Strona 3 z 19

: wt lut 14, 2012 15:41
autor: Rauko
AZIK pisze:
kowet pisze:
adamrogalski pisze:no ja też czaję się na jedno autko od nich, niestety średnio chcą zejść z ceny więc szukam dalej, gdyż mimo zapewnień że w aucie nic nie trzeba robić warto zrobić pełen przegląd wraz z wymianą rozrządu, filtrów, płynów, itp. stad moja propozycja niższej kwoty do zapłaty, niestety bez pozytywnego odzewu, więc jakby ktoś widział coś fajnego w dieslu 2.0 (najlepiej 8v) i koniecznie z DSG to z chęcią obejrzę, bo cała aktualna oferta z alledrogo jest mi znana i niestety nic nie wybrałem, a dwa auta sprawdzam
Kolego a który to jest 8V (zaworów) bo nie wiem? Ja mam 140 koni 2,0 TDI i nie wiem czy były 8 zoworowe?
bez obrazy dla adama, i ja również mogę się mylić, ale...
.... naczytał się głupot na forach, gdzie pomylili silnik dieslowski Opla i VW... w Oplu lepsze 8 zaworowe jednostki 100 lub 120 KM niż 16v - 150 KM .... ot to tyle co pamiętam jak kupowałem z sąsiadem Zafirkę
No niestety kolego, ale to Ty się mylisz :)
Otóż od 12.2005 były dostępne Tourany z silnikami 2.0 TDI 8v o oznaczeniu BMM (spójrz w mój opis ;) ) i były to silniki bazujące na 1.9 TDI tylko ze zwiększoną pojemnością. Wizualnie nawet 1.9TDI i 2.0TDI BMM wyglądają identycznie. Jeżeli chodzi o znane usterki to też stosujemy podział 1.9TDI i 2.0TDI 8v (BMM) oraz osobno 2.0TDI 16v. Dlatego zapewne kolega szuka 2.0 TDI 8v ;)

: wt lut 14, 2012 15:59
autor: AZIK
rozumiem teraz i zwiększyłem swoją wiedzę :piwo: ... zaznaczyłem, że mogę się mylić :) nigdy w tak małych jednostach nie siedziałem, po prostu.... :mrgreen:

czyli BMM to lepsze wydumiki??? niż następcy z 16v??

: wt lut 14, 2012 16:34
autor: Rauko
Ja uznaję BMM za lepszy pomysł niż 2.0TDI 16v, bo teoretycznie powinien być trwalszy, ale zapewne i tak więcej zależy od trafionego egzemplarza i szczęścia niż od statystyk :)

: wt lut 14, 2012 19:37
autor: AZIK
Dodi pisze:
kolego "słyszysz dzwony, ale nie wiesz, w którym kościele biją"... coś tam słyszałeś ale tak naprawde mylisz sie co do tych silników i to chyba Ty ( bez obrazy ) naczytałeś się głupot i to powtarzasz...
Dodi nie irytuj się tak od razu... po prostu nt Opla i jego diesla 1,9 słyszałem wiele opinii od fanatyków internetowych jak i serwisantów opelka... i jeszcze raz powtórzę : nie kupował bym 150 koni w zafirze z lat 2005-2009... a dokładniej chodzi np. choćby o klapy kolektora a dokładnie ssącego, czyli tam gdzie powietrze dolatuje.... problem występuje także w Fiatach z podobnym silnikiem... może kolego sympatyczny powinieneś wzbogacić lekturę nie tylko o markę VW...

nie chce pyszczyć i wypaść źle na początku, bo nie o to chodzi, aby podskakiwać "starym użytkownikom" :piwo: , a sam mam więcej pytań niż znam odpowiedzi... ale Twoja wypowiedź mnie nie przekonała i nie wniosła nic ... a chętny jestem na nowe wiadomości :)

: wt lut 14, 2012 19:53
autor: Dodi
AZIK pisze:i jeszcze raz powtórzę : nie kupował bym 150 koni w zafirze z lat 2005-2009... a dokładniej chodzi np. choćby o klapy kolektora a dokładnie ssącego, czyli tam gdzie powietrze dolatuje.... problem występuje także w Fiatach z podobnym silnikiem...
kolega ma Signum juz 3 lata właśnie ze 150 konnym dieslem i chodzi jak zegareczek... nalatał juz ok 70 tys. i zadnych najmniejszych problemów nie miał do tej pory...
AZIK pisze:ale Twoja wypowiedź mnie nie przekonała i nie wniosła nic ... a chętny jestem na nowe wiadomości :)
i ViceVersa... ;)
AZIK pisze:może kolego sympatyczny powinieneś wzbogacić lekturę nie tylko o markę VW...
myślę, że dałbym rade stanąć z Tobą do pojedynku na wiedzę i to nie tylko o VW czy Oplu... :>

a tak poza tym wszystkim to ja sie nie irytuje - daleko mi do tego :piwo: :piwo:

