Przepustnica-klapa gaszenia 1,9 i 2,0 tdi
- kurik
- Zaawansowany
- Posty: 388
- Rejestracja: czw lis 10, 2011 18:58
- Auto:: VW Touran 1,9 TDI 2004
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Podbeskidzie
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dzięki za info bo już palec na "kup teraz" miałemjeżu pisze:LYJO, Ja ze względu na zboczenie zawodowe musiałem zareagować...
[ Dodano: Wto Paź 02, 2012 19:49 ]
Dziś wizyta u mechanika i co się okazało.. przepustnica ok pomimo że VCDS wskazywał na jej uszkodzenie. Głównym winowajcą była przetarta wiązka przewodów od sterownika silnika. Niemiecki warsztat który wymieniał rozrząd źle ją umiejscowił i się poprzecierała od drgań. Teraz wszytko ładnie śmiga, przy gaszeniu silnika już tak nie rzuca silnikiem
- BigBratl12
- Przeglądacz
- Posty: 143
- Rejestracja: pn paź 31, 2011 20:00
- Auto:: Touran 2.0TDI BKD DSG 06r
- Imię:: Leszek
- Lokalizacja: małopolska
- Podziękował: 42 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
przepustnica - klapa gasząca
No i mnie dopadło:
Kłęby dymu, smród spalonego oleju, całkowita utrata mocy, ledwo na prostym odcinku się ciągnął ale pod najmniejszą górkę już nie dałem rady podjechać (a stało się to gdy bardzo spokojnie zjeżdżałem a raczej staczałęm się z góry, bez gazu), zapaliła się kontrolka emission workshop.
Po podłączeniu VCDS wyskoczył błąd :
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKD.lbl
Part No SW: 03G 906 016 HK HW: 028 101 225 1
Component: R4 2,0L EDC G000AG 7000
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0F3486615
Coding: 0000078
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 73E1DBFF6975
1 Fault Found:
19559 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Malfunction
P3103 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 60.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.08 V
Bin. Bits: 00001111
Torque: 0.0 Nm
Torque: 92.0 Nm
Readiness: 1 1 0 0 0
Przepustnica i zawór EGR były już wcześniej lekko zawilgocone olejem ale przypuszczałem, że teraz mogły dostać więcej oleju z turba, na połączeniu przewodów od turba też jest widać krople oleju.
Myślałem, że już po turbie
i nawet kontaktowałem sie z JacaTouran w sprawie fachowej regeneracji ale po wizycje u mechanika stwierdził, że turbo w przyzwoitym stanie, do jazdy (każde puszcza troche oleju)
.
Założona przepustnica - używka i wszystko działa
(ale mam jakieś dziwne odczucie, że turbo "budzi" się powyżej 2000 obr. - przedtem chyba "wstawało" wcześniej).
Rozebrałem starą klapę - była zablokowana w pozycji zamkniętej - oczywiście zalana olejem oraz wyłamane dwa zęby przedostatnie na większej, białej przekładni oraz jeden ząbek na małej czarnej ( chyba on blokował całą przekładnie, z białej zębów nie znalazłem) ale o dziwo nie spaliło żadnego bezpiecznika.
Czuje różnice przy gaszeniu silnika na puls - łagodniej go dusi.
Ciekawe jak długo pociągnie używka.
Kłęby dymu, smród spalonego oleju, całkowita utrata mocy, ledwo na prostym odcinku się ciągnął ale pod najmniejszą górkę już nie dałem rady podjechać (a stało się to gdy bardzo spokojnie zjeżdżałem a raczej staczałęm się z góry, bez gazu), zapaliła się kontrolka emission workshop.
Po podłączeniu VCDS wyskoczył błąd :
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKD.lbl
Part No SW: 03G 906 016 HK HW: 028 101 225 1
Component: R4 2,0L EDC G000AG 7000
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0F3486615
Coding: 0000078
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 73E1DBFF6975
1 Fault Found:
19559 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Malfunction
P3103 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 60.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.08 V
Bin. Bits: 00001111
Torque: 0.0 Nm
Torque: 92.0 Nm
Readiness: 1 1 0 0 0
Przepustnica i zawór EGR były już wcześniej lekko zawilgocone olejem ale przypuszczałem, że teraz mogły dostać więcej oleju z turba, na połączeniu przewodów od turba też jest widać krople oleju.
Myślałem, że już po turbie
Założona przepustnica - używka i wszystko działa
Rozebrałem starą klapę - była zablokowana w pozycji zamkniętej - oczywiście zalana olejem oraz wyłamane dwa zęby przedostatnie na większej, białej przekładni oraz jeden ząbek na małej czarnej ( chyba on blokował całą przekładnie, z białej zębów nie znalazłem) ale o dziwo nie spaliło żadnego bezpiecznika.
Czuje różnice przy gaszeniu silnika na puls - łagodniej go dusi.
Ciekawe jak długo pociągnie używka.
-
robertb1974
- Przeglądacz
- Posty: 89
- Rejestracja: pt gru 16, 2011 20:57
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Katowice
-
robertb1974
- Przeglądacz
- Posty: 89
- Rejestracja: pt gru 16, 2011 20:57
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Katowice
-
lock00
- Władca postów
- Posty: 2263
- Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
- Auto:: 1T1
- Imię:: -
- Podziękował: 32 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Mi wyslal JacaTouran Pro-Line Ans.Systemrei.Diesel , pisz do niego napewno Ci pomoże , a tutaj filmik jak czyszczą turana www.youtube.com/watch?v=5pot950b7gU ,jak sie okazało nie jest to trudne 
-
robertb1974
- Przeglądacz
- Posty: 89
- Rejestracja: pt gru 16, 2011 20:57
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Katowice
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
robertb1974 pisze:lock00, piwko poszło
seba244, brak miejsca na demontaż i na zabawę z czyszczeniem (zdzwonię się z tobą na kompa)
gwarantuję , że dobre zastosowanie tego srodka co podesłałem do kolegi lock00 doczysci wszystko idealnie. trzeba poswięcic cały srodek i zaaplikować go sondą we wszystkie kanały.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz