiedzieć co może być powodem "16" grupie 018. Dodam, że każdy pompowtrysk ma "16" tylko, że pojawiają się one na przemian z "0" i przy zapisywaniu tego nie widać.
( 016 = Begin of Injection Period (BIP) out of Specification )

Czy powodem może być zużyty pasek rozrządu czy to jednak usterka pompowtrysków??
Z objawów ogólnych to strata mocy w górnych zakresach obrotów, w zasadzie od 1800. Na wolnych obrotach spalanie 0,3l/h natomiast ogólnie więcej pali bo muszę go kręcić na wyższe obroty żeby cokolwiek jechał. No i poszarpywanie pomiędzy 1800 a 2500.
popis11
Początkujący
Posty: 30
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 23:55
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Olesnica

Post autor: popis11 »

popis11 pisze:Witam w sobotni ranek szanownych TOURANO-MANIAKOW.

Powiem tak, że wczoraj sam zacząłem bawić się w ustawianie mojego rozrządu. Bawiłem się z 2 godz. ustawiając patrząc w grupę 004 w engine, raz ustawiając Torsion Value na mocno na plusie nawet zdażyło się 7.2°KW (mocno poza normą (silnik pracował i odpalał od jednego pstryczka. Zdarzyło się, że ustawiłem mocno na minus - 3.5°KW i też silnik odpalał za pierwszym razem i pracował.

No i w końcu po iluś próbach ustawiłem z powrotem na 0.0°KW i ku mojemu zdziwieniu odpalał i pracował nawet nieźle.
Dzisiaj rano jak wstałem poleciałem do garażu i ku mojemu zdziadzieniu odpalił od pierwszego pstryczka.

NIC NIE ROZUMIEM przez dwa dni mordowałem się rzekomo na takich samych ustawieniach (pierwsze robi mi mechanik - pozbawił przy tym 20 zł) drugie po podejżeniu jak to robił robiłem sam (w myśl zasady, że jak sam zrobisz to z pewnością zrobisz to lepiej).

ZOBACZYMY CO DALEJ.

Ale mam pytanie dlaczego twierdźcie, że ustawienia synchronizacji są lepsze w przedziale od - 0.5°KW do - 1.0°KW. W przedstawionym tuto rialu (ten po niemiecku ze zdjęciami) kilka postów wcześniej jest napisane, że najlepsze ustawienia są w przedziale od 0.0°KW do 0.5°KW.

Później umieszczę logi 004, 013, 023 na zimnym i ciepłym silniku i będę prosił o analizę.

Pzdr. popis11.
a to moje logi

Saturday,09,March,2013,21:33:01:10074
VCDS Version: Beta 11.2.0
Data version: 20110305


Address 01: Engine (03G 906 016 BT)

21:32:34 Group 004: Pump-Jet Valves
840 /min Engine Speed (G28)
0.9 °BTDC Injection Start (specified)
6.1°KW Injection Duration (specified)
0.0°KW Torsion Value

21:32:34 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.16 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.19 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-0.05 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.45 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4

21:32:34 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-39.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-27.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-32.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-21.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4

TERAZ NIE MAM ŻADNYCH PROBLEMÓW Z ODPALANIEM JESTEM RÓWNIEŻ PEWIEN, ŻE MNIEJ PALI, MOŻE I MOCY PRZYBYŁO, ALE NIE JESTEM W TYM ZAKRESIE SARŻYSTĄ DLATEGO NIEBARDZO CZUJÊ.

COSĄDZICIE TERAZ O MOICH LOGACH?
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

popis11, logi masz malinowe, najlepsze ze wszystkich Twoich,pojeździj zobacz, zresztą teraz w synchronizacji jesteś juz wielki :brawa:
Pankrowka ,Twoje logi pompek są równe , przechodzą równomiernie z jednej na drugą , bipy też są prawidłowe , więc uważam że one nie są przyczyną błędu , a może wiązka?
popis11
Początkujący
Posty: 30
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 23:55
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Olesnica

Post autor: popis11 »

Dzięki lock00. Powiem tylko tyle. je* JEST NA TYM FORUM ŻYCZLIWOŚĂ† DZIÊKI TKIM LUDZIOM JAK TY. POZDROWIONKA Piotrek (popis11)
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

popis11, dzieki milo to słyszeć :bry: :piwo:
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

I co wy na to?
Załączniki
Przechwytywanie.JPG
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

marynarz75, wtryski w normie, na 4 cylindrze troche bipy odstają od reszty, według mnie nie jest to powód do zmartwienia,ale do zastanowienia.... :)
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

lock00, a mnie to włąśnie martwi, gdzies mi te konie zdechły...
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

marynarz75, z końmi to rzeczywiście w tym jak najbardziej może tkwić problem,chociaż nie tak drastyczny, ale sens zmartwienia, miałem na myśli żę nie przyczyni sie do problemu z odpalaniem auta, natomiast ,gdyby to było na 1 cylindrze to tak...
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

lock00, odpalanie to padnieta przepływka. Filtr K&N sprzyja zabrudzeniu...
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Post autor: jeżu »

marynarz75 pisze:odpalanie to padnieta przepływka
Nie tylko podejrzewam ,że tnie też dawkę stąd zmniejszona ilość KM.. Pompki bym zostawił w spokoju....
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

marynarz75, na autostradę z nim a nie tylko Gdynia-Gdańsk, Gdańsk- Gdynia :brawa:
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

seba244, nawet nie podejzewasz jak mozna pojechac na trasie Gdynia - Gdansk :P A co do autostrady to byl ostatnio na A1, nic to nie dalo

jeżu, wyszyszcze przeplywke i zobaczymy co sie bedzie dzialo, pompki droga sprawa to narazie nie ruszam, choc nie wykluczone ze jak wroce z pracy to zafunduje im jakies czyszczenie
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
ODPOWIEDZ