: wt lut 14, 2012 19:59
autor: AZIK
:piwo: Spoko... bo już myślałem, że obaj się napinamy jak bycze jaja :)

Ale seryjnie Ci prawiem, że coś w tych zafirach dawali za szit motor, bo o innych modelach opli już tego nie słyszałem... Signum to już nowyszy model... może vectry C miały podobnie???.... a hu... z tym... szukam w końcu touranka a nie zafiry :hahaha:

liczę, że pomożesz kiedyś w potrzebie... jak napisałem: sam mam więcej pytań niż znam odpowiedzi, jak Agent Moulder z Archiwum X !!!!

: wt lut 14, 2012 20:03
autor: Dodi
liczę, że pomożesz kiedyś w potrzebie...
nie ma sprawy... służe pomocą...

: wt lut 14, 2012 20:24
autor: adamrogalski
AZIK pisze:rozumiem teraz i zwiększyłem swoją wiedzę :piwo: ... zaznaczyłem, że mogę się mylić :) nigdy w tak małych jednostach nie siedziałem, po prostu.... :mrgreen:

czyli BMM to lepsze wydumiki??? niż następcy z 16v??
czyli jednak dobrze wiedziałem czego szukam :)

ale jest też gorszy aspekt całej sprawy, sprawdziłem dziś historię wszystkich autek, które brałem pod uwagę i powiem szczerze nie kupię żadnego, prawie każdy ma kręcony licznik, albo bardzo bujną historię serwisową, nawet ten z mobile net na który sie właśnie czaiłem.

Teraz wrócił temat nowego auta, tutaj już jednak benzyna 1,4 TSI 140KM, ale słyszałem że silnik nie jest zbyt dobry, możecie coś więcej napisać.

[ Dodano: Wto Lut 14, 2012 19:27 ]
A akurat ja bym silnik opla 1,9 CDTI dał jako wzór (tak to jest silnik fiata :) ). Mój ma niewielki przebieg (zrobiłem autem od nowości prawie 70 tysi). Silnik bardzo żwawy i niezawodny, wystarczy go dobrze użytkować, tak więc ja osobiście polecam
AZIK pisze:
Dodi pisze:
kolego "słyszysz dzwony, ale nie wiesz, w którym kościele biją"... coś tam słyszałeś ale tak naprawde mylisz sie co do tych silników i to chyba Ty ( bez obrazy ) naczytałeś się głupot i to powtarzasz...
Dodi nie irytuj się tak od razu... po prostu nt Opla i jego diesla 1,9 słyszałem wiele opinii od fanatyków internetowych jak i serwisantów opelka... i jeszcze raz powtórzę : nie kupował bym 150 koni w zafirze z lat 2005-2009... a dokładniej chodzi np. choćby o klapy kolektora a dokładnie ssącego, czyli tam gdzie powietrze dolatuje.... problem występuje także w Fiatach z podobnym silnikiem... może kolego sympatyczny powinieneś wzbogacić lekturę nie tylko o markę VW...

nie chce pyszczyć i wypaść źle na początku, bo nie o to chodzi, aby podskakiwać "starym użytkownikom" :piwo: , a sam mam więcej pytań niż znam odpowiedzi... ale Twoja wypowiedź mnie nie przekonała i nie wniosła nic ... a chętny jestem na nowe wiadomości :)

: śr lut 15, 2012 08:56
autor: Dodi
adamrogalski pisze: Teraz wrócił temat nowego auta, tutaj już jednak benzyna 1,4 TSI 140KM, ale słyszałem że silnik nie jest zbyt dobry, możecie coś więcej napisać.
w tym silniku jest problem z rozrzadem... łańcuch wyciera prowadnice i to już przy niskich przebiegach... w Turbo Kamerze to nie było programu coby o tym silniku nie mówili...

