A tak obiektywnie, jak wygląda kosztowo ekaploatacja obydwu skrzyń? Z DSG jeździłem trochę firmowym. Nie zwracałem uwagi na spalanieaki pisze:A mi tam jedno czy automat czy manual, byle gna do przodu
Polowanie na Turanka
-
strzalek777
- Początkujący
- Posty: 15
- Rejestracja: pt sty 27, 2012 15:45
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Wawa/Birmingham
- aki
- Władca postów
- Posty: 2937
- Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
- Auto:: VW/AUDI
- Imię:: Artur
- Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Cross na DSG spala ok. 6,5 do 7,5 litra na 100 (trochę miasta trochę trasy)
R-Line z manualem spala ok. 5,9 do 7,5 litra na 100 (trochę miasta trochę trasy)
Audi A3 S-TRONIC spala ok. 4,9 do 7,0 litra na 100 (trochę miasta trochę trasy)
Podaje średnie spalanie według wskazań komputera i to co udało mi się osiągnąć, nie wpisuje wskazań podczas tzw. "butowania" i agresywnej jazdy.
R-Line z manualem spala ok. 5,9 do 7,5 litra na 100 (trochę miasta trochę trasy)
Audi A3 S-TRONIC spala ok. 4,9 do 7,0 litra na 100 (trochę miasta trochę trasy)
Podaje średnie spalanie według wskazań komputera i to co udało mi się osiągnąć, nie wpisuje wskazań podczas tzw. "butowania" i agresywnej jazdy.
- WJ
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: ndz sty 29, 2012 16:05
- Auto:: 1,9 BXE, model 2009
- Imię:: Waldek
- Lokalizacja: Jasło
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Koledzy chciałem się poradzić.
Mam na oku Tourana 1,9 z września 2008. Auto stoi we Francji i jest po strzale w prawy bok na tyle mocnym że w środku poszła poduszka w fotelu i kurtyna.
Nie mam tu wiedzy ale zapewne w pamięci kompa został ślad po wystrzale i pytanie czy po założeniu nowych poduch możliwa jest aktywacja nowych tak aby wszystko działało w razie czego?
Dzięki z góry za info.
Mam na oku Tourana 1,9 z września 2008. Auto stoi we Francji i jest po strzale w prawy bok na tyle mocnym że w środku poszła poduszka w fotelu i kurtyna.
Nie mam tu wiedzy ale zapewne w pamięci kompa został ślad po wystrzale i pytanie czy po założeniu nowych poduch możliwa jest aktywacja nowych tak aby wszystko działało w razie czego?
Dzięki z góry za info.
- Dodi
- Władca postów
- Posty: 3653
- Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
- Auto:: Sharan 7N CFGB
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łuków
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 58 razy
oczywiście to jest "pryszcz"... trzeba tylko wymienić ( być może sterownik ) i czujnik uderzeń bocznych...WJ pisze:Nie mam tu wiedzy ale zapewne w pamięci kompa został ślad po wystrzale i pytanie czy po założeniu nowych poduch możliwa jest aktywacja nowych tak aby wszystko działało w razie czego?
a gdzie go masz? widziałes tylko na zdjęciu? ja bym tak ze zdjęcia nie brał w ciemno...
- admin
- Władca postów
- Posty: 2336
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
- Auto:: Touran
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 122 razy
- Kontakt:
Trzeba wyczyścić sterownik, wymienić czujnik uderzeń bocznych, kurtynę, poduszkę w fotelu i zszyć fotelWJ pisze: Nie mam tu wiedzy ale zapewne w pamięci kompa został ślad po wystrzale i pytanie czy po założeniu nowych poduch możliwa jest aktywacja nowych tak aby wszystko działało w razie czego?
- Dodi
- Władca postów
- Posty: 3653
- Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
- Auto:: Sharan 7N CFGB
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łuków
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 58 razy
mylisz się i to bardzo... tył jest cieżki też do naciagania... mówisz, że oś wleczona ale jak sie wlecze innym śladem niż przednia to juz nie jest wesoło... przód jest najlepszy do roboty i dla blacharza i dlatego, że jest duze prawdopodobienstwo, że z geometrią bedzie wszystko ok...Bzyku pisze:uderzenia w bok nie należą do najlepszych do naprawy, ja osobiście jak już miałbym kupować powypadkowe auto brał bym takie po dzwonie w tył. zawsze to tylko oś wleczona.
