BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdzić?

drops
Początkujący
Posty: 30
Rejestracja: pn lip 20, 2015 21:24
Auto:: Touran, 2.0 TDI BMN, 2007
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: drops »

jaras99 pisze:
drops pisze:Jaras w lato przy dodatnich temperaturach tak samo Ci odpala po dłuższym postoju?
Niestety tak. A jak twój BMN sobie radzi?
U mnie w lato jest ok. Zimą pali gorzej, zakręci kilka razy wskoczy na 500 obr i dopiero 1000 obr osiąga za jakąś sekundę czy tam dwie. Zapowiadają się mrozy znowu, nakręcę filmik to sobie porównasz.
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

drops pisze:nakręcę filmik to sobie porównasz.
dawaj dawaj będzie co porównywać. Ale tak jak mój to chyba nikt nie ma :/

tu macie filmik dzisiaj z porannego rozruchu z wypiętą wtyczką G62. Zapalił od strzała. Takiego odpalania oczekuję: https://youtu.be/XlcTX7t0hVA

-- Wt sty 19, 2016 07:40 --
Muti pisze:Kurde, wiesz co... Wymienił bym uszczelki na wtryskach i ofc po tym regulacja ich.

NzTT
mówisz Muti?? Kurde no nie wiem. Wygląda na to, że z wszystkim już w tym temacie podziałałem. Spójrz jeszcze na filmik poranny rozruch bez G62. Pali wręcz idealnie.

A może jednak pójść najpierw w korektę map i zmienić dawkę startową? Muszę coś z tym zrobić, bo to długie kręcenie będzie mi dorzynać kolejne podzespoły. Potem zaś aku słabe, nie odpali w najmniej odpoweidnim momencie, ahh.............. :/ :/
trial70
Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: sob maja 04, 2013 22:35
Auto:: Touran 2,0 BMM DSG 2006
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: trial70 »

Może na początek wymień sam czujnik na nowy markowy, może coś przekłamuje i silnik ma złe dane ?
Jaro-J
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

trial70 pisze:Może na początek wymień sam czujnik na nowy markowy, może coś przekłamuje i silnik ma złe dane ?
Bez sensu. Tymbardziej że kosztuje prawie 100zl. Jeżeli na zimnym przed odpalaniem pokazuje dobra temp.


Jaras.. Ciężko doradzić, bo rzeczywiście bez g62 odpala od razu. To by wskazywało na problem z wtryskami. Myślę, że podniesienie dawki rozruchowej w całym zakresie temp będzie skuteczne. Ewentualnie na ciepłym będzie puszczal delikatnego bąka, jak stare tdi na pd.
Podaj mi vin na PW.

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

Muti pisze:Myślę, że podniesienie dawki rozruchowej w całym zakresie temp będzie skuteczne. Ewentualnie na ciepłym będzie puszczal delikatnego bąka, jak stare tdi na pd.
Muti VIN poleciał na priv. Chyba pojadę na korektę mapy. To, że będzie bączył nie jest dla mnie problemem. Mam ogarniętego gościa w tym zakresie, tylko czego tak naprawdę chcę? Tak jak napisałeś podniesienie dawki startowej w całym zakresie temperaturowym?
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

Tak bym to nazwał. Sprawdził jaka ma wartość przy odpietym czujniku i zrobił trochę niższą. Np strzelam +10procent w całym zakresie.

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

wiesz Muti co mnie jeszcze zastanawia, dlaczego chu...ek przy wypiętej wtyczce pokazuje temperaturę przy G62 tylko minus 5 stopni? Wszechobecny internet mówi, że wtedy komp dostaje sygnał, że mamy minus 30 stopni na czujniku. Czy tutaj można się ewentualnie doszukiwać jakiegoś problemu?

Rozmawiałem właśnie z gościem od map. Przedstawiłem mu całą historyjkę. Wczyta się wieczorkiem w moją mapę, bo jest w jej posiadaniu i coś podziała.