: śr lut 15, 2012 17:51
autor: arti_76
AZIK pisze:Dodi nie irytuj się tak od razu... po prostu nt Opla i jego diesla 1,9 słyszałem wiele opinii od fanatyków internetowych jak i serwisantów opelka... i jeszcze raz powtórzę : nie kupował bym 150 koni w zafirze z lat 2005-2009... a dokładniej chodzi np. choćby o klapy kolektora a dokładnie ssącego, czyli tam gdzie powietrze dolatuje.... problem występuje także w Fiatach z podobnym silnikiem... może kolego sympatyczny powinieneś wzbogacić lekturę nie tylko o markę VW...
Fiat podzielił się silnikiem z GM i dlatego ma te same problemy - ten sam silnik.
Jak zobaczysz na niektóre części osprzętu silnika w oplu to mają znaczek fiata.

Jeździłem starszym modelem jtd'ka i bardzo miło go wspominam.

: śr lut 15, 2012 18:01
autor: kowet
Rauko pisze:
AZIK pisze:
kowet pisze: Kolego a który to jest 8V (zaworów) bo nie wiem? Ja mam 140 koni 2,0 TDI i nie wiem czy były 8 zoworowe?
bez obrazy dla adama, i ja również mogę się mylić, ale...
.... naczytał się głupot na forach, gdzie pomylili silnik dieslowski Opla i VW... w Oplu lepsze 8 zaworowe jednostki 100 lub 120 KM niż 16v - 150 KM .... ot to tyle co pamiętam jak kupowałem z sąsiadem Zafirkę
No niestety kolego, ale to Ty się mylisz :)
Otóż od 12.2005 były dostępne Tourany z silnikami 2.0 TDI 8v o oznaczeniu BMM (spójrz w mój opis ;) ) i były to silniki bazujące na 1.9 TDI tylko ze zwiększoną pojemnością. Wizualnie nawet 1.9TDI i 2.0TDI BMM wyglądają identycznie. Jeżeli chodzi o znane usterki to też stosujemy podział 1.9TDI i 2.0TDI 8v (BMM) oraz osobno 2.0TDI 16v. Dlatego zapewne kolega szuka 2.0 TDI 8v ;)
Szacun i znowu się czegoś nowego nauczyłem!!! Warto czytać aby wiedzieć więcej:)

: śr lut 15, 2012 18:52
autor: Ciapek
a czy ten 8v to nie ma już nieszczęsnego DPF?
Coś za coś :P

a mi BKD śmiga, aż miło :D

/chłopaki robi się śmietnik w tym temacie :>

: śr lut 15, 2012 19:28
autor: adamrogalski
właśnie wróciłem z salonu, wg Pana który mi tam pokazywał co i jak problemy były w tych z początków produkcji, teraz jest lepiej. Kolega z serwisu natomiast powiedział że jak wezmę 5 lat gwarancji, to wszystko co się ma zepsuć zepsuje się w tym czasie.

Ważne info jakie dostałem: ciężko znaleźć auto z dobrej ręki używane bo 9/10 sprzedawane jest poprzez salony bez żadnych ogłoszeń, reszta to auta po przejściach.

Mam teraz zagwozdkę bo dostałem jeszcze nową ofertę na renault GS jednak tam skrzynia CVT i opinie bardzo skrajnie różne.
Dodi pisze:
adamrogalski pisze: Teraz wrócił temat nowego auta, tutaj już jednak benzyna 1,4 TSI 140KM, ale słyszałem że silnik nie jest zbyt dobry, możecie coś więcej napisać.
w tym silniku jest problem z rozrzadem... łańcuch wyciera prowadnice i to już przy niskich przebiegach... w Turbo Kamerze to nie było programu coby o tym silniku nie mówili...

: ndz lut 19, 2012 00:51
autor: Blupol
Ciapek pisze:a czy ten 8v to nie ma już nieszczęsnego DPF?
Coś za coś :P

a mi BKD śmiga, aż miło :D

/chłopaki robi się śmietnik w tym temacie :>
DPF nie ma nic wspólnego z zaworami. Również mam 8V (BMM) i DPF jest.
Ucieszyłem sięostatnio, bo zapełniony był....w 0%! To efekt dojazdu do roboty: 25 km dziennie po drodze szybkiego ruchu (70%), więc dostaje po garach i wszystko sięładnie spala.
sorki za OT.

PS. ciekawe skąd znacie historię serwisowania...z ASO? Od ręki dostajecie takie info?

: ndz lut 19, 2012 01:00
autor: jeżu
Blupol pisze:DPF nie ma nic wspólnego z zaworami.
Np BKD/AZV to 16V i w standardzie go nie mają chyba,że ktoś sobie zażyczył. Warto spojrzeć na Topic