Strona 18 z 139

Re: TOURAN 2015

: sob lut 27, 2016 22:26
autor: Gandalf
Moje zamówienie:

Highline 1.4 TSI

Kolor: niebieski carribean
Wybór profilu jazdy
Przednia szyba podgrzewana bezprzewodowo i odbijająca promienie podczerwone
System nawigacji satelitarnej "Discover Media"
Pakiet Business
Autoalarm z niezależnym zasilaniem (Back-up-Horn), funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu
Reflektory LED Top
Pakiet Zimowy
Car-Net - dostęp do mobilnych usług Online za pośrednictwem telefonu (bezpłatnie przez trzy lata)
System radiowy "Composition Media"
Park Pilot - czujniki parkowania z przodu i tyłu
System "Rear Assist" - kamera cofania
Pakiet dla palących
Światła tylne wykonane w technologii LED przyciemniane
Centralny zamek, zdalnie sterowany
Siatka pionowa oddzielająca przestrzeń pasażerską od bagażowej
Podłączenie telefonu komórkowego za pośrednictwem Car-Net

Zamówienie wyszło z salonu 11/1/2016.

Re: TOURAN 2015

: ndz lut 28, 2016 01:36
autor: pkk
Gdybym zamówił 1.4 to pewnie bym już odebrał miesiąc temu...

Re: TOURAN 2015

: ndz lut 28, 2016 07:49
autor: Gandalf
pkk pisze:Gdybym zamówił 1.4 to pewnie bym już odebrał miesiąc temu...
1.8 z info z salonu będą produkowane dopiero od 10 tygodnia... Z takim ograniczeniem niewiele da się zrobić - trzeba czekać. Ale tak sobie myślę, że pewnie warto bo z tym silnikiem to zacny samochód będzie. Też bym taki zamówił gdyby był dostępny ze skrzynią manualną.

Re: TOURAN 2015

: ndz lut 28, 2016 09:39
autor: terex
Ja wiem czy te 30Nm i 30km pomiedzy 1,4 i 1,8 bedzie robic az tak wielka roznice zeby dopłacac 6,000Pln???
Zamawiajac auto tez myslałem ze moj touranek bedzie 1,8 ale po przeanalizowaniu wolałem wziązść 1,4 i do niego szklany dach, bo jak sie skonczy gwarancja to za 1000 zeta kazdy remap-er zrobi mi w 1,4 parametry 1,8,zwłaszcza ze skrzynia jest ta sama.
No i u mnie w 90% jazda to miasto wiec 1,4 mi spali jakies 7-8 litrów a 1,8 pewnie by palił z 10-11 litrów

Re: TOURAN 2015

: ndz lut 28, 2016 10:06
autor: Gandalf
terex pisze:Ja wiem czy te 30Nm i 30km pomiedzy 1,4 i 1,8 bedzie robic az tak wielka roznice zeby dopłacac 6,000Pln???
Myślę, że różnica jest pomiędzy 1.4 a 1.8. Tak samo jak zrobisz moda do 1.4 można go zrobić do 1.8.
Jestem zwolennikiem mocy z pojemności. Większy silnik jest mniej wysilony więc powinien być trwalszy i odporniejszy na intensywne użytkowanie. Poza tym Touran jest wysoki zatem i opory aerodynamiczne ma spore (0,29 wskaźnik). A tu się dodatkowa moc i moment na pewno przydają. Dla bezpieczeństwa i dynamiki poruszania się mocy nigdy nie dość. Lubię mieć zapas pod pedałem gazu :)

Co do ceny - tu się zgadzam, że różnica jest spora. Ale gdyby 1.8 był z manualem to bym się nie wahał. A najchętniej to bym kupił 2,0 TSI z 220KM ale do nowego Tourana takiego silnika nie ma.

Pewnie to trochę wygląda na małe malkontenctwo - no bo po co w takim razie kupuję Tourana z silnikiem 1.4 150KM?

