mobile net zabrze

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

AZIK pisze:
kowet pisze:
adamrogalski pisze:no ja też czaję się na jedno autko od nich, niestety średnio chcą zejść z ceny więc szukam dalej, gdyż mimo zapewnień że w aucie nic nie trzeba robić warto zrobić pełen przegląd wraz z wymianą rozrządu, filtrów, płynów, itp. stad moja propozycja niższej kwoty do zapłaty, niestety bez pozytywnego odzewu, więc jakby ktoś widział coś fajnego w dieslu 2.0 (najlepiej 8v) i koniecznie z DSG to z chęcią obejrzę, bo cała aktualna oferta z alledrogo jest mi znana i niestety nic nie wybrałem, a dwa auta sprawdzam
Kolego a który to jest 8V (zaworów) bo nie wiem? Ja mam 140 koni 2,0 TDI i nie wiem czy były 8 zoworowe?
bez obrazy dla adama, i ja również mogę się mylić, ale...
.... naczytał się głupot na forach, gdzie pomylili silnik dieslowski Opla i VW... w Oplu lepsze 8 zaworowe jednostki 100 lub 120 KM niż 16v - 150 KM .... ot to tyle co pamiętam jak kupowałem z sąsiadem Zafirkę
No niestety kolego, ale to Ty się mylisz :)
Otóż od 12.2005 były dostępne Tourany z silnikami 2.0 TDI 8v o oznaczeniu BMM (spójrz w mój opis ;) ) i były to silniki bazujące na 1.9 TDI tylko ze zwiększoną pojemnością. Wizualnie nawet 1.9TDI i 2.0TDI BMM wyglądają identycznie. Jeżeli chodzi o znane usterki to też stosujemy podział 1.9TDI i 2.0TDI 8v (BMM) oraz osobno 2.0TDI 16v. Dlatego zapewne kolega szuka 2.0 TDI 8v ;)
Ostatnio zmieniony wt lut 14, 2012 16:31 przez Rauko, łącznie zmieniany 2 razy.
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
AZIK
Użytkownik
Posty: 192
Rejestracja: pn lut 13, 2012 21:54
Auto:: 1T3 1,4 TSI
Imię:: Michał
Lokalizacja: Tychy
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: AZIK »

rozumiem teraz i zwiększyłem swoją wiedzę :piwo: ... zaznaczyłem, że mogę się mylić :) nigdy w tak małych jednostach nie siedziałem, po prostu.... :mrgreen:

czyli BMM to lepsze wydumiki??? niż następcy z 16v??
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Ja uznaję BMM za lepszy pomysł niż 2.0TDI 16v, bo teoretycznie powinien być trwalszy, ale zapewne i tak więcej zależy od trafionego egzemplarza i szczęścia niż od statystyk :)
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
AZIK
Użytkownik
Posty: 192
Rejestracja: pn lut 13, 2012 21:54
Auto:: 1T3 1,4 TSI
Imię:: Michał
Lokalizacja: Tychy
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: AZIK »

Dodi pisze:
kolego "słyszysz dzwony, ale nie wiesz, w którym kościele biją"... coś tam słyszałeś ale tak naprawde mylisz sie co do tych silników i to chyba Ty ( bez obrazy ) naczytałeś się głupot i to powtarzasz...
Dodi nie irytuj się tak od razu... po prostu nt Opla i jego diesla 1,9 słyszałem wiele opinii od fanatyków internetowych jak i serwisantów opelka... i jeszcze raz powtórzę : nie kupował bym 150 koni w zafirze z lat 2005-2009... a dokładniej chodzi np. choćby o klapy kolektora a dokładnie ssącego, czyli tam gdzie powietrze dolatuje.... problem występuje także w Fiatach z podobnym silnikiem... może kolego sympatyczny powinieneś wzbogacić lekturę nie tylko o markę VW...

nie chce pyszczyć i wypaść źle na początku, bo nie o to chodzi, aby podskakiwać "starym użytkownikom" :piwo: , a sam mam więcej pytań niż znam odpowiedzi... ale Twoja wypowiedź mnie nie przekonała i nie wniosła nic ... a chętny jestem na nowe wiadomości :)
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

AZIK pisze:i jeszcze raz powtórzę : nie kupował bym 150 koni w zafirze z lat 2005-2009... a dokładniej chodzi np. choćby o klapy kolektora a dokładnie ssącego, czyli tam gdzie powietrze dolatuje.... problem występuje także w Fiatach z podobnym silnikiem...
kolega ma Signum juz 3 lata właśnie ze 150 konnym dieslem i chodzi jak zegareczek... nalatał juz ok 70 tys. i zadnych najmniejszych problemów nie miał do tej pory...
AZIK pisze:ale Twoja wypowiedź mnie nie przekonała i nie wniosła nic ... a chętny jestem na nowe wiadomości :)
i ViceVersa... ;)
AZIK pisze:może kolego sympatyczny powinieneś wzbogacić lekturę nie tylko o markę VW...
myślę, że dałbym rade stanąć z Tobą do pojedynku na wiedzę i to nie tylko o VW czy Oplu... :>

a tak poza tym wszystkim to ja sie nie irytuje - daleko mi do tego :piwo: :piwo:
Awatar użytkownika
AZIK
Użytkownik
Posty: 192
Rejestracja: pn lut 13, 2012 21:54
Auto:: 1T3 1,4 TSI
Imię:: Michał
Lokalizacja: Tychy
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: AZIK »

