Strona 3 z 3

Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko

: pt lis 20, 2020 11:21
autor: zibi1961
Kolego pavlos2 ja bym ci radził poczekać aż objawy będą na tyle wyraźne że i diagnoza będzie łatwiejsza . Tyle rzeczy już zrobiłeś i bez efektu po prostu odpuść .

Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko

: pt lip 16, 2021 00:36
autor: Wjk3
Podepnę się pod temat.
Witam serdecznie Państwa. Mam problem ze swoim 1.9 tdi bkc, którego nie mogę rozwiązać dlatego tutaj jestem. Mechanik najlepiej chciałby już głowicę szlifować. Problem mam następujący. Jakiś czas temu samochód zaczął odpalać dopiero za 2-3razem. Jak już odpalił to nierówno pracował na wolnych obrotach. I średnie spalanie prawie o 2litry do góry. Podczas jazdy jakby nie chorował. Vcds został podłączony i wykazał błąd czujnika temperatury chłodzącej. Wymiana czujnika. Teraz brak błedów, a objawy choroby zostały. Kręcić trzeba strasznie długo ze trzy razy. Jak odpali to kuleje strasznie i puści niebieskiego bączka :/ czy uszkodzony czujnik mógł narobić bałaganu w silniku?czy normalne, że w grupie 3 jest taka duża różnica?Proszę o podpowiedzi i z góry dziękuję. Pozdrawiam dodatkowo wstawiłem grupy pompek jak działają. Raz korekty git, a po chwili tragedia.

Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko

: pt lip 16, 2021 06:37
autor: wesol
jak korekty tak skaczą to znak ze cos powoduje ze raz pompka wydajna a raz słaba. jak ktos jest myslacy to wywnioskuje ze pompka która dostanie powietrza nie może podlać paliwa tylko wali pianą czyli malo paliwa. wtedy korejty ida w druga strone. ppza tym tu pompki nie sa jakies rewelacyjne bo czwarta jest licha.

Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko

: wt lis 02, 2021 11:11
autor: glibo
czy ktoś pomoże mi w analizie logów , bo mam problem z porannym odpalaniem bardzo, nie równa praca oraz niebieski dym
oringi na pompkach po wymianie
log z odpalenia po 2 dniach postoju:

http://vaglogi.pl/log-013_018_007_A9Zg2p.html

po ponownym odpaleniu z dodaniem gazu
http://vaglogi.pl/log-013_023_002_tvxyQ.html

czyżby 4 pompa siedziała?

Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko

: wt lis 02, 2021 12:57
autor: wesol
Powietrze masz w układzie. A raczej spaliny pcha z Komory. Kiedy te oringi wymieniałeś?

Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko

: śr lis 03, 2021 15:44
autor: glibo
2 tyg temu robione uszczelki ori boscha, głowica z nowymi gniazdami jakieś 2 miesiące temu była również robiona

Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko

: śr lis 03, 2021 17:34
autor: Dziadek13
Co było robione z głowicą, ściągana i całościowo czy tylko oringi i gniazda. Niebieski dym w tym przypadku to na tłoki dostaje się olej np z uszczelniaczy zaworów po nocy, odpalisz rano i go spala.
To chyba coś źle zrobione było nie widzę innej możliwości.

Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko

: śr lis 03, 2021 20:01
autor: wesol
Źle założone oringi z pompkami.

Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko

: czw lis 04, 2021 21:51
autor: glibo
a wiadomo na którym czy raczej wszystkie do sprawdzenia?

Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko

: czw lis 04, 2021 21:56
autor: wesol
Wyciągaj wszystkie. Ma być dobrze chyba na wszystkich co nie. Będziesz widział czy nie są pocharatane, pokaleczone.

Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko

: pn lis 15, 2021 23:23
autor: Wjk3
U mnie pomogło wyciągnięcie pompek, frezowanie ich gniazd, zmiana uszczelek. Działa od czasu naprawy bez zarzutów.

Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko

: wt gru 21, 2021 20:51
autor: JacaTouran
1.pomiar ciśnienia na cylindrach
2. Pompki na stół probierczy do weryfikacji

Takie czynnosci dadzą odpowiedz konkretna co leży , a nie chybił trafił.

Re: Cieżko pali na zimnym silniku i zakopci na niebiesko

: czw sty 13, 2022 00:11
autor: glibo
JacaTouran pisze:1.pomiar ciśnienia na cylindrach
2. Pompki na stół probierczy do weryfikacji

Takie czynnosci dadzą odpowiedz konkretna co leży , a nie chybił trafił.
1. cisnienie na wszystkich po ok 29 bar
2. pomki były po regeneracji i sprawdzeniu
3. głowica kompletnie zregenerowana wraz z frezowaniem gniazd pompek
wałek w b.dobrym stanie
4. cisnienie paliwa 0.5 bar na pompce z baku . ponad 3bar na wolnych