BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdzić?
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Jak g40 nie pokazuje wartości lub pokazuje nieprawidłowe,to przy odpalaniu albo będzie kręcił dłużej żeby złapać synchronizację, albo poda nieprawidłowa pozycje silnika i w konsekwencji nie odpali, a będzie ropę lał.
NzTT
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- maciek.snow
- Początkujący
- Posty: 42
- Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
- Auto:: Touran highline, BKD,2004
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
I to jest Muti myślę dobry trop dla mnie. Dzieki
ustawią mi dzis rozrząd na blokady i sam będę sprawdzał G40 i wiazke w weekend
będę dawał kody z postępów 
Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka



Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka
Pozdr,
długii
długii
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Możesz spróbować przed rozkładaniem do sprawdzania wiązki i czujnika poruszać wiązką w okolicach filtra oleju wzdłuż silnika i sprawdzac czy nie zaczyna wyświetlać wartości.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- maciek.snow
- Początkujący
- Posty: 42
- Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
- Auto:: Touran highline, BKD,2004
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Zobaczymy co,zacznie pokazywać po tym jak ustawia na blokadach, czy teoretycznie ustawiając na blokady powinien pokazywać 0.0 ? Bo wtedy będę musiał lekko ruszyć ssacym wałkiem żeby pokazał jakąś wartość? Ogólnie przed ostatnimi zmianami pokazywał wartość synchronizacji różna od 0.0 , a po kilku zmianach już tylko 0.0 non stop. Ja ogólnie siedziałem w aucie z kompem więc nie widziałem ile i jak kręcą wałem
Także wszystko się okaże po tym jak ustawia na blokadach. Ustawia to i biorę od nich auto, 1 sam zrobię rzetelnie, 2 nie bede wyrzucal hajsu w bloto 3 nie bede sie kur** niepotrzebnie. Bo tu potrzeba spokoju, i trzezwego umysłu.
Tak na prawdę to po zrobieniu rozrzadu, wrócę do punktu wyjścia i zacznę wszystko sprawdzac sam, eliminując po kolei jedna rzecz po drugiej

Tak na prawdę to po zrobieniu rozrzadu, wrócę do punktu wyjścia i zacznę wszystko sprawdzac sam, eliminując po kolei jedna rzecz po drugiej

Pozdr,
długii
długii
- PanBambaryla
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: sob lis 26, 2011 01:54
- Auto:: VW Touran, BMN, 2008
- Imię:: PanBambaryla
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Czołem!
Opiszę moją dzisiejszą walkę.
Uzbrojony w zakupione 2 klucze 18-tki oraz zestaw innych narzędzi przystąpiłem do regulacji rozrządu. Zgodnie z informacjami o Jarasa dążyłem do zblokowania obydwu kół na szpilki, aby regulować obydwa wałki synchronicznie. Nie poszło mi jak z płatka, a w pewnym momencie nawet się spociłem ze strachu, że nie wrócę do stanu wyjścia...
W czym problem? Otóż nie byłem w stanie na 2 klucze przekręcić silnika tuż przed pozycją zerową obydwu kół. Nie mogłem pokonać kompresji tłoka a nie chciałem sfrezować śrub 18-tek, aby stały się bezużyteczne (klucze spadały przy zbyt dużej sile). Zdecydowałem więc, że rozkręcę śruby 13-tki na kole wydechu i lekko je przestawię na minus (jak ssące), ale poleciałem za ostro 18-tką i tutaj miałem zonk, ponieważ nie mogłem cofnąć; śruba 18-tka się rozkręcała a przesuwanie całego układu prawoskrętnie nie było możliwe ze względu na kompresję. Wpadłem w panikę, że teraz kaplica i będę musiał ściągać speca do garażu i na miejscu regulować rozrząd. Pomyślałem jednak chwilę i uznałem, że skoro wydech mam rozkręcony to spróbuję ustawić go na zero, co mi się udało (zaparłem klucz 18 na łbie śruby 13 przez co mogłem cofnąć) - a następnie tak samo zblokowałem wałek ssący (z jednym kołem już się udało). Następnie skręciłem koło wydechu, co dało mi synchronizację na obydwu kołach na poziomie wcześniej ustawionego wałka ssącego, czyli u mnie -5. Z duszą na ramieniu odpaliłem silnik i voila - udało się i na razie nie ruszam.
W trakcie dzisiejszych testów nie śmierdziały mi spaliny oraz nie miałem telepawki przy nagrzewaniu się silnika! Wstępne wrażenia mam więc bardzo pozytywne. Pojeżdżę w przyszłym tygodniu więcej, to opiszę, na ile trwałe jest moje przeświadczenie. Dodam jeszcze, że spalanie na biegu jałowym mam na poziomie 0,6l/h a silnik pracuje jak masełko, płynnie i pięknie przyśpiesza, turbo włącza się wcześniej niż przed regulacją wałka wydechu, ale to zrozumiałe, skoro dłużej spaliny siedzą w w cylindrze i wydostają się pod większym ciśnieniem - co oczywiście przekłada się na ogólną sprawność silnika.
Jaras,
Wygląda na to, że wspólnie doszliśmy do rozwiązania naszych problemów. Ja wiedziałem, że ustawienie rozrządu ma wpływ na odpalanie i smród spalin, a Ty rozkminiłeś właściwy sposób wykonania tego zadania (przypomnę: synchroniczne przestawienie wałków ssącego oraz wydechowego). Nie uwierzysz, ale ja z problemem śmierdzących spalin borykam się od początku, gdy mam to auto - czyli będzie już z 6 lat. Teraz jestem na dobrej drodze do wyeliminowania mojego problemu.
Moje -5 na wałku ssącym wydaje się zbyt dużą wartością, jednak silnik sprawuje się znakomicie. Oto dzisiejszy wynik:
Przy okazji prac związanych ze zdjęciem skrzyni biegów poproszę mechanika o poprawne ustawienie uszczelniacza na wale a następnie wyregulowanie rozrządu jak trzeba.
Opiszę moją dzisiejszą walkę.
Uzbrojony w zakupione 2 klucze 18-tki oraz zestaw innych narzędzi przystąpiłem do regulacji rozrządu. Zgodnie z informacjami o Jarasa dążyłem do zblokowania obydwu kół na szpilki, aby regulować obydwa wałki synchronicznie. Nie poszło mi jak z płatka, a w pewnym momencie nawet się spociłem ze strachu, że nie wrócę do stanu wyjścia...
W czym problem? Otóż nie byłem w stanie na 2 klucze przekręcić silnika tuż przed pozycją zerową obydwu kół. Nie mogłem pokonać kompresji tłoka a nie chciałem sfrezować śrub 18-tek, aby stały się bezużyteczne (klucze spadały przy zbyt dużej sile). Zdecydowałem więc, że rozkręcę śruby 13-tki na kole wydechu i lekko je przestawię na minus (jak ssące), ale poleciałem za ostro 18-tką i tutaj miałem zonk, ponieważ nie mogłem cofnąć; śruba 18-tka się rozkręcała a przesuwanie całego układu prawoskrętnie nie było możliwe ze względu na kompresję. Wpadłem w panikę, że teraz kaplica i będę musiał ściągać speca do garażu i na miejscu regulować rozrząd. Pomyślałem jednak chwilę i uznałem, że skoro wydech mam rozkręcony to spróbuję ustawić go na zero, co mi się udało (zaparłem klucz 18 na łbie śruby 13 przez co mogłem cofnąć) - a następnie tak samo zblokowałem wałek ssący (z jednym kołem już się udało). Następnie skręciłem koło wydechu, co dało mi synchronizację na obydwu kołach na poziomie wcześniej ustawionego wałka ssącego, czyli u mnie -5. Z duszą na ramieniu odpaliłem silnik i voila - udało się i na razie nie ruszam.

W trakcie dzisiejszych testów nie śmierdziały mi spaliny oraz nie miałem telepawki przy nagrzewaniu się silnika! Wstępne wrażenia mam więc bardzo pozytywne. Pojeżdżę w przyszłym tygodniu więcej, to opiszę, na ile trwałe jest moje przeświadczenie. Dodam jeszcze, że spalanie na biegu jałowym mam na poziomie 0,6l/h a silnik pracuje jak masełko, płynnie i pięknie przyśpiesza, turbo włącza się wcześniej niż przed regulacją wałka wydechu, ale to zrozumiałe, skoro dłużej spaliny siedzą w w cylindrze i wydostają się pod większym ciśnieniem - co oczywiście przekłada się na ogólną sprawność silnika.
Jaras,
Wygląda na to, że wspólnie doszliśmy do rozwiązania naszych problemów. Ja wiedziałem, że ustawienie rozrządu ma wpływ na odpalanie i smród spalin, a Ty rozkminiłeś właściwy sposób wykonania tego zadania (przypomnę: synchroniczne przestawienie wałków ssącego oraz wydechowego). Nie uwierzysz, ale ja z problemem śmierdzących spalin borykam się od początku, gdy mam to auto - czyli będzie już z 6 lat. Teraz jestem na dobrej drodze do wyeliminowania mojego problemu.

Moje -5 na wałku ssącym wydaje się zbyt dużą wartością, jednak silnik sprawuje się znakomicie. Oto dzisiejszy wynik:
Kod: Zaznacz cały
Address 01: Engine (03G 906 018 EH)
Group 004: Unit Injector
800 /min Engine Speed (G28)
5.0 °ATDC Injection Start (specified)
3.6°KW Injection Duration (specified)
-5.25° Torsion Value
- maciek.snow
- Początkujący
- Posty: 42
- Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
- Auto:: Touran highline, BKD,2004
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Super
no ja muszę zrobić to samo
mi narazie ustawili rozrząd na blokady. Czyli wartość synchro w granicach -0.5/05 . Spalanie spadło do 0.8/0.9 na jalowym (ale to jeszcze nie to) bede dążył do spalania w granicach 0.6/07 jak u Ciebie. Alteła co prawda dalej kręci długo, ale jest chyba postęp bo tak jakby już silnik wcześniej łapał /zaskakiwal. No ale zaskoczyć zbyt prędko nie może 
A powiedz mi dlaczego próbowałeś krecic dwiema 18stkami naraz zamiast wałem korbowym? Wtedy automatycznie pasek kręci Ci ssacym i wydechowym równocześnie
czy dobrze rozumuje? W każdym razie super ze udało Ci się ogarnąć sprawę
a korekty na pompkach jakie masz? Czyli rozumie ze auto pali Ci teraz na dotyk? 
Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka



A powiedz mi dlaczego próbowałeś krecic dwiema 18stkami naraz zamiast wałem korbowym? Wtedy automatycznie pasek kręci Ci ssacym i wydechowym równocześnie



Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka
Pozdr,
długii
długii
- PanBambaryla
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: sob lis 26, 2011 01:54
- Auto:: VW Touran, BMN, 2008
- Imię:: PanBambaryla
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Korbowy niedostępny, musiałbym podnieść auto, zdjąć płytę ochronną i robić to od dołu... dlatego też 2 18-tki.
U Ciebie z tym kręceniem to jest inny problem, niezwiązany z naszym ustawieniem rozrządu, ale ja nie jestem mechanikiem samochodowym, aby Ci doradzić. Ot, trochę liznąłem temat razem z Jarasem, aczkolwiek on przeszedł długą drogę diagnostyczną, można powiedzieć, że przez mękę...
U Ciebie z tym kręceniem to jest inny problem, niezwiązany z naszym ustawieniem rozrządu, ale ja nie jestem mechanikiem samochodowym, aby Ci doradzić. Ot, trochę liznąłem temat razem z Jarasem, aczkolwiek on przeszedł długą drogę diagnostyczną, można powiedzieć, że przez mękę...

