Strona 20 z 34
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
: sob kwie 09, 2016 18:07
autor: goral81
PanBambaryla czy zmieniałeś rozrusznik w swoim turku? jaki masz zamontowany.
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
: sob kwie 09, 2016 18:19
autor: PanBambaryla
goral81 pisze:PanBambaryla czy zmieniałeś rozrusznik w swoim turku? jaki masz zamontowany.
Nic przy nim nie robiłem i nie mam na jego temat żadnej wiedzy.
Best,
Bam
-- 10 kwi 2016, o 22:18 --
Tak przy okazji...
Ciekawa, nowa sprawa mi wyszła po zmianie parametrów rozrządu - a mianowicie sprzęgło mi się ślizga. Silnik ma za duży moment i jak przygazuję na 1-ce lub 2-ce, to w okolicy 3 tys. szarpie mi samochodem. Muszę łagodniej jeździć, bo po tych modyfikacjach mam większe średnie spalanie po mieście - ale to dlatego, że samochód dostał niesamowitego momentu już od dołu i lekkie muskanie gazu przekłada się na kopa. Inne auto
Dodam tylko, że zapach spalin - miód-malina. Od tamtego przestawienia - jak ręką odjął, leciutki, akrylowy zapaszek, wyczuwalny troszeczkę jak już wjadę do garażu, ale ten akurat lubię - w porównaniu do ciężkiego, gryzącego smrodu, który dławił gardło i szklił oczy. Zmiana kolosalna!
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
: pt kwie 22, 2016 14:43
autor: jaras99
Trochę kilometrów już przejechałem i jak na razie turek po ustawieniu rozrządu kula się dobrze. Wyjechałem dwa baki. Spalanie w cyklu miasto/poza miastem 60/40 7,5 litra. Pali dobrze, spaliny smrodzą jak normalnego diesla.
Jedyne co zaobserwowałem, to że jak jest mało paliwa, poniżej 1/4 w baku to z rana gorzej zapala. Tzn trzeba z 2-3 sek pokręcić. Lub jeśli zakręcę na momencik i przestanę to za drugą już próbą zapala od strzała. taka sobie obserwacja. W sumie nie przeszkadza mi to ale ciekawe co może być przyczyną

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
: pt kwie 22, 2016 14:53
autor: maciek.snow
U mnie też zaobserwowalem że jak krece rozrusznikiem i w ogóle nie chce załapać, to przy 2 czy 3ciej próbie łapie już dużo szybciej. A tak z ciekawsoci, jaką masz druga i trzecia wartość w grupie 5? A szczególnie w trzeciej, gdzie jest start synchronization status? U mnie jest 48, a teoretycznie powinno być 255 bodajże ?
Klepniete z HTC One_E8
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
: pt kwie 22, 2016 14:56
autor: jaras99
sprawdzę i dam znac
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
: pt kwie 22, 2016 15:04
autor: maciek.snow
Teoretycznie nie mam żadnych błędów w engine. Ale z drugiej strony. W manualu jest napisane ze na te wartości powinno się patrzeć jeśli się podejrzewa awarię czujnika g28 albo g40. No i może coś w tym jest. Nie raz jest tak ze czujnik nie wywala błędu w vagu, a faktycznie ma jakiś problem. To by było całkiem sensowne skoro warosc 48 wyskakuje a powinna być 255, względem ostatniego uruchomienia
Klepniete z HTC One_E8
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
: sob kwie 23, 2016 17:55
autor: jaras99
Sprawdziłem. I mnie cały czas stoi 255
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
: sob kwie 23, 2016 18:40
autor: maciek.snow
No i właśnie teraz pytanie dlaczego u mnie non stop 48 ? Może to jest powód tego ze muszę tak długo kręcić aż zalapie? Hmmm
Ktoś ma jakiś pomysł czy czujniki g28 lub g40 uwalone? Zero błędów w vagcom. Rozrząd ustawiony na wszystkie blokady. Kat synchro -2.0
Dziś dodatkowo wymieniłem pompe vakum, gdyż obstawialem że to ona jest głownym powodem złego odpalania, filtr paliwa był czarny. Wiec podejrzewam ze paliwo sie zmieszało z olejem. Do tego hamulec troche twardniał, oraz przy ruszaniu z 1ki, auto nieraz sie dławiło i gasło - jakby cisnienia paliwa nie było. No i w tym momencie duża poprawa z odpalaniem. Ale nadal kilka obrotów wału aż odpali. Czekam do rana niech dobrze ostygnie i sprawdzimy rozruch na zimnym. Niestety dalej nie jest to perfekt odpalanie. i stawiam na wspomnianą wczesniej wartość start synchronization. Wrzucam logi z odpalenia przed chwilą jak Altea postała 3-4h.
grupa 4 i 5 - kat synchro -2.0, po wymanie pompy vakum
Dodatkowo filmik z tego odpalenia przed chwilą, bez wcisnietego sprzegla
https://youtu.be/9p0ln1wyxQk
Potym drugie odpalenie ( jeszcze lepiej ) z wcisnietym sprzeglem
https://youtu.be/AeIZvVhFvx8
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
: ndz kwie 24, 2016 11:47
autor: maciek.snow
No i niestety mój entuzjazm po wymianie vaku zgasł

próba odpalenia po nocy , auto stało w garażu
https://youtu.be/W2MyVjpAu3k
Wyszło by na to że niepotrzebnie vaku zmieniłem?
Jedyna różnicą jest taka, że po zmianie waku, przy odpalaniu/kreceniu , nie kopci na biało/szaro . Dziś zakopcila bardziej na czarno/szaro czarno.
Macie jakieś sugestie?
Dzięki z gory.
Klepniete z HTC One_E8
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
: ndz kwie 24, 2016 12:38
autor: marcyb3
dla mnie to on strasznie słabo kręci , nie ma uderzenia , sprawdziłbym akumulator i rozrusznik
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
: ndz kwie 24, 2016 16:38
autor: PanBambaryla
Maciek,
Zwróć uwagę, że ten wątek dotyczy innego silnika i parametry wskazywane przez VCDS mogą się różnić. Takie kłopoty z uruchomieniem silnika mogą wskazywać na:
- niewłaściwe działanie układu paliwowego (dostarczania paliwa do wtryskiwaczy - pompa paliwa w baku)
- uszczelki wtryskiwaczy
- brak powietrza do odpalenia mieszanki
- kłopoty z ciśnieniem w garach
- kłopoty z zapchanym układem wydechowym (DPF?)
Charakterystyczne jest to, że dostajesz czarnego bąka - co wskazuje na nieprzepalone paliwo.
Odpala faktycznie fatalnie, a mój kolega ostatni miał taki problem, gdy czujnik G40 był zepsuty - ale to w przypadku nagrzania silnika, na zimno palił poprawnie.
Nie masz żadnych błędów w logach?
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
: ndz kwie 24, 2016 16:50
autor: maciek.snow
No właśnie założę temat AZV/BKD, bo tu trochę się syfu narobilo. Mam nadzieję że autor wybaczy
Klepniete z HTC One_E8
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
: ndz kwie 24, 2016 16:55
autor: Muti
Wygląda jak zapowietrzony. Oringi na PD? A i rozrusznik z aku słabo kręcą.. Myślę że nie ma więcej jak 180-200 obr/min
NzTT
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
: ndz kwie 24, 2016 16:59
autor: PanBambaryla
Rozrusznik i aku słabe, ale i tak powinien odpalić. To chyba wtórne, po prostu zmęczony jest układ startowy...
Best,
Bam
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
: pn kwie 25, 2016 10:32
autor: jaras99
wróciłem wczoraj rozrządem z prawie minus 5 na minus 3. Chce trochę dłużej poobserwować zachowanie auta przy takim ustawieniu.
Maciek wskazania z bloków 004, 005 i 013 mam takie