BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdzić?
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Można bez rzeźby. Na pewno nie jest to jedyny powód problemów z odpalaniem, ale na pewno "pomaga" w kiepskim paleniu.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- maciek.snow
- Początkujący
- Posty: 42
- Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
- Auto:: Touran highline, BKD,2004
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Podmienialem już rozrusznik z mojej ibizy 1.9tdi która pali na dotyk. I było to samo,
co prawda nie robiłem logów. Dlatego moja wątpliwość w kwestii rozrusznika.
Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka
Pozdr,
długii
długii
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Rób jak uważasz. Ja tylko stwierdzam po logach, że rozrusznik jest do kitu.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- maciek.snow
- Początkujący
- Posty: 42
- Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
- Auto:: Touran highline, BKD,2004
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Oczywiście na pewno to sprawdzę
i nie neguje Twojej tezy bo za cienki w gaciach jestem w prownaniu do Ciebie żeby się spierać
dzięki jeszcze raz. Dziś jadę do kumpla który ma audi 8p 2.0tdi i sprawdzę jak to u niego na logach wygląda. ew podmienie rozrusznik od niego na test
Jeśli to nic nie da to działam wedle wskazówek u Ciebie w temacie :)dam znać co i jak
miłego dnia Muti 
Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka





Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka
Pozdr,
długii
długii
- PanBambaryla
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: sob lis 26, 2011 01:54
- Auto:: VW Touran, BMN, 2008
- Imię:: PanBambaryla
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Maciek,
Rzuciło mi się jeszcze w oczy, że u mnie parametr 2 ma postać ATDC, u Ciebie zaś BTDC. ATDC = After Top Dead Center, BTDC = Before Top Dead Center. Tutaj chodzi prawdopodobnie o stopnie po i przed punktem zerowym martwego, najwyższego położenia tłoka (referencyjnego=pierwszego?). To by wskazywało, że rozrząd jest u Ciebie przestawiony w drugą stronę i powinieneś raczej iść z parametrem 4-tym na plus, aby to skompensować mechaniczne. Sprawdź jednak najpierw rozrusznik, o czym pisze Muti, bo on ma z nas największe doświadczenie. Moja wiedza jest czysto teoretyczna, mogę się mylić i nie chciałbym, abyś uwalił silnik poprzez zetknięcie tłoków z zaworami, więc skonsultuj to proszę z kimś mądrzejszym ode mnie.
Rzuciło mi się jeszcze w oczy, że u mnie parametr 2 ma postać ATDC, u Ciebie zaś BTDC. ATDC = After Top Dead Center, BTDC = Before Top Dead Center. Tutaj chodzi prawdopodobnie o stopnie po i przed punktem zerowym martwego, najwyższego położenia tłoka (referencyjnego=pierwszego?). To by wskazywało, że rozrząd jest u Ciebie przestawiony w drugą stronę i powinieneś raczej iść z parametrem 4-tym na plus, aby to skompensować mechaniczne. Sprawdź jednak najpierw rozrusznik, o czym pisze Muti, bo on ma z nas największe doświadczenie. Moja wiedza jest czysto teoretyczna, mogę się mylić i nie chciałbym, abyś uwalił silnik poprzez zetknięcie tłoków z zaworami, więc skonsultuj to proszę z kimś mądrzejszym ode mnie.
- maciek.snow
- Początkujący
- Posty: 42
- Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
- Auto:: Touran highline, BKD,2004
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
CzescPanBambaryla pisze:Maciek,
Rzuciło mi się jeszcze w oczy, że u mnie parametr 2 ma postać ATDC, u Ciebie zaś BTDC. ATDC = After Top Dead Center, BTDC = Before Top Dead Center. Tutaj chodzi prawdopodobnie o stopnie po i przed punktem zerowym martwego, najwyższego położenia tłoka (referencyjnego=pierwszego?). To by wskazywało, że rozrząd jest u Ciebie przestawiony w drugą stronę i powinieneś raczej iść z parametrem 4-tym na plus, aby to skompensować mechaniczne. Sprawdź jednak najpierw rozrusznik, o czym pisze Muti, bo on ma z nas największe doświadczenie. Moja wiedza jest czysto teoretyczna, mogę się mylić i nie chciałbym, abyś uwalił silnik poprzez zetknięcie tłoków z zaworami, więc skonsultuj to proszę z kimś mądrzejszym ode mnie.







Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka
Pozdr,
długii
długii
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Kat wtrysku sobie sterownik reguluje otwarciem cewki we wtrysku. To nie pompa rotacyjna
NzTT

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- maciek.snow
- Początkujący
- Posty: 42
- Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
- Auto:: Touran highline, BKD,2004
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Ok
a nie ma wpływu na to obrót walka czyli Krzywka wciska sprężynę pompki? Przepraszam jeśli głupie out ale próbuje to sobie jakoś w głowie poukładać z tego doświadczenia i wiedzy co już troszkę mam.
Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka
Pozdr,
długii
długii
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Najpierw zajmij się podstawowymi rzeczami, a później szukaj w rzeczach poważniejszych.
BKD /azv to nie BMN. Zrób wszystko Ci zrobił po kolei jarek.
NzTT
BKD /azv to nie BMN. Zrób wszystko Ci zrobił po kolei jarek.
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- goral81
- Przeglądacz
- Posty: 83
- Rejestracja: sob mar 22, 2014 10:30
- Auto:: 1T3 1.6tdi/DSG/2012
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Podziękował: 4 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
kolego jaras99 ja mam tylko jedną prośbę
nagraj filmik jak teraz pali.
Bo mój bkd tak samo odpala jak Twój, i końca problemów nie widać a worek pieniędzy już tam wsypałem
pozdro

Bo mój bkd tak samo odpala jak Twój, i końca problemów nie widać a worek pieniędzy już tam wsypałem

pozdro
- maciek.snow
- Początkujący
- Posty: 42
- Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
- Auto:: Touran highline, BKD,2004
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Cześć Panowie, po krótkiej przerwie powrót do problemu z odpalaniem. Jest lekki przełom ale po kolei.
1. Po ustawieniu rozrządu teoretycznie na blokady przez mechaników - vcds pokazywał
Przed rozruchem :
Rozgrzany
Więc wziąłem sprawy we własne ręce.
Przed chwilą przesunalem dosłownie o niecały milimetr koło ssące przeciwnie do wskazówek zegara. Blokadę założyłem tylko na wałek ssący, bo na wydechowy nie chciała wejść. Po tym zabiegu o dziwo parametry takie :
1. Przed rozruchem :

2. Silnik pyrka :

Synchronizacja na odpalonym +6.9?? Wow ale auto ogólnie masełko chodzi. No i w grupie 1 pole 2 injection qty spadło z 13.7 na 6.9 ?? Ok .
A teraz najlepsze, Altea przy temp chlodziwa 30stopni odpalila tak --> https://youtu.be/qra7M5gMs9g
Brak porównania, do stanu sprzed pół godziny. Na tym ustawieniu altea pali o niebo lepiej.
Teraz powiedzcie mi dlaczego synchro poszło na plus skoro obrócilem ssący w lewo? Hmm
Dodatkowo kat wtrysku się nie zmienił? I jest dalej 5° wyprzedzony ? Hmm
Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka
1. Po ustawieniu rozrządu teoretycznie na blokady przez mechaników - vcds pokazywał
Przed rozruchem :

Rozgrzany

Więc wziąłem sprawy we własne ręce.
Przed chwilą przesunalem dosłownie o niecały milimetr koło ssące przeciwnie do wskazówek zegara. Blokadę założyłem tylko na wałek ssący, bo na wydechowy nie chciała wejść. Po tym zabiegu o dziwo parametry takie :
1. Przed rozruchem :

