U mnie w lato jest ok. Zimą pali gorzej, zakręci kilka razy wskoczy na 500 obr i dopiero 1000 obr osiąga za jakąś sekundę czy tam dwie. Zapowiadają się mrozy znowu, nakręcę filmik to sobie porównasz.jaras99 pisze:Niestety tak. A jak twój BMN sobie radzi?drops pisze:Jaras w lato przy dodatnich temperaturach tak samo Ci odpala po dłuższym postoju?
BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdzić?
-
- Początkujący
- Posty: 30
- Rejestracja: pn lip 20, 2015 21:24
- Auto:: Touran, 2.0 TDI BMN, 2007
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
dawaj dawaj będzie co porównywać. Ale tak jak mój to chyba nikt nie madrops pisze:nakręcę filmik to sobie porównasz.

tu macie filmik dzisiaj z porannego rozruchu z wypiętą wtyczką G62. Zapalił od strzała. Takiego odpalania oczekuję: https://youtu.be/XlcTX7t0hVA
-- Wt sty 19, 2016 07:40 --
mówisz Muti?? Kurde no nie wiem. Wygląda na to, że z wszystkim już w tym temacie podziałałem. Spójrz jeszcze na filmik poranny rozruch bez G62. Pali wręcz idealnie.Muti pisze:Kurde, wiesz co... Wymienił bym uszczelki na wtryskach i ofc po tym regulacja ich.
NzTT
A może jednak pójść najpierw w korektę map i zmienić dawkę startową? Muszę coś z tym zrobić, bo to długie kręcenie będzie mi dorzynać kolejne podzespoły. Potem zaś aku słabe, nie odpali w najmniej odpoweidnim momencie, ahh..............


-
- Użytkownik
- Posty: 265
- Rejestracja: sob maja 04, 2013 22:35
- Auto:: Touran 2,0 BMM DSG 2006
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Świecie
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Może na początek wymień sam czujnik na nowy markowy, może coś przekłamuje i silnik ma złe dane ?
Jaro-J
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Bez sensu. Tymbardziej że kosztuje prawie 100zl. Jeżeli na zimnym przed odpalaniem pokazuje dobra temp.trial70 pisze:Może na początek wymień sam czujnik na nowy markowy, może coś przekłamuje i silnik ma złe dane ?
Jaras.. Ciężko doradzić, bo rzeczywiście bez g62 odpala od razu. To by wskazywało na problem z wtryskami. Myślę, że podniesienie dawki rozruchowej w całym zakresie temp będzie skuteczne. Ewentualnie na ciepłym będzie puszczal delikatnego bąka, jak stare tdi na pd.
Podaj mi vin na PW.
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Muti VIN poleciał na priv. Chyba pojadę na korektę mapy. To, że będzie bączył nie jest dla mnie problemem. Mam ogarniętego gościa w tym zakresie, tylko czego tak naprawdę chcę? Tak jak napisałeś podniesienie dawki startowej w całym zakresie temperaturowym?Muti pisze:Myślę, że podniesienie dawki rozruchowej w całym zakresie temp będzie skuteczne. Ewentualnie na ciepłym będzie puszczal delikatnego bąka, jak stare tdi na pd.
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Tak bym to nazwał. Sprawdził jaka ma wartość przy odpietym czujniku i zrobił trochę niższą. Np strzelam +10procent w całym zakresie.
NzTT
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
wiesz Muti co mnie jeszcze zastanawia, dlaczego chu...ek przy wypiętej wtyczce pokazuje temperaturę przy G62 tylko minus 5 stopni? Wszechobecny internet mówi, że wtedy komp dostaje sygnał, że mamy minus 30 stopni na czujniku. Czy tutaj można się ewentualnie doszukiwać jakiegoś problemu?
Rozmawiałem właśnie z gościem od map. Przedstawiłem mu całą historyjkę. Wczyta się wieczorkiem w moją mapę, bo jest w jej posiadaniu i coś podziała.