:piwo: Spoko... bo już myślałem, że obaj się napinamy jak bycze jaja :)

Ale seryjnie Ci prawiem, że coś w tych zafirach dawali za szit motor, bo o innych modelach opli już tego nie słyszałem... Signum to już nowyszy model... może vectry C miały podobnie???.... a hu... z tym... szukam w końcu touranka a nie zafiry :hahaha:

liczę, że pomożesz kiedyś w potrzebie... jak napisałem: sam mam więcej pytań niż znam odpowiedzi, jak Agent Moulder z Archiwum X !!!!
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

liczę, że pomożesz kiedyś w potrzebie...
nie ma sprawy... służe pomocą...
adamrogalski
Początkujący
Posty: 13
Rejestracja: wt lut 14, 2012 10:41
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: wrocław

Post autor: adamrogalski »

AZIK pisze:rozumiem teraz i zwiększyłem swoją wiedzę :piwo: ... zaznaczyłem, że mogę się mylić :) nigdy w tak małych jednostach nie siedziałem, po prostu.... :mrgreen:

czyli BMM to lepsze wydumiki??? niż następcy z 16v??
czyli jednak dobrze wiedziałem czego szukam :)

ale jest też gorszy aspekt całej sprawy, sprawdziłem dziś historię wszystkich autek, które brałem pod uwagę i powiem szczerze nie kupię żadnego, prawie każdy ma kręcony licznik, albo bardzo bujną historię serwisową, nawet ten z mobile net na który sie właśnie czaiłem.

Teraz wrócił temat nowego auta, tutaj już jednak benzyna 1,4 TSI 140KM, ale słyszałem że silnik nie jest zbyt dobry, możecie coś więcej napisać.

[ Dodano: Wto Lut 14, 2012 19:27 ]
A akurat ja bym silnik opla 1,9 CDTI dał jako wzór (tak to jest silnik fiata :) ). Mój ma niewielki przebieg (zrobiłem autem od nowości prawie 70 tysi). Silnik bardzo żwawy i niezawodny, wystarczy go dobrze użytkować, tak więc ja osobiście polecam
AZIK pisze:
Dodi pisze:
kolego "słyszysz dzwony, ale nie wiesz, w którym kościele biją"... coś tam słyszałeś ale tak naprawde mylisz sie co do tych silników i to chyba Ty ( bez obrazy ) naczytałeś się głupot i to powtarzasz...
Dodi nie irytuj się tak od razu... po prostu nt Opla i jego diesla 1,9 słyszałem wiele opinii od fanatyków internetowych jak i serwisantów opelka... i jeszcze raz powtórzę : nie kupował bym 150 koni w zafirze z lat 2005-2009... a dokładniej chodzi np. choćby o klapy kolektora a dokładnie ssącego, czyli tam gdzie powietrze dolatuje.... problem występuje także w Fiatach z podobnym silnikiem... może kolego sympatyczny powinieneś wzbogacić lekturę nie tylko o markę VW...

nie chce pyszczyć i wypaść źle na początku, bo nie o to chodzi, aby podskakiwać "starym użytkownikom" :piwo: , a sam mam więcej pytań niż znam odpowiedzi... ale Twoja wypowiedź mnie nie przekonała i nie wniosła nic ... a chętny jestem na nowe wiadomości :)
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

adamrogalski pisze: Teraz wrócił temat nowego auta, tutaj już jednak benzyna 1,4 TSI 140KM, ale słyszałem że silnik nie jest zbyt dobry, możecie coś więcej napisać.
w tym silniku jest problem z rozrzadem... łańcuch wyciera prowadnice i to już przy niskich przebiegach... w Turbo Kamerze to nie było programu coby o tym silniku nie mówili...
Awatar użytkownika
arti_76
Przeglądacz
Posty: 67
Rejestracja: sob paź 22, 2011 21:55
Auto:: TDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: arti_76 »

AZIK pisze:Dodi nie irytuj się tak od razu... po prostu nt Opla i jego diesla 1,9 słyszałem wiele opinii od fanatyków internetowych jak i serwisantów opelka... i jeszcze raz powtórzę : nie kupował bym 150 koni w zafirze z lat 2005-2009... a dokładniej chodzi np. choćby o klapy kolektora a dokładnie ssącego, czyli tam gdzie powietrze dolatuje.... problem występuje także w Fiatach z podobnym silnikiem... może kolego sympatyczny powinieneś wzbogacić lekturę nie tylko o markę VW...
Fiat podzielił się silnikiem z GM i dlatego ma te same problemy - ten sam silnik.
Jak zobaczysz na niektóre części osprzętu silnika w oplu to mają znaczek fiata.

Jeździłem starszym modelem jtd'ka i bardzo miło go wspominam.
Bravo I 132@360
Superb 165@370
Touran 151@340 seria
Passat 175@370
O2 105@250 seria

Obrazek Touran

Obrazek Passat
Awatar użytkownika
kowet
Zaawansowany
Posty: 348
Rejestracja: sob lip 16, 2011 21:31
Auto:: Touran 2,0 TDI DSG
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: kowet »

Rauko pisze:
AZIK pisze:
kowet pisze: Kolego a który to jest 8V (zaworów) bo nie wiem? Ja mam 140 koni 2,0 TDI i nie wiem czy były 8 zoworowe?
bez obrazy dla adama, i ja również mogę się mylić, ale...
.... naczytał się głupot na forach, gdzie pomylili silnik dieslowski Opla i VW... w Oplu lepsze 8 zaworowe jednostki 100 lub 120 KM niż 16v - 150 KM .... ot to tyle co pamiętam jak kupowałem z sąsiadem Zafirkę
No niestety kolego, ale to Ty się mylisz :)
Otóż od 12.2005 były dostępne Tourany z silnikami 2.0 TDI 8v o oznaczeniu BMM (spójrz w mój opis ;) ) i były to silniki bazujące na 1.9 TDI tylko ze zwiększoną pojemnością. Wizualnie nawet 1.9TDI i 2.0TDI BMM wyglądają identycznie. Jeżeli chodzi o znane usterki to też stosujemy podział 1.9TDI i 2.0TDI 8v (BMM) oraz osobno 2.0TDI 16v. Dlatego zapewne kolega szuka 2.0 TDI 8v ;)
Szacun i znowu się czegoś nowego nauczyłem!!! Warto czytać aby wiedzieć więcej:)
Już nie Touran :( ale Sharan...
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

a czy ten 8v to nie ma już nieszczęsnego DPF?
Coś za coś :P

a mi BKD śmiga, aż miło :D

/chłopaki robi się śmietnik w tym temacie :>
Pozdrawiam!
adamrogalski
Początkujący
Posty: 13
Rejestracja: wt lut 14, 2012 10:41
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: wrocław

Post autor: adamrogalski »

właśnie wróciłem z salonu, wg Pana który mi tam pokazywał co i jak problemy były w tych z początków produkcji, teraz jest lepiej. Kolega z serwisu natomiast powiedział że jak wezmę 5 lat gwarancji, to wszystko co się ma zepsuć zepsuje się w tym czasie.

Ważne info jakie dostałem: ciężko znaleźć auto z dobrej ręki używane bo 9/10 sprzedawane jest poprzez salony bez żadnych ogłoszeń, reszta to auta po przejściach.

Mam teraz zagwozdkę bo dostałem jeszcze nową ofertę na renault GS jednak tam skrzynia CVT i opinie bardzo skrajnie różne.
Dodi pisze:
adamrogalski pisze: Teraz wrócił temat nowego auta, tutaj już jednak benzyna 1,4 TSI 140KM, ale słyszałem że silnik nie jest zbyt dobry, możecie coś więcej napisać.
w tym silniku jest problem z rozrzadem... łańcuch wyciera prowadnice i to już przy niskich przebiegach... w Turbo Kamerze to nie było programu coby o tym silniku nie mówili...
Awatar użytkownika
Blupol
Przeglądacz
Posty: 143
Rejestracja: pt lut 10, 2012 12:25
Auto:: '12 1.6 TDI Bluemotion
Imię:: Tom
Lokalizacja: G.Śląsk
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: Blupol »

Ciapek pisze:a czy ten 8v to nie ma już nieszczęsnego DPF?
Coś za coś :P

a mi BKD śmiga, aż miło :D

/chłopaki robi się śmietnik w tym temacie :>
DPF nie ma nic wspólnego z zaworami. Również mam 8V (BMM) i DPF jest.
Ucieszyłem sięostatnio, bo zapełniony był....w 0%! To efekt dojazdu do roboty: 25 km dziennie po drodze szybkiego ruchu (70%), więc dostaje po garach i wszystko sięładnie spala.
sorki za OT.

PS. ciekawe skąd znacie historię serwisowania...z ASO? Od ręki dostajecie takie info?
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5616
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

Blupol pisze:DPF nie ma nic wspólnego z zaworami.
Np BKD/AZV to 16V i w standardzie go nie mają chyba,że ktoś sobie zażyczył. Warto spojrzeć na Topic
ODPOWIEDZ