Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko

zibi1961
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
Imię:: Zbigniew
Lokalizacja: trębaczew
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko

Post autor: zibi1961 »

Kolego pavlos2 ja bym ci radził poczekać aż objawy będą na tyle wyraźne że i diagnoza będzie łatwiejsza . Tyle rzeczy już zrobiłeś i bez efektu po prostu odpuść .
Wjk3
Początkujący
Posty: 30
Rejestracja: czw paź 24, 2019 19:24
Auto:: Touran 1.9 tdi bkc 2004
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Małe Gacno

Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko

Post autor: Wjk3 »

Podepnę się pod temat.
Witam serdecznie Państwa. Mam problem ze swoim 1.9 tdi bkc, którego nie mogę rozwiązać dlatego tutaj jestem. Mechanik najlepiej chciałby już głowicę szlifować. Problem mam następujący. Jakiś czas temu samochód zaczął odpalać dopiero za 2-3razem. Jak już odpalił to nierówno pracował na wolnych obrotach. I średnie spalanie prawie o 2litry do góry. Podczas jazdy jakby nie chorował. Vcds został podłączony i wykazał błąd czujnika temperatury chłodzącej. Wymiana czujnika. Teraz brak błedów, a objawy choroby zostały. Kręcić trzeba strasznie długo ze trzy razy. Jak odpali to kuleje strasznie i puści niebieskiego bączka :/ czy uszkodzony czujnik mógł narobić bałaganu w silniku?czy normalne, że w grupie 3 jest taka duża różnica?Proszę o podpowiedzi i z góry dziękuję. Pozdrawiam dodatkowo wstawiłem grupy pompek jak działają. Raz korekty git, a po chwili tragedia.
Załączniki
20210715_054158~2.jpg
20210715_053930~2.jpg
20210715_053942~2.jpg
20210715_143447~2.jpg
20210715_143455_HDR~2.jpg
20210715_143858_HDR~2.jpg
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko

Post autor: wesol »

jak korekty tak skaczą to znak ze cos powoduje ze raz pompka wydajna a raz słaba. jak ktos jest myslacy to wywnioskuje ze pompka która dostanie powietrza nie może podlać paliwa tylko wali pianą czyli malo paliwa. wtedy korejty ida w druga strone. ppza tym tu pompki nie sa jakies rewelacyjne bo czwarta jest licha.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
glibo
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: śr gru 05, 2018 22:33
Auto:: 1t2,bxe,2008
Imię:: Karol
Lokalizacja: kielce
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko

Post autor: glibo »

czy ktoś pomoże mi w analizie logów , bo mam problem z porannym odpalaniem bardzo, nie równa praca oraz niebieski dym
oringi na pompkach po wymianie
log z odpalenia po 2 dniach postoju:

http://vaglogi.pl/log-013_018_007_A9Zg2p.html

po ponownym odpaleniu z dodaniem gazu
http://vaglogi.pl/log-013_023_002_tvxyQ.html

czyżby 4 pompa siedziała?
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko

Post autor: wesol »

Powietrze masz w układzie. A raczej spaliny pcha z Komory. Kiedy te oringi wymieniałeś?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
glibo
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: śr gru 05, 2018 22:33
Auto:: 1t2,bxe,2008
Imię:: Karol
Lokalizacja: kielce
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko

Post autor: glibo »

2 tyg temu robione uszczelki ori boscha, głowica z nowymi gniazdami jakieś 2 miesiące temu była również robiona
Awatar użytkownika
Dziadek13
Specjalista
Posty: 581
Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
Imię:: Jorg
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko

Post autor: Dziadek13 »

Co było robione z głowicą, ściągana i całościowo czy tylko oringi i gniazda. Niebieski dym w tym przypadku to na tłoki dostaje się olej np z uszczelniaczy zaworów po nocy, odpalisz rano i go spala.
To chyba coś źle zrobione było nie widzę innej możliwości.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko

Post autor: wesol »

Źle założone oringi z pompkami.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
glibo
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: śr gru 05, 2018 22:33
Auto:: 1t2,bxe,2008
Imię:: Karol
Lokalizacja: kielce
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko

Post autor: glibo »

a wiadomo na którym czy raczej wszystkie do sprawdzenia?
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko

Post autor: wesol »

Wyciągaj wszystkie. Ma być dobrze chyba na wszystkich co nie. Będziesz widział czy nie są pocharatane, pokaleczone.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Wjk3
Początkujący
Posty: 30
Rejestracja: czw paź 24, 2019 19:24
Auto:: Touran 1.9 tdi bkc 2004
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Małe Gacno

Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko

Post autor: Wjk3 »

U mnie pomogło wyciągnięcie pompek, frezowanie ich gniazd, zmiana uszczelek. Działa od czasu naprawy bez zarzutów.
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko

Post autor: JacaTouran »

1.pomiar ciśnienia na cylindrach
2. Pompki na stół probierczy do weryfikacji

Takie czynnosci dadzą odpowiedz konkretna co leży , a nie chybił trafił.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
glibo
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: śr gru 05, 2018 22:33
Auto:: 1t2,bxe,2008
Imię:: Karol
Lokalizacja: kielce
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko

Post autor: glibo »

JacaTouran pisze:1.pomiar ciśnienia na cylindrach
2. Pompki na stół probierczy do weryfikacji

Takie czynnosci dadzą odpowiedz konkretna co leży , a nie chybił trafił.
1. cisnienie na wszystkich po ok 29 bar
2. pomki były po regeneracji i sprawdzeniu
3. głowica kompletnie zregenerowana wraz z frezowaniem gniazd pompek
wałek w b.dobrym stanie
4. cisnienie paliwa 0.5 bar na pompce z baku . ponad 3bar na wolnych
ODPOWIEDZ