Touran ze wszystkich nowych minivanów najbardziej spełnia moje oczekiwania. Wybrałem auto z najmocniejszym dostępnym silnikiem benzynowym ze skrzynią manualną (bo gustuję tylko w silnikach benzynowych i skrzyniach manualnych). I był jeszcze jeden warunek wyboru - żeby nie był słabszy od mojej obecnej Octavii (2.0 FSI 150KM).

A jak będzie za słaby to zrobię tak jak napisałeś - po gwarancji wrzucę mu moda. :)

Re: TOURAN 2015

: ndz lut 28, 2016 11:55
autor: Tabek
Z tego co czytałem to 1.8 TSI ma elektronicznie ograniczony moment obrotowy ze względu na "suche" DSG.
Główna różnica między 1.4 a 1.8 to zakres, w którym mamy maksymalny moment. W 1.8 jest on dostępny w zdecydowanie szerszym zakresie.

1.4 TSI - 250 / 1500 - 3500 obr./min.
1.8 TSI - 280 / 1250 - 5000 obr./min.

Re: TOURAN 2015

: ndz lut 28, 2016 12:30
autor: qrczak
terex pisze:Ja wiem czy te 30Nm i 30km pomiedzy 1,4 i 1,8 bedzie robic az tak wielka roznice zeby dopłacac 6,000Pln???
Zamawiajac auto tez myslałem ze moj touranek bedzie 1,8 ale po przeanalizowaniu wolałem wziązść 1,4 i do niego szklany dach
Jak będziesz odbierał, to dobrze przetestuj. Ja trafiłem na egzemplarz ze szklanym dachem, który po prostu gwizdał od ruchu powietrza już przy 80km/h.
Decyzję benzyna/diesel zostawiłem sobie na jazdę próbną porównawczą. Od razu test długiego podjazdu pod górę - nie było wątpliwości, diesel znacznie lepiej sobie z nim poradził. Tak więc trudno, wolę lać adblue ale nie być rozczarowanym teoretyczną mocą.

Z innej beczki - czy zamawiając auto też zostaliście poinformowani, że auto ma być do odbioru po określonym czasie, ale nie później niż 4 tygodnie i w razie większego spóźnienia można odstąpić od zakupu bez konsekwencji?

Re: TOURAN 2015

: ndz lut 28, 2016 13:06
autor: pkk
Z tym manualem to tradycjonalizm czy ta sucha dsg jest po prostu szmelcem?

Ja np wypłaciłem tylko zaliczkę więc obie strony mogą wycofać się bez konsekwencji

Re: TOURAN 2015

: ndz lut 28, 2016 13:25
autor: Gandalf
pkk pisze:Z tym manualem to tradycjonalizm czy ta sucha dsg jest po prostu szmelcem?
Przyznaję, że nie miałem zbyt wiele do czynienia z DSG. Jeździłem Golfem VII GTI z silnikiem 2.0TSI 220KM, który miał DSG. Nie podobała mi się charakterystyka skrzyni. Zmulała silnik. Zmieniała biegi w okolicach nawet 1200-1500 obrotów. Aż się czuło, że silnik tego zakresu "nie lubi" - pomimo wysokiego momentu obrotowego i mocy. Z kolei w trybie sport zmiana biegów była dość wysoko (ok. 3000-3500). No i bywało, że się zbyt długo "wahała" przed redukcją. Jasne, że w GTI to nie ma ogromnego znaczenia bo ten silnik ciągnie znakomicie ale niesmak pozostał.

Poza tym lubię "wachlowanie" biegami :) i lubię mieć wpływ na to co się dzieje w samochodzie. Chcę też, żeby silnik pracował w najlepszym dla niego zakresie obrotów a nie był mulony w imię radykalnej ekologii.

DSG na pewno nie jest szmelcem. To świetne rozwiązanie dla osoby lubiącej komfort. No i w przypadku nowego Tourana jedyna możliwość, żeby kupić silnik 1.8 :D

Re: TOURAN 2015

: ndz lut 28, 2016 14:36
autor: pkk
Podoba mi się ten post.
Racją. Wachlowanie biegami można lubic i zaliczać do jednej z przyjemności w prowadzeniu samochodu.
Jeśli chodzi o te zakresy w których dsg pracowało to w golfie vii 1.4 tsi 150km którym jezdzilem skrzynia faktycznie ustawiala takie dość njskie obroty, ale nie zauwazyłem żeby przeciazala silnk, kiedy tylko było pod górę lub potrzeba było większej mocy - redukowała. Osobiście jeździlbym z nieco wyższymi obrotami ale te były akceptowalne. Zawsze pozostaje manualne zmienianie biegów :)

Re: TOURAN 2015

: ndz lut 28, 2016 15:16
autor: Gandalf
qrczak pisze:
Z innej beczki - czy zamawiając auto też zostaliście poinformowani, że auto ma być do odbioru po określonym czasie, ale nie później niż 4 tygodnie i w razie większego spóźnienia można odstąpić od zakupu bez konsekwencji?
W moim zamówieniu jest data 30/06/2016 jako termin dostarczenia samochodu. Nie mam zapisu o odstąpieniu, o którym piszesz.

Re: TOURAN 2015

: ndz lut 28, 2016 20:04
autor: marcinde
Tabek pisze:Z tego co czytałem to 1.8 TSI ma elektronicznie ograniczony moment obrotowy ze względu na "suche" DSG.
Główna różnica między 1.4 a 1.8 to zakres, w którym mamy maksymalny moment. W 1.8 jest on dostępny w zdecydowanie szerszym zakresie.

1.4 TSI - <a href="tel:250 / 1500 - 3500">250 / 1500 - 3500</a> obr./min.
1.8 TSI - <a href="tel:280 / 1250 - 5000">280 / 1250 - 5000</a> obr./min.
Zgadza się, 1.8 ma wykastrowany moment. Ale byłem przekonany, że ma 250nm!!! Przecież w pastuchu b8 1.8tsi dsg jest właśnie 250nm. I z tego co ludzie na forum passata doktoryzują się na ten temat, to kastrowanie momentu ma miejsce ze względu na fakt, iż 250nm jest max wartością dla tej skrzyni. Większy moment najzwyczajniej ją niszczy... A nagle w touranie 280nm. Nic z tego nie rozumiem.

Re: TOURAN 2015

: ndz lut 28, 2016 21:49
autor: terex
marcinde pisze:Zgadza się, 1.8 ma wykastrowany moment. Ale byłem przekonany, że ma 250nm!!! Przecież w pastuchu b8 1.8tsi dsg jest właśnie 250nm. I z tego co ludzie na forum passata doktoryzują się na ten temat, to kastrowanie momentu ma miejsce ze względu na fakt, iż 250nm jest max wartością dla tej skrzyni. Większy moment najzwyczajniej ją niszczy... A nagle w touranie 280nm. Nic z tego nie rozumiem.
Moj sprzedawca powiedział ze ta skrzynia wytrzyma obciazenie max 290Nm, powiedział ze jak planuje po gwarancji jakis remap yto zebym o tym pamietał he he kumaty gosc :brawa:

Re: TOURAN 2015

: ndz lut 28, 2016 21:55
autor: Tabek
Zapewne skrzynie mają jakiś zapas więc można troszkę podciągnąć :). Wracając do wartości 280 Nm. Sprawdziłem na stronach niemieckiej i szwedzkiej i jest tam 250 Nm dla Tourana. Pamiętam, że jak szukałem auta parę miesięcy temu to dla 1.8 było 250 Nm, a teraz jest tam wartość większa.

Re: TOURAN 2015

: ndz lut 28, 2016 22:31
autor: marcinde
Tabek pisze: Pamiętam, że jak szukałem auta parę miesięcy temu to dla 1.8 było 250 Nm, a teraz jest tam wartość większa.
Potwierdzam, do grudnia 2015 podawali 250nm dla 1.8tsi. Będę śledził temat, bo robi się ciekawie.