Jednak tak na gorąco na co zwrócił uwagę:
1. dlaczego przy wypięciu wtyczki komp widzi minus 5 stopni? - temat do weryfikacji
2. Sugestia z jego strony, że trzeba jeszcze raz przejrzeć instalację świec żarowych, głównie okolice przekaźnika i czy coś tam nie jest posrane. Tak mnie teraz zastanawia jedna rzecz. Świece mam NGK 7V, jak mierzyłem napięcie na kapturkach od świec było jakoś 5,03V przy wypiętym G62. Czy tak jest OK?
Kolega Lanky w tym temacie http://www.touranklub.pl/forum/viewtopi ... 27&start=0 pisze, że po odpięciu czujnika G62 mierzył napięcie na świece 12V, a przy wpiętym około 6V. Przy wypiętym auto paliło a przy wpiętym ni cholere. Świece i czujnik wrzucił nowe. WTF?
Z drugiej zaś strony moje auto kiepsko paliło nawet latem (nie tak źle jak teraz gdy zimno, ale też trzeba było trochę pokręcić), gdzie czasami poranne temp były w okolicy 15 stopni na plusie. Czy świece zawsze grzeją na zimnym silniku, nawet w letnie poranki?
Jak miałem wytargane świece zapomniałem zbadać jedną rzecz. Jak długo jest podawane napięcie na kapturkach świec na zimnym, porannym silniku normalnie z wpiętą wtyczką. Tu może być pies pogrzebany. Czy da się zrobić tak, żeby świece mi dłużej świeciły (żeby je przekaźnik nie rozłączał)? Wtedy bym sprawdził jak odpala. Sugestia tunera była taka, żeby w pierwszym kroku wydłużyć czas grzania świec i poobserwować jakie będą efekty. Jednak sam tego nie zrobię żeby sprawdzić.
3. W kolejnym kroku zacznie maziać przy dawkach startowych. Pytanie moje w tym miejscu jest takie. Jeśli podniesie mi dawki startowe w całym zakresie temperatur to jak to wpłynie na spalanie auta?
Rozmawiałem właśnie z gościem od map. Przedstawiłem mu całą historyjkę. Wczyta się wieczorkiem w moją mapę, bo jest w jej posiadaniu i coś podziała.
Jednak tak na gorąco na co zwrócił uwagę:
1. dlaczego przy wypięciu wtyczki komp widzi minus 5 stopni? - temat do weryfikacji
2. Sugestia z jego strony, że trzeba jeszcze raz przejrzeć instalację świec żarowych, głównie okolice przekaźnika i czy coś tam nie jest posrane. Tak mnie teraz zastanawia jedna rzecz. Świece mam NGK 7V, jak mierzyłem napięcie na kapturkach od świec było jakoś 5,03V przy wypiętym G62. Czy tak jest OK?
Kolega Lanky w tym temacie http://www.touranklub.pl/forum/viewtopi ... 27&start=0 pisze, że po odpięciu czujnika G62 mierzył napięcie na świece 12V, a przy wpiętym około 6V. Przy wypiętym auto paliło a przy wpiętym ni cholere. Świece i czujnik wrzucił nowe. WTF?
Z drugiej zaś strony moje auto kiepsko paliło nawet latem (nie tak źle jak teraz gdy zimno, ale też trzeba było trochę pokręcić), gdzie czasami poranne temp były w okolicy 15 stopni na plusie. Czy świece zawsze grzeją na zimnym silniku, nawet w letnie poranki?
Jak miałem wytargane świece zapomniałem zbadać jedną rzecz. Jak długo jest podawane napięcie na kapturkach świec na zimnym, porannym silniku normalnie z wpiętą wtyczką. Tu może być pies pogrzebany. Czy da się zrobić tak, żeby świece mi dłużej świeciły (żeby je przekaźnik nie rozłączał)? Wtedy bym sprawdził jak odpala. Sugestia tunera była taka, żeby w pierwszym kroku wydłużyć czas grzania świec i poobserwować jakie będą efekty. Jednak sam tego nie zrobię żeby sprawdzić.
