Strona 3 z 37
: pt sie 12, 2011 22:34
autor: jarry
Zdecydowanie nie fikcja. Jednak wpływ jest bardzo mały w porównaniu do jazdy np. w korkach albo ze zbyt małym ciśnieniem w kołach. Wystarczy też np. kilka razy wystartować ze świateł na "Kubicę" i wynik spalania zniweczy kilka lat jeżdżenia na LEDach
Dobrze by było mieć alternator z możliwością odłączania przy naładowanym AKU, ale to w najnowszym Touranie T3 jest dopiero.
: pt sie 12, 2011 22:46
autor: UÂżytkownik usuniĂŞty
jarry pisze:Zdecydowanie nie fikcja.
nie będę się kłócił

ale w zasadzie nie ma żadnych sensownych obliczeń na ten temat, wszystko się opiera na "podobno" ..... lub karmi się czymś z góry ustalonym, czytałem różne testy i w żadnych nie wykazano różnić, podobnie jak ze stosowaniem "lepszych" paliw typu verva,działać to działają jedynie na podświadomość kierowcy na zasadzie placebo
może jakieś lobby ..... nie wiem..... podobna sytuacja po wprowadzeniu zestawów głośnomówiących ...... oczywiście że firmy sprzedające takie zestawy lobbowały naszych /p/osłów na rzecz wprowadzenia zmian do ustawy o tym się nie mówi a statystyki są takie, że % wypadków zupełnie nie uległ zmianie, co do ustawy i lobbingu - dlaczego nie wprowadzono w ustawie zapisu o zakazie palenia, zakazie jedzenia kanapek itp...

..... pytanie jest retoryczne - bo nie miał kto lobbować
wracając do świateł - skoro nie fikcja, to wytłumacz mi dlaczego nie odnotowałem żadnej różnicy w spalaniu, ale to żadnej

: pt sie 12, 2011 23:14
autor: Eljot
Nie uważam siebie za "zielonego" i staram się nie myśleć globalnie, ale jeżeli emisja ciepła wpływa na naszą atmosferę, a ja jeżdżę na LEDach, wyrzucam śmieci do odpowiednich kontenerów...
To nie ważne jest dla mnie czy spalam tyle samo, czy nie.
I tak ropole zatruwają najbardziej to czym oddychamy my i nasze dzieci.
A i tak jak kolega napisał zniweczymy
jarry pisze:Wystarczy też np. kilka razy wystartować ze świateł na "Kubicę" i wynik spalania zniweczy kilka lat jeżdżenia na LEDach

lub wyprzedzając marudera przed linią ciągłą.
To kwestia podejścia do TEMATU.
Mój jest taki i już!
VW Touran - Światła do jazdy dziennej-problem z kodowaniem
: ndz sie 21, 2011 10:24
autor: STYLON
Witam
A więc próbowałem zakodować światła w wersji Amerykańskiej zgodnie z opisem na forum. Jednak po zakodowaniu świecą mi światła mijania z przodu i tyłu oraz postój przód, oczywiście jak zaciągnę ręczny to wszystko gaśnie. Proszę o pomoc co robię nie tak. na zdjęciu zrzut z kodowania ( może coś źle wpisałem)
: ndz sie 21, 2011 11:49
autor: spacewalker
Ten sterownik wydaje się byc bardzo okrojony, albo twoja kopia VCDS-a tego nie dekoduje prawidlowo.
: ndz sie 21, 2011 20:33
autor: Rauko
Problem po stronie VCDSa na 100% - miałem tą wersję, jest walnięta.
Znajdź na sieci 912Beta - będzie działała z Twoim kablem prawidłowo.
: pn sie 22, 2011 20:10
autor: STYLON
dzięki za pomoc. spróbuje na innym oprogramowaniu
: wt sie 23, 2011 22:55
autor: jeżu
Jarry.. Stawiam północno Amerykańskie piwko.
: pt wrz 09, 2011 11:48
autor: shaman82
Golf_Mk5 pisze:
...ten mod - zakładając że standardowe lampy w Touranach nie mają homologacji RL jest niezgodny z prawem, kumaty gliniarz może zabrać za to dowód rejestracyjny a wspomniana zmiana rozporządzenia z 2009 roku dotyczy mozliwości stosowania lamp dziennych z homologacją RL, gdzie wówczas tył może być ciemny a nie lamp ze zwykłą homologacją.
Byłem dziś na przeglądzie technicznym. Uprzedzony o tym fakcie, zmieniłem kodowanie - wyłączyłem Amerykę Północną, żeby nie mieć problemów z przejściem przeglądu.
Na koniec spytałem diagnostę (wyjaśniając mu jak działa to ustawienie - tylko lampy mijania z przodku) i stwierdził, że nie widzi powodu, aby mogło to być niezgodne z prawem - wg niego, światła mijania używane w dzień nie muszą mieć oznaczenia RL, bo... są światłami mijania.
Ale za to diagnosta był zaskoczony możliwością zmniejszenia mocy świecenia żarówek

