BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdzić?

Awatar użytkownika
PanBambaryla
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: sob lis 26, 2011 01:54
Auto:: VW Touran, BMN, 2008
Imię:: PanBambaryla
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: PanBambaryla »

Czołem!

Tak, jak już wcześniej pisałem - pełna zgoda, co do kręcenia obydwoma kołami i synchronicznego przestawienia obydwu wałków. Nie chciałem jednak ruszać wałka wydechu, ponieważ zostałem skutecznie przestraszony, że tłoki mogą spotkać się zaworami. Twoje doświadczenia jednak przekonują mnie do jeszcze jednej próby wg Twojej metodologii. U mnie przy -5 silniczek chodzi jak masełko, tak - jak to opisałeś, ale oczywiście śmierdzą spaliny. Kupiłem dzisiaj 2 klucze 18-tki i zobaczę, może nie rozwalę silnika.. :) Dam znać.
Pzdr, Bam
Obrazek
Awatar użytkownika
maciek.snow
Początkujący
Posty: 42
Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
Auto:: Touran highline, BKD,2004
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: maciek.snow »

Ja właśnie jestem u mechaników i z moim Jet tak przy synchro -4.9 odpala najlepiej , I'm bardziej w strone plusa tym dłużej trzeba krecic. Ale silnik jest trochę nagrzany od prób odpalania. Ale nawet przy -4.9 nie było to super odpalanie. Jeszcze jedna sprawa, przed rozruchem kąt startowy w drugiej rubryce jest 5.0 czy to jest ok? I ew jak go zmienić Obrazek

Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony śr mar 30, 2016 10:27 przez maciek.snow, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdr,
długii
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

To sprawdził bym poprawność ustawienia rozrządu na blokady.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
maciek.snow
Początkujący
Posty: 42
Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
Auto:: Touran highline, BKD,2004
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: maciek.snow »

Ptzestawiamy blokując obydwa koła. A dziwna rzecz teraz ze przedstawiamy synchro, a vag od kilku prób pokazuje 0.0 kat synchronizacji, pomimo tego ze odpalanie jest rozne. Wtf?

Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka
Pozdr,
długii
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

Bo może juz być poza zakresem, albo uszkodzona wiązka/czujnik G40. Z tego też może wynikać dluższe odpalanie.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
maciek.snow
Początkujący
Posty: 42
Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
Auto:: Touran highline, BKD,2004
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: maciek.snow »

Dzięki Muti, sprawdzę to. Potwiardzaloby twoje słowa fakt że teraz na jalowym spalanie 1.3l gdzie przed zmianami było 0.6-0.7

Jedna rzecz mnie nurtuje też. Jeśli byłoby już poza zakresem to czy silnik by chodził rowniutko itd? Bo chodzi perfekt

A sam kąt rozruchowy w drugiej kratce da się przestawić mech, czy programowo. Bo to też może mieć zły wpływ na sam rozruch?

Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka
Pozdr,
długii
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

Kąta wtrysku w PD się nie reguluje. Ustawić rozrząd na blokady zgodnie ze sztuką przy 2.0 i sprawdzić czy pokazuje wartości. Jak nie, to wiązka G40 do sprawdzenia, albo czujnik do wymiany.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
maciek.snow
Początkujący
Posty: 42
Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
Auto:: Touran highline, BKD,2004
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: maciek.snow »

Dziękuję Muti, ogarnie się jutro rano i dam znać co i jak :)

Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka
Pozdr,
długii
Awatar użytkownika
PanBambaryla
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: sob lis 26, 2011 01:54
Auto:: VW Touran, BMN, 2008
Imię:: PanBambaryla
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: PanBambaryla »

Maciek,

Jak tam Twoje rezultaty działań?

P. S. Ja spróbuję dopiero w sobotę

Best,
Bam
Pzdr, Bam
Obrazek
Awatar użytkownika
maciek.snow
Początkujący
Posty: 42
Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
Auto:: Touran highline, BKD,2004
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: maciek.snow »

Oddałem dziś rano auto chłopakom bo ja niestety praca. Ale po wczorajszym ustawianiu przez nich, niby kąt synchronizacji 0.0 na vagu, (oczywiście ja bym siedział i działał dalej , ale oni stwierdzili żebym sprawdził jak będzie z odpaleniem po 6h postoju na takim ustawieniu) fis pokazywał spalanie na jalowym 1.3 :/ czyli totalna dupa, jak jechałem do pracy to średnie 13/15l . Tylko najgorsze ze kilka zmian ustawienia i vag pokazywał 0 kąt cały czas. Ogólnie to się wkurze i sam to poustawiam, bo niby kumple mechanicy, ale szczerze to chyba lepiej jakbyśmy się nie znali, bo mieli by większy respekt do mnie jako do klienta. Ale nie ważne. Jeszcze się zastanawiam nad vaku pompą, ale najpierw kwestia ustawienia rozrządu na blokadach na domyślne i powrót spalaniem na jalowym do 0.6/0.7 l/h. i wtedy ew kombinowanie z synchronizacja w stronę minusa. Między -3 a -4.5 (zobaczymy co będzie najlepsze ) mam nadzieję że to kwestia rozrządu i synchro. Ale nie wykluczone ze podskocze do tunera żeby zmniejszył dawkę rozruchowa bo wydaje mi się że jakby zalewalo altee trochę przy rozruchu. Ogólnie to weekend pewnie będę grzebal przy synchronizacji po tym jak chłopaki ustawia rozrząd na blokadach. Suma summarum, rozruch po 6h stania tak samo słaby. 2x długie kręcenie rozrusznikiem.

Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka
Pozdr,
długii
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

to, że cały czas pokazuje 0 wygląda mi na wyjście poza zakres. Trzeba wyjść od zera. Ustawić najpierw rozrząd na blokadach, czyli powrócić do ustawień fabrycznych.
Potem kręcić synchro ale też na blokadach!!! i w ten sposób jak wcześniej opisywałem.
Jeśli to nie przyniesie rezultatów to później do przejrzenia vacum i caaaaała reszta, którą ja w ramach tego wątku sprawdziłem, wykonałem. Ogólnie mozolna praca dla wytrwałych. Żaden mechanik Ci w tym nie pomoże bo oni tylko nastawieni na zysk w krótkim czasie pracy. A jak im postawisz taką minę to tylko będą się wkur....ać i omijać auto. Biorą na przetrzymanie klienta, żeby sam się poddał i zabrał im problem z podjazdu. Znam z autopsji.

Tunera zostaw sobie na koniec bo to ostateczność, która w sumie nie naprawi, tylko zamaskuje problem. U mnie ingerencja tunera wiele nie wniosła a podejrzewam nawet, że napsociła. Po podniesieniu dawki na zimnym starcie, na drugi dzień auto ledwo co odpaliło, a jak zapaliło to nierówno pracował silnik, kopcił jak szalony na niebiesko. Padła jedna pompka, a druga na umarciu. PRZYPADEK?? Wątpię. Wydaje mi się, że pompki dostały za duży strzał na rozruchu i dokonały żywota. Tym bardziej, że z pomkami siemensa to jak z jajkiem. Ale to tylko moja subiektywna ocena, nie poparta dowodami. Mogę sobie gdybać.
Awatar użytkownika
maciek.snow
Początkujący
Posty: 42
Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
Auto:: Touran highline, BKD,2004
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: maciek.snow »

Ogólnie dobrze mówisz Jaras ;) ale ja nie chcę zwiększać dawki rozruchowej a raczej zmniejszyć. Ale to dopiero po sprawdzeniu vakum, bo wydaje mi się właśnie altea dostaje za duża dawke. A teraz pytanie : jaki wpływ na rozruch ma vakum pompa? Druga rzecz? W 1.9tdi pompki reguluje się obrotem o 180° , czy w 2.0 jest to samo? Bo coś gdzieś widziałem wartość 270° ,, chyba na forum pasata.Źle wyregulowane pompki będą mieć większe korekty i swoją drogą też słabiej palić przez to.

Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka
Pozdr,
długii
Mobilek
Początkujący
Posty: 35
Rejestracja: sob sty 09, 2016 12:09
Auto:: Audi A3 BKD
Imię:: Adam
Lokalizacja: Dąbrowa G
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Mobilek »

maciek.snow pisze:czy w 2.0 jest to samo?
tak samo 180*
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

Maciek, najpierw ogarnij rozrząd, żeby pokazywał wartości. Jak po ustawieniu na blokady, dalej będzie 0.0,to do sprawdzenia wiązka i czujnik g40.
Tandem pomoa może mieć wpływ na odpalanie, ale jej dałbym spokój. Sprawdź szczelność wszystkich przewodów najpierw. Możesz użyć przezroczystych tymczasowo i zobaczyć czy nie ma powietrza.

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
PanBambaryla
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: sob lis 26, 2011 01:54
Auto:: VW Touran, BMN, 2008
Imię:: PanBambaryla
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: PanBambaryla »

Muti,

Pełna zgoda! First things first! Jak się rozgrzebie kilka rzeczy na raz, to później nie wiadomo, co było problemem. Z G40 wiąże się ciężkie odpalanie na ciepłym silniku, kolega klubowy ostatnio to przerabiał - ale nie upieram się, skoro faktycznie nie ma odczytów... Aczkolwiek u mnie, jak była regulacja kąta na wałku ssącym - mechanik ustawił na -10, silnik nie zaskoczył, ale komputer pokazał błąd i tą wartość.
Pzdr, Bam
Obrazek
ODPOWIEDZ