Ostatnio zmieniony sob kwie 02, 2016 21:20 przez PanBambaryla, łącznie zmieniany 1 raz.
- maciek.snow
- Początkujący
- Posty: 42
- Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
- Auto:: Touran highline, BKD,2004
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
No właśnie nie do końca u mnie może być inny problem. Zobaczymy, spróbuję zmieniać synchro bardziej na minus i zobaczymy jakie efekty będą. A czy ktoś wie co oznacza stwierdzenie, wałek wydechowy ustawiony ostrzej? Tzn rozumie ze wtedy jest jakby lekko rozsynchronizowany wałek ssący i wydechowy względem siebie, tylko pytanie czy ostrzej to znaczy teoretycznie wałek ssący na 0.0 a wydechowy na +1.0 ? Czy może na -1.0 ( i czy ogólnie na + to obrót w prawo kołami wałków , a na - w lewo? Czy na odwrót? ) A pytam tak z ciekawości ponieważ kumpel Ma ostrzej ustawiony wałek wydechowy aby turbo wcześniej wstawalo
i chciałem zgłębić ta wiedzę, czy to prawda, czy mit tunerów - sorki za lekki OT
Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka
Pozdr,
długii
długii
- PanBambaryla
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: sob lis 26, 2011 01:54
- Auto:: VW Touran, BMN, 2008
- Imię:: PanBambaryla
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Znalazłem dzisiaj coś takiego, może to Ci trochę rozjaśni, aczkolwiek dotyczy innego silnika.
- maciek.snow
- Początkujący
- Posty: 42
- Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
- Auto:: Touran highline, BKD,2004
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Dzięki BamPanBambaryla pisze:Znalazłem dzisiaj coś takiego, może to Ci trochę rozjaśni, aczkolwiek dotyczy innego silnika.

Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka
Pozdr,
długii
długii
- maciek.snow
- Początkujący
- Posty: 42
- Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
- Auto:: Touran highline, BKD,2004
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Czesc wszystkim
mam nadzieję ze weekend wam dobrze minął
Z racji ze w weekend w ogóle czasu nie było, a stwierdziłem ze po ustawieniu rozrządu na blokady zrobię najpierw logi, to wrzucam tutaj, logi z dziś z rana z rozruchu. Grupa 4. Za 1 logiem Alteła lapala lapala ale nie odpalila. Za drugim odpalila
1.log : http://vaglog.pl/log_256996.html
2.log : http://vaglog.pl/log_256997.html
Vcds przed odpaleniem
Vvds jak chwilę pochodziła
Jeszcze korekty na zimnym
tragedi nie ma z korektami
Ogólnie wszystkie te logi robiłem dziś na zimnym. Z logów, o ile synchro rozrządu jest 0.5 ( ustawione na blokadach ) to zastanawia mnie kąt wtrysku. Dzięki z gory za sugestie
Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka


1.log : http://vaglog.pl/log_256996.html
2.log : http://vaglog.pl/log_256997.html
Vcds przed odpaleniem

Vvds jak chwilę pochodziła

Jeszcze korekty na zimnym

Ogólnie wszystkie te logi robiłem dziś na zimnym. Z logów, o ile synchro rozrządu jest 0.5 ( ustawione na blokadach ) to zastanawia mnie kąt wtrysku. Dzięki z gory za sugestie
Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka
Pozdr,
długii
długii
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Zobacz jakie masz nędzne obroty rozrusznika w pierwszym logu. Wartości synchronizacji tez są tzn unplausible czyli niewiarygodne.
Zajrzyj do mojego manual o wymianie rozrusznika na valeo.
Zajrzyj do mojego manual o wymianie rozrusznika na valeo.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- maciek.snow
- Początkujący
- Posty: 42
- Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
- Auto:: Touran highline, BKD,2004
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Kurczę, temat rozrusznika odpuscilem bo chłopaki mi wymienili na zregenerowany. Czyżby zregenerowany też był za słaby? Patrzyłem na Twój temat i go czytałem, ale stwierdziłem ze skoro wymieniony to że można go wyeliminowaćMuti pisze:Zobacz jakie masz nędzne obroty rozrusznika w pierwszym logu. Wartości synchronizacji tez są tzn unplausible czyli niewiarygodne.
Zajrzyj do mojego manual o wymianie rozrusznika na valeo.

Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka
Pozdr,
długii
długii
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
To są obroty silnika. Obrotów rozrusznika się nie mierzy. Ma mieć minimum 280obr/min. Twój ma poniżej 200, a jak silnik powoli zaczyna załapywać to skaczą. Ja bym wymienił, tymbardziej że wymiana jest prosta, a rozrusznik można kupić za 150-200 potestowy.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- maciek.snow
- Początkujący
- Posty: 42
- Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
- Auto:: Touran highline, BKD,2004
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Spróbuję najpierw podmienić od kumpla który ma 2.0 tdi. Zanim pójdę w rzeźbę z rozrusznikiem
dzięki za sugestie Muti 
Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka


Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka
Pozdr,
długii
długii