Jednak tak na gorąco na co zwrócił uwagę:

1. dlaczego przy wypięciu wtyczki komp widzi minus 5 stopni? - temat do weryfikacji

2. Sugestia z jego strony, że trzeba jeszcze raz przejrzeć instalację świec żarowych, głównie okolice przekaźnika i czy coś tam nie jest posrane. Tak mnie teraz zastanawia jedna rzecz. Świece mam NGK 7V, jak mierzyłem napięcie na kapturkach od świec było jakoś 5,03V przy wypiętym G62. Czy tak jest OK?

Kolega Lanky w tym temacie http://www.touranklub.pl/forum/viewtopi ... 27&start=0 pisze, że po odpięciu czujnika G62 mierzył napięcie na świece 12V, a przy wpiętym około 6V. Przy wypiętym auto paliło a przy wpiętym ni cholere. Świece i czujnik wrzucił nowe. WTF?

Z drugiej zaś strony moje auto kiepsko paliło nawet latem (nie tak źle jak teraz gdy zimno, ale też trzeba było trochę pokręcić), gdzie czasami poranne temp były w okolicy 15 stopni na plusie. Czy świece zawsze grzeją na zimnym silniku, nawet w letnie poranki?
Jak miałem wytargane świece zapomniałem zbadać jedną rzecz. Jak długo jest podawane napięcie na kapturkach świec na zimnym, porannym silniku normalnie z wpiętą wtyczką. Tu może być pies pogrzebany. Czy da się zrobić tak, żeby świece mi dłużej świeciły (żeby je przekaźnik nie rozłączał)? Wtedy bym sprawdził jak odpala. Sugestia tunera była taka, żeby w pierwszym kroku wydłużyć czas grzania świec i poobserwować jakie będą efekty. Jednak sam tego nie zrobię żeby sprawdzić.

3. W kolejnym kroku zacznie maziać przy dawkach startowych. Pytanie moje w tym miejscu jest takie. Jeśli podniesie mi dawki startowe w całym zakresie temperatur to jak to wpłynie na spalanie auta?
Ostatnio zmieniony wt sty 19, 2016 11:56 przez jaras99, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
PIOTREL
Expert
Posty: 1055
Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Koło
Podziękował: 64 razy
Otrzymał podziękowań: 108 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: PIOTREL »

jaras99 pisze: 1. dlaczego przy wypięciu wtyczki komp widzi minus 5 stopni? - temat do weryfikacji
Ja bym to sprawdził
jaras99 pisze: 2. Sugestia z jego strony, że trzeba jeszcze raz przejrzeć instalację świec żarowych, głównie okolice przekaźnika i czy coś tam nie jest posrane. Tak mnie teraz zastanawia jedna rzecz. Świece mam NGK 7V, jak mierzyłem napięcie na kapturkach od świec było jakoś 5,03V. Czy tak jest OK?
Z drugiej zaś strony auto kiepsko paliło nawet latem (nie tak źle jak teraz gdy zimno, ale też trzeba było trochę pokręcić), gdzie czasami poranne temp były w okolicy 15 stopni na plusie. Czy świece zawsze grzeją na zimnym silniku, nawet w letnie poranki?
Jak miałem wytargane świece zapomniałem zbadać jedną rzecz. Jak długo jest podawane napięcie na kapturkach świec na zimnym, porannym silniku normalnie z wpiętą wtyczką. Tu może być pies pogrzebany. Sugestia tunera była taka, żeby w pierwszym kroku wydłużyć czas grzania świec i poobserwować jakie będą efekty.
Nie ruszaj świec.
Latem powinien pali Ci bez nich a Ty masz latem też taki sam problem.
To że świece są na 7V to nie oznacza, że muszą dostawać takie napięcie.
Świece pracują w zakresie napięć.