3. W kolejnym kroku zacznie maziać przy dawkach startowych. Pytanie moje w tym miejscu jest takie. Jeśli podniesie mi dawki startowe w całym zakresie temperatur to jak to wpłynie na spalanie auta?
Ostatnio zmieniony wt sty 19, 2016 11:56 przez jaras99, łącznie zmieniany 1 raz.
- PIOTREL
- Expert
- Posty: 1055
- Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
- Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Koło
- Podziękował: 64 razy
- Otrzymał podziękowań: 108 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Ja bym to sprawdziłjaras99 pisze: 1. dlaczego przy wypięciu wtyczki komp widzi minus 5 stopni? - temat do weryfikacji
Nie ruszaj świec.jaras99 pisze: 2. Sugestia z jego strony, że trzeba jeszcze raz przejrzeć instalację świec żarowych, głównie okolice przekaźnika i czy coś tam nie jest posrane. Tak mnie teraz zastanawia jedna rzecz. Świece mam NGK 7V, jak mierzyłem napięcie na kapturkach od świec było jakoś 5,03V. Czy tak jest OK?
Z drugiej zaś strony auto kiepsko paliło nawet latem (nie tak źle jak teraz gdy zimno, ale też trzeba było trochę pokręcić), gdzie czasami poranne temp były w okolicy 15 stopni na plusie. Czy świece zawsze grzeją na zimnym silniku, nawet w letnie poranki?
Jak miałem wytargane świece zapomniałem zbadać jedną rzecz. Jak długo jest podawane napięcie na kapturkach świec na zimnym, porannym silniku normalnie z wpiętą wtyczką. Tu może być pies pogrzebany. Sugestia tunera była taka, żeby w pierwszym kroku wydłużyć czas grzania świec i poobserwować jakie będą efekty.
Latem powinien pali Ci bez nich a Ty masz latem też taki sam problem.
To że świece są na 7V to nie oznacza, że muszą dostawać takie napięcie.
Świece pracują w zakresie napięć.
-- 19 sty 2016, o 10:52 --
PIOTREL pisze:Ja bym to sprawdziłjaras99 pisze: 1. dlaczego przy wypięciu wtyczki komp widzi minus 5 stopni? - temat do weryfikacji
Nie ruszaj świec.jaras99 pisze: 2. Sugestia z jego strony, że trzeba jeszcze raz przejrzeć instalację świec żarowych, głównie okolice przekaźnika i czy coś tam nie jest posrane. Tak mnie teraz zastanawia jedna rzecz. Świece mam NGK 7V, jak mierzyłem napięcie na kapturkach od świec było jakoś 5,03V. Czy tak jest OK?
Z drugiej zaś strony auto kiepsko paliło nawet latem (nie tak źle jak teraz gdy zimno, ale też trzeba było trochę pokręcić), gdzie czasami poranne temp były w okolicy 15 stopni na plusie. Czy świece zawsze grzeją na zimnym silniku, nawet w letnie poranki?
Jak miałem wytargane świece zapomniałem zbadać jedną rzecz. Jak długo jest podawane napięcie na kapturkach świec na zimnym, porannym silniku normalnie z wpiętą wtyczką. Tu może być pies pogrzebany. Sugestia tunera była taka, żeby w pierwszym kroku wydłużyć czas grzania świec i poobserwować jakie będą efekty.
Latem powinien palić Ci bez nich a Ty masz latem też taki sam problem.
To że świece są na 7V to nie oznacza, że muszą dostawać takie napięcie.
Świece pracują w zakresie napięć.
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Świece są PWM zasilane.
Podniesienie dawki startowej jak sama nazwa mówi nie wpłynie na spalanie, chyba że mowa o tych 3 mg przy rozruchu, to tak :p
Na pewno miałeś 7v świece?