.
Za rok jak pojadę na przegląd, na pewno nie będę wyłączał kodowania.
: pt wrz 09, 2011 12:05
autor: Dodi
shaman82 pisze:wg niego, światła mijania używane w dzień nie muszą mieć oznaczenia RL, bo... są światłami mijania.
no własnie o to chodzi... tu nie zmienia sie konstrukcji swiateł ani połozenia itd. i nie musi byc nigdzie zadnej homologacji ze to swiatła dzienne bo to nie sa swiatła dzienne tylko mijania...poprostu wyłacza sie tylko tył i deske rozdzielcza... a w przepisach jest, ze nie musi sie juz tył swiecic...
: śr lis 23, 2011 20:38
autor: Rowik
Panowie, mam Tourana bez oryginalnych halogenów. Kupiłem światła do jazdy dziennej od Skody Fabii RS. Jak wygląda strona podłączenia całej instalacji? Pomijając instrukcje kodowania przedstawioną wcześniej? Czy potrzebuję dodatkowych przekaźników itd? Ogółem: jak postępować od strony manualnej?
: pt gru 16, 2011 10:33
autor: grooby
Mam pytanko:
Czy halogeny wraz z wiązką od Anglików różnią się od tych europejskich?
: pt gru 16, 2011 10:43
autor: Dodi
raczej nie powinny sie roznić bo halogeny maja prosty strumien światła a nie tak jak w reflektorach...
: pt gru 16, 2011 11:05
autor: jarry
Rowik pisze:Panowie, mam Tourana bez oryginalnych halogenów. Kupiłem światła do jazdy dziennej od Skody Fabii RS. Jak wygląda strona podłączenia całej instalacji? Pomijając instrukcje kodowania przedstawioną wcześniej? Czy potrzebuję dodatkowych przekaźników itd? Ogółem: jak postępować od strony manualnej?
Zależy czy masz Bordnetza wspierającego przednie przeciwmgłowe. Jeśli tak to tylko kilka kabelków i masz sprawę załatwioną przez kodowanie Bordnetza. Jeśli nie masz to zawsze możesz wymienić, wtedy polecam od razu na 30 bajtowego.
Jeśli nie chcesz Bordnetza wymieniać a twój nie obsługuje p.p. to musisz podłączyć układ który załączy światła po stacyjce i wyłączy przy włączeniu świateł mijania.
Taki Bordnetz 30-bajtowy daje kilka opcji dodatkowych w wysterowywaniu instalacji także ja bym poszedł w tę stronę
Wydaje mi się że te p.p. od Fabii RS są 2-funkcyjne na 3 piny. Mogą spełniać zadanie p.p. i dziennych. W związku z tym po wymianie Bornetza i włącznika świateł miał byś i p.p. i dzienne.
: pt gru 16, 2011 15:23
autor: grooby
i jeszcze jedno pytanie sa dwa rodzeje:
- soczewka
- normalny odbłysnik
czy oba rodzaję można zaprogramować jako światła do jazdy dzienne?
Domyslam się że te soczewkowe lepsze?