-- 19 sty 2016, o 10:52 --
PIOTREL pisze:
jaras99 pisze: 1. dlaczego przy wypięciu wtyczki komp widzi minus 5 stopni? - temat do weryfikacji
Ja bym to sprawdził
jaras99 pisze: 2. Sugestia z jego strony, że trzeba jeszcze raz przejrzeć instalację świec żarowych, głównie okolice przekaźnika i czy coś tam nie jest posrane. Tak mnie teraz zastanawia jedna rzecz. Świece mam NGK 7V, jak mierzyłem napięcie na kapturkach od świec było jakoś 5,03V. Czy tak jest OK?
Z drugiej zaś strony auto kiepsko paliło nawet latem (nie tak źle jak teraz gdy zimno, ale też trzeba było trochę pokręcić), gdzie czasami poranne temp były w okolicy 15 stopni na plusie. Czy świece zawsze grzeją na zimnym silniku, nawet w letnie poranki?
Jak miałem wytargane świece zapomniałem zbadać jedną rzecz. Jak długo jest podawane napięcie na kapturkach świec na zimnym, porannym silniku normalnie z wpiętą wtyczką. Tu może być pies pogrzebany. Sugestia tunera była taka, żeby w pierwszym kroku wydłużyć czas grzania świec i poobserwować jakie będą efekty.
Nie ruszaj świec.
Latem powinien palić Ci bez nich a Ty masz latem też taki sam problem.
To że świece są na 7V to nie oznacza, że muszą dostawać takie napięcie.
Świece pracują w zakresie napięć.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

Świece są PWM zasilane.
Podniesienie dawki startowej jak sama nazwa mówi nie wpłynie na spalanie, chyba że mowa o tych 3 mg przy rozruchu, to tak :p
Na pewno miałeś 7v świece?

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

Muti pisze: Świece są PWM zasilane.
Podniesienie dawki startowej jak sama nazwa mówi nie wpłynie na spalanie, chyba że mowa o tych 3 mg przy rozruchu, to tak :p
Na pewno miałeś 7v świece?
PWM? rozwiń to proszę

Chyba do końca nie rozumiem pojęć i znaczeń dawka startowa a dawka rozruchowa

Świece u mnie siedzą 7V i też takie powinny być w środku. Kolega Lanky w tym temacie viewtopic.php?f=15&t=4327&start=0 pisze, że po odpięciu czujnika G62 mierzył napięcie na świece 12V, a przy wpiętym około 6V. Przy wypiętym auto paliło a przy wpiętym ni cholere. Świece i czujnik wrzucił nowe. WTF?

-- Wt sty 19, 2016 11:03 --
PIOTREL pisze:jaras99 napisał(a):
1. dlaczego przy wypięciu wtyczki komp widzi minus 5 stopni? - temat do weryfikacji

Ja bym to sprawdził
a co mam sprawdzić? :P
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Modulac ... uls%C3%B3w

Świece zasilane są impulsowo 12v, co powoduje, że się szybciej grzeją. W BKD jest napięcie 4,4v,co oznacza 3 krotnie krótszy zwój grzejacy, co przy napięciu 12v daje 3 krotnie krótsze nagrzewanie. Dlatego jest sterownik, bo jakby ciągle było 12v w impulsach, to by się spalily świece.

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

Muti pisze:Świece zasilane są impulsowo 12v, co powoduje, że się szybciej grzeją.
to dlaczego na kapturkach mam 5V?
Gusjon
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: śr sty 13, 2016 16:29
Auto:: VW Touran 2.0 TDI 140 KM
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Gusjon »

