Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko
-
- Użytkownik
- Posty: 264
- Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
- Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
- Imię:: Zbigniew
- Lokalizacja: trębaczew
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko
Kolego pavlos2 ja bym ci radził poczekać aż objawy będą na tyle wyraźne że i diagnoza będzie łatwiejsza . Tyle rzeczy już zrobiłeś i bez efektu po prostu odpuść .
-
- Początkujący
- Posty: 30
- Rejestracja: czw paź 24, 2019 19:24
- Auto:: Touran 1.9 tdi bkc 2004
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Małe Gacno
Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko
Podepnę się pod temat.
Witam serdecznie Państwa. Mam problem ze swoim 1.9 tdi bkc, którego nie mogę rozwiązać dlatego tutaj jestem. Mechanik najlepiej chciałby już głowicę szlifować. Problem mam następujący. Jakiś czas temu samochód zaczął odpalać dopiero za 2-3razem. Jak już odpalił to nierówno pracował na wolnych obrotach. I średnie spalanie prawie o 2litry do góry. Podczas jazdy jakby nie chorował. Vcds został podłączony i wykazał błąd czujnika temperatury chłodzącej. Wymiana czujnika. Teraz brak błedów, a objawy choroby zostały. Kręcić trzeba strasznie długo ze trzy razy. Jak odpali to kuleje strasznie i puści niebieskiego bączka
czy uszkodzony czujnik mógł narobić bałaganu w silniku?czy normalne, że w grupie 3 jest taka duża różnica?Proszę o podpowiedzi i z góry dziękuję. Pozdrawiam dodatkowo wstawiłem grupy pompek jak działają. Raz korekty git, a po chwili tragedia.
Witam serdecznie Państwa. Mam problem ze swoim 1.9 tdi bkc, którego nie mogę rozwiązać dlatego tutaj jestem. Mechanik najlepiej chciałby już głowicę szlifować. Problem mam następujący. Jakiś czas temu samochód zaczął odpalać dopiero za 2-3razem. Jak już odpalił to nierówno pracował na wolnych obrotach. I średnie spalanie prawie o 2litry do góry. Podczas jazdy jakby nie chorował. Vcds został podłączony i wykazał błąd czujnika temperatury chłodzącej. Wymiana czujnika. Teraz brak błedów, a objawy choroby zostały. Kręcić trzeba strasznie długo ze trzy razy. Jak odpali to kuleje strasznie i puści niebieskiego bączka

- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko
jak korekty tak skaczą to znak ze cos powoduje ze raz pompka wydajna a raz słaba. jak ktos jest myslacy to wywnioskuje ze pompka która dostanie powietrza nie może podlać paliwa tylko wali pianą czyli malo paliwa. wtedy korejty ida w druga strone. ppza tym tu pompki nie sa jakies rewelacyjne bo czwarta jest licha.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Przeglądacz
- Posty: 69
- Rejestracja: śr gru 05, 2018 22:33
- Auto:: 1t2,bxe,2008
- Imię:: Karol
- Lokalizacja: kielce
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko
czy ktoś pomoże mi w analizie logów , bo mam problem z porannym odpalaniem bardzo, nie równa praca oraz niebieski dym
oringi na pompkach po wymianie
log z odpalenia po 2 dniach postoju:
http://vaglogi.pl/log-013_018_007_A9Zg2p.html
po ponownym odpaleniu z dodaniem gazu
http://vaglogi.pl/log-013_023_002_tvxyQ.html
czyżby 4 pompa siedziała?
oringi na pompkach po wymianie
log z odpalenia po 2 dniach postoju:
http://vaglogi.pl/log-013_018_007_A9Zg2p.html
po ponownym odpaleniu z dodaniem gazu
http://vaglogi.pl/log-013_023_002_tvxyQ.html
czyżby 4 pompa siedziała?
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko
Powietrze masz w układzie. A raczej spaliny pcha z Komory. Kiedy te oringi wymieniałeś?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Przeglądacz
- Posty: 69
- Rejestracja: śr gru 05, 2018 22:33
- Auto:: 1t2,bxe,2008
- Imię:: Karol
- Lokalizacja: kielce
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko
2 tyg temu robione uszczelki ori boscha, głowica z nowymi gniazdami jakieś 2 miesiące temu była również robiona
- Dziadek13
- Specjalista
- Posty: 581
- Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
- Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
- Imię:: Jorg
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko
Co było robione z głowicą, ściągana i całościowo czy tylko oringi i gniazda. Niebieski dym w tym przypadku to na tłoki dostaje się olej np z uszczelniaczy zaworów po nocy, odpalisz rano i go spala.
To chyba coś źle zrobione było nie widzę innej możliwości.
To chyba coś źle zrobione było nie widzę innej możliwości.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko
Źle założone oringi z pompkami.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko
Wyciągaj wszystkie. Ma być dobrze chyba na wszystkich co nie. Będziesz widział czy nie są pocharatane, pokaleczone.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Początkujący
- Posty: 30
- Rejestracja: czw paź 24, 2019 19:24
- Auto:: Touran 1.9 tdi bkc 2004
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Małe Gacno
Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko
U mnie pomogło wyciągnięcie pompek, frezowanie ich gniazd, zmiana uszczelek. Działa od czasu naprawy bez zarzutów.
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko
1.pomiar ciśnienia na cylindrach
2. Pompki na stół probierczy do weryfikacji
Takie czynnosci dadzą odpowiedz konkretna co leży , a nie chybił trafił.
2. Pompki na stół probierczy do weryfikacji
Takie czynnosci dadzą odpowiedz konkretna co leży , a nie chybił trafił.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
-
- Przeglądacz
- Posty: 69
- Rejestracja: śr gru 05, 2018 22:33
- Auto:: 1t2,bxe,2008
- Imię:: Karol
- Lokalizacja: kielce
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko
1. cisnienie na wszystkich po ok 29 barJacaTouran pisze:1.pomiar ciśnienia na cylindrach
2. Pompki na stół probierczy do weryfikacji
Takie czynnosci dadzą odpowiedz konkretna co leży , a nie chybił trafił.
2. pomki były po regeneracji i sprawdzeniu
3. głowica kompletnie zregenerowana wraz z frezowaniem gniazd pompek
wałek w b.dobrym stanie
4. cisnienie paliwa 0.5 bar na pompce z baku . ponad 3bar na wolnych