Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtryski

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
rafi
Przeglądacz
Posty: 126
Rejestracja: sob wrz 10, 2011 15:29
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Sande i Vestfold

Post autor: rafi »

lock00 pisze:W drugim pomiarze ,4 jest w gorszym stanie...
W drugim pomiarze 2 i 4 jest w gorszym stanie. Ale jak mozna poprawic stan pompowtryskow?
VW Touran 1,9 TDI 2005r. DSG
Obrazek
Awatar użytkownika
Łukaszz
Zaawansowany
Posty: 482
Rejestracja: sob sie 25, 2012 19:45
Auto:: BLS 1.9 tdi
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Dolnośląskie/Canada
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: Łukaszz »

Przeczyścić je, jet clean tronic podłączyć.
BLS 147ps 375nm
AAZ 1.9 TD 615tyś i rośnie:)
MT-09 było
MT-07 jest
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

rafi, tak jak w manualu i wcześniej opisane, suma wtrysków dąży do 0...
Awatar użytkownika
LYJO
Władca postów
Posty: 2919
Rejestracja: śr cze 08, 2011 16:20
Auto:: 2.0 TDI/BKD/DSG/2004
Imię:: Olek
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: LYJO »

Obrazek

Obrazek

?
Obrazek
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

LYJO, wtryski są w porządku 2-gi troszke słabszy ,ale ok, a ostatni 4-ty to jakieś parametry zmienia?
Awatar użytkownika
rock4
Specjalista
Posty: 819
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 22:19
Auto:: Touran 1,9 AVQ 2003
Imię:: Marek
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Kontakt:

Post autor: rock4 »

Panowie, ja również poprosiłbym o opinię nt wtrysków mojego 1.9 TDi AVQ (pomiar wykonany na ciepłym silniku)

Obrazek

wg mnie OK, ale jaki tam ze mnie fachowiec, tyle co dzięki Wam wyczytałem :ok:
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
LYJO
Władca postów
Posty: 2919
Rejestracja: śr cze 08, 2011 16:20
Auto:: 2.0 TDI/BKD/DSG/2004
Imię:: Olek
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: LYJO »

2 i 3 był wymieniany (na używki)
czasami minimalnie ten 4 się "rusza"
to ja juz nic nie wiem dlaczego te auto sie tak zachowuje

przed wymiana tych wtrysków szarpało strasznie, ale kopyta auto miało
teraz po wymianie zanim ruszy z miejsca musi do 2000obr zegar się nawinąc
w czasie jazdy DSG przerzuca biegi przy 3500-4000 obr
nie szarpie, pali od strzala
spalanie na kompie pokazuje od 30l i w czasie jazdy spada do 15-18
natomiast spalanie wg tankowan to ok 10l gdzie przed awaria i wymiana było 7l po miescie

co robic?
Obrazek
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

LYJO, bądź tu mądry i pisz wierszem :/ , problem musi tkwić w czymś innym ,
,rock4, są w porządku :ok:
Awatar użytkownika
hagio
Expert
Posty: 1220
Rejestracja: sob lut 04, 2012 14:35
Auto:: TRENDLINE 2.0 16V BKD2005
Imię:: BARTOSZ
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 276 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Kontakt:

Post autor: hagio »

prośba o rzut fachowym okiem
Załączniki
pomki.JPG
Awatar użytkownika
gsmfun
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: czw lip 05, 2012 21:57
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: WRZ/Poznań
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: gsmfun »

Powiedzccie tak naprawde jak spreawdzic dobrze te wtryski ? Wszyscy wrzucaja screeny zrobione na szybko itd. Przeciez po odpaleniu ok wyświetlane są jakieś wartości ale wystarczy ze ledwo doda się gazy jeden raz drugi trzeci czwarty i wartości odrazu są inne ... Zabieram się właśnie za statystyke paliw na poszczególnych stacjach ale kompletnie nie wiem jak do tego podejśc i jakimi wartościami operować skoro one są różne w zależności od dodania gazu w danej chwilii.
Mechatronik z zawodu..
bujający w świecie Elektroniki i Automatyki
Awatar użytkownika
pabloxxx
Zaawansowany
Posty: 412
Rejestracja: czw lut 02, 2012 18:59
Auto:: Touran 1,9 TDI
Imię:: Paweł
Lokalizacja: LEGNICA
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: pabloxxx »

gsmfun pisze:Powiedzccie tak naprawde jak spreawdzic dobrze te wtryski ? Wszyscy wrzucaja screeny zrobione na szybko itd. Przeciez po odpaleniu ok wyświetlane są jakieś wartości ale wystarczy ze ledwo doda się gazy jeden raz drugi trzeci czwarty i wartości odrazu są inne ... Zabieram się właśnie za statystyke paliw na poszczególnych stacjach ale kompletnie nie wiem jak do tego podejśc i jakimi wartościami operować skoro one są różne w zależności od dodania gazu w danej chwilii.
pomiary wykonujesz na biegu jałowym (bez gazu) ;)
Awatar użytkownika
kristouran
Użytkownik
Posty: 189
Rejestracja: sob mar 30, 2013 15:59
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Flensburg Szczecinek
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: kristouran »

A jak wygladają moje ?
Załączniki
logi.jpg
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

pabloxxx pisze:
gsmfun pisze:Powiedzccie tak naprawde jak spreawdzic dobrze te wtryski ? Wszyscy wrzucaja screeny zrobione na szybko itd. Przeciez po odpaleniu ok wyświetlane są jakieś wartości ale wystarczy ze ledwo doda się gazy jeden raz drugi trzeci czwarty i wartości odrazu są inne ... Zabieram się właśnie za statystyke paliw na poszczególnych stacjach ale kompletnie nie wiem jak do tego podejśc i jakimi wartościami operować skoro one są różne w zależności od dodania gazu w danej chwilii.
pomiary wykonujesz na biegu jałowym (bez gazu) ;)


i przy rozgrzanym aucie , przy 90 st.
Awatar użytkownika
Marcinas
Użytkownik
Posty: 158
Rejestracja: sob cze 30, 2012 17:54
Auto:: Touran 1.9 BKC
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Wronki
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Post autor: Marcinas »

Witam!
Wklejam opis błędów do PD kanał 018:

- 000 prawidłowa regulacja
- 002 sterowanie podczas rozruchu
- 004 małe dawki wtrysku lub zawór zamknięty
- 008 osiągnięto maksymalną wartość prądu
- 016 BIP poza oknem regulacji (np. +/- 100 us)
- 032 liczba próbkowania zbyt mała
- 064 błąd przetwarzania
- 128 rozpoznanie BIP (rozpoczęcie momentu wtrysku) było niemożliwe

Kristouran: coś nie tak w kanale 18tym.

Tutaj miałbym wielką prośbę, mianowicie jeśli by się komuś chciało kto ma silnik 1.9 najlepiej BKC, żeby podać mi jaką ma wartość w kanale 18tym przy obrotach ok 3000 (oczywiście na luzie), ale ciągle trzymając gaz i jaką maja wartość przy puszczeniu pedału gazu?
Oczywiście :piwo: stawiam!!!
Marcinas - PPD
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

Marcinas, tak jak pisze wcześniej ,dla kanału 18,po naciśnięciu gazu to wartości przyjmują wartość 128, a po puszczeniu wracają parametry do 0
ODPOWIEDZ