2. Silnik pyrka :

Synchronizacja na odpalonym +6.9?? Wow ale auto ogólnie masełko chodzi. No i w grupie 1 pole 2 injection qty spadło z 13.7 na 6.9 ?? Ok .
A teraz najlepsze, Altea przy temp chlodziwa 30stopni odpalila tak --> https://youtu.be/qra7M5gMs9g
Brak porównania, do stanu sprzed pół godziny. Na tym ustawieniu altea pali o niebo lepiej.
Teraz powiedzcie mi dlaczego synchro poszło na plus skoro obrócilem ssący w lewo? Hmm
Dodatkowo kat wtrysku się nie zmienił? I jest dalej 5° wyprzedzony ? Hmm
Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka
Pozdr,
długii
długii
- PanBambaryla
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: sob lis 26, 2011 01:54
- Auto:: VW Touran, BMN, 2008
- Imię:: PanBambaryla
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Siemka!
W mojej ocenie pali Ci dobrze, co do BTDC/ATDC - to się zmienia w zależności od obciążenia silnika, pojeździj i rzuć okiem. Przy pracy jałowej to poprawne wskazanie. Być może Twoje ustawienia były poza zakresem, który komputer był w stanie zanalizować i zbliżasz się do właściwego. Uważaj jednak, bo to może się źle skończyć, o czym ostrzegałem wielokrotnie. Dziwne natomiast jest to, że nie mogłeś włożyć dwóch szpilek do kół rozrządu. Może masz pasek przestawiony o 1 ząbek? To jest pierwsza rzecz do sprawdzenia i ustawienia. Na pasku muszą te 2 szpile wejść i pasować do otworów - następnie można zająć się ustawianiem synchronizacji na śrubkach 13-tkach. Powodzenia i daj znać, jakie są dalsze efekty Twojej pracy.
W mojej ocenie pali Ci dobrze, co do BTDC/ATDC - to się zmienia w zależności od obciążenia silnika, pojeździj i rzuć okiem. Przy pracy jałowej to poprawne wskazanie. Być może Twoje ustawienia były poza zakresem, który komputer był w stanie zanalizować i zbliżasz się do właściwego. Uważaj jednak, bo to może się źle skończyć, o czym ostrzegałem wielokrotnie. Dziwne natomiast jest to, że nie mogłeś włożyć dwóch szpilek do kół rozrządu. Może masz pasek przestawiony o 1 ząbek? To jest pierwsza rzecz do sprawdzenia i ustawienia. Na pasku muszą te 2 szpile wejść i pasować do otworów - następnie można zająć się ustawianiem synchronizacji na śrubkach 13-tkach. Powodzenia i daj znać, jakie są dalsze efekty Twojej pracy.
- maciek.snow
- Początkujący
- Posty: 42
- Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
- Auto:: Touran highline, BKD,2004
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
No także jestem po całej nocy ustawiania przedstawiania
tak masz rację ssacy I wydechowy now byl zsynchronizowany. Po kilkunastu probach przestawiania i entych obrotach walem udalo się je zsynchronizowac bez ściągania paska.
blokady wchodzą w obydwa koła
po zmianie z wyżej opisywanego ustawienia narazie do niego nie wróciłem. W tym momencie jest 2.0°KW synchronizacja I przy odpalonym aucie jest kąt wyprzedzenia 0.0°BTDC, spalanie na jalowym 0.5l/h . Jesli chodzi o niezsynchronizowane na poczatku walki/kola ssace I wydechowe. Poprzedni właściciel robił Soft w CTR Zabrze i tam ustawili mu ostrzej wałek wydechowy żeby muszla lepiej wstawala. Dlatego ost o to pytałem. Niestety jedynie na tym pierwszym ustawieniu opisanym wyżej Altea tak odpalala. Na każdym innym ustawieniu było i jest gorzej. Jeszcze nie próbowałem wrócić z ustawieniem kąta synchronizacji na początkowe 6.9°KW. Mam obawy ze to za dużo na + co o tym sądzisz? Narazie kilka dni przetestuje obecne 2.0° i zobaczę jak spalanie w trasie. Ale nie wiem czy to tylko moje mylne odczucie ale jakby turbo później wstawalo na tym ustawieniu niż przedtem gdy wałek wydechowy był ostrzej ustawiony. Dzięki wielkie kolego Banbaryla za ten post o synchro itd. Dzięki temu kupiłem blokady i sam się za to wziąłem 
Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka




Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka
Pozdr,
długii
długii
- maciek.snow
- Początkujący
- Posty: 42
- Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
- Auto:: Touran highline, BKD,2004
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Apropo rozrusznika
tez sie nim zajmę bo to na pewno nie sam rozrząd, ponieważ poprzedniemu właścicielowi źle paliła już przed zrobieniem softu i ustawieniem walka wydechowego ostrzej. Podmienie najpierw od kumpla z a3 bkd, bo jemu pali jak wściekła ledwo wałem zakręci 
A tak poza tym pasowało by pacjenta przedstawić
moja Alteła



A tak poza tym pasowało by pacjenta przedstawić



Pozdr,
długii
długii
- PanBambaryla
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: sob lis 26, 2011 01:54
- Auto:: VW Touran, BMN, 2008
- Imię:: PanBambaryla
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Koszalin? Weź Ty chłopie uzupełnij profil albo podpis
Best,
Bam

Best,
Bam