NzTT
Podniesienie dawki startowej jak sama nazwa mówi nie wpłynie na spalanie, chyba że mowa o tych 3 mg przy rozruchu, to tak :p
Na pewno miałeś 7v świece?
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
PWM? rozwiń to proszęMuti pisze: Świece są PWM zasilane.
Podniesienie dawki startowej jak sama nazwa mówi nie wpłynie na spalanie, chyba że mowa o tych 3 mg przy rozruchu, to tak :p
Na pewno miałeś 7v świece?
Chyba do końca nie rozumiem pojęć i znaczeń dawka startowa a dawka rozruchowa
Świece u mnie siedzą 7V i też takie powinny być w środku. Kolega Lanky w tym temacie viewtopic.php?f=15&t=4327&start=0 pisze, że po odpięciu czujnika G62 mierzył napięcie na świece 12V, a przy wpiętym około 6V. Przy wypiętym auto paliło a przy wpiętym ni cholere. Świece i czujnik wrzucił nowe. WTF?
-- Wt sty 19, 2016 11:03 --
a co mam sprawdzić?PIOTREL pisze:jaras99 napisał(a):
1. dlaczego przy wypięciu wtyczki komp widzi minus 5 stopni? - temat do weryfikacji
Ja bym to sprawdził

- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Modulac ... uls%C3%B3w
Świece zasilane są impulsowo 12v, co powoduje, że się szybciej grzeją. W BKD jest napięcie 4,4v,co oznacza 3 krotnie krótszy zwój grzejacy, co przy napięciu 12v daje 3 krotnie krótsze nagrzewanie. Dlatego jest sterownik, bo jakby ciągle było 12v w impulsach, to by się spalily świece.
NzTT
Świece zasilane są impulsowo 12v, co powoduje, że się szybciej grzeją. W BKD jest napięcie 4,4v,co oznacza 3 krotnie krótszy zwój grzejacy, co przy napięciu 12v daje 3 krotnie krótsze nagrzewanie. Dlatego jest sterownik, bo jakby ciągle było 12v w impulsach, to by się spalily świece.
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
to dlaczego na kapturkach mam 5V?Muti pisze:Świece zasilane są impulsowo 12v, co powoduje, że się szybciej grzeją.
-
- Początkujący
- Posty: 12
- Rejestracja: śr sty 13, 2016 16:29
- Auto:: VW Touran 2.0 TDI 140 KM
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Hej.
A pytanie moje jest następujące czy sprawdziłeś cały układ paliwowy. Nie chodzi mi o to czy elementy (pompa, filtr, wtryski) a całą ścieżkę od pompy paliwa do wtrysków. Dla mnie wygląda to jak brak szczelności. Tezę opieram na tym, iż problem pojawia się podczas dużych różnic temperatur i postoju. Lewe powietrze dostaje się do układu paliwowego z powodu podciśnienia, gdy temperatura wewnątrz obniża się znacznie względem pracy. Nawet na delikatnej nieszczelności przewodu, bądź nieszczelności na łączeniach przez 10 godzin może dojść do zassania powietrza. Może to być tak delikatne, że powierzchowne oględziny nie wykażą sprawy. Proponuję kanał i sprawdzenie wszystkiego centymetr po centymetrze na odpalonym silniku. Jest możliwość, że podczas ciśnienia w układzie ukarze się nieszczelność (głupie zapocenie). Odpięcie czujnika zwiększa kompresje, co pozwala na szybsze odpowietrzenie układu. Może to być głupota. Zwiększenie dawki rozruchowej jedynie zamaskuje problem, a nie go rozwiąże. Spróbuj poszukać kanału, załatwić sobie 1 godzinę, i dużo cierpliwości. Koszty znikome, a może pomóc. Brak szczelności niekoniecznie musi się ukazać w jakimś błędzie, jeżeli jest chwilowy.