Hej.
A pytanie moje jest następujące czy sprawdziłeś cały układ paliwowy. Nie chodzi mi o to czy elementy (pompa, filtr, wtryski) a całą ścieżkę od pompy paliwa do wtrysków. Dla mnie wygląda to jak brak szczelności. Tezę opieram na tym, iż problem pojawia się podczas dużych różnic temperatur i postoju. Lewe powietrze dostaje się do układu paliwowego z powodu podciśnienia, gdy temperatura wewnątrz obniża się znacznie względem pracy. Nawet na delikatnej nieszczelności przewodu, bądź nieszczelności na łączeniach przez 10 godzin może dojść do zassania powietrza. Może to być tak delikatne, że powierzchowne oględziny nie wykażą sprawy. Proponuję kanał i sprawdzenie wszystkiego centymetr po centymetrze na odpalonym silniku. Jest możliwość, że podczas ciśnienia w układzie ukarze się nieszczelność (głupie zapocenie). Odpięcie czujnika zwiększa kompresje, co pozwala na szybsze odpowietrzenie układu. Może to być głupota. Zwiększenie dawki rozruchowej jedynie zamaskuje problem, a nie go rozwiąże. Spróbuj poszukać kanału, załatwić sobie 1 godzinę, i dużo cierpliwości. Koszty znikome, a może pomóc. Brak szczelności niekoniecznie musi się ukazać w jakimś błędzie, jeżeli jest chwilowy.
PPD
VW Touran 2.0 TDI BKD 2005r.
Awatar użytkownika
PIOTREL
Expert
Posty: 1055
Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Koło
Podziękował: 64 razy
Otrzymał podziękowań: 108 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: PIOTREL »

jaras99 pisze:
Muti pisze:Świece zasilane są impulsowo 12v, co powoduje, że się szybciej grzeją.
to dlaczego na kapturkach mam 5V?
Zwykłym miernikiem cyfrowym nie zmierzysz napięcia impulsowego za duża zwłoka pomiaru.
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

PIOTREL pisze:
jaras99 pisze:
Muti pisze:Świece zasilane są impulsowo 12v, co powoduje, że się szybciej grzeją.
to dlaczego na kapturkach mam 5V?
Zwykłym miernikiem cyfrowym nie zmierzysz napięcia impulsowego za duża zwłoka pomiaru.
no chyba że tak :) a jak to wytłumaczyć jak wcześniej cytowałem sytuację z innego tematu, że po odpięciu G62 jest podawane napięcie na świece 12V. To komp jest taki mądry i wtedy daje na świece pełną moc 12V, nawet jeśli ma się świece 4,4V?

-- Wt sty 19, 2016 11:58 --
Gusjon pisze:Hej.
A pytanie moje jest następujące czy sprawdziłeś cały układ paliwowy. Nie chodzi mi o to czy elementy (pompa, filtr, wtryski) a całą ścieżkę od pompy paliwa do wtrysków. Dla mnie wygląda to jak brak szczelności. Tezę opieram na tym, iż problem pojawia się podczas dużych różnic temperatur i postoju. Lewe powietrze dostaje się do układu paliwowego z powodu podciśnienia, gdy temperatura wewnątrz obniża się znacznie względem pracy. Nawet na delikatnej nieszczelności przewodu, bądź nieszczelności na łączeniach przez 10 godzin może dojść do zassania powietrza. Może to być tak delikatne, że powierzchowne oględziny nie wykażą sprawy. Proponuję kanał i sprawdzenie wszystkiego centymetr po centymetrze na odpalonym silniku. Jest możliwość, że podczas ciśnienia w układzie ukarze się nieszczelność (głupie zapocenie). Odpięcie czujnika zwiększa kompresje, co pozwala na szybsze odpowietrzenie układu. Może to być głupota. Zwiększenie dawki rozruchowej jedynie zamaskuje problem, a nie go rozwiąże. Spróbuj poszukać kanału, załatwić sobie 1 godzinę, i dużo cierpliwości. Koszty znikome, a może pomóc. Brak szczelności niekoniecznie musi się ukazać w jakimś błędzie, jeżeli jest chwilowy.
myślę, że akcję którą zrobiłem z przeźroczystym długim wężykiem na odcinku dojście z baku ->przeźroczysty wężyk->wejście do filtra i obserwacja po dłuższym postoju co jest tłoczone załatwia sprawę. Brak tam jakiegokolwiek pęcherzyka powietrza. Chyba, że jakieś cuda się dzieją
ODPOWIEDZ