- Bzyku
- Specjalista
- Posty: 526
- Rejestracja: pt lip 01, 2011 08:45
- Auto:: BKD, 2008
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Dodi, oczywiście nie piszę o ciężkim dzwonie w tył, natomiast uderzenie w bok robi z auta banana, którego może i wyciągną blacharze jednak ingerencja w nadwozie jest dużo większa (próg, podłoga, słupek środkowy, drzwi przód i tył, dach). chyba jednak mimo wszystko lepiej odciąć tył i wspawać nowy niż wyciągać cały bok. natomiast zgadzam się co do przodu (jeżeli podłużnice nie są ruszone) naprawa nie jest bardzo inwazyjna.
Był i się zmył Highline z 2003 z 2.0 TDI AZV 7os
Jest Trendline z 2007 z 2.0 TDI BKD + DSG 7os
Będzie ... ?
Jest Trendline z 2007 z 2.0 TDI BKD + DSG 7os
Będzie ... ?
- WJ
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: ndz sty 29, 2012 16:05
- Auto:: 1,9 BXE, model 2009
- Imię:: Waldek
- Lokalizacja: Jasło
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Rano dostałem fotki. Bok wygląda tak. Reszta tzn przód, tył, lewa strona nie tknięte.
Szukając auta biorę też pod uwagę taki wariant że przyciągnę coś po wypadku i zrobię jak dla siebie (a nie na handel) a tym samym będę wiedział co mu dolegało.
Przebieg tutaj jest zadziwiajaco niski - 45000 - i jeśli prawdziwy to duży plus (pytanie czy nie jedyny)?
Szukając auta biorę też pod uwagę taki wariant że przyciągnę coś po wypadku i zrobię jak dla siebie (a nie na handel) a tym samym będę wiedział co mu dolegało.
Przebieg tutaj jest zadziwiajaco niski - 45000 - i jeśli prawdziwy to duży plus (pytanie czy nie jedyny)?
- Załączniki
-
- 3.JPG (19.89 KiB) Przejrzano 590 razy
- WJ
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: ndz sty 29, 2012 16:05
- Auto:: 1,9 BXE, model 2009
- Imię:: Waldek
- Lokalizacja: Jasło
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Nie dostał bardzo mocno, ale na tyle że poduchy poleciały więc do zrobienie poza blacharką byłby jeszcze środek: kurtyna, podsufitka i poducha fotela do wymiany, fotel do szycia.admin pisze:Uszkodzenie minimalne, pewnie nawet słupek nie ruszony, szyby całe, drzwi do wymiany, próg do zrobienia. Jeżeli sam będziesz robił i znasz się na tym to będziesz miał przyjemne auto do normalnej jazdy
No i cała zabawa z czujnikami, sterownikami i kompem - jakie mogą być koszty? Takie elementy jak czujniki zderzeniowe i sterownik (oby nie) to tylko w ASO pewnie i kosmiczne ceny...
- admin
- Władca postów
- Posty: 2336
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
- Auto:: Touran
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 122 razy
- Kontakt:
Czujnik uderzeń bocznych ok 150-200 zł na allegro (jak kupisz z dokładnie takim samym numerem to odpadnie kodowanie). Sterownik do czyszczenia ok 100-150 zł za usługę. Poduszka w fotel ok 200 zł, szycie ok 100-150 zł, kurtyna ok 300 zł.
Podsufitkę ciężko kupić w ładnym stanie, ale na pewno kilkaset zł będzie kosztować, musisz zwrócić uwagę czy jest taka sama, zależnie od wyposażenia może się różnić.
Podsufitkę ciężko kupić w ładnym stanie, ale na pewno kilkaset zł będzie kosztować, musisz zwrócić uwagę czy jest taka sama, zależnie od wyposażenia może się różnić.