A pytanie moje jest następujące czy sprawdziłeś cały układ paliwowy. Nie chodzi mi o to czy elementy (pompa, filtr, wtryski) a całą ścieżkę od pompy paliwa do wtrysków. Dla mnie wygląda to jak brak szczelności. Tezę opieram na tym, iż problem pojawia się podczas dużych różnic temperatur i postoju. Lewe powietrze dostaje się do układu paliwowego z powodu podciśnienia, gdy temperatura wewnątrz obniża się znacznie względem pracy. Nawet na delikatnej nieszczelności przewodu, bądź nieszczelności na łączeniach przez 10 godzin może dojść do zassania powietrza. Może to być tak delikatne, że powierzchowne oględziny nie wykażą sprawy. Proponuję kanał i sprawdzenie wszystkiego centymetr po centymetrze na odpalonym silniku. Jest możliwość, że podczas ciśnienia w układzie ukarze się nieszczelność (głupie zapocenie). Odpięcie czujnika zwiększa kompresje, co pozwala na szybsze odpowietrzenie układu. Może to być głupota. Zwiększenie dawki rozruchowej jedynie zamaskuje problem, a nie go rozwiąże. Spróbuj poszukać kanału, załatwić sobie 1 godzinę, i dużo cierpliwości. Koszty znikome, a może pomóc. Brak szczelności niekoniecznie musi się ukazać w jakimś błędzie, jeżeli jest chwilowy.
PPD
VW Touran 2.0 TDI BKD 2005r.
VW Touran 2.0 TDI BKD 2005r.
- PIOTREL
- Expert
- Posty: 1055
- Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
- Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Koło
- Podziękował: 64 razy
- Otrzymał podziękowań: 108 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Zwykłym miernikiem cyfrowym nie zmierzysz napięcia impulsowego za duża zwłoka pomiaru.jaras99 pisze:to dlaczego na kapturkach mam 5V?Muti pisze:Świece zasilane są impulsowo 12v, co powoduje, że się szybciej grzeją.
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
no chyba że takPIOTREL pisze:Zwykłym miernikiem cyfrowym nie zmierzysz napięcia impulsowego za duża zwłoka pomiaru.jaras99 pisze:to dlaczego na kapturkach mam 5V?Muti pisze:Świece zasilane są impulsowo 12v, co powoduje, że się szybciej grzeją.

-- Wt sty 19, 2016 11:58 --
myślę, że akcję którą zrobiłem z przeźroczystym długim wężykiem na odcinku dojście z baku ->przeźroczysty wężyk->wejście do filtra i obserwacja po dłuższym postoju co jest tłoczone załatwia sprawę. Brak tam jakiegokolwiek pęcherzyka powietrza. Chyba, że jakieś cuda się dziejąGusjon pisze:Hej.
A pytanie moje jest następujące czy sprawdziłeś cały układ paliwowy. Nie chodzi mi o to czy elementy (pompa, filtr, wtryski) a całą ścieżkę od pompy paliwa do wtrysków. Dla mnie wygląda to jak brak szczelności. Tezę opieram na tym, iż problem pojawia się podczas dużych różnic temperatur i postoju. Lewe powietrze dostaje się do układu paliwowego z powodu podciśnienia, gdy temperatura wewnątrz obniża się znacznie względem pracy. Nawet na delikatnej nieszczelności przewodu, bądź nieszczelności na łączeniach przez 10 godzin może dojść do zassania powietrza. Może to być tak delikatne, że powierzchowne oględziny nie wykażą sprawy. Proponuję kanał i sprawdzenie wszystkiego centymetr po centymetrze na odpalonym silniku. Jest możliwość, że podczas ciśnienia w układzie ukarze się nieszczelność (głupie zapocenie). Odpięcie czujnika zwiększa kompresje, co pozwala na szybsze odpowietrzenie układu. Może to być głupota. Zwiększenie dawki rozruchowej jedynie zamaskuje problem, a nie go rozwiąże. Spróbuj poszukać kanału, załatwić sobie 1 godzinę, i dużo cierpliwości. Koszty znikome, a może pomóc. Brak szczelności niekoniecznie musi się ukazać w jakimś błędzie, jeżeli jest chwilowy.